Στο hard techno σετ του, ο Vendex μπήκε αμέσως στο θέμα

Vendex Facebook Twitter
H μουσική του μοιάζει με ένα ισορροπημένο συνδυασμό industrial techno, hard techno/trance με λίγη hardstyle.
0


ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ ΟΙ DJs 
στη hard techno σκηνή που επιλέγουν να κρύψουν το πρόσωπό τους όταν παίζουν. Κι ενώ τρανά παραδείγματα όπως o I hate models, ο DJ Stingray και ο Pawlowski απλώς δένουν πρόχειρα ένα κομμάτι υφάσματος για να κρύψουν όπως όπως τα χαρακτηριστικά τους και να αποφύγουν τα περιττά φώτα της διασημότητας, υπάρχουν και οι πιο «look-at-me» λύσεις με επιβλητικές, ανατριχιαστικές μάσκες σαν αυτές του SNTS, του Carv και του Vendex. Αυτό τους πρόσφερε μια σαφή ώθηση στην αρχή της καριέρας τους, αφού τους έκανε να ξεχωρίσουν αμέσως από τις ορδές των πρωτοεμφανιζόμενων DJs, δίνοντας στο όνομά τους έναν αέρα μυστηρίου. Η επιλογή μασκών φυσικά δεν είναι τυχαία, μια και το πρώτο πράγμα που φέρνουν στο μυαλό είναι κάτι σκοτεινό, «σατανικό», ακριβώς για να προϊδεάσουν το κοινό για το αντίστοιχο ύφος της μουσικής τους. Κι ενώ είναι ξεκάθαρο το αρχικό boost, ο ρυθμός αύξησης της δημοτικότητάς τους κάποια στιγμή φτάνει σε σημείο καμπής επειδή ο κόσμος μπορεί πολύ πιο εύκολα να δεθεί με ένα πρόσωπο, όμορφο ή μη. Αυτό που μένει, λοιπόν, για να διατηρηθούν επίκαιροι είναι η ένταση, η διαφορετικότητα και η ποιότητα της μουσικής τους.

Η μουσική του Vendex δεν διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας, αρκετά samples και μουσικές του μοιάζουν «κλεμμένα» από άλλους DJs, αλλά το αποτέλεσμα είναι σωστό και εν τέλει δικό του, δηλαδή έχει δικό του ήχο.

Ο Ισπανός και μεγαλωμένος στην Ίμπιζα, Vendex, δεν έχει ιδιαίτερα μακρά πορεία στη hard techno σκηνή (γράφει, βέβαια, μουσική εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια), η δημοτικότητά του όμως έχει φτάσει ήδη τα πιο εδραιωμένα ονόματα στον χώρο. Όπως έχω ξαναγράψει, το ζήτημα με το υποείδος αυτό της techno, που μοιάζει τόσο κορεσμένο, είναι να καταφέρεις να διαφοροποιηθείς και να βρεις ένα niche μέσα στο οποίο να αναπτυχθείς. Ο Vendex νιώθω πως το έχει καταφέρει αυτό, η μουσική του μοιάζει να είναι ένας ισορροπημένος συνδυασμός industrial techno και hard techno/trance με λίγη hardstyle. Κατά κάποιον τρόπο, είναι το «παιδί» του Azyr και του SNTS. Η μουσική του δεν διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας, αρκετά samples και μουσικές του μοιάζουν «κλεμμένα» από άλλους DJs, αλλά το αποτέλεσμα είναι σωστό και εν τέλει δικό του, δηλαδή έχει δικό του ήχο. Υπάρχουν, βέβαια, και επιφυλάξεις, καθώς οποιαδήποτε προσπάθεια ενός DJ να μοιάσει στον συγκλονιστικό SNTS οδηγεί στη σύγκριση μαζί του, και μάλλον στην ήττα. Δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή ήχος πιο σκληρός, βιομηχανικός, έντονος και συνάμα συναισθηματικός από του SNTS (συχνά τα sets του με την Paula Temple σχολιάζονται ως τα μόνα με αληθινή hard/industrial techno). 

Vendex Facebook Twitter
Δεν έχει ιδιαίτερα μακρά πορεία στη hard techno σκηνή (γράφει, βέβαια, μουσική εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια), η δημοτικότητά του όμως έχει φτάσει ήδη τα πιο εδραιωμένα ονόματα στον χώρο. 

Χάρη στο εντυπωσιακό οπτικοακουστικό show του στο φεστιβάλ Duro στη Βαρκελώνη, ένα από τα πιο «σκληρά» φεστιβάλ techno στην Ευρώπη, τον είδαν χιλιάδες θεατές. Όσον αφορά τώρα την παρθενική του εμφάνιση στο Oddity το Σάββατο, το mood ήταν κορυφαίο, αυτό που απολαμβάνεις σε hard techno events, όπου ο ήχος απευθύνεται μόνο σε μυημένους και το κοινό δεν είναι ετερόκλητο. Τα φώτα ήταν ωραία, ο ήχος δυνατός, μα όχι καθαρός (θες ωτοασπίδες), και στις τρεις ακριβώς βγήκε ο Vendex. Από τα πρώτα λεπτά έδειχνε πως δεν είχε έρθει ούτε για να κάνει εισαγωγές ούτε για να χτίσει κλιμακωτά το set του. Μπήκε αμέσως στο θέμα, έπαιξε σε υψηλά BPMs, με νεύρο και θυμό, και σε έβαζε στο κλίμα απευθείας. Ομολογώ πως, ενώ ανυπομονούσα για το event, δεν είχα ιδιαίτερες προσδοκίες για το πώς θα έπαιζε, μια και τα sets αυτά συχνά «φλυαρούν». Σε κάποια σημεία βγήκα σωστός.

CHECK Vendex Facebook Twitter
Ο Vendex χόρευε και γινόταν ένα με τον κόσμο, το tracklist ήταν γενικά προσεγμένο, το μπάσο έντονο και βαθιά ικανοποιητικό

Τις αλλαγές δεν τις έλεγες πάντα βελούδινες, υπήρχαν κάποια κομμάτια με αχρείαστες γέφυρες ή που προσέγγιζαν την dubstep και μια κάποια επαναληψιμότητητα προς το τέλος του set, που ήταν δυόμισι ώρες. Είχε, βέβαια, πολλά και σημαντικά καλά, διάθεση και όρεξη. Ο Vendex χόρευε και γινόταν ένα με τον κόσμο, το tracklist ήταν γενικά προσεγμένο, το μπάσο έντονο και βαθιά ικανοποιητικό· ένιωθες να χάνεσαι, οι κοιλιές ήταν ελάχιστες (αυτός ο κίνδυνος πάντα ελλοχεύει σε extended hard techno sets). Το πραγματικά εντυπωσιακό όμως για τον Vendex είναι το πώς έδενε τα κομμάτια μεταξύ τους. Δεν ξέρω πώς να το διατυπώσω σωστά, μια και δεν είμαι μουσικός, αλλά η ιδέα είναι ότι χρησιμοποιούν μια σειρά από μελωδίες/samples που επαναλαμβάνονται και δένουν τα κομμάτια με έναν μαγικό τρόπο, σχεδόν σαν να είναι live set – αυτές είναι πρακτικές και του Ben Klock και του SNTS, και πολλών άλλων κορυφαίων DJs, ανεξάρτητα από το ύφος που παίζουν. Συνολικά, αυτό που εκλάμβανες ήταν μια πραγματικά διασκεδαστική νύχτα με ένα φρέσκο όνομα, πολύ καλή μουσική (που είναι λιγότερη σε σχέση με πέρσι, που είχαμε και το Eon) και χορό ως το πρωί.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