Τι κρύβεται πίσω από την αύξηση των αισθητικών επεμβάσεων στους νέους

Τι κρύβεται πίσω από την αύξηση των αισθητικών επεμβάσεων στους νέους Facebook Twitter
0

Οι νέοι στρέφονται στις αισθητικές επεμβάσεις, όπως είναι το botox και τα δερματικά εμφυτεύματα, ως αποτέλεσμα της πίεσης από τα social media, σύμφωνα με μία νέα έρευνα.

Η μελέτη του «Συμβουλίου Nuffield για τη Βιοηθική» (Nuffield Council on Bioethics), που έχει έδρα το Λονδίνο, καταδικάζει επίσης τα application που έχουν στόχο τις αλλαγές στην εμφάνιση (makeover), καθώς και τα διαδικτυακά «παιχνίδια» πλαστικής χειρουργικής που απευθύνονται σε παιδιά ακόμα και 9 ετών.

Οι συντάκτες της έρευνας εκφράζουν φόβους ότι τέτοιες εφαρμογές συμβάλλουν στη δημιουργία ανησυχιών σχετικά με την εικόνα του σώματος κάποιου, ενώ καλούν τη βρετανική κυβέρνηση να προστατέψει τον κόσμο από μία βιομηχανία χωρίς κανονισμούς.

Όπως επισημαίνει το BBC, επειδή ακριβώς η βιομηχανία αισθητικών επεμβάσεων είναι μη ρυθμισμένη, δεν υπάρχουν πολλά αξιόπιστα στοιχεία σχετικά με το μέγεθός της. Το 2015, μια εταιρία έρευνας αγοράς εκτίμησε ότι η σχετική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου μπορεί να υπολογιστεί σε περίπου 3,6 δισ. λίρες. Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχει σημειώσει σημαντική αύξηση την τελευταία δεκαετία.

Η έκθεση εντοπίζει διάφορους παράγοντες που ενθαρρύνουν, ιδιαίτερα τους νέους, να επικεντρώνονται στην εικόνα του σώματος. Μεταξύ αυτών, βρίσκονται τα αυξανόμενα ποσοστά άγχους σχετικά με την εμφάνιση, η άνοδος των social media όπου οι φωτογραφίες μπορούν να λάβουν θετικές ή αρνητικές αξιολογήσεις, και η δημοφιλία της celebrity κουλτούρας, μαζί με τις επεξεργασμένες εικόνες και τα φαινομενικώς τέλεια lifestyle.

Η καθηγήτρια Jeanette Edwards, από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, η οποία ήταν επικεφαλής της έρευνας του συμβουλίου σχετικά με ζητήματα δεοντολογίας που αφορούν τις αισθητικές επεμβάσεις, δήλωσε ότι ορισμένα στοιχεία για παιχνίδια που απευθύνονται σε μικρότερα παιδιά εξέπληξαν την ερευνητική ομάδα.

«Έχουμε σοκαριστεί από μερικά πράγματα που είδαμε, όπως εφαρμογές για makeover και "παιχνίδια" αισθητικών επεμβάσεων που απευθύνονται σε κορίτσια ακόμα και εννέα ετών. [...] Υπάρχει ένας καθημερινός βομβαρδισμός από τη διαφήμιση και μέσω των social media, όπως το Facebook, το Instagram και το Snapchat, που αμείλικτα προωθούν μη ρεαλιστικά και συχνά γεμάτα διακρίσεις μηνύματα σχετικά με το πώς "πρέπει" να δείχνουν οι άνθρωποι, ειδικά τα κορίτσια και οι γυναίκες», επισημαίνει η ίδια, σύμφωνα με το BBC.

Η έκθεση περιγράφει ακόμα πως κάποια application, με θέμα τις αισθητικές επεμβάσεις, μπορεί να συμβάλλουν σε προβλήματα ψυχικής υγείας στους νέους.

Τέλος, η καθηγήτρια Jeanette Edwards ζητά να απαγορευτούν οι αισθητικές επεμβάσεις για άτομα κάτω των 18 ετών, εκτός αν εμπλέκεται μία πολυεπιστημονική ομάδα ειδικών, γιατρών και ψυχολόγων.

Με πληροφορίες από BBC

Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Το πελώριο φίλτρο του νερού της Αθήνας και του Πειραιά | Σπάνιες εικόνες

Ρεπορτάζ / Το πελώριο φίλτρο νερού που λύτρωσε τους Αθηναίους πριν από έναν αιώνα

Την ώρα που η συζήτηση για το νερό έχει ανοίξει για τα καλά στον δημόσιο διάλογο, μας δημιουργήθηκε η απορία από πού διανέμεται στα σπίτια μας το πόσιμο νερό και τι ακριβώς γίνεται εκεί. Η ιστορική εγκατάσταση της ΟΥΛΕΝ, και σήμερα της ΕΥΔΑΠ, από την κατασκευή της μέχρι σήμερα ξεδιψάει και ποτίζει την πρωτεύουσα που ολοένα μεγαλώνει και ζεσταίνεται.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Living / Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Η πρόκληση του υπερτουρισμού, που προκαλεί φθορές στην πολιτιστική κληρονομιά και την τοπική κοινωνία, απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό που να συνδυάζει τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις με βιώσιμες πρακτικές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Good Business Directory Vol.5 / Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Κορυφαίοι ακαδημαϊκοί, στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου και νέοι εξηγούν τις αιτίες αυτού του μεγάλου προβλήματος, τις προεκτάσεις και τις πιθανές λύσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