Όταν ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος είχε επισκεφθεί τη μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais

Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Bill Viola, Πρώτο Φως, 2002
5

ΛΕΝΕ ΠΩΣ ΚΑΝΕΙΣ δεν ξεχνά την πρώτη φορά που έρχεται αντιμέτωπος με ένα έργο του Bill Viola. Όπως δεν ξεχνά πού τον βρήκε ένας μεγάλος σεισμός. Ίσως επειδή τα αισθήματα είναι πρωτογενή κι ενστικτώδη –φόβος, έκσταση, έκπληξη, θυμός, πένθος–, ίσως επειδή κανένας πριν από αυτόν δεν χρησιμοποίησε το βίντεο με το στοχαστικό μέγεθος ενός μεγάλου δασκάλου.

Δεν έχω δει πολλή video-art. Αλλά η εμπειρία που είχα στο Grand Palais χθες (που πρώτη φορά φιλοξενεί έκθεση ενός video artist στην ιστορία του) ήταν και για μένα κατακλυσμιαία. Δεν συνηθίζεται η λέξη, το ξέρω, ειδικά σήμερα που σχεδόν όλοι ασχολούνται με τη «μικρή» εικόνα (το σεξ, την επιβίωση, τις σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους).

Ο Viola, εξαρχής, επικεντρώθηκε στη μεγάλη εικόνα, το ένα και μοναδικό θέμα που ορίζει τον άνθρωπο: το ότι γεννιέται και μετά πεθαίνει! «Ένα πράγμα πάντα με ενδιέφερε», έχει πει. «Ποιος είμαι. Πού βρίσκομαι. Πού πάω». 

«Όλα είναι θέμα επιφανειών. Αυτό που βλέπουμε να μας περιβάλλει είναι η πιο προφανής, χονδροειδής όψη της ανθρώπινης ύπαρξης, ο φυσικός κόσμος. Πράγματα, υλικά, ύλη...  Αλλά υπάρχει και μια άλλη διάσταση. Μπορείς να τη νιώσεις – ο καθένας μπορεί να τη νιώσει. Όλοι έχουμε έναν απέραντο εσωτερικό κόσμο, χωρίς όρια, που κατά κάποιον τρόπο θυμίζει τον ψηφιακό κόσμο».

Όλα, μα όλα τα έργα του, είναι διάστικτα από αυτή τη δαμόκλεια αίσθηση θνητότητας. Αλλά όχι με την βίαιη απελπισία που υπάρχει, ας πούμε, στον Φράνσις Μπέηκον. Μάλλον με την πικρή πνοή που διατρέχει τα Σονέττα του Σαίξπηρ, ή τον δικό μας Σολωμό, πλεγμένη αξεδιάλυτα με τη λαχτάρα της ζωής.

Στις μεγάλες σκοτεινές αίθουσες, τα βίντεο αντηχούν και αντιδιαστέλλονται: δάκρυα που γίνονται καταρράκτες, καταρράκτες που υψώνονται και αναλήπτονται στους ουρανούς συμπαρασύροντας ένα νεκρό σώμα, μια πυρκαγιά που γίνεται γαλάζια θάλασσα, στάλες που πέφτουν σε μια ακίνητη πισίνα από το ύψος ενός ανθρώπου που αποπειράθηκε να βουτήσει, αλλά ένα χέρι τον έκοψε στον αέρα, έμεινε μετέωρος και έσβησε μέσα στη μεγάλη εικόνα, τριζόνια και άνεμος στη νυχτερινή πορεία μιας γυναίκας – ήχοι μιας ανθρώπινης νύχτας, «σπαρμένης θαύματα και μάγια»…

Η συμπαράθεση είναι ευφυής. Όταν βλέπεις το «Ουρανός και Γή», 1992 (δυο αντιμέτωπες οθόνες που προβάλλουν η μία στον βυθό της άλλης το πρόσωπο ενός νεογέννητου και το πρόσωπο ενός γέρου στον επιθανάτιο ρόγχο του), ακούς από το δίπλα δωμάτιο τις “Εννιά προσπάθειες για να κατακτήσεις την αθανασία” (1996), τους γρυλισμούς του Viola, καθώς κρατάει την αναπνοή του, μέχρι που πνίγεται.

