Ομόνοια, ο ομφαλός της πόλης

Ομόνοια, ο ομφαλός της πόλης Facebook Twitter
13

Από το μεγάλο αφιέρωμα της LiFO στην ιστορία της Αθήνας

Ομόνοια, ο ομφαλός της πόλης Facebook Twitter
Δημήτρης Χαρισιάδης, Ομόνοια 1955. Φωτογραφικό Αρχείο Μουσείου Μπενάκη.
Ομόνοια, ο ομφαλός της πόλης Facebook Twitter
Ομόνοια, ο ομφαλός της πόλης Facebook Twitter
Bright Lights Big City: Νυχτερινές όψεις της Ομόνοιας σε καρτ ποστάλ της εποχής
Ομόνοια, ο ομφαλός της πόλης Facebook Twitter
Δημήτρης Χαρισιάδης. Φωτογραφικό Αρχείο Μουσείου Μπενάκη.
Ομόνοια, ο ομφαλός της πόλης Facebook Twitter
Δημήτρης Χαρισιάδης. Φωτογραφικό Αρχείο Μουσείου Μπενάκη.
Φωτογραφία
13

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT
Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

ADM 2024: New Vision / Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

Έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες στην εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και το τοπίο και το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό της έργο έχει χαράξει μια νέα πορεία στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.
ERIETA ATTALI
Photography - A Queer History

Φωτογραφία / Η queer πλευρά της φωτογραφίας σε μια μνημειακή φωτογραφική έκδοση

Δύο Βρετανοί ιστορικοί τέχνης επιμελήθηκαν το «Photography – A Queer History», μια πολυεπίπεδη συλλογή αφιερωμένη στη φωτογραφία που προκαλεί τις κατεστημένες αντιλήψεις για τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα και την έκφραση φύλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Φωτογραφία / Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Τα «πειρατικά» του πορτρέτα, τα στιγμιότυπα τεμπέλικης ανεμελιάς στις ετοιμόρροπες προβλήτες του West Side αποτελούν μαρτυρία μιας εποχής και μιας κοινότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT

σχόλια

10 σχόλια
Αν δεν κανω λάθος η Πλατεια Ομονοιας γέμισε πλακάκια επι δημαρχειας Ντορας Μπακογιάννη!Η "διακοσμητικη" Δημαρχος Αθηναίων έκανε πολλα εργα τοτε,ενα άπο τα πολλα κ αυτο το εκτρωμα!!!
Έδειξα τις φωτογραφίες στην 8χρονη κόρη μου, λέγοντας της πως έτσι θυμάμαι την πλατεία Ομονοίας (είμαι 43 ετών). Έκπληκτη, μου απάντησε: "Είναι τέλεια! Γιατί είναι τόσο άσχημη τώρα, μπαμπά; Χαζοί την έφτιαξαν έτσι;". Τι να της απαντήσω τώρα; Για πείτε μου...
Ωραια τα συντριβανια, και ακομα πιο ωραιος ο δρομεας. ξερω οτι θα ακουστω γραφικη, αλλα.....λιγο πρασινο ρε παιδιααααααααααααα....κανα δεντρακι, να χαρει το ματακι μας, το παιδακι μας, και να ανασανουμε και λιγο.....Φυση....φτηνη, και απολυτως απαραιτητη!
συγγνώμη που θα σας πικράνω, αλλά και τότε πανάσχημη ήταν. Ούτε γραφική, ούτε και τολμηρά μοντέρνα, χωρίς ένα αρχιτεκτονικά ξεχωριστό στοιχείο, (το συντριβάνι; really?).. ένα τριτοκοσμικό κέντρο για μια τριτοκοσμική χώρα.
Από τότε που "έφυγε" το σιντριβάνι η πλατεία έχασε πολύ από την αισθητική της και τον αέρα της – τι έγινε σε αυτή την πόλη και μισήσαμε τόσο πολύ τα σιντριβάνια? Επίσης, δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω ότι οι φωτεινές επιγραφές νέον της εποχής είχανε μια πολύ καλή αισθητική και δίνανε μια κοσμοπολίτικη αύρα. Καμία σχέση με τις σημερινές επιγραφές ανά την Αθήνα.