ΜΠΟΥΡΛΑ ΕΦΑ
Σε δύο συνεντεύξεις την περασμένη Δευτέρα, ο Άλμπερτ Μπουρλά αποσαφήνισε τη θέση του σχετικά με την αποτελεσματικότητα του εμβολίου έναντι της παραλλαγής Όμικρον.
«Γνωρίζουμε ότι οι δύο δόσεις του εμβολίου προσφέρουν πολύ περιορισμένη προστασία, αν υπάρχει. Οι τρεις δόσεις με ενισχυτική, προσφέρουν εύλογη προστασία κατά της νοσηλείας και των θανάτων – από θανάτους, πιστεύω, πολύ καλή, και λιγότερη προστασία από τη μόλυνση» (Yahoo Finance).
Στη συνέντευξή του στο CNBC, είπε: «Έχουμε δει ότι με τη δεύτερη δόση το πρώτο πράγμα που χάναμε ήταν η προστασία έναντι των μολύνσεων. Αλλά δύο μήνες μετά, αυτό που ήταν πολύ ισχυρό για τη νοσηλεία επίσης μειωνόταν. Και νομίζω ότι αυτό είναι για το οποίο καθένας ανησυχεί».
Παράλληλα ανακοίνωσε ότι η νέα βέρσιον του εμβολίου, η 1.1, που θα καλύπτει επίσης την Όμικρον, θα είναι έτοιμη τον Μάρτιο.
Αν μη τι άλλο, ο Μπουρλά είναι πάντα ένα βήμα μπροστά. Ο ΠΟΥ ζήτησε, επίσης την περασμένη Δευτέρα, προσαρμογή των εμβολίων «ώστε να διασφαλιστεί ότι τα εμβόλια Covid-19 συνεχίζουν να παρέχουν τα συνιστώμενα από τον ΠΟΥ επίπεδα προστασίας έναντι της μόλυνσης και ασθένειας από παραλλαγές ενδιαφέροντος, συμπεριλαμβανομένης της Όμικρον και μελλοντικών παραλλαγών».
Πηγή: CNBC, Yahoo Finance, news.com.au, WHO
• • •
ΑΝΥΠΟΦΟΡΗ ΜΠΟΧΑ
Λογοκλοπή, τοκογλυφία, σχήμα Πόντσι («πυραμίδα»), παιδεραστία, απόπειρα δολοφονίας, καταδίκες σε πολυετή φυλάκιση, αργίες στους μεν και μη αργίες στους δε, καταχρήσεις, «μαρούλια» (30.000 ευρώ) και λάχανα (πόσο;), μπράβοι πληρωμένοι και όχι φοιτητές, «εγώ τα έχω καλά με τους αντιεξουσιαστές» (το θύμα του προχθεσινού ξυλοδαρμού), ενημέρωση και σιωπή της υπουργού, σιωπή της πρυτανείας, πειθαρχικό που δεν συνεδριάζει, κ.λπ, κ.λπ.
Αυτά και άλλα διαβάζουμε αυτές τις μέρες. Δεν ξέρω ποια αληθεύουν και ποια όχι. Πάντως, έτσι όπως ακούγονται, αναδίδουν ανυπόφορη μπόχα. Που γίνεται δέκα φορές πιο δυσώδης, γιατί αφορά το πανεπιστήμιο.
• • •
ΒΑΣΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ
Προσθέτω δυο λόγια και δύο πρόσφατα γεγονότα στην εξαιρετική παρουσίαση του Θοδωρή Αντωνόπουλου του βιβλίου των Φιλίπ Βαν Παρέις και Γιανίκ Βαντερμπόρχτ, «Βασικό εισόδημα για όλους».
Όπως έγραψα σε άρθρο μου («Μια ριζοσπαστική καινοτομία στην κοινωνική πολιτική», 2004), στον Παρέις χρωστάμε την αναζωογόνηση του ενδιαφέροντος για το Βασικό Εισόδημα (ΒΕ). Μολονότι πολύ παλιά, η ιδέα του ΒΕ περιέπεσε σε λήθη με την επικράτηση του κράτους πρόνοιας, επανήλθε στο προσκήνιο τη δεκαετία του ’60 με τη σχετικά παρεμφερή πρόταση του Μίλτον Φρίντμαν για τον αρνητικό φόρο εισοδήματος, αλλά ήταν χάρη στις μελέτες του Βέλγου φιλοσόφου Φιλίπ Βαν Παρέις, που αποτέλεσε αντικείμενο συστηματικής επιστημονικής επεξεργασίας και ευρέως δημόσιου διαλόγου. Συνεπώς, είναι ο πλέον αρμόδιος να μιλήσει για το ΒΕ.