Δεν είναι μόνο η ιδιοφυής χρήση της τεχνολογίας (από το Veiling του 1995 μέχρι τις Τρεις Γυναίκες του 2008), είναι η σκέψη πίσω από αυτήν. Οι πολλαπλές στρώσεις στις οθόνες του, τα πέπλα, τα layers, το αρχαίο παλίμψηστο (οι περγαμηνές όπου το αρχικό κείμενο σβηνόταν για να γραφεί κάποιο άλλο), είναι η πιο ταιριαστή εικόνα αυτού του κόσμου όπου οι νέοι σπρώχνουν τους πρωινούς να φεύγουν, για να επαναλάβουν την ίδια τραγωδία. Πάνω στο νέο κρέας παίζει η παλιά ανάγκη της ζωής, να σπαρταρήσει χαρούμενη στο πάτωμα – σα σφαγμένο ζώο.

Τα layers είναι επίσης μέσο ταιριαστό για να εκφράσεις την κοινή καταγωγή όλης της ανθρώπινης τελετουργίας, μαγείας ή σκέψης. Άραβες κι Έλληνες είδαν τα άστρα του ίδιου ουρανού. Κάτω από τα διδάγματα του βουδισμού βρίσκεις τα ίχνη της αθαυμαστίας του Δημόκριτου. Στους Έλληνες αναστενάρηδες βλέπεις τους ινδουιστές πυροβάτες των νησιών Φίτζι, όπου ο Viola ταξίδεψε με την γυναίκα του και ισόβια συνεργάτιδά του Kira Perov. Κάτι βαθύ, κοινό συνδέει όλους τους ανθρώπους όταν σκέφτονται το θάνατο. Όλοι επινοούν παρηγοριές. Όλοι κατασκευάζουν θεούς και είδωλα.

Σε μια συνέντευξή του στους Financial Times, με αφορμή τους Dreamers (2013) –έργο που εκτίθεται και αυτό στο Grand Palais– είχε πει: «Όλα είναι θέμα επιφανειών. Αυτό που βλέπουμε να μας περιβάλλει είναι η πιο προφανής, χονδροειδής όψη της ανθρώπινης ύπαρξης, ο φυσικός κόσμος. Πράγματα, υλικά, ύλη...  Αλλά υπάρχει και μια άλλη διάσταση. Μπορείς να τη νιώσεις – ο καθένας μπορεί να τη νιώσει. Όλοι έχουμε έναν απέραντο εσωτερικό κόσμο, χωρίς όρια, που κατά κάποιον τρόπο θυμίζει τον ψηφιακό κόσμο».

Πού στρέφεται ο άνθρωπος όταν τον χώνουν στο χώμα; Στον ουρανό! Εκεί στράφηκε και ο Bill Viola. Θέλησε να δημιουργήσει τις Ιερές Εικόνες της σύγχρονης εποχής. Συνειδητά. «Συνομιλώντας» με τους μεγάλους δασκάλους της Αναγέννησης (που μελέτησε όταν έμεινε στη Φλωρεντία), επαναδημιουργώντας τις εικόνες τους (πιο προφανής Η Επίσκεψη της Ελισάβετ στην Παναγία, του Pontormo,1528, που γέννησε τον δικό του Χαιρετισμό, 1995), καταδείχνοντας τα πρόσωπα της Τεχνης του να προσπαθούν να υψωθούν σε κάτι σωτήριο, άχρονο και καθαρό: να «διψάνε για ουρανό», να ψάχνουν σε κάτι να πιστέψουν.

