Τhe Slang Network: Γνωρίστε τη νέα καλλιτεχνική κολεκτίβα της Αθήνας

Τhe Slang Network: Γνωρίστε τη νέα καλλιτεχνική κολεκτίβα της Αθήνας Facebook Twitter
Η λογική πίσω από την ομάδα είναι να καλύπτει ο ένας τα κενά του άλλου και μέσα από τη συνεργασία να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε κάθε πρότζεκτ. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

To «Slang Network» είναι μια ομάδα 10 δημιουργικών ανθρώπων που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2020, μια εβδομάδα ακριβώς πριν από το lockdown. Το νέο δίκτυο, όπως δηλώνει και το όνομα, συγκροτείται από καλλιτέχνες, street artists, γραφίστες, illustrators, φωτογράφους και βιντεογράφους, των οποίων κοινά είναι το urban στοιχείο και η τέχνη στον δημόσιο χώρο.


Πέρα από τις εντυπωσιακές τοιχογραφίες τους στο κέντρο της Αθήνας, τα πεδία δραστηριοποίησής τους είναι επίσης η γραφιστική, η εικονογράφηση, τα εικαστικά και τα ρούχα. Ο καθένας ξεχωριστά κουβαλάει ένα μοναδικό αισθητικό στυλ και χρησιμοποιεί μια διαφορετική γλώσσα έκφρασης μέσα από χρώματα και σχήματα. Όλοι μαζί συμπληρώνουν άρτια τα κομμάτια ενός μοναδικού καλλιτεχνικού αστικού παζλ. Σκοπός του δικτύου είναι να μεγαλώσει όσο περισσότερο γίνεται, εντάσσοντας όλο και περισσότερους καλλιτέχνες στην ομάδα του.


Μίλησα με τον Soteur, street artist και ιδρυτικό μέλος του Slang Network, για το έργο και τη συνεργασία τους, τα μελλοντικά τους πρότζεκτ, τον κοινό τους στόχο και την τέχνη του δρόμου, που μοιράζει αισιοδοξία, χρώμα και αισθητική αξία στους τοίχους της πόλης.

Ο καθένας μας έχει τα δικά του «μυστικά», το μόνο σίγουρο είναι πως σε μεγάλο βαθμό αντλούμε έμπνευση ο ένας από τον άλλον. Έχει τρομερό ενδιαφέρον να βλέπεις τι μπορεί να βγει από τη σύμπραξη τόσων διαφορετικών προσωπικοτήτων και στυλ. 

— Πώς ήρθατε σε επαφή;

Σαν παρέα συνεργαζόμαστε εδώ και περίπου δύο χρόνια. Όταν είδαμε πως ενωμένοι κάτω από μια κοινή ομπρέλα μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα και μεγαλύτερα πράγματα, το Slang Network πήρε μορφή.

— Τι το ξεχωριστό κάνει ο καθένας;

Η λογική πίσω από την ομάδα είναι να καλύπτει ο ένας τα κενά του άλλου και μέσα από τη συνεργασία να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε κάθε πρότζεκτ. Σε έναν μεγάλο βαθμό όλοι κάνουν λίγο απ' όλα.

Πιο συγκεκριμένα, στην ομάδα έχουμε έναν εικαστικό που ασχολείται με την τέχνη του Διαδικτύου, τα social media και το marketing (Soteur), έναν abstract καλλιτέχνη και γραφίστα με μεγάλη ιστορία στον χώρο της τοιχογραφίας (OneBran), έναν cartoonist, illustrator και μουσικό, ο οποίος έχει σχεδιάσει ίσως τα περισσότερα εξώφυλλα δίσκων στην Ελλάδα (Bassment Rats), έναν από τους καλύτερους Έλληνες illustrators και muralists (Gospel), έναν πολυβραβευμένο γραφίστα και από τους πρώτους street artists της χώρας (Jola), έναν cartoonist, γραφίστα, μουσικό και από τους παλιότερους Έλληνες graffiti artists (Boohaha), έναν street artist, γνωστό για τους χαρακτηριστικούς πράσινους χαρακτήρες του (Mambo), έναν εικαστικό και graffiti artist, γνωστό για το abstract trash style του (και το νεότερο μέλος της ομάδας, τον DΚ), έναν αρχιτέκτονα και φωτογράφο (Φώτης Παναγόπουλος) και μία από της πιο ενεργές φωτογράφους και βιντεογράφους της χώρας (Έλενα Bonelli).

Τhe Slang Network: Γνωρίστε τη νέα καλλιτεχνική κολεκτίβα της Αθήνας Facebook Twitter
O Soteur, street artist και ιδρυτικό μέλος του Slang Network.

— Πώς συνεννοείστε μεταξύ σας;

Δυστυχώς, πολύ σπάνια τυχαίνει να δουλεύουμε και οι δέκα μαζί. Συνήθως χωριζόμαστε σε μικρότερες ομάδες. Συνεννοούμαστε αρκετά εύκολα, γιατί, πάνω απ' όλα, η σχέση μας είναι φιλική.

— Πότε ξεκινήσατε να βάφετε στους δρόμους της Αθήνας;

Ο πιο «παλιός» της ομάδας έβαψε πρώτη φορά το 1996 και ο πιο νέος το 2019.


— Γκράφιτι μέρα ή νύχτα;

Κατά κύριο λόγο βάφουμε τη μέρα. Συνήθως θέλουμε αρκετό χρόνο, φως και να χαιρόμαστε ο ένας την παρέα του άλλου. Τη νύχτα βάφουν, συνήθως, μέλη της ομάδας μόνα τους.

