Τι λέει για εσάς ο τρόπος που ντύνεστε;

Τι λέει για εσάς ο τρόπος που ντύνεστε; Facebook Twitter
Όταν μας επιτρέπεται να εκφραζόμαστε μέσα από τις ενδυματολογικές μας επιλογές η αυτοπεποίθηση, οι ηγετικές μας ικανότητες και η δημιουργικότητα μας, απλώς εκτοξεύονται.
0

Είστε της κλασικής ενδυματολογικής σχολής, αυτής που υπαγορεύει κοστούμι και καλό παπούτσι - ακόμη και στον καύσωνα -, ψηλοτάκουνα και διακριτικό μακιγιάζ για τις κυρίες, ακόμη κι όταν λιώνει ο κόσμος υπό τους 40 βαθμούς Κελσίου; Ή μήπως έχετε από καιρό καταργήσει τα ενδυματολογικά κλισέ, ειδικά στον χώρο της εργασίας και είστε οπαδοί της άνεσης και της ευκολίας στις κινήσεις;

Ποιά σχολή περνάει καλύτερα στη δουλειά και ποιά κερδίζει τις εντυπώσεις; Ποια εμφανίζει υψηλούς δείκτες παραγωγικότητας και είναι πιο δημιουργική; Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε πριν από λίγο καιρό στο πλαίσιο των δημοσιεύσεων του "Journal of Experimental Social Psychology" τα αποτελέσματα είναι μάλλον εντυπωσιακά. 

Οι ειδικοί κατά τη διάρκεια του πειράματος διαπίστωσαν επίσης ότι εργαζόμενοι που ντύνονται πιο απλά είναι σε θέση να ακολουθήσουν οδηγίες καλύτερα από τους υπόλοιπους, είναι πιο επικοινωνιακοί και άμεσοι.

Ναι μεν, η σχολή του αυστηρού ενδυματολογικού κώδικα κερδίζει τις εντυπώσεις και περνά ένα πιο επαγγελματικό προφίλ, ωστόσο δεν είναι πάντα τόσο αποδοτική, κυρίως λόγω του χρόνου που χάνεται ακριβώς στις εντυπώσεις: οι σωστοί συνδυασμοί ρούχων - τόσο για άντρες, αλλά κυρίως για τις γυναίκες -, ο χρόνος που απαιτεί μία δυναμική και συνάμα κομψή έξωθεν μαρτυρία ροκανίζουν χρόνο από πιο ουσιώδη ζητήματα που αφορούν τις εργασιακές υποχρεώσεις. 

Δεν είναι ότι η δεύτερη σχολή, αυτή της άνεσης, δεν εκτιμά την κομψότητα. Ωστόσο, εδώ τα αποτελέσματα αποθεώνουν την ευελιξία: όταν οι εργαζόμενοι ντύνονται με τρόπο που επηρεάζει τα κοινά στα οποία απευθύνεται η δουλειά τους και κυρίως ταιριάζει με τις δικές τους ενδυματολογικές επιλογές, η δουλειά αυτών των εργαζομένων είναι πιο αποτελεσματική στην πώληση, στο κλείσιμο συνεργασιών, στη συνεννόηση. 

Στο πείραμα λήφθηκε επίσης υπ' όψιν το κατά πόσο ο εργαζόμενος αισθανόταν άνετα με το σώμα του στον εργασιακό χώρο: εκεί οι γυναίκες είχαν να παρουσιάσουν τα πιο πειστικά αποτελέσματα και φυσικά αυτό δεν είναι κάτι καινούριο. Μία υπάλληλος ή έστω μία executive, η οποία καλείται να περάσει περισσότερες από 8-10 ώρες την ημέρα πάνω σε ψηλά τακούνια και μέσα σε στενές αυστηρές γραμμές που εγκλωβίζουν τις κινήσεις της, αποκλείεται να είναι τόσο δημιουργική, όσο μία γυναίκα που αισθάνεται άνετα μέσα στα ρούχα της, μπορεί να διασχίσει έναν διάδρομο, χωρίς πόνους στα πόδια, μπορεί να δουλέψει χωρίς βαρύ μακιγιάζ σε μία ζεστή μέρα... 

Ομοίως, ένας άντρας, ο οποίος δεν καταπιέζεται από τη γραβάτα, τα στενά παπούτσια και τις ζεστές κάλτσες και όλο το αυστηρό πλαίσιο που ίσως διέπει το εργασιακό του περιβάλλον, αντιμετωπίζει λιγότερες πιθανότητες να εκνευριστεί, να χάσει την ψυχραιμία του κατά τη διάρκεια μίας επαγγελματικής διαπραγμάτευσης, να αποδώσει καλύτερα, γενικώς, σε μία σκληρή μέρα με υποχρεώσεις από ώρα σε ώρα... 

Οι ειδικοί κατά τη διάρκεια του πειράματος διαπίστωσαν επίσης ότι εργαζόμενοι που ντύνονται πιο απλά είναι σε θέση να ακολουθήσουν οδηγίες καλύτερα από τους υπόλοιπους, είναι πιο επικοινωνιακοί και άμεσοι, επιβεβαιώνοντας αυτό που ήδη γνωρίζουμε: ότι όταν μας επιτρέπεται να εκφραζόμαστε μέσα από τις ενδυματολογικές μας επιλογές η αυτοπεποίθηση, οι ηγετικές μας ικανότητες και η δημιουργικότητα μας, απλώς εκτοξεύονται. 

