1. Echovolt
Η Echovolt γεννήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2009 από τον Ηλία (Dynamons), τον Δημήτρη (Jimmy Jib) και τον Κώστα (xpiths), που είναι ο υπεύθυνος για το γραφιστικό κομμάτι του label. Έχει 12 κυκλοφορίες προς το παρόν, όλες από ξένους παραγωγούς.
«Tο βασικό μας μέσο είναι το βινύλιο. Το αντιμετωπίζουμε απλώς ως μια παράλληλη κίνηση με τα DJ sets που κάνουμε και γενικά με την ενασχόλησή μας με τη μουσική. Κυκλοφορούμε κατά βάση ανεξάρτητη ηλεκτρονική μουσική, που προορίζεται συνήθως για κλαμπ. Οι περισσότερες κυκλοφορίες μας, δηλαδή, έχουν στοιχεία από Chicago house, Detroit techno, acid, ψυχεδελική disco, κ.λπ. Νομίζω ότι είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι με την ως τώρα εξέλιξη. Από τη στιγμή, δηλαδή, που καλύπτονται τα έξοδα και κάνουμε και κάτι δημιουργικό που μας ευχαριστεί, δεν μπορούμε να έχουμε κανένα παράπονο. Το label είναι περισσότερο γνωστό στο εξωτερικό επειδή πολύ απλά εκεί βρίσκεται η πλειονότητα των DJs. Είναι θέμα συγκυριών το ότι μέχρι στιγμής έχουμε κυκλοφορίες μόνο από ξένους παραγωγούς. Έτυχε και ξεκινήσαμε με κάποια κομμάτια που είχε ένας Νεοϋορκέζος φίλος μου και μετά συνεχίσαμε να κυκλοφορούμε από καλλιτέχνες της ευρύτερης παρέας του πρώτου, κατά κάποιο τρόπο. Αλλά σε έναν μήνα περίπου θα κυκλοφορήσουμε τον αγαπημένο μας Έλληνα παραγωγό με το όνομα Miltiades! Πολλοί που αγοράζουν τις κυκλοφορίες μας δεν έχουν ιδέα πως το label είναι ελληνικό».
https://soundcloud.com/echovolt-records
2. Nous
Η Nous δημιουργήθηκε από τον Γιώργο Μαυρίκο. Είναι αρκετά νεαρό label, με δύο κυκλοφορίες στο ενεργητικό του και αρκετές στα σκαριά. Ο πρώτος δίσκος της βγήκε μόλις τον Ιούνιο του 2013 κι έγινε αμέσως sold-out.
«Ξεκίνησε ως ιδέα τον Φεβρουάριο του 2012. Ασχολούμαι με τη μουσική τεχνολογία από το 1996. Έκανα μια παρουσίαση στο Πλανητάριο και επέλεγα τη μουσική για μια παράσταση και είδα ότι υπάρχει πολύς κόσμος, φίλοι στο εξωτερικό και στην Αθήνα, που κάνει μουσική. Η πρώτη κυκλοφορία ήταν ο Miltiades, που είναι από την Αθήνα. Η επόμενη είναι ένας φίλος μου από την Ατλάντα, ο Moon B. Ουσιαστικά δουλεύω μόνο με φίλους. Δεν ψάχνω να βρω καλλιτέχνες που να είναι καταξιωμένοι. Θέλω να δουλεύω με ανθρώπους που έχουν κάτι να πουν ως μουσικοί και δεν είναι μια ακόμα κόπια. Υπάρχουν άτομα που κάνουν πολύ ωραία πράγματα στην Αθήνα, απλώς χρειάζεται κάποιος να τους δώσει βήμα. Ο πρώτος δίσκος πήγε πάρα πολύ καλά. Στο εξωτερικό, ο διανομέας τον ξεπούλησε σε 15 μέρες. Υπάρχει μια άνοδος του βινυλίου παγκοσμίως, αλλά όχι και στην Ελλάδα. Βλέπεις δισκάδικα σαν το "360" να κλείνουν. Δεν νομίζω ότι είναι θέμα κρίσης. Είναι θέμα επιλογής».
https://www.facebook.com/Nousdisques
http://nousdisques.tumblr.com/
https://soundcloud.com/nous-disques
3. Lower Parts
Υπάρχει από το 2011 και είναι μια κοινοπραξία πολλών καλλιτεχνών. Έχει συνολικά 5 κυκλοφορίες. Οι 3 είναι σε βινύλιο και οι 2 ψηφιακές. Τα παιδιά της Lower Parts διοργανώνουν και το SΠEKTRUM Festival.
