Το ιδιαίτερο supertrap σύμπαν του Baby J Facebook Twitter
Φωτ.: Freddie F./LIFO

Baby J: «Δεν θέλω να βγάλω λεφτά από τη μουσική, θέλω να περάσω καλά»

0

Τον BabyJ τον γνώρισα λίγο πριν από το τέλος του 2022 με ένα θαυμάσιο διπλό single, το «Kira/Sauce», το οποίο παραμένει από τις κορυφαίες κυκλοφορίες του, κι ας το εξαφάνισε από το Spotify. «Το πέταξα γιατί δεν μου άρεσε το mix που έχουν τα κομμάτια», λέει καπνίζοντας το ένα τσιγάρο μετά το άλλο. «Τα έχω κρατήσει στο YouTube, αλλά από το Spotify τα έσβησα γιατί το upload που είχα κάνει δεν μου άρεσε. Τα ορίτζιναλ κομμάτια, πριν πάνε σε παραγωγό, έβγαζαν περισσότερο το vibe που ήθελα. Και τα δύο αυτά κομμάτια είχαν beats από τον T99, έναν σούπερ παραγωγό που έχει σταματήσει πια να κάνει μουσική».

Όσο μιλάμε προσέχω ότι καπνίζει ασταμάτητα και θυμάμαι πως όταν τον είχαμε φωτογραφίσει μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της $TELTH REDORD$ στο στούντιό τους στη Θεσσαλονίκη, δεν υπήρχε ούτε μία φωτογραφία που να μην κρύβεται το πρόσωπό του πίσω από ένα ντουμάνι ή να μην έχει ένα τσιγάρο στο στόμα. Ακόμα και όταν τραγουδάει ή ραπάρει, έχεις την αίσθηση ότι το τσιγάρο κρέμεται από τα χείλη του.

«Έχει πολύ μεγάλη σημασία για αυτό που κάνουμε το ότι είμαστε ομάδα. Πιστεύω ότι αν δεν είχαμε βρεθεί οι τρεις μας, θα είχαμε κάνει και οι τρεις λιγότερα πράγματα. Επηρεάζουμε πολύ ο ένας τον άλλον, σε όλα. Σαν παρέα είμαστε πραγματικά βυθισμένοι σε αυτό που κάνουμε, στον κόσμο αυτής της μουσικής».

Στο νέο single του «GLA Freestyle» που μόλις κυκλοφόρησε με τη συμμετοχή του $ulee, ραπάρουν με τον ιδιαίτερο «smoky» τρόπο που τους χαρακτηρίζει, «χώνοντας» μπάρες με έντονο το βιτριολικό χιούμορ τους.  

Η μουσική του BabyJ παραείναι ιδιοσυγκρασιακή για να του επιτρέψει να κάνει επιτυχία σε μεγάλο κοινό, όπως και όλων στη $TELTH RECORD$, έχουν ωστόσο δημιουργήσει ένα αισθητικό περιβάλλον που διαφέρει από του υπόλοιπου ραπ της Θεσσαλονίκης, αρκετά εστέτ και μακριά από τον ήχο που κυριαρχεί. Σε μια εποχή που όλοι κυνηγούν το χιτ, η προσήλωσή τους στον αρκετά αντιεμπορικό ήχο που αγαπούν είναι σχεδόν συγκινητική. «Δεν θέλω να βγάλω λεφτά από τη μουσική, το κάνω για να περάσω καλά», λέει. «Αν γίνω πετυχημένος ράπερ, θα έρθουν και τα λεφτά. Μπορεί να με ξέρουν πολύ λίγα άτομα, αυτό που θέλω όμως είναι να έχω ένα κοινό που θα έρχεται στα live μου, να γεμίζω έναν χώρο για 500 άτομα. Ο μόνος τρόπος για να βγάλεις λεφτά απ’ το ραπ στην Ελλάδα είναι να κάνεις live, και δεν εννοώ να κάνεις συναυλίες μία-δύο φορές τον χρόνο. Δεν κάνουμε σωστό promotion ως $TELTH, αυτή είναι η αλήθεια, αλλά ο σκοπός μου είναι να φτιάξω μια καλή βάση ακροατών οι οποίοι όντως γουστάρουν τη φάση μου, κι ας είναι και 50 χιλιάδες άτομα, δεν χρειάζεται να είναι ένα εκατομμύριο». Μιλάει σιγά, με μια φωνή που ίσα που ακούγεται, αλλά όταν ραπάρει αυτή η χαλαρότητα μετατρέπεται στο coolness που κάνει τον Ιάσονα BabyJ. Ένα παιδί με δική του αισθητική και ιδιαίτερο χιούμορ, που περνάει στα κομμάτια του και τα κάνει αναγνωρίσιμα.  