Τι προτείνουν, λοιπόν, τέτοιου είδους πειράματα, ειδικά σε εργασιακούς χώρους που ο ενδυματολογικός κώδικας είναι κάτι παραπάνω από αυστηρός; Ακόμη και μικρές υποχωρήσεις κάνουν τη διαφορά, λένε. Δεν χρειάζεται να περάσει κανείς στο άλλο άκρο, ειδικά αν το πλαίσιο της εργασίας του, δεν το επιτρέπει. Ωστόσο, σε μια δύσκολη, ζεστή μέρα που δεν θα τελειώσει, χωρίς δεκάδες meetings και deadlines, μικρές τροποποιήσεις - όχι, σαγιονάρα ακριβώς, αλλά κάτι πιο άνετο για τα πόδια - μπορούν να συζητιούνται και φυσικά να επιτρέπονται. Ειδικά, αν υπόσχονται υψηλότερες επιδόσεις. 

Με πληροφορίες από το Inc.com 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΙΟΥΛΙΑ ΑΡΜΑΓΟΥ

Good Business Directory Vol.5 / Ιουλία Αρμάγου: Επιστήμη, βιωσιμότητα και εξωστρέφεια από μια ελληνική εταιρεία που πρωτοπορεί

Σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μιλά για την επιμονή της όσον αφορά την εξατομικευμένη φροντίδα του δέρματος, την έμφαση στη βιωσιμότητα, αλλά και την εξωστρέφεια, χάρη στην οποία η Juliette Armand βρίσκεται σε 42 χώρες(!).
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
Σάββας Χαραλαμπίδης

Good Business Directory Vol.5 / Βιώσιμο σύστημα υγείας επιτυγχάνεται με καινοτομία και σταθερό πλαίσιο συνεργασίας με την πολιτεία

Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης ο Σάββας Χαραλαμπίδης, γενικός διευθυντής Ελλάδος, Κύπρου & European Distributor Μarkets της Gilead Sciences, χαρτογραφεί τους παράγοντες που διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του συστήματος υγείας στη χώρα μας.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Τι στρέφει έναν άνθρωπο στους εθισμούς;

Άκου την επιστήμη / Τι στρέφει έναν άνθρωπο στους εθισμούς;

Oι εξαρτήσεις, οι ψυχοδραστικές ουσίες και η απειλή μιας νέας πανδημίας. Ο καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής στο ΕΚΠΑ, Άγγελος Χατζάκης, εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
SOS, το παιδί μου έχει διάσπαση προσοχής

Radio Lifo / SOS, το παιδί μου έχει διάσπαση προσοχής

Τι είναι η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας; Πόσα παιδιά και έφηβοι έχουν; Είναι η ΔΕΠΥ διαταραχή της εποχή μας; Τι πρέπει να γνωρίζει ένας γονιός όταν το παιδί του παρουσιάσει σημάδια διάσπασης προσοχής; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την παιδοψυχίατρο Τέρψη Κόρπα και τον ψυχοπαιδαγωγό Χρήστο Σκαλούμπακα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
HIV: Στην Gilead δεν κάνουμε εκπτώσεις στην αλήθεια

Υγεία & Σώμα / HIV: Στην Gilead δεν κάνουμε εκπτώσεις στην αλήθεια

Η Βίκυ Τσάμη, Director Public Affairs, και ο Ιωάννης Κατσαρόλης, παθολόγος-λοιμωξιολόγος, Director Medical Affairs της Gilead Sciences, μιλούν για τις πρωτοβουλίες της βιοφαρμακευτικής εταιρείας που στόχο έχουν να προκαλέσουν την κοινωνία ώστε να σκεφτεί βαθύτερα, να αναμετρηθεί με τον φόβο και την άγνοια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Φλόγα που ζεσταίνει τις καρδιές των παιδιών με καρκίνο και των οικογενειών τους

Υγεία & Σώμα / Η Φλόγα που ζεσταίνει τις καρδιές των παιδιών με καρκίνο και των οικογενειών τους

Ο παιδικός καρκίνος είναι μια πολύ δύσκολη δοκιμασία. Όμως καμιά οικογένεια δεν είναι μόνη γιατί έχει συμπαραστάτη εδώ και 42 χρόνια τη «Φλόγα», ενώ το ιατρικό οπλοστάσιο διευρύνεται με πρωτοποριακές θεραπείες που εφαρμόζονται στα ελληνικά νοσοκομεία και η χώρα αποκτά περισσότερους δότες μυελού των οστών.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
MOUTH TAPE

Υγεία & Σώμα / Μπορεί το κλείσιμο του στόματος με ταινία να βοηθήσει με το ροχαλητό και την υπνική άπνοια;

Εικόνες ανθρώπων που κοιμούνται με το στόμα τους κλεισμένο με ταινία έχουν κατακλύσει το Instagram και το TikTok, αλλά και την έβδομη σεζόν του δημοφιλούς ριάλιτι «Love is Blind».
THE LIFO TEAM