ADVERTORIAL
«Αυτό που ζούμε μας δίδαξε ότι δε μπορείς να βασίζεσαι σε προβλέψεις και εκτιμήσεις. Ίσως να είναι αυτό τελικά που σταματά να σε κάνει και ευέλικτο». Για τον Γιώργο Λαγουδάκη, έναν εκ των ιδρυτών της Web Hotel Way, της πιο φρέσκιας πρωτοβουλίας γύρω από το Hotel & Project Management στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχει καμία κρυστάλλινη σφαίρα για την πιο βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Ο τουρισμός είναι ζωντανός οργανισμός και μόλις η κάθε του νέα τάση υιοθετηθεί από τους μεγαλύτερους παίκτες του κόσμου, αλλάζει ξανά.
Για τον συνεργάτη του ωστόσο, Κώστα Μάμμο, η πιο αξιόπιστη πρόβλεψη που μπορεί να κάνει κανείς είναι η στροφή σε μία πιο προσωποποιημένη προσέγγιση. «Η πραγματικά τεράστια αλλαγή που βλέπουμε είναι ότι όλοι θα στραφούν στο small luxury, την πιο εξεζητημένη και ποιοτική προσέγγιση», εξηγεί. «Το ίδιο θα κάνουν και οι μεγάλες εταιρίες και εκεί θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα προσαρμοστούν. Σκεφτείτε τους ξενοδόχους που είχαν συνηθίσει να έχουν ξενοδοχεία για 800 ή 1.300 άτομα να επενδύουν σε ξενοδοχεία για 80-120. Ολική αλλαγή φιλοσοφίας».
Τη Web Hotel Way την οραματίστηκαν ρομαντικά. Μία εταιρεία που δε θα λειτουργούσε ακριβώς σαν εταιρεία. Θα ήταν απλώς το δεξί χέρι των ξενοδόχων, από οικογενειακές επιχειρήσεις ως γιγάντιους ομίλους. «Δεξί χέρι για εμάς σημαίνει σε προστατεύω, σε γλιτώνω από κακοτοπιές, σου γλιτώνω χρήματα, σε βοηθάω να αναπτυχθείς, σε κρατάω πάντα επικαιροποιημένο», περιγράφουν. Αυτά τα πετυχαίνουν με ένα ευρύτατο φάσμα υπηρεσιών που τις προσαρμόζουν στις ξεχωριστές ανάγκες κάθε μονάδας. Αναλαμβάνουν τη δύσκολη δουλειά του back office εφόσον κριθεί απαραίτητο - τόσο τις κρατήσεις όσο και τις πωλήσεις - στήνουν το business plan, εκτελούν χρέη concierge, εκπαιδεύουν το προσωπικό, και κάνουν θαύματα με το Food and Beverage Consulting με τη βοήθεια βραβευμένων με Michelin συνεργατών. Τονίζουν επίσης τη σημασία του pre/re-opening, μίας υπηρεσίας που τη δεδομένη στιγμή θεωρείται περιττή στην Ελλάδα αλλά μπορεί να σε προετοιμάσει για την επιτυχία από το μηδέν, με καταρτισμένους επαγγελματίες να καθοδηγούν κάθε σου βήμα σε σχέση με όλα τα τμήματα της μονάδας.
«Το αγαπημένο μας εργαλείο είναι η Web Hotelier που σου δίνει την δυνατότητα να δημιουργήσεις έναν κεντρικό άξονα, έναν πύργο ελέγχου», αναλύουν. «Χρησιμοποιούμε επίσης οποιοδήποτε εργαλείο μάς δίνει την δυνατότητα να φέρουμε παραπάνω πωλήσεις, εργαλεία που μας τοποθετούν σε πλατφόρμες όπου βρίσκονται οι μεγαλύτεροι travel agents, εργαλεία που μας εμπλέκουν με τις αεροπορικές εταιρείες. Ένας ξενοδόχος έχει τόσα πράγματα να κάνει που δεν προλαβαίνει να έχει καθαρή εικόνα για όλες τις εξελίξεις. Γι’ αυτό κιόλας πιστεύουμε πως στα επόμενα χρόνια όλα τα ξενοδοχεία θα έχουν ανάγκη εταιρίες σαν την Web Hotel Way».
