ΤΙ ΒΔΟΜΑΔΑ ΗΤΑΝ ΑΥΤΗ! Υπόκλιση μεγάλη στην παραγωγή. Έσκισαν! Είμαι σίγουρη ότι εάν υπήρχαν βραβεία, αντίστοιχα των Emmy, το επεισόδιο αποχώρησης της προηγούμενης Τρίτης, θα ήταν σίγουρα υποψήφιο. Σύσσωμη η χώρα ήθελε ο Ιωάννης να αποχωρήσει. Η έξοδος του αρχηγού της κόκκινης θα τους έδινε μεγαλύτερη χαρά κι από τη λήξη του λοκντάουν.
Πώς όμως φτάσαμε έως εδώ; Ο Γιαννάκης κέρδισε το mystery box και ξανακαβάλησε το καλάμι. Η υπεροψία του φάνηκε από τις συνεντεύξεις που έδωσε. Παρομοίωσε τον εαυτό του με τον Σίμπα, τον βασιλιά των λιονταριών, που όταν μεγαλώσει θα μας φάει ζωντανούς (έτσι το κατάλαβε το έργο ο Γιαννάκης).
Όμως από το «Αουτσβένια», την αρχική κραυγή του έργου, αυτός πήδηξε στο «Xακούνα Ματάτα», κάτι σαν χασμουρητό, «και ξεχνάς την δράση». Διότι αν και δυσκόλεψε, με το πλεονέκτημα που είχε, τον Στέφανο, μετά άραξε, τόσο σίγουρος για τον εαυτό του, που μαγείρεψε απλά ένα «Παν-nigiri ο Παπάγιας». Μα καλά, δεν ντράπηκε να παρουσιάσει τέτοιες αηδίες στον Κοντιζά; Ειλικρινής ερώτηση!
Φυσικά, βγαίνει προτεινόμενος προς αποχώρηση με αντίπαλο τον Στέφανο. Η κοκορομαχία συνεχίζεται. Αυτό που με έκανε να λυθώ στα γέλια είναι που είπε στη συνέντευξη ότι το έκανε επίτηδες για να αναμετρηθούν, αλλά ότι ο Στέφανος είναι πολύ μικρόμυαλος για να μπορέσει να το σκεφτεί! Αυτός πόσο μυαλό κουβαλάει, που μπορούσε να μη μαγειρέψει καθόλου, αλλά τελικώς στο παρά τσακ δεν έφυγε από το παιχνίδι; Τελευταίος με τη Φίλογλου έμεινε!
Είναι βέβαιο πως όλοι οι παίκτες έχουν μελετήσει τη στρατηγική τους πριν μπουν στο σπίτι, αλλά, φυσικά, όταν είσαι έξω από τον χορό, πολλά τραγούδια λες.
Η Μαρίνα μάς είπε ότι όλα αναμεταξύ τους γίνονται για τα μάτια της Μαρίας, για την οποία, ως «Ωραία Ελένη», σκοτώνονται οι άντρες για πάρτη της. Θα δείξει. Όλοι οι παίκτες την τηλεθέαση θέλουν, και ο Στέφανος γνωρίζει, ως πρώην παίκτης ριάλιτι, πώς να την κερδίσει. Το κάθε ειδύλλιο, όπως αποδείχθηκε και πέρσι, πουλάει. Αλλά το περσινό ήταν αληθινό κι έλαμπε. Εγώ τη λάμψη του έρωτα δεν την έχω δει ακόμα στα μάτια κανενός. Πρώην παίκτης ριάλιτι απεδείχθη και ο Πάνος Ράπτης, μια και είχε λάβει μέρος στα πρώτα MasterChef – αυτά που απαγορεύεται να τα λέμε με νούμερο δίπλα. Δείτε τον πώς ήταν τότε, 18 ετών, πριν τα τατουάζ του πνίξουν τον λαιμό.