— Φτιάχνετε και είδη ρουχισμού;

Κατά καιρούς σχεδόν όλοι έχουμε βγάλει Τ-shirts ή διάφορα merch ως καλλιτέχνες. Αυτήν τη στιγμή δουλεύουμε σε κάτι πιο οργανωμένο στο κομμάτι της ένδυσης. Πέρα από τις τοιχογραφίες, κάνουμε όλων των ειδών τα πράγματα που αφορούν την τέχνη, από καμβάδες σε γκαλερί μέχρι tote bags.

— Σε ποιο σημείο της πόλης περνάτε τον περισσότερο χρόνο σας;

Τα εγκαταλελειμμένα εργοστάσια και γενικά τα κρυμμένα σημεία της πόλης, όπου πάμε και ζωγραφίζουμε, μας γοητεύουν περισσότερο. Το υπόλοιπο μέρος του χρόνου μας ως ομάδα το περνάμε είτε στα στούντιό μας είτε σε κάποιο μέρος με αρκετό αλκοόλ και φαΐ για όλους.

Τhe Slang Network: Γνωρίστε τη νέα καλλιτεχνική κολεκτίβα της Αθήνας Facebook Twitter
Το θετικό είναι πως όσο συνεργαζόμαστε, προκύπτουν συνεχώς νέα πρότζεκτ.

— Υπάρχει κάποιο έργο για το οποίο αισθάνεστε πιο υπερήφανοι;

Ένα από τα αγαπημένα μας έργα είναι σίγουρα το «Coloring Book» που φτιάξαμε και διαθέσαμε δωρεάν στο κοινό τις μέρες της καραντίνας, καθώς είναι ένα από τα έργα στα οποία δουλέψαμε όλοι μαζί, με μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό.


— Σας έχουν εμποδίσει ποτέ να βάψετε τοίχο;

Πολλές φορές μας εμποδίζουν, ενώ εμείς βάφουμε νόμιμα, με επίσημη άδεια. Είναι τρομερά αστείο να το εξηγείς σε κάποιον θυμωμένο παππού στις 8 το πρωί, ενώ βρίσκεσαι ανεβασμένος σε γερανό με εργατικό γιλέκο και έχεις έντυπη άδεια από τον δήμο. Ωστόσο, βλέπουμε πολύ συχνά κόσμο να βγάζει φωτογραφίες τα έργα μας, ακόμα και αν δεν μας ξέρει ως ομάδα.


— Πώς μπορούν ένας illustrator, ένας video artist, ένας γκραφιτάς, ένας φωτογράφος κι ένας αρχιτέκτονας να συνεργαστούν και τι αποτέλεσμα μπορούν να παραγάγουν;

Σε μια interior τοιχογραφία, για παράδειγμα, είναι τρομερό εργαλείο, πέρα από τους σχεδιαστές (illustrator, graffiti artist), να έχεις και την οπτική του αρχιτέκτονα. Η φωτογραφία και το βίντεο παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό της δουλειάς είναι το documentation. Πλέον, η τοιχογραφία και το interior, στο επίπεδο που το κάνουμε, δεν απαιτούν μόνο να «ξέρεις να ζωγραφίζεις καλά».

Τhe Slang Network: Γνωρίστε τη νέα καλλιτεχνική κολεκτίβα της Αθήνας Facebook Twitter
Ο πιο «παλιός» της ομάδας έβαψε πρώτη φορά το 1996 και ο πιο νέος το 2019. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Από πού αντλείτε έμπνευση;

Ο καθένας μας έχει τα δικά του «μυστικά», το μόνο σίγουρο είναι πως σε μεγάλο βαθμό αντλούμε έμπνευση ο ένας από τον άλλον. Έχει τρομερό ενδιαφέρον να βλέπεις τι μπορεί να βγει από τη σύμπραξη τόσων διαφορετικών προσωπικοτήτων και στυλ. Δεν υπάρχει πιο εμπνευσμένο πράγμα από το να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που θαυμάζεις και θεωρείς τους καλύτερους στο είδος τους.

— Πώς λειτουργεί η ομάδα με τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί λόγω της πανδημίας;

Πλέον έχουμε περιοριστεί σε σχέση με τα events, τις εκθέσεις και τα πάρτι, αλλά βλέπουμε την πανδημία ως μια ευκαιρία να ζωγραφίσουμε ακόμα περισσότερο και να προετοιμαστούμε για όλα αυτά που θέλουμε να κάνουμε όταν θα έχουμε την ευκαιρία.


— Ποιο είναι το επόμενο πρότζεκτ που ετοιμάζετε;

Πολλά! Δυστυχώς, η καραντίνα μάς έκοψε τη φόρα, οπότε αφήσαμε πολλά πράγματα να εκκρεμούν. Το θετικό είναι πως όσο συνεργαζόμαστε, προκύπτουν συνεχώς νέα πρότζεκτ. Τελευταία δουλεύουμε πάνω σε είδη ρουχισμού και σε μια σειρά από ομαδικά, συνεργατικά έργα. Προφανώς, όταν φτιάξουν τα πράγματα, ανυπομονούμε να κάνουμε και πάλι ανοιχτά events για τον κόσμο, όπως εκθέσεις και pop-up shows.

Τhe Slang Network: Γνωρίστε τη νέα καλλιτεχνική κολεκτίβα της Αθήνας Facebook Twitter
Πλέον, η τοιχογραφία και το interior, στο επίπεδο που το κάνουμε, δεν απαιτούν μόνο να «ξέρεις να ζωγραφίζεις καλά».
Urban Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