«Οι υπηρεσίες μας είναι ξεκάθαρες και είναι για όλους όσους θέλουν να αλλάξουν την προσέγγισή τους», συνεχίζει ο Κώστας. «Για όσους θέλουν να διαφοροποιηθούν και να γίνουν μοναδικοί σε αυτό που κάνουν, είτε μιλάμε για τέσσερα δωμάτια στον Πόρο, είτε για luxury hotel στην Κρήτη. Υπάρχει ο μύθος ότι τις εταιρείες δεν τις ενδιαφέρει να ασχοληθούν με μικρές, ή όχι και τόσο καινούργιες δουλειές. Τεράστιο λάθος. Εμείς τα βλέπουμε όλα ως challenge».
Οι δυο τους εντοπίζουν τη διαφορά στους χειρισμούς τους στο γεγονός ότι ξεκίνησαν και οι ίδιοι ως ξενοδόχοι. «Έχουμε δοκιμάσει τα πάντα, από όλα τα προγράμματα μέχρι την τελευταία λύση marketing», εξηγούν. «Γι’ αυτό καταλήγουμε σε πρόταση για τους συνεργάτες μας γνωρίζοντας 1000% ότι είναι η ιδανική για αυτούς. Πρώτα έχουμε φάει τα δικά μας μούτρα, ώστε να μπορούμε να γλιτώσουμε των συνεργατών μας», λέει γελώντας ο Γιώργος.
«Έχουμε ένα πολύ δυνατό portfolio συνεργασιών, αλλά δυστυχώς έχουμε και πολύ ισχυρές ρήτρες εμπιστευτικότητας», επισημαίνουν. «Μπορεί να μιλήσει οποιοσδήποτε μαζί μας και να του αναφέρουμε αναλυτικά τις δουλειές μας, όμως δημόσια δυσκολευόμαστε. Έχουμε άλλωστε μία συγκεκριμένη φιλοσοφία όσον αφορά το portfolio. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι δημιουργεί απευθείας μία εικόνα, είτε θετική, είτε αρνητική, και σε προϊδεάζει χωρίς καν να έχεις γνωρίσει τους ανθρώπους της εταιρείας. Εμείς θέλουμε να γνωριστούμε και να επικοινωνήσουμε μαζί σου και, αν δεν σου κάνουμε κανένα πρόβλημα, αλλά θα θέλαμε να μην έχει επηρεαστεί κανείς από τη δυναμική άλλων συνεργατών. Αν δει ένα μικρό ξενοδοχείο ότι δουλεύουμε με κάποια πολύ διάσημα brands, δε θα μπει καν στον κόπο να επικοινωνήσει μαζί μας και δε θέλουμε σε καμία περίπτωση να συμβαίνει αυτό. Είμαστε περήφανοι για όλες μας τις δουλειές και όλες τις αντιμετωπίζουμε με το ίδιο πάθος».