Ο Baby J με τον $ulee, κολλητό φίλο του απ’ το γυμνάσιο και συνεργάτη του, ήταν από τους νέους ράπερ που συμμετείχαν στη μουσική παράσταση που συνόδεψε τη μεταφορά του «Salo» του Παζολίνι στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής από τον Άρη Μπινιάρη, με δύο σκοτεινά, ατμοσφαιρικά κομμάτια, το «Kappa» και το «Θέληση». Χαρακτηρίζει την εμπειρία στο «Salo» ως «σχολείο». «Ήταν πολύ ωραία», λέει.

Το ιδιαίτερο supertrap σύμπαν του Baby J Facebook Twitter
«Θέλω να βγάλω μια σοβαρή δουλειά, να κάνω ένα άλμπουμ που να είναι ολόκληρο πρότζεκτ, και εκεί στοχεύω αυτήν τη στιγμή». Φωτ.: Freddie F./LIFO

«Γεννήθηκα στη Φρανκφούρτη, στη Γερμανία, οι γονείς μου είχαν εστιατόριο εκεί. Στην Ελλάδα ήρθα όταν ήμουν εφτά χρονών, το 2009. Μεγάλωσα σε καλό περιβάλλον, δεν μου έλειψε τίποτα. Ήμουν ένα ατίθασο παιδί, δεν ήθελα να πηγαίνω σχολείο, χόρευα, έπαιζα μουσική, έκανα οτιδήποτε άλλο εκτός από σχολικά πράγματα.

Έχω τρία αδέλφια που είναι πιο μεγάλα, όλα άκουγαν μουσική της εποχής, των ’00s, οπότε άκουγα ό,τι ήταν trend τότε, και ραπ και ποπ, τα πάντα. Ο πατέρας μου στο σπίτι άκουγε μέταλ και ελληνικά.

Μικρός ήθελα να γίνω αστροναύτης, αλλά στο γυμνάσιο ήθελα να γίνω αρτοποιός. Ήμουν αρκετά καλός μαθητής, πέρασα στο Τμήμα Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης στο Κιλκίς, αλλά δεν πήγα ποτέ. Αυτήν τη στιγμή φτιάχνω μουσική και δουλεύω στο café του πατέρα μου.

Ξέρω τον $ulee και τον Jimmyaiso από την Α' γυμνασίου, ήμασταν και οι τρεις στο ίδιο σχολείο. Ο $ulee “έχωσε” πρώτος για πλάκα στα αγγλικά κι έκανα κι εγώ μια φάση με τον Jimmy, “έχωνα” αυτά που άκουγα στα ακουστικά μου και γούσταρα, αλλά ο αδελφός του Jimmy μάς συμβούλεψε να ραπάρουμε στα ελληνικά. Και τον ακούσαμε, οπότε μετά από μερικούς μήνες, Πρωτοχρονιά, όταν είχαμε μαζευτεί σε ένα σπίτι και είχαμε κάνει ένα δωμάτιο booth για ηχογράφηση, “έχωσα” για πρώτη φορά στα ελληνικά. Γούσταρα πολύ, κι από τότε πήρα μικρόφωνο και άρχισα να “χώνω” κανονικά. Ακούγαμε φανατικά μουσική, γενικότερα, ήταν αυτό που μας ένωνε, η μουσική και τα video games. Αυτά ήταν το κύριο θέμα στις συζητήσεις μας. Έφτιαχνα και beats πιο παλιά, αλλά το παράτησα αυτό».

Το ιδιαίτερο supertrap σύμπαν του Baby J Facebook Twitter
«Έχω τρία αδέλφια που είναι πιο μεγάλα, όλα άκουγαν μουσική της εποχής, των ’00s, οπότε άκουγα ό,τι ήταν trend τότε, και ραπ και ποπ, τα πάντα. Ο πατέρας μου στο σπίτι άκουγε μέταλ και ελληνικά». Φωτ.: Freddie F./LIFO

«Ποια είναι η διαδικασία για να γράψεις ένα κομμάτι;». «Αρχικά ψάχνω beats. Θέλω να είναι και πολύ καλά αλλά και ιδιαίτερα, να μπαίνει το beat και να λέει ο άλλος “όπα, τι type είναι αυτό που μπήκε;”, οπότε ψάχνω beats πολλές ώρες, αυτό είναι το κομμάτι που μου τρώει πιο πολύ χρόνο. Όταν βρω το beat, καταλήγω σε αυτό που θέλω να “χώσω”, τα πετάω στο FL και ξεκινάω το χτίσιμο του κομματιού με ένα freestyle που δεν έχει νόημα, είναι κυρίως μουρμουρητά κ.λπ. Μετά γράφω πάνω σε αυτό το flow και ηχογραφώ τα λόγια, δεύτερες φωνές και ad libs και μετά το κομμάτι πάει για mix-master. 

