Η εκλογή της Mamma Mia

Η εκλογή της Mamma Mia Facebook Twitter
1

» Η Μέριλ Στριπήρθε στην Ελλάδα για να δώσει συνεντεύξειςγια το MammaMia.Ελάχιστα ασχολήθηκε το φιλοθεάμονελληνικό κοινό που είχε πάθει κολούμπραεκείνη την Παρασκευή γιατί το σύστημαείχε καταρρεύσει και δεν δούλευαν οιμηχανές που έκλειναν εισιτήρια για τησυναυλία της Μαντόνα. Ο καθένας έχειτον πόνο του, αλλά η Στριπ -μεγάλη μαςτιμή που είδαμε και στη χώρα μας τησπουδαιότερη ηθοποιό που περπατάειστη Γη- χαιρόταν τον καλό καιρό, τη θέααπό την προεδρική σουίτα, το φαγητό καιτα βεγγαλικά στο υπέροχο Island,την παρέα των τριών συμμαθητριών τηςπου τη συνόδεψαν γιατί οι κόρες της δενμπορούσαν να έρθουν μαζί της. Και φυσικάυπενθυμίζω πως η Στριπ έχει φωνή αγγέλουκαι τραγουδάει καταπληκτικά τα«αμπατράγουδα». Πριν από μια15ετία προσπάθησε να πάρει το ρόλο τηςΕβίτα, αλλά οι παραγωγοί δεν τη ήθελαν.Προτίμησαν τη Μαντόνα και φάλτσαρανάγρια.

» Βλέποντάς τησε συνδυασμό με την ταινία, όπου υποδύεταιτη Ντόνα, μια γυναίκα που αποχωρίζεταιμε δυσκολία την κόρη της, τη Σόφι, λίγεςμέρες πριν από έναν επεισοδιακό γάμο,θυμήθηκα μια άλλη Σόφι, τον αξέχαστοκαι σπαρακτικό χαρακτήρα που υποδύθηκεσε μια από τις δυνατότερες γυναικείεςερμηνείες όλων των εποχών, στην Εκλογήτης Σόφι του Πάκουλα. Οι εποχές άλλαξανκαι όπως ισχύει για τον καλό της φίλοΡόμπερτ ντε Νίρο, τον άνθρωπο που έχειομολογήσει πως η συνεργασία μαζί τηςείναι η αρμονικότερη στην καριέρα του,οφείλεις να προσαρμοστείς στις απαιτήσειςτης προσφοράς. Βέβαια η Στριπ, αισιόδοξηκαι θετική στους απολογισμούς και τιςαποτιμήσεις, δεν συμφωνεί. Και τώρα οιταινίες είναι μια χαρά, λέει, απλά ηνοσταλγία μας εμποδίζει να δούμε καθαράτη ποιότητά τους. Μιλάει για τις Ώρεςή το Adaptation.Ξένοι συνάδελφοι με διαβεβαιώνουν πωςφέτος η Στριπ πάει για το τρίτο τηςΌσκαρ, όχι για το MammaMiaαλλά για κάτι πιο καλλιτεχνικό που θαδούμε το χειμώνα.

»Με χαμόγελοκαι ανέμελη διάθεση, πλήρως προσαρμοσμένησε ένα πιο χαλαρό ντεκόρ, μακριά απότην πίεση της δουλειάς και της γειτονιάςτης, μου είπε πως πρωτοήρθε στην Ελλάδαπριν από «αμέτρητα» χρόνια, μεένα σακίδιο στην πλάτη, φοιτήτρια ακόμηστο Yale,και έμεινε σε ξενώνα, χωρίς χρήματα καισκοτούρες. Δεν είναι σωστό πως μετά απόμια παράσταση που είδε στη Νέα Υόρκη,ενθουσιασμένη με το MammaMia,έγραψε μια επιστολή λέγοντας στουςπαραγωγούς: Εγώ είμαι η MammaMia!

»Η αλήθειαείναι πως όντως είδε το showστη νέα Υόρκη αμέσως μετά τα τραγικάγεγονότα της 11ηςΣεπτεμβρίου και χάρηκε τόσο πολύ γιατο δώρο χαράς και ενέργειας σε μια πόληπου πενθούσε ώστε το θεώρησε καλό οιωνόκαι ευλογία. Έγραψε ένα συγχαρητήριογράμμα στους συντελεστές και η μοίραφρόντισε στη συνέχεια, με τηνκινηματογραφική μεταφορά και τησυμμετοχή της σε αυτή.

»Πόσο δύσκολοείναι για αυτή να αποχωριστεί ένα παιδί;«Να σας πω, είναι μάλλον εύκολο. Μετη μια κόρη το έχω ήδη κάνει, η άλληείναι ακόμη στο σπίτι, ενώ δεν θα έπρεπε,ο γιος το σκέφτεται και η τελευταίαείναι ακόμη μικρή». Όσο για τηναναγκαστική διακοπή της καριέρας τηςαπό τις εγκυμοσύνες, δεν πιστεύει πωςη μητρότητα της ανέκοψε την πορεία. «Τοεπάγγελμα είναι τόσο φιλικό προς τηνοικογένεια που βοηθήθηκα παρά εμποδίστηκαόταν αποφάσισα πως ήρθε η ώρα μου ναγίνω μητέρα». Αντίθετα, ο Μπρόσνανείπε πως μερικές φορές η οικογένειαέγινε τροχοπέδη και ζορίστηκε με τιςεπιλογές του. Άλλωστε έχει δηλώσει στοπαρελθόν πως αν και ο ίδιος πάντα πίστευεπως είναι καλός ηθοποιός, η υποκριτικήδεν το φανερώνει συχνά και η βιοπάληαπαιτεί να πληρωθούν οι λογαριασμοίκαι να μπει ψωμί στο τραπέζι.

»Και ενώ δυοαπό τους γνωστότερους και πιο σεβάσμιουςηθοποιούς ανοίγονται μπροστά σεμικρόφωνα με τον πιο αφοπλιστικό τρόπο,οι Έλληνες τεχνικοί και παριστάμενοιεκπλήσσονται. Δεν το περιμένουν, δεντο φαντάζονται. Πάντα επαναλαμβάνουν«Κοίτα τους σταρ, είναι τόσο απλοίτελικά...». Φυσικό είναι. Οι άνθρωποιέχουν φάει στη μάπα τραγουδιάρεςχθεσινές και ατάλαντες με ύφος, πόζακαι αγένεια και απορούν για το πώς ηΣτριπ ψώνιζε μόνη της τις εφημερίδεςστο Λαγονήσι Resortκαι ζητούσε αυτοπροσώπως πληροφορίεςαπό την υποδοχή, οπλισμένη μόνο με μιακαπελαδούρα αντί για τα κλασικά γυαλιάηλίου. Άλλο μύθος, άλλο πραγματικότητα.Αυτά έχουν λυθεί χρόνια τώρα, αν κιεμείς εξακολουθούμε να ταυτίζουμε τουςφορείς αυτών των μύθων με δύστροπη καιαπρόσιτη συμπεριφορά. Όπως μου είπε κιένας ανόητος τις προάλλες, που τον ήξερακιόλας «Τι με χαιρετάς δια χειραψίας,αμάν εσείς οι Αθηναίοι με τις παραξενιέςσας, δεν βαριέστε;»
Pulp Fiction
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια