Oι βιομήχανοι αναψυκτικών στην Ευρώπη δεσμεύονται να μειώσουν τις θερμίδες στα αναψυκτικά

Oι βιομήχανοι αναψυκτικών στην Ευρώπη δεσμεύονται να μειώσουν τις θερμίδες στα αναψυκτικά Facebook Twitter
0

Η Ένωση Ευρωπαϊκών Συνδέσμων Βιομηχανιών Αναψυκτικών (UNESDA) στην Ευρώπη ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τα προστιθέμενα σάκχαρα των προϊόντων της κατά επιπλέον 10% έως το 2020. Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η δέσμευση θα εφαρμοστεί σε όλη την Ευρώπη. Η πρωτοβουλία αυτή ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για την πρόσληψη ζάχαρης και στην πρόσκληση των Κρατών Μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μια συντονισμένη προσέγγιση στην ανασύνθεση των προϊόντων και στη μείωση της ζάχαρης.

 

Ο κλάδος - ο οποίος περιλαμβάνει εμπορικές επωνυμίες όπως: Coca-Cola, Pepsi και Orangina - θα καινοτομεί, θα ανασυνθέτει, θα χρησιμοποιεί μικρότερα μεγέθη συσκευασιών και θα ενθαρρύνει τους καταναλωτές να επιλέγουν προϊόντα με λίγες ή καθόλου θερμίδες, με σκοπό να επιτύχει τον φιλόδοξο στόχο του.

 

Ο κλάδος των αναψυκτικών είναι πρωτοπόρος στη μείωση των προστιθέμενων σακχάρων με την πορεία του να ξεκινάει στη δεκαετία του 1970, όταν εισήχθησαν στην αγορά τα πρώτα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και χωρίς θερμίδες. Στα αναψυκτικά, η μείωση των προστιθέμενων σακχάρων οδηγεί απευθείας σε μείωση θερμίδων. Η βιομηχανία αναψυκτικών μείωσε τη ζάχαρη στα ανθρακούχα και μη ανθρακούχα αναψυκτικά κατά 12% από το 2000 έως το 2015, έτσι η νέα δέσμευση τριπλασιάζει αυτό το ρυθμό, προσθέτοντας μια περαιτέρω μείωση κατά 10% στα επόμενα πέντε χρόνια.

 

Ενώνοντας τις δυνάμεις της βιομηχανίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η δέσμευση έχει το πλεονέκτημα ότι θέτει σε εφαρμογή την στρατηγική αυτή σε ολόκληρη την Ευρώπη, επηρεάζοντας πάνω από 500 εκατομμύρια καταναλωτές. Η δέσμευση του 10% είναι ένα συνολικό μέγεθος που λαμβάνει υπόψη τις υφιστάμενες και τις νέες τοπικές δεσμεύσεις της βιομηχανίας για μείωση της ζάχαρης, αντικατοπτρίζοντας την διαφορετικότητα των διατροφικών προτύπων και των προτιμήσεων των καταναλωτών σε κάθε χώρα της ΕΕ.

 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η πρωτοβουλία ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις των καταναλωτών όσον αφορά στη ζάχαρη και την πρόσληψη θερμίδων. Είναι επίσης μια απάντηση στην έκκληση της ΕΕ για ανασύνθεση και μείωση των προστιθέμενων σακχάρων σε όλη τη βιομηχανία τροφίμων. Η δέσμευση υποστηρίζει τον Ευρωπαϊκό Οδικό Χάρτη Δράσης για την Βελτίωση των Τροφίμων και Ποτών και το Παράρτημα Εθελοντικής Μείωσης των Προστιθέμενων Σακχάρων με στόχο τη μείωση της ζάχαρης κατά 10%, όπως συμφωνήθηκε μεταξύ των Κρατών Μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 

Η βιομηχανία θα επιτύχει τον στόχο της μέσω της αύξησης των προσπαθειών της για ανασύνθεση των προϊόντων της και την καινοτομία σε νέα προϊόντα - μεταξύ άλλων με τη χρήση ολιγοθερμιδικών γλυκαντικών - και μέσω της αύξησης της διαθεσιμότητας μικρότερων μεγεθών συσκευασιών, επιτρέποντας έτσι τον έλεγχο της μερίδας και την κατανάλωση με μέτρο. Επιπλέον, οι παραγωγοί αναψυκτικών θα επενδύσουν στην προώθηση των προϊόντων με μειωμένη ή καθόλου ζάχαρη, ώστε να ενθαρρύνουν ενεργά την επιλογή των καταναλωτών προς τα προϊόντα με λίγες ή καθόλου θερμίδες. Η πρόοδός μας θα παρακολουθείται μέσω ανεξάρτητης έρευνας από τρίτους, την οποία και θα μοιραζόμαστε με τους ενδιαφερόμενους φορείς.

 

Σε σχετικές δηλώσεις του o Stanislas de Gramont, Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαϊκών Συνδέσμων Βιομηχανιών Αναψυκτικών στην Ευρώπη και Διευθύνων Σύμβουλος της Suntory Beverage and Food για την Ευρώπη, ανέφερε: «Χαιρετίζουμε την πολιτική της ΕΕ για την ανασύνθεση των προϊόντων και τη μείωση της ζάχαρης, η οποία βασίζεται στη συνεργασία και μας επιτρέπει να πετύχουμε το στόχο μας, αυξάνοντας την ταχύτητα και την κλίμακα των ενεργειών μας. Η δέσμευση αυτή για επιπλέον μείωση της ζάχαρης κατά 10%, αντιστοιχεί σε τριπλασιασμό του ρυθμού των προσπαθειών μας μέχρι σήμερα. Θα χρειαστεί να χρησιμοποιούμε ένα ευρύ φάσμα εργαλείων για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου μας και ελπίζουμε ότι και άλλες κατηγορίες τροφίμων θα ακολουθήσουν το παράδειγμά μας, ώστε να δημιουργήσουμε μία σημαντική μάζα [εταιρειών] συνολικά».

 

Η βιομηχανία αναψυκτικών είναι ο πρώτος κλάδος που κάνει ένα βήμα μπροστά με μια δέσμευση που απαντά στο στόχο της ΕΕ για μείωση των προστιθέμενων σακχάρων κατά 10%. Η βιομηχανία εργάζεται ήδη ενεργά με τις τοπικές κυβερνήσεις και τους ενδιαφερόμενους φορείς σε ολόκληρη την Ευρώπη με σκοπό να μειώσει τη ζάχαρη και προσβλέπει στη συνέχιση των προσπαθειών αυτών, προσαρμόζοντάς τις στις τοπικές συνήθειες και ανάγκες, τονίζεται στην ανακοίνωση.

 

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια;

Living / Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια

Ένα φυτώριο στο Καπανδρίτι, είναι το απόλυτα εξειδικευμένο μέρος για να αποκτήσεις πανέμορφους κάκτους, αγαύες και κρασούλες σε περίεργα σχήματα και χρώματα – φυτά που δεν θα σε ταλαιπωρήσουν με τη φροντίδα τους.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM