Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
Η νέα δημιουργία του Μάριο Μπανούσι είναι ένα οπτικό ποίημα για τη σχέση μητέρας και παιδιού, μια παράσταση-αντίδωρο στις γυναίκες που μας έθρεψαν.

12 θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σύντομα!

0

Ο «Φάουστ» του Γκαίτε, η «Βερενίκη» του Ρακίνα, ένα οπτικό ποίημα για τις μητέρες του Μάριο Μπανούσι, μια ανελέητη σάτιρα σαν ερωτική επιστολή στο ελληνικό θέατρο του Suyako, η ακατάβλητη Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν και ο νέος άντρας του Εντουάρ Λουί, δυο «Ιβάν» του Γκόγκολ και μια «Τουραντό» του Γκότσι, η ιστορία μιας παρέας ομοφυλόφιλων ανδρών του Λόπεζ, η ιστορία της Γλυκερίας Μπασδέκη για τη Μαργαρίτα Περδικάρη και η «Όστια» για τη ζωή του Παζολίνι, του Ανδρέα Μαντά, είναι μια επιλογή από τα έργα που θα μας κάνουν να συναντηθούμε στις θεατρικές αίθουσες, να αισθανθούμε, να στοχαστούμε, να συζητήσουμε, να συμφωνήσουμε και να διαφωνήσουμε για μια τέχνη που μας τροφοδοτεί διαρκώς με νέες συγκινήσεις, ερεθίσματα και εμπειρίες.

«ΜΑΜΙ»

Του Μάριο Μπανούσι στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

«ΜΑΜΙ», μάνα, πηγή ζωής. Η σκηνική γλώσσα του Μάριο Μπανούσι διαμορφώθηκε από αυτήν τη σχέση. Ομφάλιος λώρος, γέννηση, θάνατος, τροφή και επιστροφή στη μήτρα των βιωμάτων και των αναμνήσεων. Ο κόσμος των γυναικών που εμπνέουν τη δημιουργία του Μπανούσι είναι ατέλειωτος, όσο ατέλειωτη είναι και η άνευ όρων αγάπη στη μάνα, που αλλάζει μορφές και νοήματα μέσα σε έναν σπηλαιώδη κόσμο εικόνων. Ένα οπτικό ποίημα για τη μάνα μέσα από τις κεραίες και την ευαισθησία ενός νέου δημιουργού, που καταφέρνει να φτάσει πολύ βαθιά, σε ανομολόγητες ρίζες της ύπαρξης, να προσευχηθεί μπροστά στο θαύμα της ζωής και να παλέψει με το βάρος της ζωτικής κληρονομιάς του για να ελευθερωθεί και να αφηγηθεί την ιστορία του.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «ΜΑΜΙ» εδώ. 

«Βερενίκη»

Του Ρακίνα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
Η «Βερενίκη» είναι ένα μανιφέστο έρωτα και απώλειας, που συνορεύει με την αλήθεια και το όνειρο, την τρυφερότητα και την τρέλα. Φωτ.: Jean-Michel Blasco

Η πεντάπρακτη έμμετρη τραγωδία «Βερενίκη», του Γάλλου θεατρικού συγγραφέα του 17ου αιώνα Ρακίνα, μέσα από το βλέμμα ενός μεγάλου Ευρωπαίου δημιουργού του θεάτρου, του Ρομέο Καστελούτσι, δεν μπορεί παρά να αποτελεί θεατρικό γεγονός, ειδικά όταν συμπράττει με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, η οποία μεταμορφώνεται στη γυναίκα που ζει στα όρια της αγάπης, της προδοσίας και της τρέλας των αισθημάτων. Μέσα σε έναν απογυμνωμένο σχεδόν αλλά συναρπαστικά καθηλωτικό σκηνικό κόσμο, η Βερενίκη, με 14 άνδρες γύρω της να παραστέκουν ως βουβά πρόσωπα, θρηνεί τον χαμένο έρωτά της σε ένα μανιφέστο έρωτα και απώλειας, που συνορεύει με την αλήθεια και το όνειρο, την τρυφερότητα και την απόγνωση των προδομένων αισθημάτων, ανεπίδοτων και κρυμμένων μέσα στο σώμα που συνταράσσεται από τη βία και την ορμή τους.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Βερενίκη» εδώ.

