Pulp Fiction

Pulp Fiction Facebook Twitter
Rendition
0

» Είδα πριν απόμερικές ημέρες το πολύ ενδιαφέρον Rendition του ΓκάβινΧουντ. Ο τίτλος έχει να κάνει με μια όχι και πολύ γνωστή πρακτική της CIA να στέλνει υπόπτους για τρομοκρατία εκτός των συνόρωντων ΗΠΑ για ανάκριση και βασανιστήρια, εξαφανίζοντάς τους από προσώπου γης μεσυνοπτικές και εξαιρετικά αδιαφανείς διαδικασίες. Αντισυνταγματικό μεν, αλλάόταν απειλείται η εθνική ασφάλεια μετά την 11η Σεπτεμβρίου ποιοςέχει δίκιο;

» Βγήκε στιςαίθουσες και η Κοιλάδα του Ηλά, και σειρά έχουν πολλές ταινίες πουαντιμετωπίζουν τις διαφορετικές πτυχές της πολιτικής Μπους και όλων τωνσυμπτωμάτων της, προτού καν αποχωρήσει η προεδράρα. Αφγανιστάν, Ιράκ, εξωτερικήκαι εσωτερική πολιτική (θα έχουμε και το Sicko του Μουρ τηνάλλη εβδομάδα). Ηθοποιοί με λαϊκό έρεισμα έχουν αναμειχθεί, ο Ρέντφορντ, οΚρουζ, η Ρόμπερτς, ακόμη και η μακαρίως μεσοδυτική Ρις Γουίδερσπουν, οΤζίλενχαλ, ο Χανκς, η Θερόν. Το πιάνουν από την ανθρώπινη πλευρά το ζήτημα κάθεφορά: είναι αλήθεια πως οι Αμερικανοί έχουν μια αγιάτρευτη αλλεργία στην καθαράπολιτική ταινία, ακόμη και σε χαλεπούς καιρούς, και καθίζουν προσεκτικά τηνταμπακιέρα στο σημείο που ένας ανίδεος, γι' αυτό και εμβρόντητος οπλίτηςφωτίζεται για την κατάσταση, μέσω της προσωπικής του περιπέτειας. Μα, εδώ ακόμηκαι ο Γαβράς φρόντισε να κάνει πιο οικουμενικά αφηγηματικές τις αμερικανικέςταινίες του (και όχι τόσο μετωπικές), γιατί να κάνουν οι γηγενείς τη Μάχη τουΑλγερίου;

» Αυτό που θα ήθελανα δω είναι ένα φιλμ με θέμα την πηγή του σύγχρονου κακού, τη θρησκεία και τονεθνικιστικό φανατισμό που σπέρνει. Οι επικείμενες ταινίες γυροφέρνουν το αγκάθιαλλά εμμένουν στο αποτέλεσμα. Το καλύτερο βιβλίο που κυκλοφορεί αυτό τον καιρόείναι το God is not Great του αρθρογράφου καισυγγραφέα Κρίστοφερ Χίτσενς, ενός ανθρώπου για τον οποίο το πνεύμα δεν είναιαυτοσκοπός αλλά στρατευμένη επίθεση της κοινής λογικής εναντίον τηςδεισιδαιμονίας. Η αντίθεσή του επικεντρώνεται στα προφανή, πως η οργανωμένηπίστη ερμηνεύει τελείως λάθος την προέλευση του ανθρώπου και του σύμπαντος, μαςκρατάει σε μια διαρκή σκλαβιά, προέρχεται από σεξουαλική στέρηση και τελικάβασίζεται σε ευσεβή πόθο. Το point του είναιπως η άρνηση της θρησκείας δεν συνιστά οργανωμένη πίστη ή προγραμματικέςδηλώσεις άθεων. Ποιο είναι το θέμα; Πως η θρησκεία ελέγχει, κατευθύνει καιδηλητηριάζει τα παιδιά με τις δογματικές θέσεις και τα αδιόρθωτα λάθη στααυθαίρετα κηρύγματά της. Ο Χίτσενς χρησιμοποιεί όλα τα όπλα του, το χιούμορ,την κατάρτιση, την κοσμοπολίτικη παρατήρησή του, τη διαύγεια ενός διανοούμενουπου δεν ανέχεται ακρωτηριάσεις γεννητικών οργάνων και θρησκευτικά δικαστήρια.Το ίδιο κάνει ο Σαλόμ Αουσλάντερ, πολύ πιο κωμικά, στο Foreskin's Lament, θυμωμένος και φοβισμένος, έχοντας διαγράψει τοχειρόγραφο κείμενό του αρκετές φορές πριν τελικά το παραδώσει προς δημοσίευση,πιστεύοντας πως ο θεός θα σκοτώσει την έγκυο γυναίκα του.

» Όπως είχε γράψειο Χάινριχ Χάινε στο Gedanken und Einfalle:«Στο Μεσαίωνα, οι άνθρωποι οδηγούνται καλύτερα από τη θρησκεία, όπως στοαπόλυτο σκοτάδι ένας τυφλός είναι ο ιδανικός οδηγός. Γνωρίζει τους δρόμους καιτα μονοπάτια καλύτερα από κάποιον που βλέπει. Όταν χαράζει, ωστόσο, είναιανοησία να χρησιμοποιούνται τυφλοί γέροι ως οδηγοί».

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