Ηχογραφώ στο σπίτι. Έχουμε και στούντιο δικό μας, η $TELTH, αλλά εγώ “χώνω” στο σπίτι, έχω φτιάξει ένα μικρό στούντιο για να το κάνω όποτε μου έρθει όρεξη. Ξεκίνησα με το “No Season EP”, είδα ότι υπάρχει potential και αποφάσισα να το κάνω πιο σοβαρά, οπότε πιέστηκα, γιατί ο $ulee είχε ανεβάσει το “Lost Files” κι έπρεπε να ανεβάσω κι εγώ, για να παρακινήσω και τον Jimmy. Ονόμασα το πρώτο μου EP “New Season” γιατί ήταν το ξεκίνημα αυτού του wave, επέλεξα τα πέντε καλύτερα κομμάτια που είχα γράψει τότε και τα έκανα ένα EP. Δεν τα είχα φτιάξει με σκοπό να τα ανεβάσω. Η πιο ολοκληρωμένη μου δουλειά είναι το “Reborn”, το πρώτο άλμπουμ μου· σε αυτό έχω βάλει και λίγο supertrap και λίγο Detroit. Το “babystelth(1)” σε συνεργασία με τον Xristbrxzy ήταν στυλιστικά αυτό που θέλαμε, είναι κάτι καινούργιο, λίγο πιο φρέσκο. Με τον $ulee βγάλαμε κι ένα EP με τέσσερα tracks, όλα σε beats GLA, το “GLA MAFIA”, που έχει κάποια καλά κομμάτια, αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει πόση εντύπωση είχε κάνει αυτό το EP μέχρι που ήρθα στην Αθήνα και μου έλεγαν όλοι τα καλύτερα. Αργήσαμε πολύ να το βγάλουμε, αλλά είναι από τα πιο αγαπημένα για το κοινό μας.  

Οι $uicideboy$ μού έχουν αλλάξει τη ζωή, με επηρέασαν πολύ, τους άκουγα πολύ φανατικά στο γυμνάσιο. Το πρώτο τατουάζ που βάρεσα με το που έγινα 18 ήταν η δισκογραφική τους. Από κει πήραμε το δολάριο στην αρχή και στο τέλος της $TELTH RECORD$.

Έχει πολύ μεγάλη σημασία γι' αυτό που κάνουμε το ότι είμαστε ομάδα. Πιστεύω ότι αν δεν είχαμε βρεθεί οι τρεις μας, θα είχαμε κάνει και οι τρεις λιγότερα πράγματα. Επηρεάζουμε πολύ ο ένας τον άλλον, σε όλα. Σαν παρέα είμαστε πραγματικά βυθισμένοι σε αυτό που κάνουμε, στον κόσμο αυτής της μουσικής. Από μικροί έχουμε αυτά τα ερεθίσματα, ακούγαμε αμερικάνικο τραπ και το έχουμε βιώσει, δεν το έχουν πολλοί στην Ελλάδα βιώσει το ίδιο, υπάρχουν σίγουρα άνθρωποι που το έχουν ζήσει, αλλά δύσκολα το έχουν βιώσει με τον τρόπο που το κάναμε εμείς. Μεγαλώσαμε ακούγοντας ελάχιστο ελληνικό ραπ, σχεδόν καθόλου, ελληνικά αρχίσαμε να ακούμε μετά το “Lingo” του FY. Δεν ξέρω και πολλά πράγματα από το ελληνικό ραπ.

Δεν έχουμε στο μυαλό μας να βάλουμε άλλα άτομα στη $TELTH, δεν είναι σκοπός μας. Θα μπορούσε να γίνει σε κάποια φάση αν μας κάνει κάποιος, αλλά δεν είμαστε στο ψάξιμο. Μας στέλνουν πολλοί παραγωγοί beats και καλά κάνουν, αλλά δεν γίνεται να μας αρέσουν όλα. Μπορεί ένα beat που έχω απορρίψει να γίνει χιτ με άλλον ράπερ και να μου λένε “είσαι χαζός που δεν σου άρεσε αυτό το beat”, αλλά τα κριτήρια είναι άλλα για να επιλέξω ένα beat. Για να μου αρέσει κάποιος πρέπει να έχει το αστέρι, να τρέχει το μυαλό του προς μία κατεύθυνση που να μπορούμε να συνεννοηθούμε, και πρέπει να “χώνει” πολύ καλά – αν δεν πούμε “wow!” δεν θα μπούμε στη διαδικασία να βάλουμε κάποιον στη $TELTH RECORD$.

