Οι Ευρωπαίοι το "τσούζουν"-Πόσα ποτά πίνουν και από τι κινδυνεύουν

Οι Ευρωπαίοι το "τσούζουν"-Πόσα ποτά πίνουν και από τι κινδυνεύουν Facebook Twitter
0

Οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταναλώνουν κατά μέσο όρο δύο αλκοουλούχα ποτά τη μέρα, πράγμα που αυξάνει κατά 21% τον κίνδυνο για εμφάνιση καρκίνου του παχέος εντέρου, πέρα από άλλους καρκίνους του πεπτικού συστήματος, προειδοποιεί νέα έκθεση της ευρωπαϊκής οργάνωσης γαστρεντερολόγων United European Gastroenterology.

 

Καμία χώρα στην ΕΕ δεν έχει «ελαφριά» κατανάλωση αλκοόλ (λιγότερο από ένα ποτό τη μέρα ανά κεφαλή). Η έκθεση αναφέρει ότι η μέση κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και στις 28 χώρες της ΕΕ είναι «μέτρια» (ένα έως τέσσερα ποτά τη μέτρα), ποσότητα που θεωρείται αρκετή για να αυξήσει τον κίνδυνο τόσο του καρκίνου του εντέρου όσο και του οισοφάγου.

 

Οι «βαρείς» πότες, που πίνουν περισσότερα από τέσσερα ποτά τη μέρα, αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο επίσης για άλλα τρία είδη καρκίνου (του παγκρέατος, του ήπατος και του στομάχου).

 

Αυτοί οι πέντε καρκίνοι είναι οι πιο συχνοί πεπτικοί καρκίνοι στον κόσμο, προκαλώντας σχεδόν τρία εκατομμύρια θανάτους ετησίως και αποτελώντας πάνω από το ένα τρίτο των συνολικών θανάτων από καρκίνο παγκοσμίως.

 

Σύμφωνα με την έκθεση, η κατανάλωση αλκοόλ στην Ευρώπη είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη περιοχή του κόσμου. Πάνω από το ένα πέμπτο του ευρωπαϊκού πληθυσμού άνω των 15 ετών πίνει πολύ αλκοόλ τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Το αποτέλεσμα είναι ότι η Ευρώπη εμφανίζει το μεγαλύτερο διεθνώς ποσοστό ασθενειών και πρόωρων θανάτων που σχετίζονται με το αλκοόλ.

 

Παρά την έκταση του προβλήματος, η έκθεση αποκαλύπτει ότι δυστυχώς η συντριπτική πλειονότητα των Ευρωπαίων (περίπου το 90%), ενώ έχουν κατανοήσει τη σχέση τσιγάρου-καρκίνου, αγνοούν τη σχέση του αλκοόλ με τον καρκίνο.

 

Γι αυτό, οι Ευρωπαίοι γαστρεντερολόγοι ζητούν να ενταθούν οι προσπάθειες ενημέρωσης της κοινής γνώμης στην Ευρώπη και να αναληφθεί πολιτική δράση σε διάφορα «μέτωπα» (αύξηση τιμών προϊόντων αλκοόλ, μειωμένη πρόσβαση σε αυτά, πιέσεις στη βιομηχανία αλκοόλ για σαφή και υπεύθυνη σήμανση των προϊόντων της, αυστηρότεροι κανονισμοί για τη διαφήμισή τους κ.α.). Στόχος είναι να μειωθεί η κατανάλωση αλκοόλ και, μαζί της, τα περιστατικά καρκίνου του πεπτικού συστήματος.

 

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια;

Living / Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια

Ένα φυτώριο στο Καπανδρίτι, είναι το απόλυτα εξειδικευμένο μέρος για να αποκτήσεις πανέμορφους κάκτους, αγαύες και κρασούλες σε περίεργα σχήματα και χρώματα – φυτά που δεν θα σε ταλαιπωρήσουν με τη φροντίδα τους.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM