1ο Athens Craft Beer Festival: Η χειροποίητη μπίρα στα καλύτερά της

1ο Athens Craft Beer Festival: Η χειροποίητη μπίρα στα καλύτερά της Facebook Twitter
Η χειροποίητη μικροζυθοποιία είναι μια παγκόσμια τάση που ξεκίνησε από την Αμερική στα '70s και έκτοτε εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε παγκόσμιο επίπεδο.
0

Μου κάνει εξαιρετικά θετική εντύπωση όταν ένα μπαρ, εστιατόριο ή άλλος χώρος διασκέδασης διαθέτει στον κατάλογό του «άγνωστες» craft μπίρες. Η χειροποίητη μικροζυθοποιία είναι μια παγκόσμια τάση που ξεκίνησε από την Αμερική στα '70s και έκτοτε εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήταν, λοιπόν, θέμα χρόνου να αποκτήσει και η Αθήνα ένα φεστιβάλ για τους λάτρεις αυτού του είδους μπίρας, που συχνά κρύβει αναπάντεχες εκπλήξεις και, το κυριότερο, γευστικά απέχει πολύ από τις συνηθισμένες εμπορικές ετικέτες.


Ο δημοσιογράφος Ντίνος Στεργίδης, διοργανωτής, μεταξύ άλλων, της δημοφιλούς έκθεσης «Οινόραμα», αλλά και της «Ζυθογνωσίας», αποφάσισε να εξελίξει την τελευταία και να την εναρμονίσει με αυτή την παγκόσμια τάση, διαφοροποιώντας την παράλληλα από τα χαρακτηριστικά μιας κλασικής έκθεσης οινογνωσίας. Και εγένετο Athens Craft Beer Festival που θα υποδεχτεί για πρώτη φορά το αθηναϊκό κοινό (έξω και μέσα) στο Κτίριο 56 του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού το ερχόμενο Παρασκευοσαββατοκύριακο.


Βασικό στοιχείο της νέας διοργάνωσης θα είναι η δυνατότητα γνωριμίας και διαλόγου ανάμεσα στον δοκιμαστή και τον ζυθοποιό. «Δεν θέλαμε να φτιάξουμε μια μεγάλη pop-up μπιραρία, δεν είναι αυτός ο σκοπός μας» εξηγεί ο κ. Στεργίδης. «Γι' αυτό, με τις μάρκες που θα κοστίζουν 1 ευρώ, δίνουμε την ευκαιρία στους επισκέπτες να δοκιμάσουν όσο περισσότερες μπίρες θέλουν με τη μεζούρα των 50 ml. Από κει κι έπειτα, μπορούν να προμηθευτούν και το μεγαλύτερο ποτήρι, να απολαύσουν την μπίρα της αρεσκείας τους σε τιμή που θα κυμαίνεται από 4 έως 6 ευρώ και να τη συνοδεύσουν με ένα μπέργκερ ή κάποια άλλη επιλογή από το food truck μας».

Έχει δημιουργηθεί και στην Ελλάδα φανατικό κοινό της craft μπίρας, αρκετά μεγάλο, που μπορεί να κάνει χιλιόμετρα για να δοκιμάσει μια ετικέτα. Φυσικά, οι μεγάλες εταιρείες δεσπόζουν παντού και αυτό συμβαίνει παγκοσμίως.


Σημειωτέον ότι το food truck, οι υπόλοιποι vendors, καθώς και τα μουσικά δρώμενα του φεστιβάλ θα εκτυλίσσονται στο εξωτερικό του Κτιρίου 56, ενώ οι δοκιμές της μπίρας θα γίνονται στο εσωτερικό του, όπου θα επικρατεί περισσότερη ησυχία, που θα ευνοεί τον διάλογο ανάμεσα στους επισκέπτες και τους ζυθοποιούς. Τι μπορεί να μάθει, όμως, ο μη εξοικειωμένος με το είδος επισκέπτης; Ο κ. Στεργίδης εξηγεί: «Συνήθως οι μικροί ζυθοποιοί είναι άνθρωποι παθιασμένοι με αυτό που κάνουν και ιδιαίτερα ενθουσιώδεις. Ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα στην προσέγγιση του προϊόντος τους κι έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να μάθει κανείς από πού αντλούν έμπνευση. Ξέρετε, πολλές από αυτές τις ετικέτες είναι εφήμερες. Δεν είναι σαν το κρασί, που συνήθως κάθε ετικέτα συνοδεύεται από μια μακροχρόνια επένδυση. Οι δημιουργοί τους πειραματίζονται, προχωρούν σε μικρές ζυμώσεις και τα προϊόντα κρατούν το ενδιαφέρον του κοινού ζωντανό».


Στο Athens Craft Beer Festival, λοιπόν, θα έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε 170 διαφορετικές χειροποίητες μπίρες. Συμμετέχουν, μάλιστα, και 9 μικροζυθοποιίες από το εξωτερικό, ενώ κάποια από τα προϊόντα που θα βρούμε δεν είναι απλώς σπάνια –και μη διαθέσιμα για εμπορική κατανάλωση– αλλά έχουν δημιουργηθεί ειδικά για το φεστιβάλ, οπότε θα έχουμε την ευκαιρία να τα δοκιμάσουμε μόνο εκεί. Τι δεν πρέπει να παραλείψουμε να γευτούμε, όμως, στο 1ο Athens Craft Beer Festival; Οπωσδήποτε την τύπου IPA, που έχει χαρακτηριστεί η «βασίλισσα της craft», τη νέα τάση των sour beers, πολλές ξεχωριστές μαύρες, αλλά και τις Gose, με μείξεις από εξωτικά φρούτα.


Τελικά, πόσο εξοικειωμένο είναι το ελληνικό κοινό με αυτήν τη νέα τάση και πόσο την ακολουθούν οι εγχώριοι επιχειρηματίες; Ο κ. Στεργίδης δεν αυταπατάται. «Ναι, έχει δημιουργηθεί και στην Ελλάδα φανατικό κοινό της craft μπίρας, αρκετά μεγάλο, που μπορεί να κάνει χιλιόμετρα για να δοκιμάσει μια ετικέτα. Φυσικά, οι μεγάλες εταιρείες δεσπόζουν παντού και αυτό συμβαίνει παγκοσμίως. Όμως, όπως η ίδια η διαδικασία δημιουργίας μιας χειροποίητης μπίρας μπορεί να χαρακτηριστεί "εναλλακτική", εξίσου εναλλακτικό είναι και το δίκτυο διανομής της, όπως και οι χώροι της τελικής κατανάλωσης, που μπορεί να είναι ένα wine bar ή ένα μικρό εστιατόριο. Είναι διαφορετικός ο φυσικός προορισμός της craft μπίρας. Και αυτό που πρέπει να γνωρίζει το κοινό είναι πως αυτά τα προϊόντα είναι και εντελώς διαφορετικά στη γεύση και αξίζει να δοκιμάζονται ακόμα και από ανθρώπους που δεν είναι λάτρεις της μπίρας».

Info

Athens Craft Beer Festival

Kτίριο 56 - Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, Πολυκράτους 21, Ρέντης

Εισιτήριο: €3 (περιλαμβάνει αναμνηστικό ποτήρι δοκιμής)

Οι μπίρες θα κοστίζουν €1 για δοκιμή 50 ml και €4-6 οι περισσότερες για ένα γεμάτο ποτήρι 375 ml.

Ώρες λειτουργίας: Παρασκευή 18 & Σάββατο 19 Οκτωβρίου: 17:00-01:00 / Κυριακή 20 Οκτωβρίου: 14:00-23:00

Τη διοργάνωση του Athens Craft Beer Festival συνυπογράφουν οι εταιρείες Vinetum (διοργανώτρια της έκθεσης «Ζυθογνωσία») και Cava di Patsi, το πλέον εξειδικευμένο δίκτυο διανομής craft μπίρας της χώρας.

www.athenscraftbeerfestival.gr

Γεύση
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τιμή του κρασιού και οι παράγοντες που την επηρεάζουν

Γεύση / Γιατί έχει ακριβύνει τόσο το κρασί;

Πόσο μπορεί να αντέξει στις αυξήσεις το πορτοφόλι του Έλληνα καταναλωτή; Αν πρόκειται για είδη πρώτης ανάγκης, δυστυχώς είμαστε δέσμιοι του «νόμου της αγοράς»· το κρασί όμως είναι προϊόν απόλαυσης, όχι πρώτης ανάγκης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΜΑΝΗΣ
Συνταγές με φιστίκι

Γεύση / Ευέλικτο, πλούσιο και τραγανό, το φιστίκι Αιγίνης πρωταγωνιστεί σε αυτές τις έξι αλμυρές και γλυκές συνταγές

Τα αδέλφια Δημήτρης και Θανάσης Σταμούδης προτείνουν ριγκατόνι με πέστο φιστικιού, cookies φιστίκι και άλλες πρωτότυπες ιδέες που αξιοποιούν τον αγαπημένο ξηρό καρπό.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Τι κάνει το Prosecco το πιο δημοφιλές αφρώδες κρασί στον κόσμο;

Το κρασί με απλά λόγια / Τι κάνει το Prosecco το πιο δημοφιλές αφρώδες κρασί στον κόσμο;

Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης μάς ταξιδεύουν στη βορειοανατολική Ιταλία με οδηγό τον σύμβουλο οινολόγο Stefano Ferrantes, ειδικό στην παραγωγή Prosecco, που εργάζεται στα μεγαλύτερα και γνωστότερα οινοποιεία της περιοχής.
THE LIFO TEAM
Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Instant noodles: Tο πιο viral φαγητό στον κόσμο τώρα

Γεύση / Instant noodles: Tο πιο viral φαγητό στον κόσμο τώρα

Η συναρπαστική ιστορία του πιο εύκολου φαγητού ξεκινά από την αρχαία Κίνα και τη δυναστεία Τσινγκ. Σύμφωνα με έναν τριάστερο σεφ, υπάρχει τρόπος να κάνουμε τα συσκευασμένα noodles γκουρμέ. Δοκιμάσαμε όσα βρήκαμε στην Αθήνα και προτείνουμε τα καλύτερα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ο Dr. George Soleas εξηγεί πώς έγινε ο κορυφαίος αγοραστής κρασιών στον κόσμο

Το κρασί με απλά λόγια / Πώς έγινα ο κορυφαίος αγοραστής κρασιών στον κόσμο

O Dr. George Soleas, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του LCBO, του μεγαλύτερου εισαγωγέα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο, αφηγείται στην Υρώ Κολιακουδάκη (Dip WSET) και τον Παναγιώτη Ορφανίδη την κινηματογραφική ζωή του.
THE LIFO TEAM
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
Proveleggios

Γεύση / Ο Αλέξανδρος Καρακάτσανης έχασε πολλά σε μια νύχτα, αλλά επιστρέφει δυναμικά στο Proveleggios

Ο νεαρός και ταλαντούχος σεφ που είδε το πρώτο του μαγαζί στην Αθήνα να καίγεται ολοσχερώς δεν το έβαλε κάτω στιγμή. Πρόσφατα ανέλαβε να αλλάξει την κουζίνα του δημοφιλούς εστιατορίου και θέλει να αφηγηθεί τις αναμνήσεις όλης της ομάδας που τον υποδέχτηκε μέσα από τα πιάτα του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