Έχουν διατυπωθεί διάφορες αντιρρήσεις για το ΒΕ, τα πράγματα προχωρούν αργά, αλλά δεν έχουν σταματήσει οι προσπάθειες για την υλοποίησή του.
Το προηγούμενο καλοκαίρι ανακοινώθηκε ότι ξεκινά ένα πείραμα μεγάλης κλίμακας στη Γερμανία, προκειμένου να μελετηθεί εμπειρικά, αν και πώς η απροϋπόθετη και κανονική καταβολή ενός ποσού έχει επιπτώσεις στη συμπεριφορά των ανθρώπων. Με άλλα λόγια, το έργο αποβλέπει στη μελέτη των ψυχολογικών και οικονομικών συμπεριφορών που συνδέονται με το (καθολικό ή απροϋπόθετο) ΒΕ. Στο πείραμα συμμετέχουν 122 άτομα, στα οποία θα καταβάλλονται 1.200 ευρώ μηνιαίως, δίχως προϋποθέσεις, επί 3 χρόνια. Αν θέλουν, θα μπορούν παράλληλα να εργάζονται.
Πρόσφατα, την Πέμπτη 6 Ιανουαρίου, άνοιξε μια συμβουλευτική πλατφόρμα στην Ιρλανδία, που θα κλείσει στις 27 Ιανουαρίου, στην οποία θα κατατίθενται προτάσεις για το σχέδιο «Βασικό Εισόδημα για τις Τέχνες» της υπουργού Πολιτισμού, Κάθριν Μάρτιν.
Το σχέδιο προβλέπει ότι 2.000 καλλιτέχνες, ηθοποιοί, μουσικοί και άλλοι θα πληρώνονται ένα βασικό εισόδημα από την ιρλανδική κυβέρνηση επί μια τριετία. Οι πληρωμές θα γίνονται κάθε βδομάδα, προτάθηκε το ποσό των 10,5 ευρώ/ώρα, αλλά ακόμη όλα είναι υπό διαβούλευση.
Αυτή η «άπαξ παρέμβαση σε μια γενιά», κατά την υπουργό, φιλοδοξεί να καλύψει εν μέρει τις ζημίες που οι καλλιτέχνες υπέστησαν στην πανδημία.
Αναρωτιέμαι γιατί να μην εφαρμοστεί κάτι παραπλήσιο και στη χώρα μας. Τόσο δύσκολο είναι; Κι αν φαίνεται πολύ δύσκολο, γιατί να μη γίνει copy-paste από την Ιρλανδία;
Πηγή: BBC, Rolling Stone
• • •
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟΥΣ;
Υποστηρικτής της αμερικανικής επανάστασης και σφοδρός πολέμιος της γαλλικής, ο Έντμουντ Μπερκ (12.01.1729 – 09.07.1797) θεωρείται γενάρχης του σύγχρονου συντηρητισμού και σημαντικός εκπρόσωπος του κλασικού φιλελευθερισμού.
Ρήσεις του διατηρούν την αξία τους ακόμη και σήμερα:
«Το μόνο που χρειάζεται για το θρίαμβο του Κακού είναι κάποιοι καλοί άνθρωποι να μην κάνουν τίποτα».
«Τι είναι όμως η ελευθερία δίχως σοφία, και δίχως αρετή; Είναι το μέγιστο των κακών, επειδή είναι παλαβομάρα, ανηθικότητα, και παραφροσύνη, δίχως επιμέλεια και αυτοπεριορισμό».
«Για να αγαπάμε τη χώρα μας, πρέπει η χώρα μας να είναι αγαπητή».
• • •
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ
Ο Σάιμον Μπεκ είναι μηχανικός, βραβευμένος στην ανάγνωση χαρτών, και καλλιτέχνης. Περπατώντας ώρες στο φρέσκο χιόνι των Άλπεων με τα χιονοπάπουτσά του, δημιουργεί εντυπωσιακά μαθηματικά σχέδια.
Το εκπληκτικό του ταλέντο αποτυπώθηκε σε φωτογραφίες, και στο επόμενο βίντεο.
Arabeschi di Simon Beck nella neve pic.twitter.com/mv5AssxkPN
— Trescogli (@trescogli) January 24, 2021