Ο Ουίλιαμ Κέντριτζ κάνει μια ζωφόρο στην καρδιά της Ρώμης

 Ο Ουίλιαμ Κέντριτζ κάνει μια ζωφόρο στην καρδιά της Ρώμης Facebook Twitter
0

Τον Απρίλιο του 2016 ο Νοτιοαφρικανός καλλιτέχνης William Kentridge θα αποκαλύψει το έργο του «Θρίαμβοι και θρήνοι», μια ζωφόρο 550 μέτρων κατά μήκος του αναχώματος του ποταμού Τίβερη της Ρώμης.

Το έργο σχεδιάστηκε για πρώτη φορά πριν από 14 χρόνια και χρηματοδοτείται από το Tevereterno, έναν οργανισμό που εργάζεται για την αναζωογόνηση των όχθεων του ποταμού της Ρώμης με καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, δρώμενα και προβολές. Η ζωφόρος του Κέντριτζ θα διαμορφωθεί με μια τεχνική που ονομάζεται «αντίστροφο γκράφιτι» με μεγάλα στένσιλ, μέσα στα οποία το σχήμα θα καθαριστεί από τη βρωμιά και τη ρύπανση. Οι εικόνες που θα προκύψουν θα εξαφανιστούν μέσα στα χρόνια από τη συσσωρευμένη ρύπανση, καθώς η πέτρα θα λερώνεται και πάλι.

Η ιστορία της Ρώμης έχει υπαγορεύσει θέματα της παγκόσμιας ιστορίας και της τέχνης που εμφανίζονται σε μεγάλες διαστάσεις όπως η θρησκεία στο Βατικανό, η αυτοκρατορία και η ύβρις στο Κολοσσαίο και η διασταύρωση της τέχνης και της χορηγίας στην Καπέλα Σιξτίνα, Το έργο του Κέντριτζ αγγίζει συχνά παρόμοια θέματα που περιλαμβάνουν την καταπίεση και την απελευθέρωση του ανθρώπου.

Τα σχέδια από κάρβουνο που έχει φτιάξει υπάρχουν στο Ιταλικό Περίπτερο στην Μπιενάλε της Βενετίας. Η σύνθεση είναι θραύσματα της ιστορίας της Ρώμης με σκηνές πολέμου, αυτοκράτορες, νίκες, καταστροφές αλλά και την Anita Ekberg και τον Marcello Mastroianni να κάνουν την εμφάνισή τους ως προσωπικότητες συνδεδεμένες μέσα από τον κινηματογράφο με τη Ρώμη.

 Ο Ουίλιαμ Κέντριτζ κάνει μια ζωφόρο στην καρδιά της Ρώμης Facebook Twitter
 Ο Ουίλιαμ Κέντριτζ κάνει μια ζωφόρο στην καρδιά της Ρώμης Facebook Twitter
 Ο Ουίλιαμ Κέντριτζ κάνει μια ζωφόρο στην καρδιά της Ρώμης Facebook Twitter

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ
«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