Τι κρύβεται πίσω από την αύξηση των αισθητικών επεμβάσεων στους νέους

Τι κρύβεται πίσω από την αύξηση των αισθητικών επεμβάσεων στους νέους Facebook Twitter
0

Οι νέοι στρέφονται στις αισθητικές επεμβάσεις, όπως είναι το botox και τα δερματικά εμφυτεύματα, ως αποτέλεσμα της πίεσης από τα social media, σύμφωνα με μία νέα έρευνα.

Η μελέτη του «Συμβουλίου Nuffield για τη Βιοηθική» (Nuffield Council on Bioethics), που έχει έδρα το Λονδίνο, καταδικάζει επίσης τα application που έχουν στόχο τις αλλαγές στην εμφάνιση (makeover), καθώς και τα διαδικτυακά «παιχνίδια» πλαστικής χειρουργικής που απευθύνονται σε παιδιά ακόμα και 9 ετών.

Οι συντάκτες της έρευνας εκφράζουν φόβους ότι τέτοιες εφαρμογές συμβάλλουν στη δημιουργία ανησυχιών σχετικά με την εικόνα του σώματος κάποιου, ενώ καλούν τη βρετανική κυβέρνηση να προστατέψει τον κόσμο από μία βιομηχανία χωρίς κανονισμούς.

Όπως επισημαίνει το BBC, επειδή ακριβώς η βιομηχανία αισθητικών επεμβάσεων είναι μη ρυθμισμένη, δεν υπάρχουν πολλά αξιόπιστα στοιχεία σχετικά με το μέγεθός της. Το 2015, μια εταιρία έρευνας αγοράς εκτίμησε ότι η σχετική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου μπορεί να υπολογιστεί σε περίπου 3,6 δισ. λίρες. Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχει σημειώσει σημαντική αύξηση την τελευταία δεκαετία.

Η έκθεση εντοπίζει διάφορους παράγοντες που ενθαρρύνουν, ιδιαίτερα τους νέους, να επικεντρώνονται στην εικόνα του σώματος. Μεταξύ αυτών, βρίσκονται τα αυξανόμενα ποσοστά άγχους σχετικά με την εμφάνιση, η άνοδος των social media όπου οι φωτογραφίες μπορούν να λάβουν θετικές ή αρνητικές αξιολογήσεις, και η δημοφιλία της celebrity κουλτούρας, μαζί με τις επεξεργασμένες εικόνες και τα φαινομενικώς τέλεια lifestyle.

Η καθηγήτρια Jeanette Edwards, από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, η οποία ήταν επικεφαλής της έρευνας του συμβουλίου σχετικά με ζητήματα δεοντολογίας που αφορούν τις αισθητικές επεμβάσεις, δήλωσε ότι ορισμένα στοιχεία για παιχνίδια που απευθύνονται σε μικρότερα παιδιά εξέπληξαν την ερευνητική ομάδα.

«Έχουμε σοκαριστεί από μερικά πράγματα που είδαμε, όπως εφαρμογές για makeover και "παιχνίδια" αισθητικών επεμβάσεων που απευθύνονται σε κορίτσια ακόμα και εννέα ετών. [...] Υπάρχει ένας καθημερινός βομβαρδισμός από τη διαφήμιση και μέσω των social media, όπως το Facebook, το Instagram και το Snapchat, που αμείλικτα προωθούν μη ρεαλιστικά και συχνά γεμάτα διακρίσεις μηνύματα σχετικά με το πώς "πρέπει" να δείχνουν οι άνθρωποι, ειδικά τα κορίτσια και οι γυναίκες», επισημαίνει η ίδια, σύμφωνα με το BBC.

Η έκθεση περιγράφει ακόμα πως κάποια application, με θέμα τις αισθητικές επεμβάσεις, μπορεί να συμβάλλουν σε προβλήματα ψυχικής υγείας στους νέους.

Τέλος, η καθηγήτρια Jeanette Edwards ζητά να απαγορευτούν οι αισθητικές επεμβάσεις για άτομα κάτω των 18 ετών, εκτός αν εμπλέκεται μία πολυεπιστημονική ομάδα ειδικών, γιατρών και ψυχολόγων.

Με πληροφορίες από BBC

Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Living / Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Πώς να ζήσεις σε μια πόλη όπου ο μισθός είναι τσιμεντένιος, ενώ οι τιμές εκτοξεύονται διαρκώς: τέσσερα νεαρά κορίτσια μας στέλνουν τα μηνιαία έξοδά τους και κοστολογούν ένα ιδανικό για εκείνες Σαββατοκύριακο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Radio Lifo / Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Στην αρχή ήταν οι μπάρες πρωτεΐνης, μετά ήρθαν τα ροφήματα κι έπειτα, σιγά–σιγά, η μανία με την πρωτεΐνη εξαπλώθηκε σε ένα σωρό προϊόντα. Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο Μελίνα Καριπίδου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Living / Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Πολλές από τις μελέτες που υποστηρίζουν τις θεραπευτικές δυνάμεις των ψυχδελικών ουσιών όπως το MDMA συχνά αμαυρώνονται από τη νοοτροπία οπαδού ή γκουρού που διακρίνει κάποιους από τους ερευνητές, με αποτέλεσμα να μη δηλώνονται πλήρως οι ανεπιθύμητες παρενέργειες.
THE LIFO TEAM
Η εκδίκηση του γραφείου

Living / Η εκδίκηση του γραφείου

Πολλά διευθυντικά στελέχη αμφισβητούν έντονα πλέον την τηλεργασία και πιστεύουν ότι το να βρίσκονται οι εργαζόμενοι κάθε μέρα στο γραφείο είναι καλό για την επιχείρηση – και το να βρίσκονται στο γραφείο όσο περισσότερες ώρες γίνεται, είναι ακόμη καλύτερο.
THE LIFO TEAM