[ Από την Άλκηστη Γεωργίου-
φωτογραφίες: Αιμιλία Παναγιώτου ]
Ολοκληρώθηκε για ακόμη μία χρονιά το πιο fun και πρωτότυπο ποδηλατικό και οικολογικό event της χώρας.
Ο λόγος για την Διεθνή Γυμνή (οκ, ημίγυμνη έστω - ή μήπως όχι..;) Ποδηλατοδρομία που πραγματοποιήθηκε χθες στην Θεσσαλονίκη, για έβδομη παρακαλώ συνεχή χρονιά, και με συμμετοχή μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά.
Το ραντεβού είχε δοθεί από νωρίς το απόγευμα στο πάρκο του Ξαρχάκου, και την παράσταση ολόκληρης της δράσης έκλεψε αδιαμφισβήτητα το body painting των συμμετεχόντων. Μουσική από Djs και σχήματα προϋπάντησε την... ποδηλατοπομπή, και μετά την πορεία ακολούθησε full on πάρτι με πυροτεχνήματα, ξυλοπόδαρους, κι ακόμα περισσότερη μουσική.
Ωραία, γιατί γυμνοί όμως;
Βάζω στοίχημα ότι όσο ακούτε γι' αυτή την περιβόητη ποδηλατοδρομία της Θεσσαλονίκης, άλλο τόσο δεν γνωρίζετε τους στόχους αυτής της δράσης (όπως δεν τους γνώριζα ούτε κι εγώ άλλωστε).
Λοιπόν, η Γυμνή Ποδηλατοδρομία είναι ένα διεθνές κίνημα με παρουσία σε περισσότερες από 70 πόλεις σε ολόκληρο τον κόσμο.
Στην Ελλάδα πρόκειται για μία αυτο-οργανωμένη δράση πολιτών που υποστηρίζεται από τις συλλογικότητες Παιδιά Εν Δράσει και Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης, ενώ φέτος διοργανώθηκε και με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας 2014.
Οι στόχοι και η φιλοσοφία της Ποδηλατοδρομίας είναι βασικά οικολογικοί, και κοινωνικοί:
"Οι διοργανωτές επιθυμούν να τεθεί ένα συμβολικό "στοπ" στην άσεμνη έκθεση των ανθρώπων και του πλανήτη στη ρύπανση και τη βία, να προωθήσουν το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης, την απεξάρτηση από το πετρέλαιο, την ελευθερία της έκφρασης, και την απo-ενοχοποίηση του φυσικού γυμνού σώματος."
Γυμνοί ποδηλάτες, λοιπόν, γιατί αντιμετωπίζοντας την κίνηση των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης με γυμνά κορμιά καταδεικνύεται συμβολικά το πόσο ευάλωτοι είμαστε απέναντι στη ρύπανση και στη βία. Γυμνοί για την απελευθέρωση από τα πρότυπα του σώματος που προτάσσει η βιομηχανία των ΜΜΕ, της μόδας και του σεξ.
"Είμαστε όλοι όμορφοι, όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι!"
Κι εμείς ήμασταν εκεί.
σχόλια