Είναι βέβαιο πως όλοι οι παίκτες έχουν μελετήσει τη στρατηγική τους πριν μπουν στο σπίτι, αλλά, φυσικά, όταν είσαι έξω από τον χορό, πολλά τραγούδια λες. Ο Νίκος, για παράδειγμα, δεν φανταζόταν ότι θα δώσει την κάρτα τόσο γρήγορα, αλλά βλέποντας τη Βίλλυ προτεινόμενη δίπλα στα κοκόρια, με συνοπτικές διαδικασίες, την έβγαλε από την κάλτσα του και σχεδόν γονατιστός της την προσέφερε. Έτσι κέρδισε και την αγάπη της παίκτριας αλλά και τη δική μας φυσικά. Ποιος δεν θα ήθελε κάποιον ιππότη στην ομάδα του; Τι να προτιμούσαμε, τον Ιωάννη ή τον Πάνο, που με το που βγαίνει πλεονέκτημα ασυλίας, ρίχνουν τα γυναικόπαιδα στην πυρά, κρατάνε την ασυλία, παίρνουν ποπκόρν κι ανεβαίνουν στον εξώστη να χαζέψουν το Κολοσσαίο; Μόλις σώζεται η Βίλλυ, ο Κοντιζάς ανακοινώνει ότι η Μαρία Φίλογλου θα μαγειρέψει ως προτεινόμενη.
Ένα παστίτσιο, πολύ πρωτότυπο, με την υπογραφή του σεφ Θωμά κρύβεται κάτω από την καμπάνα. Στην ουσία επρόκειτο για ένα παραλληλεπίπεδο από χοντρά μακαρόνια κολλημένα με μπεσαμέλ και μετά τηγανισμένα σαν κροκέτα. Δίπλα του ήταν ο κιμάς σε μορφή ταρτάρ. Ήταν ακατόρθωτο να μπορούσε να κερδίσει η Μαρία Φίλογλου τους επαγγελματίες που ανταγωνιζόταν.
Στον εξώστη ο Πάνος υποστήριζε τρελά τον αρχηγό του, σε σημείο που η Κωνσταντίνα δεν μπορούσε να συγκεντρωθεί και του φωνάζει μέσα στον πανικό του διαγωνισμού «σκάσε». Αυτός αντί να καταλάβει ότι ενοχλεί τους παίκτες που εκείνη την στιγμή αγωνιζόντουσαν για την παραμονή στο παιχνίδι, της απαντά «εσύ να σκάσεις!». Αυτό είναι το επίπεδο του. Το απέδειξε και όταν άφησε τρία ξίδια στον πάγκο της κουζίνας του σπιτιού για να τα «πιουν» οι παίκτες, καθώς ήταν σίγουρος ότι ο αρχηγός του θα γυρίσει αήττητος.
Ο Γιαννάκης, εν τω μεταξύ, είχε κάψει την κροκέτα, την είχε ξαπλώσει λανθασμένα στο πιάτο έτσι ώστε να μη φαίνεται το καμένο της κομμάτι, και εννοείται ότι οι κριτές το κατάλαβαν. Εδώ εμείς το καταλάβαμε καθώς είχαν κοκκινίσει τα αυτιά του, από την κρίση του Κοντιζά θα γλίτωνε;
Όταν αρχίζουν να επιστρέφουν στο σπίτι οι διαγωνιζόμενοι, πρώτα ο Στέφανος που τους λέει ότι έπιασε το πρώτο φετινό δεκάρι, μετά η Κωνσταντίνα, που απλά είχε κάνει λάθος τη σωστή σειρά βουτήγματος για πανάρισμα, έβλεπα τον κρύο ιδρώτα να τρέχει στη φαβορίτα του Πάνου. Όλη η Ελλάδα, από την άλλη, είχε ιδρώσει από τη ζεστή έξαψη της πιθανής αποχώρησης του Ιωάννη.
Όταν γλίτωσε κι ο Κωστής, και μένουν οι δυο τους με την Φίλογλου, έγινε το έλα να δεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όμως αυτό που έκανε όλη την Ελλάδα σίγουρη ότι φεύγει ο αρχηγός είναι που στο επόμενο τρέιλερ, πριν από τις διαφημίσεις, φαινόταν ξεκάθαρα ότι εκείνη επέστρεφε στο σπίτι. Εγώ ως γνωστή θερμόαιμη και παρορμητική, ήδη χοροπηδούσα! Ευτυχώς που βρέθηκε ένας φίλος μου, απόφοιτος Πολυτεχνείου (υψηλού IQ, όχι βόδι σαν κι εμένα), και μου έγραψε ότι, ξεκάθαρα, θα γυρίσει απλά για να πάρει τη βαλίτσα της και γι' αυτό και την έδειξαν να επιστρέφει. Είχα μόλις ανοίξει ένα αφιερωμένο εορταστικό ροζέ αφρώδες από μοσχοφίλερο, το «Ωδή Πανός», που το ήπια μετά, απλά για να συνέλθω από το σοκ. Ευτυχώς το κρασί με ενθουσίασε τόσο, που με έκανε να ξεχάσω ό,τι στην ουσία ήξερα καλά, ότι θα τον βλέπουμε για πολύ, πολύ ακόμη.
Μπαίνει μέσα στο σπίτι η Μαρία Φίλογλου και πέφτουν όλοι πάνω της, λες και ήταν τι; Θα σας πω τι. Η μάνα τους. «Κι ένα τέταρτο μητέρας αρκεί για δέκα ζωές και πάλι κάτι θα περισσέψει που να το ανακράξεις σε στιγμή μεγάλου κινδύνου» έγραφε ο Eλύτης. Ε, αυτό θα τους λείψει. Αλλά αν ρωτάτε εμένα, ευτυχώς.
Δεν αντέχω τους «ημιπιτσιρίκους». Ήρθε η ώρα της ενηλικίωσης μέσα στο παιχνίδι. Ούτε μπορώ να ξανακούσω αυτό το «κυρά Μαρία». Κάθε φορά που το άκουγα, μου ερχόταν να κλείσω την τηλεόραση. Νεότατη γυναίκα, ούτε καν η πιο μεγάλη από τους διαγωνιζόμενους, και της είχε δοθεί ο ρόλος της «Μάνας». Κι εκείνη τους αποκαλούσε «τα πουλάκια μου». Ελλάς, το μεγαλείο του ομφάλιου λώρου σου.
Κι έτσι οι κόκκινοι, με πολύ χαμηλό το ηθικό, μπαίνουν στην ομαδική. Σε διάφορα YouTube polls, Twitter polls κ.λπ. τα ποσοστά έφταναν στο 90% υπέρ της μπλε ομάδας. Στον Αλέξανδρο Σ., που έχει κερδίσει το τεστ δημιουργικότητας, του δίνεται η δυνατότητα ή να ανταλλάξει παίκτες με την αντίπαλη ομάδα ή αρχηγό. Εγώ είμαι όρθια και φωνάζω να φέρει τον Παύλο στους μπλε. Εκείνος, όμως, αλλάζει τον αρχηγό, βγάζει τον Ιωάννη και βάζει τον Πάνο, γιατί, όπως είπε, ήθελε να δώσει και σε έναν άλλο παίκτη την ευκαιρία να αναδειχθεί.
Η αξιοπιστία του Ιωάννη έχει πια πέσει στα τάρταρα. Ενώ μας τσαμπουνάει στην κάθε ευκαιρία πόσο «άριστος» είναι, έχει πάει μέσα σε μια βδομάδα προτεινόμενος, και μάλιστα λέγοντας και ψέματα στους κριτές. Στην ομαδική παίρνει τη χειρότερη βαθμολογία όχι σε ένα, αλλά και στα δυο πιάτα στα οποία έφτιαξε, και ξαναβγαίνει προτεινόμενος. Ο Αντώνης κερδίζει την ασυλία.
Για να καταλάβεις τι σημαίνει «αναγωγική» οσμή στα κρασιά, χρειάζεται να γνωρίζεις τι σημαίνει χημικό σθένος. Για να τη μυρίσεις όμως, δεν χρειάζεται να έχεις την παραμικρή ιδέα χημείας. Απλά σου έρχεται η μπόχα, όταν ανοίγεις την φιάλη.
Ε, αυτό ένιωσα και πάλι στο επεισόδιο της ψηφοφορίας από την κόκκινη ομάδα. Μια ανακατωσούρα, ένα αρνητικό κλίμα, άλλα να λένε μπροστά στους άλλους και άλλα στις συνεντεύξεις. Μια που έβλεπες ο ένας να μιλάει γλυκά σε κάποιον και μια να τον βρίζει πίσω από την πλάτη του. Από τους Κρητικούς και τον Διονύση, μέχρι, εννοείται, τον Γιαννάκη και τη Μαρίνα.
Στις δοκιμασίες που έβαλαν οι καταξιωμένοι δίδυμοι στον χώρο της μαγειρικής και της ζαχαροπλαστικής, Δημήτρης και Θανάσης Σταμούδης, απόλυτα λογικά για μένα, ο Κωστής είχε την πιο αδύναμη προσπάθεια και επέστρεψε στην Κρήτη να κάνει εκεί την καραντίνα του. Σαν σήμερα, θυμάμαι, τη δοκιμασία που ήταν πάλι κριτής ο σεφ Σταμούδης, με τη Σπυριδούλα σε ρόλο «Η Μπουμπουλίνα σεφ» πάνω στα κρούζερ. Πόσο μας έχουν λείψει φέτος οι εξωτερικές δοκιμασίες. Πόσο μας ταξίδευαν!
Ο Ιωάννης όμως τα πήγε πολύ χειρότερα από τον Διονύση. Η αριστεία, αν τη φτάσει ποτέ του, που αμφιβάλλω λόγω έλλειψης ταπεινότητας, θα αργήσει όχι μια μέρα, αλλά χρόνια πολλά.
Η αποχώρηση του «δημάρχου» Κωστή αφήνει 20 διαγωνιζόμενους στο σπίτι. Τη Δευτέρα θα δούμε ποιος θα κερδίσει την απελευθερωμένη κάρτα ασυλίας και ποια θα γίνει η νέα αυλή του επόμενου κατόχου της.
Θα περιμένουμε πολύ ακόμη για την έξοδο του Ιωάννη, αλλά ξέρουμε ότι στη ζωή το καλό πάντα νικάει.
—————————————————————
ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΑ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΙΑΤΑ, όπως το παστίτσιο του σεφ Θωμά, αλλά σε όλες τις τέχνες αν δεν κατανοήσεις τα βασικά, δεν μπορείς να αναπτυχθείς, Πάνο, αρχηγέ τους, έντεκα χρόνια μετά την πρώτη σου συμμετοχή στο MasterChef, αυτό είναι το φρικασέ που μας παρουσιάζεις; Από μένα, όχι. Για να μην πω ότι είχες πει στους κριτές πως θα το αυγοκόψεις, αλλά τελικά φοβήθηκες ακόμα κι αυτό να κάνεις. Αν μου βάζεις πέντε κιλά χορταράκια για να φάνε 55 άνθρωποι, σημαίνει ότι δεν έχεις εστιατορική αντίληψη.
Σήμερα λοιπόν, πάμε πίσω στα βασικά και κάνουμε ένα φρικασέ με μαρούλι, που είναι τώρα η εποχή του. Μπορείτε, φυσικά, να αντικαταστήσετε με σταμναγκάθι, λάπαθα, αντίδια ή συνδυασμό όλων των παραπάνω. Εγώ δεν το συζητώ. Αυγολέμονο πάντα. Κι αν έχω όρεξη να κάνω τη συνταγή τιμώντας τα πατρογονικά της γιαγιάς μου, βάζω και πελτέ μέσα, όπως κάνουν συχνά στην Πελοπόννησο.
ΥΛΙΚΑ
Μισό ματσάκι μυρώνια ψιλοκομμένα
Μισό ματσάκι μάραθο ψιλοκομμένο
Ένα ματσάκι άνιθο ψιλοκομμένο
Ένα ματσάκι καυκαλήθρες ψιλοκομμένες
1 κιλό αρνίσιο χεράκι και μπουτάκι
½ φλ. ελαιόλαδο
2 κρεμμύδια ξερά ψιλοκομμένα
5-6 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
1 φλ. λευκό κρασί ξερό
4 μαρούλια χοντροκομμένα
2 αβγά
Χυμός δυο λεμονιών
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Σε μεγάλη πλατιά κατσαρόλα, σε μέτρια δυνατή φωτιά, σοτάρουμε στο λάδι τα κρεμμύδια και μετά προσθέτουμε και το κρέας.
Αφού ροδίσει καλά-καλά από όλες τις μεριές, σβήνουμε με το κρασί, αλατοπιπερώνουμε και ψήνουμε μέχρι το κρασί να εξατμιστεί. Προσθέτουμε το μαρούλι, τα μυρωδικά, χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία κι αφήνουμε το φρικασέ να μαγειρευτεί για περίπου μία/μιάμιση ώρα, ανακατεύοντας πού και πού, προσθέτοντας λίγο νεράκι ζεστό, εάν και εφόσον χρειαστεί.
Χτυπάμε ελαφρά τα αβγά σε ένα μπολ. Ρίχνουμε τον χυμό του λεμονιού και συνεχίζουμε το χτύπημα. Τέλος, ρίχνουμε σιγά-σιγά 5-6 κουταλιές της σούπας από το ζεστό ζουμί του φαγητού, ανακατεύοντας συνεχώς με το φουέ.
Περιλούζουμε το κρέας με το αυγολέμονο. Δεν ανακατεύουμε, απλά κουνάμε ελαφρά και κυκλικά την κατσαρόλα, για να απλωθεί παντού το αυγολέμονο. Σε περίπτωση που χρειαστεί να το ξαναζεστάνουμε, αυτό γίνεται αποκλειστικά σε μπεν-μαρί.