«Φάουστ»

Του Γκαίτε στο Εθνικό Θέατρο

Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
Ο Άρης Μπινιάρης σκηνοθετεί μια παράσταση στην οποία η μουσικότητα παίζει κυρίαρχο ρόλο, για να αφηγηθεί την ιστορία ενός ανικανοποίητου ανθρώπου, που αναζητεί βαθύτερο νόημα στη ζωή. Φωτ.: Freddie F./LIFO

Για εξήντα ολόκληρα χρόνια ο Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε επεξεργάστηκε με μοναδικό τρόπο τον μεσαιωνικό θρύλο του Φάουστ, για να μας παραδώσει ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Ο Άρης Μπινιάρης σκηνοθετεί μια παράσταση στην οποία η μουσικότητα παίζει κυρίαρχο ρόλο, για να αφηγηθεί την ιστορία ενός ανικανοποίητου ανθρώπου, που αναζητεί βαθύτερο νόημα στη ζωή.

Ο πόθος της απεριόριστης γνώσης και των επίγειων απολαύσεων που οδηγεί τον Φάουστ να κάνει μια συμφωνία με τον Μεφιστοφελή, στον οποίο θα πουλήσει την ψυχή του, φέρνει σε πρώτο πλάνο τη σφοδρή σύγκρουση ανάμεσα στο σώμα και το πνεύμα, το βίωμα και τη γνώση, το απολλώνιο και το διονυσιακό, και την αγωνιώδη προσπάθεια του ανθρώπου να βρει το νόημα της ύπαρξης και τη λύτρωση.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Φάουστ» εδώ.

«Η κληρονομιά μας»

Του Μάθιου Λόπεζ στο Εθνικό Θέατρο

Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
O Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του σύγχρονου Αμερικανού συγγραφέα με πηγή έμπνευσης την «Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ» του Ε. Μ. Φόρστερ.

Σε πρώτο ανέβασμα στην Ελλάδα, ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του σύγχρονου Αμερικανού συγγραφέα, που με πηγή έμπνευσης την «Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ» του Ε. Μ. Φόρστερ αφηγείται την ιστορία μιας παρέας ομοφυλόφιλων ανδρών στη Νέα Υόρκη, στα τέλη της δεκαετίας του 2010. Το έργο μιλάει με αφοπλιστική ειλικρίνεια για τη ζωή των ομοφυλόφιλων ανδρών, εξερευνώντας την ίδια στιγμή θέματα που απασχολούν όλους τους ανθρώπους, όπως ο έρωτας, η απώλεια, η οικογένεια, η ταυτότητα, η ατομική ευθύνη, το αίσθημα του ανήκειν, η διατήρηση της ιστορικής μνήμης, αλλά και η βαθιά ανάγκη όλων μας να αγαπήσουμε και να αγαπηθούμε, μέσα από τρεις γενιές: αυτή που ανδρώθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, τη γενιά της δεκαετίας του 1980, η οποία μεγάλωσε μέσα στην καρδιά της επιδημίας του AIDS, και τη σημερινή γενιά ανδρών, σε ένα έργο που απευθύνεται σε όλους, ασχέτως φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Η κληρονομιά μας» εδώ.

«MERDE!»

Του Suyako στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά 

Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
Mια μουσική κωμωδία που υπογράφει ο Βασίλης Μαγουλιώτης και σκηνοθετεί ο Γιώργος Κουτλής. Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης

Μια ηδονοβλεπτική κωμικοτραγική ματιά στα πάθη και τα λάθη, τα οράματα και τα παρασκήνια του ελληνικού θεάτρου, σε μια μουσική κωμωδία που υπογράφει ο Βασίλης Μαγουλιώτης και συνσκηνοθετεί με  Γιώργο Κουτλή, στην οποία παρελαύνουν όλα τα κλισέ, τα παθήματα και τα μαθήματα ενός κόσμου που βράζει και δημιουργεί μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις αμίμητους τύπους, όνειρα και ματαιώσεις που εναλλάσσονται με ρυθμό πολυβόλου. Σε μια πινακοθήκη όπου το τραγικό, το κωμικό και το γκροτέσκο έχουν αδιόρατες διαφορές παρελαύνουν οι χαρακτήρες που συνθέτουν το μωσαϊκό του θεάτρου: φιλόδοξες παραγωγές, νάρκισσοι δάσκαλοι, φωτισμένοι διανοούμενοι σκηνοθέτες, παραγωγοί-αυτοκράτορες και δυνάστες, εμπορικοί και ποιοτικοί καλλιτέχνες, όλοι όσοι για την αγάπη της τέχνης τους, πληρωμένοι και απλήρωτοι, ακουμπάνε για ένα δίωρο τα όνειρά τους στα πόδια του κοινού και των κριτικών, μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις και μια διαρκή παράνοια χωρίς φινάλε.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Merde!» εδώ.

«How Soon Is Now»

Της Γλυκερίας Μπασδέκη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
Tο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη φέρνει στο προσκήνιο μια ηρωίδα, ένα λογοτεχνικό πρόσωπο, τη Μαργαρίτα Περδικάρη, που έπλασε αριστοτεχνικά ο Δημήτρης Χατζής.

Γραμμένο σε τόνο εξομολογητικό και προσωπικό, το κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη που σκηνοθετεί ο Πάνος Κούγιας φέρνει στο προσκήνιο μια ηρωίδα, ένα λογοτεχνικό πρόσωπο, τη Μαργαρίτα Περδικάρη, που έπλασε αριστοτεχνικά ο Δημήτρης Χατζής. Η νεαρή δασκάλα αστικής καταγωγής, που την περίοδο του εμφυλίου πολέμου συνεργάστηκε με το ΕΑΜ, αποτέλεσε την αφορμή για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου μιας ολόκληρης χώρας που δύσκολα αναστοχάζεται την πορεία της μέσα από ιστορικά παραδείγματα και άλλο τόσο δύσκολα συμπράττει με τα «φαντάσματα» του παρελθόντος της. Με άξονα το θέμα της ελληνικότητας, η παράσταση μιλά για το ανεπούλωτο τραύμα του εμφυλίου πολέμου μέσα από τον κώδικα του θεάτρου σκιών, τον Αττίκ, τους ελληνικούς καφενέδες, αλλά και την εγχώρια ζωγραφική, παρατηρώντας τις ψηφίδες όλων αυτών που οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεχάσουν.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «How Soon Is Now» εδώ.

«Όστια – Αυτό είναι το σώμα μου»

Του Ανδρέα Μαντά στο Θέατρο Τέχνης

Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
H Λουκία Μιχαλοπούλου δίνει σάρκα και οστά στις πέντε γυναίκες της παράστασης. Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη/LIFO

Εμπνευσμένη από το έργο του ποιητή και σκηνοθέτη Πιερ Πάολο Παζολίνι και με αφορμή τα 50 χρόνια από τη δολοφονία του στις 2 Νοεμβρίου 1975, η Λουκία Μιχαλοπούλου και ο Ανδρέας Μαντάς σκηνοθετούν μια παράσταση που προσεγγίζει τη ζωή, την ιστορία και τη δημιουργία του Παζολίνι μέσα από τις αφηγήσεις πέντε γυναικών, εμπνευσμένων από τις αντίστοιχες ηρωίδες του κινηματογραφικού του έργου, τις Μαρία, Μάμα Ρόμα, Ιοκάστη, Εμίλια - η υπηρέτρια, Μήδεια, που τις υποδύεται η Λουκία Μιχαλοπούλου, η οποία δίνει σάρκα και οστά στις πέντε γυναίκες της παράστασης, εστιάζοντας σε ό,τι έχει να κάνει με τις ρίζες των ανθρώπων, ατομικά και συλλογικά: τι συνδέει αυτές τις γυναίκες μεταξύ τους; Ένας πατέρας. Το ίδιο χώμα. Είναι, στην ουσία, το ίδιο πρόσωπο. Θα μπορούσαν να είναι όλες τους η Σουζάνα, η μάνα του Παζολίνι.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «'Οστια - αυτό είναι το Σώμα μου» εδώ.

«Αντικείμενα»

Των Αποσκίτη, Κατσή, Παπαδόπουλου στο θέατρο Ροές

Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
«Οι άντρες είναι γυναίκες που δεν τα κατάφεραν». Φωτ.: Ρωμανός Λιούτας

Με τη φράση του Groucho Marx «Οι άντρες είναι γυναίκες που δεν τα κατάφεραν» στο επίκεντρο, οι Γιώργος Κατσής, Πάνος Παπαδόπουλος και Κωνσταντίνος Πλεμμένος υποδύονται τρεις κωμικοτραγικούς χαρακτήρες, παγιδευμένους σε έναν εξωφρενικό, παραισθησιογόνο εφιάλτη. Με έμπνευση από την αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν, δύο υπηρετριών στο Λε Μαν της Γαλλίας του 1933 που κατακρεούργησαν την εργοδότριά τους και την κόρη της, ένα νέο πρωτότυπο έργο έρχεται να αφηγηθεί μια ιστορία που κρύβεται σε αυτή την υπόθεση και δεν έχει ακόμα αποκαλυφθεί, με δύο εξαντλημένες υπηρέτριες να φαντασιώνονται ένα σύμπαν εκδίκησης αλλά και αυτοπροσδιορισμού ενάντια σε έναν κόσμο στον οποίο δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από δύο ακόμα αντικείμενα για το σπίτι όπου πρωταγωνιστούν εξουσιαστικές σχέσεις, συμπεριφορές εξάρτησης, σαδομαζοχιστικές εμμονές και η νοσταλγία ενός ομιχλώδους παρελθόντος.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Αντικείμενα» εδώ.

«Τουραντό»

Tου Κάρλο Γκότσι στο θέατρο Οδού Κεφαλληνίας

Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
Σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, το έργο φαντάζει όσο ποτέ επίκαιρο, με το θέμα της αληθινής γυναικείας χειραφέτησης και αυτονομίας να έρχεται σε πρώτο πλάνο. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Σε απόδοση/διασκευή Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, το έργο του μεγάλου ανταγωνιστή του Γκολντόνι φαντάζει όσο ποτέ επίκαιρο, με το θέμα της αληθινής γυναικείας χειραφέτησης και αυτονομίας να έρχεται σε πρώτο πλάνο μέσα σε μια παραμυθένια αλληγορία, ποιητικά ειρωνική ως προς το δραματικό αποτέλεσμα. Ζωντανεύει επί σκηνής ο κινεζικός θρύλος, η ιστορία μιας πανέμορφης πριγκίπισσας που μισούσε τους άντρες και που για να ξεφύγει από τις πιέσεις του πατέρα της, αυτοκράτορα της Κίνας, να παντρευτεί, μηχανεύεται ένα επιτήδειο και σατανικό τέχνασμα: τη λύση τριών δύσκολων αινιγμάτων σ’ έναν διαγωνισμό που είναι υποχρεωμένος να υποστεί κάθε υποψήφιος γαμπρός. Αν αποτύχει, θα αποκεφαλιστεί. Αποτέλεσμα, ένα πλήθος από πρίγκιπες-θύματα, που αδυνατούν να λύσουν τα τρία αινίγματα, ωσότου παρουσιάζεται ο κατάλληλος, για την περίπτωση της παράξενης πριγκίπισσας, νεαρός άνδρας που θα οδηγήσει τα πράγματα σε μια απροσδόκητη και καταλυτική λύση.

«Ιβάν εναντίον Ιβάν»

Στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
Η θεατρική διασκευή των Γιάννη Αποσκίτη και Σωτήρη Ρουμελιώτη εμπνέεται από το εξωφρενικά επίκαιρο σύμπαν του Γκόγκολ για να καυτηριάσει την «κουλτούρα της ακύρωσης», τον κανιβαλισμό των media και τη σημερινή κοινωνία μας, που ελλείψει πραγματικής δικαιοσύνης στήνει τα δικά της λαϊκά δικαστήρια.

