Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας"

Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Θέλω να ζήσω μέσω της τέχνης.Εύκολα μπορείς να σκεφτείς τους καλλιτέχνες σαν κάποιους που περιφέρονται ανέμελα εκεί έξω, όμως για εμένα που έχω δυο παιδιά στα οποία πρέπει να τους παρέχω ό,τι χρειάζονται, αυτό είναι η πρώτη μου προτεραιότητα...Photo: Nicolai Aas
0

  

Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson

  

—Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την παιδικής σου ηλικία;

 Θυμάμαι καθαρά ότι βρισκόμουν στο δάσος κάνοντας σκι με τους γονείς μου. Τα δέντρα ήταν σχεδόν έτοιμα να πέσουν από το βάρος του χιονιού καθώς ο ήλιος και ο μπλε ουρανός δημιουργούσαν μια έντονη αντίθεση με το λευκό του χιονιού. Αυτό που περιγράφω δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για εμάς εδώ, όμως για κάποιο λόγο αυτό θυμάμαι.

—Ποιος είναι ο στόχος σου ως καλλιτέχνης;

 Πρώτα απ’ όλα θέλω να ζήσω μέσω της τέχνης την οποία αγαπώ κάνοντας όσο περισσότερη τέχνη γίνεται. Εύκολα μπορείς να σκεφτείς τους καλλιτέχνες σαν κάποιους που περιφέρονται ανέμελα εκεί έξω, όμως για εμένα που έχω δυο παιδιά στα οποία πρέπει να τους παρέχω ό,τι χρειάζονται, αυτό είναι η πρώτη μου προτεραιότητα. Δεύτερον θα ήθελα να εξελίξω και να αναπτύξω τα έργα μου σε σημείο που τόσο εγώ όσο και οι άνθρωποι που παρακολουθούν τις δουλειές μου να τα απολαμβάνουν. Η τέχνη είναι επίσης ένας τέλειος τρόπος για να φτάσει στις μάζες το μήνυμα σου, να ταξιδεύεις και να συναντάς ενδιαφέροντες ανθρώπους.

 

Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Τεράστια έμπνευση στο style πηγαίνοντας το graffiti στο επόμενο level

—Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης έχει κάποια υποχρέωση στην κοινωνία;

 Πιστεύω ότι κάθε άνθρωπος έχει υποχρέωση στην κοινωνία. Ως καλλιτέχνης που κάνει τέχνη σε δημόσιο χώρο μπορώ να συμβάλω με αυτόν τον τρόπο λέγοντας στους ανθρώπους αυτό που θέλω χωρίς να χρειαστεί να πάνε σε γκαλερί, μουσεία, δημοπρασίες ή φιλανθρωπικά events. Ένας καλλιτέχνης που κάνει τέχνη σε δημόσιο χώρο έχει την δύναμη να φτάσει στο μήνυμα του στους άλλους ανθρώπους με έναν διαφορετικό τρόπο.

—Πες μας λίγα λόγια για τις δυνατότερες στιγμές που βίωσες στο προτζεκτ σου με την TOMS στους προσφυγικούς καταυλισμούς στο Azreaq και Zatari της Βόρειας Ιορδανίας

 Όλο το ταξίδι ήταν συγκλονιστικό και αρκετά ταραχώδες, έτσι η αναμνήσεις είναι πολλές και θολές. Όμως η στιγμή που πέντε τάξεις κοριτσιών έκαναν bombing σε τοίχους του σχολείου τους πριν προλάβουν οι δάσκαλοι τους να τις σταματήσουν, ήταν η πιο αστεία. Ο στόχος μου ήταν να προσφέρω στα παιδιά μια διαφορετική μέρα από αυτές που ζούσαν στον καταυλισμό και θα έβαζα στοίχημα ότι αυτή την μέρα ακόμα την θυμούνται! Για μερικά λεπτά επικράτησε το χάος αλλά είχε πολύ πλάκα

—Πες μας λίγα πράγματα για την ιδέα σου πίσω από την δουλειά «Son of a Man».

 Ήθελα να δώσω ένα άλλο πρόσωπο στο ορίτζιναλ έργο του Rene Magitte, να καλύψω το πρόσωπο με κάτι διαφορετικό και όχι με ένα μήλο. Έτσι έφτιαξα ξανά το πρόσωπο και έπειτα το κάλυψα. Έχει να κάνει με το να δίνεις ταυτότητα σε κάτι την οποία έπειτα αφαιρείς. Για να μην χαθεί εντελώς το πρόσωπο αφήνω το ένα μάτι να κοιτάζει έξω από το γκράφιτι.

Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

 

 1. Jose Parla

  

Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Υπέροχοι άνθρωποι με φανταστικές ιδέες, ο συνδυασμός του ακατέργαστου στοιχείου με το αστείο είναι αυτό που με ιντριγκάρει στην δουλειά τους.

 

 2. Herakut

Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
– Βρώμικα, τραχιά, και αφηρημένα πορτραίτα που αγγίζουν την τελειότητα

 

 3. Anthony Micallef

 

Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Οδηγήθηκα από νωρίς στο stencil και στην street art εξαιτίας του

 

4. Banksy

Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Νορβηγός καλλιτέχνης με έντονη δράση στα 90s και στις αρχές των 00’s. Υπέροχα τα σύμβολα του. Ήταν αυτός που με οδήγησε στην σκηνή του γκράφιτι

 

 5. Coderock

Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson

 

—Εάν κάποιος σου έλεγε ότι η τέχνη είναι άχρηστη τι θα του απαντούσες;

 Πιθανόν θα συμφωνούσα. Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας, δεν μπορείς να την χρησιμοποιήσεις για το παραμικρό παρά μόνο για να την βλέπεις. Είναι το πρώτο πράγμα που θα ξεφορτωνόσουν σε δύσκολους καιρούς. Δεν μπορεί να σου δώσει τροφή ούτε ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι σου, όμως όταν τα πράγματα πάνε καλά, ή όταν την απολαμβάνεις στο δρόμο είναι από τα πιο υπέροχα πράγματα στον κόσμο.

—Πες μας για μια αξέχαστη ταξιδιωτική σου εμπειρία

 Πέρασα πέντε μήνες ταξιδεύοντας με την φίλη μου στον κόσμο το 2010. Θα ενθάρρυνα τον καθέναν να βγει έξω και να δει τον κόσμο. Ταξιδεύοντας χωρίς σχέδια για πέντε μήνες σου δίνει την ελευθερία να πάρεις αποφάσεις της στιγμής και ανακαλύψεις πράγματα που οι άλλοι δεν έχουν την δυνατότητα.

Συναντήσαμε έναν ντόπιο ψαρά στο Laos ο οποίος μας πήρε μαζί του στο νυχτερινό ψάρεμα που έκανε στον ποταμό Mekong. Ψήσαμε τα ψάρια στην παραλία όταν επιστρέψαμε και οδήγησα αργότερα ένα scooter με ένα ελαττωματικό φως μέσα σε πίσσα-σκοτάδι στην ζούγκλα. Αυτή είναι μια εικόνα που ποτέ δεν θα ξεχάσω

Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson


Ποιος είναι ο εχθρός της street art;

 Για εμένα η street art δεν είναι κάτι που έχει διάρκεια, έργα που ζωγραφίζονται πάνω σε έργα άλλων. Δεν είναι η μορφή τέχνης που θα μείνει αθάνατη. Δεν θα έλεγα λοιπόν ότι η street art έχει εχθρούς.

 

—Τα μελλοντικά σου σχέδια;

Σκοπεύω να κάνω την φετινή και την επόμενη χρονιά περισσότερα πράγματα σε Ασία και ΗΠΑ. Ταξίδια για ζωγραφική, συμμετοχή σε φεστιβαλ και σε σώου, συναντήσεις με ενδιαφέροντες ανθρώπους που θα μου δώσουν έμπνευση και θα τους εμπνεύσω.

—Μπορείς να μας στείλεις μια φωτογραφία της θέας που έχεις από το παράθυρο σου αυτή την στιγμή;

 

Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson

Συμπλήρωσε τις φράσεις:

Η τέχνη είναι...κάτι ενδιαφέρoν
Η ζωή μου είναι... σε μια διαρκή κίνηση αλλά υπέροχη
Η επιτυχία είναι...υπερεκτιμημένη

Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson
Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson
Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson
Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson
Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson
Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson
Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson
Martin Whatson: "Η τέχνη είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας. Δεν θα σου δώσει να φας" Facebook Twitter
Martin Whatson

 ________________

H εταιρεία TOMS μοίρασε 50.000 ζευγάρια παπούτσια σε παιδιά απο την Συρία που βρίσκονται σε προσφυγικούς καταυλισμούς της Ιορδανίας. Μια δράση που έγινε σε συνεργασία με το NRC (Norwegian Refugree Council) και τον Martin Whatson:

 

Martin Whatson

Facebook

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το πελώριο φίλτρο του νερού της Αθήνας και του Πειραιά | Σπάνιες εικόνες

Ρεπορτάζ / Το πελώριο φίλτρο νερού που λύτρωσε τους Αθηναίους πριν από έναν αιώνα

Την ώρα που η συζήτηση για το νερό έχει ανοίξει για τα καλά στον δημόσιο διάλογο, μας δημιουργήθηκε η απορία από πού διανέμεται στα σπίτια μας το πόσιμο νερό και τι ακριβώς γίνεται εκεί. Η ιστορική εγκατάσταση της ΟΥΛΕΝ, και σήμερα της ΕΥΔΑΠ, από την κατασκευή της μέχρι σήμερα ξεδιψάει και ποτίζει την πρωτεύουσα που ολοένα μεγαλώνει και ζεσταίνεται.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Living / Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Η πρόκληση του υπερτουρισμού, που προκαλεί φθορές στην πολιτιστική κληρονομιά και την τοπική κοινωνία, απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό που να συνδυάζει τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις με βιώσιμες πρακτικές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Good Business Directory Vol.5 / Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Κορυφαίοι ακαδημαϊκοί, στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου και νέοι εξηγούν τις αιτίες αυτού του μεγάλου προβλήματος, τις προεκτάσεις και τις πιθανές λύσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Tα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι ήδη πραγματικότητα

Good Business Directory Vol.5 / Tα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι ήδη πραγματικότητα

Ψηφιακοί αστικοί αγρότες, coolhunters, υπερασπιστές του περιβάλλοντος, μηχανικοί νέας ενέργειας, ιππότες του κυβερνοχώρου, σχεδιαστές τέλους ζωής: δεν είναι χαρακτήρες βιντεοπαιχνιδιών, είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος.
ΜΑΓΔΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Radio Lifo / Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Ποιες τροφές είναι καλό να καταναλώνουμε όταν είμαστε άρρωστοι και πώς συμβάλλουν στην ταχύτερη ανάρρωση και την ευεξία μας; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον διατροφολόγο-διαιτολόγο Χρήστο Δερδεμέζη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Γιατί η «γενιά του ενοικίου» δεν βρίσκει σπίτι να μείνει;

Newsroom / Γιατί η «γενιά του ενοικίου» δεν βρίσκει σπίτι να μείνει;

Τρώγλες προς ενοικίαση, παλάτια στο Airbnb. Ποιοι είναι οι λόγοι που το κόστος στέγασης στην Αθήνα έχει ξεφύγει; Γιατί η Αθήνα είναι πλέον μια υπερβολικά ακριβή πόλη για να ζήσεις; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με την Ντίνα Καράτζιου και τον Θοδωρή Αντωνόπουλο τις αιτίες και τις λύσεις της στεγαστικής κρίσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