Οι συνεργασίες που μπορούν ωστόσο να μοιραστούν περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το Villa Victoria στη Θάσο, το Creta Vitalis στα Χανιά, μία εντυπωσιακή δουλειά που ετοιμάζεται στο Παλιούρι της Χαλκιδικής, ένα πρότζεκτ που θα συζητηθεί στη Μύκονο, ένα μεγαλύτερο που αναπτύσσεται στη Χαλκιδική και φυσικά το διαμάντι της Λίνδου στη Ρόδο, το Casita Casita Lindos. Μία δημιουργία της αρχιτέκτονα Βάνα Περνάρη που εναρμονίζει απόλυτα την εκλεπτυσμένη του πολυτέλεια με το φυσικό κάλλος του τοπίου. Η πληρότητα του ξενοδοχείου ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
«Κάναμε συζητήσεις πάνω από ένα μήνα και ζητήσαμε το ελεύθερο να επέμβουμε όπου θεωρούμε ότι χρειάζεται», θυμάται ο Γιώργος. «Πέσαμε πάνω στον COVID-19 αλλά δεν πτοήθηκε κανείς μας. Η ομάδα μας έστησε όλο το ξενοδοχείο, με στόχο να είναι ένα φιλικό περιβάλλον σε μία τέτοια περίοδο κρίσης. Παρακολουθούσαμε την αγορά και ψάχναμε ανά πάσα ώρα και στιγμή ποιοι μπορούσαν να έρθουν στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα μας δικαίωσαν. Φτάσαμε να έχουμε πάνω από 90% πληρότητα Σεπτέμβρη και Οκτώβρη!».
«Εμείς ως Web Hotel Way προσφέραμε σε όλους τους συνεργάτες μας ανθρώπινη προσέγγιση και πριν την πανδημία», τονίζει ο Κώστας. «Στην προκειμένη φάση βοηθήσαμε με μεγάλη μας χαρά και παρά πολλούς ξενοδόχους που δεν ήταν συνεργάτες μας χωρίς κανένα αντάλλαγμα. Και ειδικά σήματα COVID-19 δημιουργήσαμε, και πακέτο με τα αναλυτικά προαπαιτούμενα μέτρα προωθήσαμε σε όλους, και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Στην περίοδο της πανδημίας υπάρχει μεγάλη ανάγκη για περισσότερη ανθρωπιά».
Όσο για τη συμβουλή του στους ξενοδόχους για το καλοκαίρι που έρχεται, βασίζεται και αυτή στην ίδια φιλοσοφία. «Πρέπει να χαλαρώσουν οι πολιτικές χρεώσεων και ακυρώσεων», επισημαίνει. «Πρέπει να βγει το ανθρώπινο κομμάτι μπροστά. Ο επισκέπτης θα το εκτιμήσει. Πρέπει, επίσης, να ψάξουν πού αλλού μπορούν να τοποθετήσουν το ξενοδοχείο τους ως προς τις πωλήσεις. Να οργανώσουν όσα παραμελούσαν».
Η εμπειρία τους και οι επιτυχίες που ήδη μετράει η Web Hotel Way εντός και εκτός συνόρων, τους επιτρέπουν να είναι αισιόδοξοι και ρεαλιστές ταυτόχρονα.
«Οι προσωπικές μας απόψεις για τον τουρισμό έβλεπαν ως αναγκαίο κακό το σημείο μηδέν, αλλά προφανώς δε μπορούμε να πούμε ότι χαιρόμαστε για τον τρόπο που έγινε. Θέλουμε να βλέπουμε με αισιοδοξία το μέλλον ωστόσο», δηλώνουν με σιγουριά κλείνοντας. «Θεωρούμε πολύ σημαντικό το γεγονός ότι επιτέλους θα αλλάξει η εμπορευματοποίηση στην παροχή υπηρεσιών και η μαζικοποίηση που είχε κατακλύσει την παγκόσμια αγορά. Θα αναβαθμιστεί η ποιότητα των υπηρεσιών και η συνολική προσέγγιση των επαγγελματιών στον τουρισμό. Θα πάρει ο καθένας τη δουλειά του στα χέρια του. Όλοι θα αναγκαστούν να ψάξουν την ταυτότητα τους, αυτό που τους διαφοροποιεί. Το 2021 είναι ακόμα αβέβαιο, αλλά είμαστε πολύ αισιόδοξοι. Έτσι θέλουμε κιόλας να είμαστε. Εμείς θα φροντίσουμε να σωθεί για τους συνεργάτες μας».
Facebook: https://www.facebook.com/webhotelway
Instagram: https://www.instagram.com/webhotelway/