Βασισμένη στην ομότιτλη νουβέλα του Γκόγκολ, η θεατρική διασκευή των Γιάννη Αποσκίτη και Σωτήρη Ρουμελιώτη εμπνέεται από το εξωφρενικά επίκαιρο σύμπαν του Γκόγκολ για να καυτηριάσει την «κουλτούρα της ακύρωσης», τον κανιβαλισμό των media και τη σημερινή κοινωνία μας που, ελλείψει πραγματικής δικαιοσύνης, στήνει τα δικά της λαϊκά δικαστήρια. Ο καβγάς ανάμεσα σε δυο αξιοσέβαστους κατοίκους μιας μικρής πόλης φέρνει στην επιφάνεια νοοτροπίες και παθογένειες, καταστάσεις παράλογες και οικείες μαζί, που με ευφυές και απαράμιλλο χιούμορ μάς αποκαλύπτουν σκληρές αλήθειες για την ανθρώπινη φύση και την κοινωνία. Με φόντο τη Ρωσία του 19ου αιώνα και χαλί την Ελλάδα του σήμερα, οι ηθοποιοί της παράστασης ακροβατούν μεταξύ της σατιρικής ιστορίας του Γκόγκολ και ενός τηλεοπτικού πάνελ της μεσημεριανής ζώνης που εμπλέκει τους πάντες και σατιρίζει αμείλικτα τις κυρίαρχες νοοτροπίες και τον τρόπο ζωής μας.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Ιβάν εναντίον Ιβάν» εδώ.

«Αλλαγή: Μέθοδος»

Tου Εντουάρ Λουί στο θέατρο Φούρνος

Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
Το 2021 ο Εντουάρ Λουί έγραψε ένα έργο για τη μεταμόρφωση και την απελευθέρωση από τα δεσμά του φόβου, αυτοβιογραφούμενος... Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Το 2021 ο Εντουάρ Λουί έγραψε ένα έργο για τη μεταμόρφωση και την απελευθέρωση από τα δεσμά του φόβου, αυτοβιογραφούμενος, επιστρέφοντας στο παρελθόν, ανατέμνοντάς το και φέρνοντάς το στο παρόν και το μέλλον. Ο Άγγελος Χατζάς φέρνει στη σκηνή ένα συγκλονιστικό μανιφέστο ελευθερίας για τη χειραφέτηση ενός γκέι παιδιού, ενός μέλους της εργατικής τάξης του φτωχού γαλλικού Βορρά, που κάνει την υπέρβαση. Η παράσταση ρίχνει μια τρυφερή ματιά στη σχέση του Εντουάρ με την Έλενα, μαζί με την οποία θα ξεκινήσει την πορεία της μεταμόρφωσης που θα τον οδηγήσει στη μεγάλη απόδραση. Ανήκοντας σε άλλες τάξεις, άλλες κουλτούρες, θα γνωρίσουν τη φιλία, την αγάπη και θα σταθούν μαζί απέναντι σ’ έναν κόσμο αδικίας και καταπίεσης. Θ’ αναζητήσουν την ελευθερία πληρώνοντας το τίμημα.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Αλλαγή: Μέθοδος» εδώ.

«Έντα Γκάμπλερ»

Tου Χένρικ Ίψεν στο θέατρο Προσκήνιο

Τι νέο θα μας φέρει το θέατρο στις αρχές του 2025 Facebook Twitter
Η Έντα Γκάμπλερ, ζωντανεύει μέσα από το κλασικό έργο του ρεαλισμού σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Ένας από τους σπουδαιότερους χαρακτήρες και δραματικούς ρόλους του παγκόσμιου θεάτρου, η Έντα Γκάμπλερ, ζωντανεύει μέσα από το κλασικό έργο του ρεαλισμού σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, ο οποίος στήνει μια σκληρή παρτίδα ρευστών ισορροπιών μέσα σε ένα υπό ανακαίνιση σπίτι, σε έναν ψυχρό τόπο επιβίωσης, με την παιγνιώδη και προκλητική Έντα Γκάμπλερ να τους οδηγεί όλους στην «έξοδο». Η αρχετυπική ηρωίδα του Νορβηγού συγγραφέα, θερμού υποστηρικτή  του γυναικείου ζητήματος και ιδιαίτερα διεισδυτικού στην παρατήρηση της γυναικείας προσωπικότητας, αντιμετωπίζεται σαν σύμβολο ανατίναξης του πουριτανισμού, των κοινωνικών συμβάσεων, της μικροαστικής αντίληψης και όλων των στερεοτύπων που επιφυλάσσει ακόμη και σήμερα η κοινωνία για τη γυναίκα.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Έντα Γκάμπλερ» εδώ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