«Το Lower Parts είναι μια προέκταση της μουσικής κολεκτίβας Urbanoise, η οποία για μας αποτελούσε, και αποτελεί ακόμα, έναν τόπο πειραματισμού, ποικίλων δράσεων και συνεργασίας με ετερόκλητους καλλιτέχνες . Έτσι, η εταιρεία λειτουργεί ως δίκτυο μεταξύ καλλιτεχνών που εμπλέκονται στη μουσική παραγωγή αλλά και στις γραφιστικές-multimedia τέχνες έως και τη μόδα. Ως εταιρεία και ως καλλιτέχνες δίνουμε μεγάλη σημασία στη διαφορετική έκφραση, ειδικά αυτή την περίοδο που, αν μη τι άλλο, κυοφορεί πολλά σε εγχώριο και παγκόσμιο επίπεδο. Κατά μία έννοια, δηλαδή, ο κάθε καλλιτέχνης που συμμετέχει, είτε μόνιμα είτε εφήμερα, σε αυτή την προσπάθεια ακολουθεί μια προσωπική προσέγγιση και συμβάλλει σε αυτό το ρίζωμα που αποκαλούμε Lower Parts. Κινούμαστε σε bass, instrumental, techno και acid μονοπάτια. Η ανταπόκριση που είχαμε ήταν πολύ καλύτερη από την αναμενόμενη. Ξεκινήσαμε χωρίς διανομέα –κάτι που δυσκολεύει πάρα πολύ τη διακίνηση ενός label εκτός συνόρων–, με παραγωγούς που ήταν αχαρτογράφητοι ακόμα και στην Ελλάδα και, παρ' όλα αυτά, όλες οι κυκλοφορίες μας βρίσκονται σε ολοένα και πιο πολλές χώρες στην Ευρώπη, πήγαν στην Ιαπωνία και συνεχίζουμε. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα, αλλά έχουμε επίσης πολλή όρεξη και υλικό.
https://soundcloud.com/lowerparts
4. Modal Analysis
Η Modal Analysis εμφανίστηκε το 2011. Ήταν μια ιδέα του Kondaktor, την οποία υλοποίησε με τη βοήθεια του ANFS και του 3.14. Μετράει μέχρι στιγμής 4 κυκλοφορίες από Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες. Η Modal Analysis κρύβεται πίσω και από το Fasma Festival, ένα αρκετά φιλόδοξο σχέδιο που έχει στόχο να ενώσει διάφορα είδη ηλεκτρονικής μουσικής.
«Ήρθε ως μια φυσική εξέλιξη. Κάναμε διάφορα techno και house πάρτι στην Αθήνα και είχα παρατηρήσει ότι δεν υπήρχε κάποιο label αντιπροσωπευτικό του τι συνέβαινε στην παγκόσμια σκηνή εκείνη την περίοδο. Υπήρχαν πολλοί Έλληνες καλλιτέχνες που διέπρεπαν στο εξωτερικό, όπως και άλλοι που έμεναν εδώ κι έκαναν επίσης πολύ ωραίες μουσικές. Δεν υπήρχε μια πλατφόρμα να ενώσει όλους αυτούς τους καλλιτέχνες.
Στο εξωτερικό υπάρχει ένα hype γύρω από την Ελλάδα λόγω της κρίσης, αλλά δεν νομίζω ότι η χώρα προέλευσης παίζει ρόλο, επειδή στην τελική η μουσική είναι αυτό που έχει σημασία. Πιστεύω πως η κρίση έχει βοηθήσει την κατάσταση, επειδή σου δίνονται πολλά ερεθίσματα για να είσαι πιο δημιουργικός και να θέλεις να ξεφύγεις από τη μιζέρια και την κατάσταση που επικρατεί γύρω σου. Αν το δούμε από επίπεδο παραγωγής και labels, σίγουρα είναι καλύτερα απ' ό,τι ήταν πριν από κάποια χρόνια, αν και υπήρχε μεγάλη δυναμική από το 2000 μέχρι το 2005, με μεγάλα κλαμπ και χιλιάδες κόσμο. Προσπαθούμε, ωστόσο, να χτίσουμε κάτι. Με όλη την αποδόμηση που έγινε σε διάφορους τομείς και όχι μόνο στην ηλεκτρονική μουσική, δίνεται χώρος για να μπουν πιο σταθερές βάσεις, και αυτό σημαίνει πιο υγιή κατάσταση».