Μόνο που ο θεός, που εξυποννοείται και διαπνέει ολόκληρο το έργο του, δεν είναι προς τα πάνω, αλλά προς τα μέσα. Ο ουρανός του Viola είναι ο «απέραντος εσωτερικός κόσμος» του ανθρώπου, η νόηση και τα αισθήματά του. Κι ο μόνος τρόπος να μη χάνεται ο άνθρωπος, είναι ένας, πάντα ο ίδιος: η αγάπη. Όπως λέει κι ο ίδιος: «Μέσα από την αγάπη η ψυχή ενώνεται με το θεό». Η φράση θα ταίριαζε σε έναν μοναχό οποιασδήποτε θρησκείας, αλλά την λέει ο κορυφαίος ψηφιακός καλλιτέχνης του κόσμου μας.

Σας παρουσιάζω μερικά από τα έργα που εκτίθενται, με σύντομες σημειώσεις. Καμία απολύτως φωτογραφία δεν μπορεί να αποδώσει την μνημειακότητα και την ποίηση των έργων. Η μεγάλη τους δύναμη βρίσκεται στην κίνηση, συνήθως αργή και τελετουργική, που προκαλεί μια αίσθηση Μυστηρίου με την θρησκευτική έννοια. Μια Γλυπτική του Χρόνου.

Η  έκθεση διαρκεί έως την 21η Ιουλίου 2014.

Τα κύρια εκθέματα, με σχολιασμό

Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Ουρανός και Γη, 1992... Εγκατάσταση με δύο αντικρυστές οθόνες. Στο βυθό της μιας οθόνης βλέπεις την εικόνα της άλλης. Ένα νεογέννητο ανοίγει το στόμα του και στο πρόσωπό του διαχέεται ένας γέρος που αγωνιά στον επιθανάτιο ρόγχο. Μια ανάσα, μια ζωή. Δυστυχώς η εικόνα δεν αποδίδει κατ' ελάχιστον την αίσθηση του έργου
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Ουρανός και Γη, 1992
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Ουρανός και Γη, 1992
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Τρεις Γυνάικες, 2008... Τρεις μορφές που αρχικά προβάλλονται σε ασπρόμαυρη χαμηλή ανάλυση, περνώντας μέσα από ένα πέπλο νερού, παίρνουν τη ρόδινη όψη αναγεννησιακής μορφής. Αλλά αυτό διαρκεί λίγο. Μετά, ένα χέρι τις καλεί ξανά στον κόσμο της σκιάς (θυμίζοντας έντονα τα αρχαία ελληνικά επιτύμβια), με τελευταίο αυτό το κορίτσι που στο βλέμμα του αποχαιρετισμού του, αποτυπώνει την αχόρταγη επιθυμία του ανθρώπου να ζήσει- να χαρεί κι άλλο!
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Τρεις Γυνάικες, 2008.
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Τρεις Γυνάικες, 2008
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Παράδοση, 2001... Σε άλλο κατάλογο, νομίζω το είδα και με τον τίτλο "Εραστές". Ταιριάζουν και τα δύο. Μια γυναίκα κι ένας άντρας κοιτάνε χαμηλά, ο ένας τον άλλον, αρχικά με βλέμμα συλλογισμένο και μελαγχολικό. Σκύβουν ο ένας προς τον άλλον και βουτάνε σε μια επιφάνεια νερού- βουτάνε μέσα τους! Σηκώνονται να πάρουν ανάσα και πλέον διαχέονται, τα σύνορα του εαυτού τους χάνονται, το πρόσωπό τους λιώνει. Και κλαίνε. Τα δάκρυα του έρωτα.
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Παράδοση, 2001
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Το Πέπλο, 1995... Σε εννιά λεπτότατες μεμβράνες προβάλλονται πολλαπλές εικόνες. Κλαδιά δέντρων που κινούνται στον άερα, ρυάκια, φύλλα. Στο φως του φεγγαριού, μια γυναίκα περπατά αργά. Τριζόνια, κραυγές ζώων. Το μοναχικό ταξίδι του ανθρώπου.
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Fire Woman, 2005... Στις τεράστιες φλόγες που τη ζώνουν μια γυναικεία μορφή απλώνει τα χέρια της, πέφτει και πεθαίνει. Αργά, η εικόνα της μετασχηματίζεται στην ήσυχη επιφάνεια μιας βαθυγάλανης θάλασσας που την κινούν αργά υπόγεια ρεύματα.
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Ο άντρας ψάχνει την αθανασία, η γυναίκα ψάχνει την αιωνιότητα, 2013... Δυό ηλικιωμένοι άνθρωποι εξετάζουν με ένα φακό στο σκοτάδι το σώμα τους. Με μια κίνηση απλή και απροσδόκητη, ο Viola θέτει όλα τα πνευματικά διλήμματα του ανθρώπου, που ενώ πεθαίνει σα ζώο, θέλει να ελπίζει σαν θεός: ψάχνοντας κάτω από το δέρμα του, τον ουράνιο κόσμο.
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Ο άντρας ψάχνει την αθανασία, η γυναίκα ψάχνει την αιωνιότητα, 2013
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Ο ΄Υπνος του Λόγου, 1988... Σε ένα άπλετα φωτισμένο δωμάτιο, επάνω σε ένα έπιπλο με ένα βάζο, ένα πορτατίφ και ένα ηλεκτρικό ρολόι, μια παλιά, ασπρόμαυρη τηλεόραση δείχνει έναν άντρα να κοιμάται. Σε αιφνίδιες εκλάμψεις, το δωματιο φωταγωγείται και οι τέσσερις τοίχοι του προβάλλουν γιγαντιαίες, φευγαλέες εικόνες ονείρων.
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Η ανάληψη του Τριστάνου, 2005...Ένα από τα πιο γνωστά και εμβληματικά έργα του Viola -αφίσα και της συγκεκριμένης έκθεσης. Σε ένα γυμνό δωμάτιο, ένα νεκρό σώμα είναι τοποθετημένο. Αραιές σταγόνες (ή δάκρυα) που βαθμηδόν πυκνώνουν, υψώνονται από το νεκρό σώμα προς τα πάνω, Στο τέλος σχηματίζεται ένας χείμαρος, ένας ανάστροφος καταρράκτης που παρασέρνει και υψώνει τον νεκρό. Κι έπειτα κοπάζει. Δέκα λεπτά και δεκαέξι δευτερόλεπτα- ένα αριστούργημα της σύγχρονης τέχνης.
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Η ανάληψη του Τριστάνου, 2005
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Η ανάληψη του Τριστάνου, 2005
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Το δωμάτιο της Κατερίνας, 2001... Ένα πολύπτυχο βίντεο με σκηνές από τον μοναχικό βίο μιας γυναίκας. Μου θύμισε έντονα την τελική σκηνή της "Γερτρούδης" του Ντράγιερ -που κι αυτός έβαλε την ηρωίδα του να καταλήγει στο Amor Omnia- ο θεός είναι η αγάπη.
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Το δωμάτιο της Κατερίνας, 2001
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Going Forth by day, 2002... Ακόμη μια θεαματική ανάληψη από την μεγαλύτερη εγκατάσταση της έκθεσης, σε μια μεγάλη αίθουσα με την ταυτόχρονη προβολή πέντε βίντεο διάρκειας 35 λεπτών.
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Οι ονειροπόλοι, 2013... Το πιο πρόσφατο έργο του, εξετέθη πέρισυ στο Λονδίνο. Επτά μορφές αναδεύονται γαλήνια κάτω από το νερό, με κλειστά τα μάτια, επανερχόμενες σε ένα παλιό θέμα του Viola: Πώς να προσπαθήσεις να γίνεις αθάνατος, κρατώντας την αναπνοή σου!
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Οι ονειροπόλοι, 2013
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais Facebook Twitter
Ο Bill Viola με την γυναίκα του και ισόβια συνεργάτιδά του Kira Perov
Εικαστικά
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στην Tate Modern και Tate Britain, στα έργα της δωρεάς Δ. Δασκαλόπουλου

Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς Δασκαλόπουλου

Έργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Anna Boghiguian: Μια ακάματη ταξιδεύτρια επιστρέφει με νέα έκθεση στην Ελλάδα

Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξη

Με αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Πικάσο και η μαγεία της χαρακτικής σε μια μοναδική έκθεση

Εικαστικά / Ο Πικάσο και η μαγεία της χαρακτικής σε μια μοναδική έκθεση στο Βρετανικό Μουσείο

Το μουσείο παρουσιάζει εκατό περίπου εκτυπώσεις έργων του Πικάσο, από τις 500 και πλέον που έχει στη συλλογή του, οι οποίες περιλαμβάνουν και έργα που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ ξανά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Εικαστικά / Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Συνεπής στο ετήσιο ραντεβού της με το φιλότεχνο κοινό της πόλης, μία από τις παλιότερες φουάρ της Ευρώπης, η Art Athina, ανοίγει τις πύλες της στο ιστορικό μέγαρο του Ζαππείου με τη συμμετοχή των σημαντικότερων ελληνικών αιθουσών τέχνης, διεθνών γκαλερί και μια σειρά από παράλληλα πρότζεκτ και δράσεις κάθε είδους για μεγάλους και παιδιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού

Εικαστικά / Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού

Είναι άραγε η διαβίωση σε μια κοινότητα γυμνιστών μια επιτυχημένη «συνταγή» ελευθερίας και ευζωίας; Πόσο ταυτίζονται οικολογία, φυσιολατρία και γυμνισμός; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα εστιάζει η έκθεση «Paradis naturistes» στο μουσείο Mucem της Μασσαλίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
Ήταν πρωτοπόρος κ συνεχίζει να ειναι. Ας μην ξεχνάμε και τον μεγάλο Έλληνα καλλιτέχνη video artist Νίκο Ναυρίδη που χρόνια ασχολείται με την αναπνοή.Ένα πραγματικά ωραίο άρθρο απ τη Lifo. Μας ανοίγει την όρεξη όμως και στην Ελλάδα σπάνια έρχεται μοντέρνα τέχνη. Στο εξωτερικό δεν ξέρεις που να πρωτοτρέξεις. Κάθε μουσείο πάντως έξω εκτός απ τα μόνιμα εκθέματα εχει κ έναν όροφο τουλάχιστον με μοντέρνα τέχνη κ καλλιτέχνες που ανανεώνονται...Ευχαριστούμε για το ταξίδι.
Την ειδα κι εγω την εκθεση, ηταν παρα πολυ καλη.. Μου αρεσε πολυ ο τροπος που ηταν στημενη η εκθεση, παντου σκοταδι, μονο το φως απο τους προτζεκτορες !! Ενιωθες οτι βρισκοσουν σε αλλο κοσμο, χαμενος..
Tον καλλιτέχνη δεν τον γνωρίζω, και το κειμενό σας και οι φωτό , είναι μία καταπληκτική ευκαιρία για να συμβεί αυτό.Τώρα ,αυτή η παρουσίαση περιέχει φράσεις αληθινά διαμάντια για μένα.<<Ενα πράγμα παντα με ενδιέφερε", έχει πει. " Ποιός ειμαι. Πού είμαι. Πού πάω">>Yes!!! i know exactly what he means!!<<«Όλα είναι θέμα επιφανειών. Αυτό που βλέπουμε να μας περιβάλλει είναι η πιο προφανής, χονδροειδής όψη της ανθρώπινης ύπαρξης, ο φυσικός κόσμος. Πράγματα, υλικά, ύλη... Αλλά υπάρχει και μια άλλη διάσταση. Μπορείς να τη νιώσεις- ο καθένας μπορεί να τη νιώσει. Όλοι έχουμε έναν απέραντο εσωτερικό κόσμο, χωρίς όρια, .....>><<Μόνο που ο θεός, που εξυποννοείται και δαπνέει ολόκληρο το έργο του, δεν είναι πρός τα πάνω, αλλά προς τα μέσα. Ο ουρανός του Viola είναι ο «απέραντος εσωτερικός κόσμος» του ανθρώπου,..>>Δεν έχω λόγια για αυτή τη παρουσίαση κ Τσαγκαρουσιάνο,δεν έχω λόγια!