Ανοιχτή επιστολή της Άννας Κοκκίνου στον Αλέξη Τσίπρα για τη σωτηρία του Θεάτρου Σφενδόνη - Συλλογή υπογραφών

Ανοιχτή επιστολή της Άννας Κοκκίνου στον Αλέξη Τσίπρα για τη σωτηρία του Θεάτρου Σφενδόνη - Συλλογή υπογραφών Facebook Twitter
THΣ ΚΑΝΟΥΝ ΕΞΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΥ ΕΧΤΙΣΕ: Οι πρώτες εργασίες στο ερείπιο του Ιδρύματος Κουτλίδη
6

Με μια δραματική επιστολή προς τον πρωθυπουργό, μια από τις εκλεκτότερες παρουσίες της ελληνικής θεατρικής σκηνής, δημιουργός του Θεάτρου Σφενδόνη, ζητά την παρέμβασή του, ώστε να βρεθεί μια λύση στο σκάνδαλο που πάει να δημιουργηθεί.

Ενώ αυτή έχει χτίσει το θέατρο, σπαταλώντας ό,τι είχε και δεν είχε, πάνω σε ένα χωράφι που της παραχώρησε το Ίδρυμα Κουτλίδη, τώρα το ίδρυμα την πηγαίνει στα δικαστήρια ζητώντας την έξωσή της, για οφειλή ενοικίων!

Στο AVAAZ, με λινκ στη βάση αυτής της σελίδας, μπορείτε κι εσείς να υπογράψετε για το  δίκαιο αίτημά της.

Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:

 


Aξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ, 

 

Σας γράφω αυτή την ανοιχτή επιστολή ως έσχατο μέσο, για να αποφευχθεί μια τεράστια αδικία κι ένα σκάνδαλο.

Ίσως έχετε ακουστά το Θέατρο Σφενδόνη – το μικρό, πανέμορφο θέατρο στου Μακρυγιάννη. Ανέβηκαν εκεί σπουδαίες παραστάσεις, που ορισμένες άλλαξαν την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, με κορυφαία τον Βιζυηνό.

Αυτό το θέατρο ήταν μια γκρεμισμένη αποθήκη χωρίς στέγη. Ήταν ένα ξεχασμένο γκρέμι που ανήκε στο ίδρυμα Κουτλίδη – ένα χωράφι με τσουκνίδες. 
Το είδα τυχαία, σχεδόν τριάντα χρόνια πριν, ένα χειμώνα του 1990.

Προς μεγάλη τους έκπληξη, τούς πρότεινα να μου το νοικιάσουν, για να φτιάξω ένα θέατρο. 

Για το σκοπό αυτό, πούλησα το μοναδικό μου σπίτι και κινητοποίησα όλη την πνευματική Αθήνα. Συστάθηκε μια μη κερδοσκοπική εταιρεία και συνέδραμαν όλοι, με δουλειά και χρήματα, για να συγκεντρωθεί το υπέρογκο ποσό που χρειαζόταν.

Φτιάχτηκε αυτό το θέατρο: ένα κόσμημα. Και φροντίσαμε να το τιμήσουμε με παραστάσεις ανάλογες. 

Ήμασταν ακόμα τότε ιδεαλιστές και η εποχή μάς ευνοούσε. Έδωσα ό,τι είχα και δεν είχα – κυριολεκτικά. Και στον ενθουσιασμό μου ή στην άγνοιά μου, υπέγραψα ιδιαιτέρως επαχθείς όρους (προσάυξηση 20% ανά διετία), που έγιναν επαχθέστεροι όταν ήρθε η κρίση. 

Αν και υπήρχε ήδη εδώ και 3 χρόνια μελέτη από εκτιμητή του Υπουργείου Οικονομικών για μείωση του ενοικίου, αυτή η μείωση δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Συσσωρεύτηκαν μισθοί, έξοδα – μιαν εποχή έφτασα να κοιμάμαι μέσα στο θέατρο.

Και τώρα, μου κάνουν έξωση από το θέατρο που έχτισα, επειδή χρωστάω συσσωρευμένα ενοίκια! Την ερχόμενη Τρίτη, στις 19 του μηνός, κρίνεται στα δικαστήρια η τύχη του – και η δική μου.

Φυσικά ξέρω ότι αυτός είναι ο νόμος της αγοράς. Αλλά ξέρω επίσης ότι αυτό είναι ΑΔΙΚΟ. Και ξέρω ότι τα πνευματικά Ιδρύματα, και κυρίως το Κράτος, υπάρχουν για να προάγουν το Καλό και το Δίκαιο. Ιδίως σε περιπτώσεις σαν τη δική μου, που ούτε πλούτισα ούτε εκμεταλλεύτηκα το θέατρο αυτό και την Τέχνη μου φτηνά και υπολογιστικά. Δεν έχω μετά από δεκαετίες στο θέατρο το παραμικρό περιουσιακό στοιχείο.

 

Ανοιχτή επιστολή της Άννας Κοκκίνου στον Αλέξη Τσίπρα για τη σωτηρία του Θεάτρου Σφενδόνη - Συλλογή υπογραφών Facebook Twitter
Μορφές από το έργο του Βιζυηνού: Η Άννα Κοκκίνου στην πρώτη παράσταση της «Σφενδόνης»


Κύριε Πρωθυπουργέ, φροντίσατε ώστε οι άνθρωποι να μη χάσουν την πρώτη τους κατοικία. Εγώ σε ποιό σπίτι να πάω; Εγώ, αυτό το σπίτι έχτισα — βρήκα την κατάλληλη λιθοδομή, τα τέλεια δοκάρια, τα γερά μπετά, την κυρτή στέγη – πέτρα, πέτρα.

Δεν θέλουν να μου πάρουν το χωράφι με τις τσουκνίδες που είδα ένα απόγευμα κάτω από βροχή. Θέλουν το πλήρες, πανέμορφο θέατρο που το έχτισα με άπειρο κόπο, πολύ χρήμα και αυτοθυσία. 

Αυτή η κατάφωρη αδικία που στηρίζεται στη σκληρότητα της αγοράς, αλλά σε κανένα πνευματικό δίκαιο, είναι στο χέρι σας να σταματήσει, ώστε να βρούμε μια λύση βιώσιμη, να πάμε παρακάτω – κι όχι να στέκομαι στα δικαστήρια, λες κι είμαι μια περαστική που είδε τη Σφενδόνη και τη νοίκιασε, σαν ένας πανούργος επιχειρηματίας.

Αυτό το θέατρο το έχτισα εγώ! Και νομίζω προσέφερα κάτι καλό στην πόλη.

Δεν είναι όλα εμπόριο στην Τέχνη. Είμαι σίγουρη ότι κατά βάθος όλοι το ξέρουν.
Το ξέρετε κι εσείς.

Και σας ζητώ να μου συμπαρασταθείτε, μαζί με τους ανθρώπους της καλλιτεχνικής και πνευματικής Αθήνας, που προσυπογράφουν αυτή την ανοιχτή επιστολή ώστε να μη σιωπήσει για πάντα το Θέατρο Σφενδόνη.

Μετά τιμής
Άννα Κοκκίνου

  

Μετά τιμής

Άννα Κοκκίνου

 

YΠΟΓΡΑΨΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ

 

OI ΠΡΩΤΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ

 

Βίκτωρ Αρδίττης - σκηνοθέτης
Ισμήνη Ασημάκη – ζωγράφος
Θανάσης Βαλτινός – συγγραφέας
Νίκος Βελιώτης – μουσικός
Νανά Βέττα – ζωγράφος
Φρέντι Βιανέλλης – σκηνοθέτης
Μιχάλης Βιρβιδάκης – ηθοποιός - σκηνοθέτης
Παντελής Βούλγαρης – σκηνοθέτης
Δήμητρα Γαλάνη – τραγουδίστρια
Σαββίνα Γιαννάτου – τραγουδίστρια - συνθέτης
Μιχάλης Γκανάς – ποιητής
Θοδωρής Γκόνης – σκηνοθέτης
Μίμης Γρηγόρης – αρχιτέκτονας
Γιώργος Δεπάστας – μεταφραστής
Δημήτρης Δημητριάδης - συγγραφέας – μεταφραστής
Γεωργαντρέας Ζάννος – διευθυντής του ΟΣΔΕΛ
Ζυράννα Ζατέλη – συγγραφέας
Έφη Θεοδώρου – σκηνοθέτης
Μάκης Θεοφυλακτόπουλος – ζωγράφος
Σεσίλ Ιγγλέση-Μαργέλλου – συγγραφέας – μεταφράστρια
Δηώ Καγγελάρη - θεατρολόγος
Σίμος Κακάλας – σκηνοθέτης
Δημήτρης Καλακίδης – θεατρολόγος
Λίζη Καλλιγά – εικαστικός
Αλεξία Καλτσίκη – ηθοποιός
Νίκος Καραθάνος – ηθοποιός-σκηνοθέτης
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη – ηθοποιός
Δημήτρης Καραντζάς – σκηνοθέτης
Ιωάννα Καρυστιάνη – συγγραφέας
Δημήτρης Καταλειφός – ηθοποιός
Γιώργος Κορδομενίδης – διευθυντής περιοδικού «Εντευκτήριο»
Θωμάς Κοροβίνης – συγγραφέας-τραγουδοποιός
Μαρία Κουγιουμτζή – συγγραφέας
Ρηνιώ Κυριαζή – ηθοποιός
Ευάγγελος Κώνστας – management πολιτισμού – θεατρικός παραγωγός
Όλια Λαζαρίδου – ηθοποιός
Σύλβια Λιούλιου – σκηνοθέτης
Ρίτα Λυτού – ηθοποιός
Εύα Μανιδάκη – σκηνογράφος
Μιχαήλ Μαρμαρινός – σκηνοθέτης
Σωτηρία Ματζίρη – κριτικός θεάτρου
Κατερίνα Μάτσα - ψυχίατρος
Γιάννης Μπασκόζος – διευθυντής του περιοδικού Ο Αναγνώστης
Έλενα Μαυρίδου – ηθοποιός-σκηνοθέτης
Άγγελος Μέντης - σκηνογράφος
Νίκος Μπακουνάκης – δημοσιογράφος
Αμαλία Μουτούση – ηθοποιός
Γιώργος Νανούρης – ηθοποιός-σκηνοθέτης
Ανθή Νικηφοράκη – αρχιτέκτονας
Λίνα Νικολακοπούλου – στιχουργός-παραγωγός
Νίκος Νίκας - ηθοποιός
Νίκος Παναγιωτόπουλος – ποιητής-μεταφραστής
Αλεξάνδρα Παντελάκη – ηθοποιός
Βασίλης Παπαβασιλείου – ηθοποιός-σκηνοθέτης
Άγγελος Παπαδημητρίου – εικαστικός–ηθοποιός

Δημήτρης Παπαϊωάννου - σκηνοθέτης, χορογράφος

Μαρία Πατακιά – ποιήτρια

Γιάννος Περλέγκας – ηθοποιός-σκηνοθέτης
Σταύρος Πετσόπουλος - εκδότης
Ρένη Πιττακή – ηθοποιός
Λένα Πλάτωνος - συνθέτρια
Κώστας Ρεσβάνης – δημοσιογράφος
Μιχαήλ Σάββας - συγγραφέας
Εύη Σαουλίδου – ηθοποιός
Μελίνα Τανάγρη - τραγουδίστρια
Θόδωρος Τερζόπουλος – σκηνοθέτης
Γιάννης Τσολακίδης – διευθύνων ραδιοφωνικού σταθμού ΕΡΤ3
Θεόδωρος Στεφανόπουλος – καθηγητής του Αρχαίου θεάτρου-μεταφραστής
Μισέλ Φάις – συγγραφέας
Σταμάτης Φασουλής – ηθοποιός-σκηνοθέτης
Σοφία Φιλιππίδου – ηθοποιός
Μάρθα Φωκά – σκηνογράφος
Χρήστος Χατζηπαναγιώτης - ηθοποιός
Γιάννης Χουβαρδάς – σκηνοθέτης
Τάσος Ψιμάρας – ψυχίατρος

Λήδα Πρωτοψάλτη - ηθοποιός
Στέλλα Γαδέδη - μουσικός
Γιώργος Χατζημιχάλης - ζωγράφος
Μυρτώ Ρήγου - καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών
Γιώργος Βέλτσος - ποιητής
Νίκος Ξυδάκης - μουσικός
Γιώργος - Ίκαρος Μπαμπασάκης - συγγραφέας
Μαρίλη Ζάρκου - φωτογράφος
Δημήτρης Τάρλοου - ηθοποιός
Ξένια Καλογεροπούλου - ηθοποιός - συγγραφέας
Σεβαστάκης Νικόλας - συγγραφέας

 

YΠΟΓΡΑΨΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ

 

 

Θέατρο
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Θέατρο / Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Πατροκτονίες δεν επιτελούν, πλέον, μόνον οι γιοι αλλά και οι θυγατέρες, όπως διαπιστώνουμε στη μαύρη κωμωδία «Ο τρόμος του κροκόδειλου» που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Θέατρο / Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Το Συνέδριο για το Ιράν» του Βιριπάγιεφ, έναν ιδιότυπο αγώνα λόγου που είναι σμιλεμένος σκηνοθετικά με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μοιάζει με ακαδημαϊκή «εισήγηση».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