Δεν είχαμε ακριβώς όραμα, θέλαμε απλά να μοιραστούμε τη μουσική μας γιατί την άκουγαν όλοι γύρω μας και έλεγαν “είναι πολύ καλό αυτό”. Πιστεύω ότι αν ο $ulee έβγαζε τις δουλειές του αμέσως μόλις παράγονταν, θα ήταν σε μια άλλη φάση τώρα. Ειδικά τότε που αρχίσαμε να “χώνουμε” και δεν ανεβάζαμε tracks δεν υπήρχε αυτό το κύμα των newcomers που υπάρχει τώρα, άπειρος κόσμος.

Το ιδιαίτερο supertrap σύμπαν του Baby J Facebook Twitter
«Για να μου αρέσει κάποιος πρέπει να έχει το αστέρι, να τρέχει το μυαλό του προς μία κατεύθυνση που να μπορούμε να συνεννοηθούμε, και πρέπει να “χώνει” πολύ καλά». Φωτ.: Freddie F./LIFO

Θέλω να βγάλω μια σοβαρή δουλειά, να κάνω ένα άλμπουμ που να είναι ολόκληρο πρότζεκτ, και εκεί στοχεύω αυτήν τη στιγμή. Θέλω να βγάλω και merch, όχι για να πουλήσω απαραίτητα, αλλά για να ολοκληρωθεί το πακέτο.

Είχα να γράψω από τότε που μου διαγράφηκε το PC, μεγάλη καταστροφή, διέγραψα το user και διαγράφηκαν τα πάντα, ακόμα και από τον κάδο απορριμμάτων, εξαφανίστηκαν όλα από μπροστά μου. Εδώ και κάποιους μήνες ήμουν σε μια μαύρη τρύπα, αλλά τώρα ξεκίνησα να βγάζω πάλι μουσική.  

Από ελληνικό ραπ μου άρεσαν παλιά οι ΣτεροϊντούKYS, μου αρέσει ο Nephew Dizz, ο Gxhan που φεύγει από τη hype φάση, και ακούω πολύ Dirty Harry. Είναι λαϊκό ραπ, τον γουστάρω πολύ γιατί δεν υπάρχει κανείς άλλος σαν κι αυτόν».

— Γιατί δεν υπάρχουν γυναίκες ράπερ που να κάνουν supertrap;
Γενικά δεν υπάρχουν πολλές γυναίκες στο ραπ. Αναλογικά χώνουν λιγότερες από άνδρες, αν πούμε ότι χώνουν 3.000 ράπερς στην Ελλάδα τώρα, οι γυναίκες δεν είναι πάνω από 50. Όταν είναι πολύ δύσκολο να βρεις έναν καλό ράπερ, στατιστικά το να βρεις μια καλή ράπερ είναι ακόμα πιο δύσκολο. 

— Υπάρχει καμία που σου αρέσει πολύ;
Η Sexyy Red «χώνει» πολύ καλύτερα από πάρα πολλούς μάγκες και την ακούω πολύ πιο εύκολα από ό,τι ακούω αυτούς. Υπάρχουν και κάποιες Ισπανίδες διαμάντια, και στην Ελλάδα σίγουρα θα υπάρχουν νέες γυναίκες που «χώνουν» καλά, αλλά δεν τις ξέρω…  

— Ποια είναι η πιο μεγάλη δυσκολία που αντιμετωπίζετε ως $TELTH;
Σίγουρα δεν είναι το δημιουργικό κομμάτι, μάλλον πιο δύσκολο είναι το να διατηρήσουμε το στούντιο καθαρό.     

@babystelthj1

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H ραπ και ο Παζολίνι

Αφιέρωμα Σαλό / «Να λες πως πέθαινα 120 ημέρες μια Τρίτη»: H ραπ και ο Παζολίνι

Mε αφορμή την ταινία του Παζολίνι, εννέα καλλιτέχνες της ελληνικής ραπ σκηνής συνθέτουν πρωτότυπα τραγούδια με στίχους που αντλούν την έμπνευσή τους από το περιεχόμενο της ταινίας αλλά και από το ευρύτερο ποιητικό σύμπαν του Ιταλού σκηνοθέτη.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT