Ποινική δίωξη για τους συντελεστές του Corpus Christi!

Ποινική δίωξη για τους συντελεστές του Corpus Christi! Facebook Twitter
23

Ποινική δίωξη κατά των συντελεστών της παράστασης Corpus Christi

για καθύβριση θρησκεύματος και κακόβουλη βλασφημία από κοινού και κατ' εξακολούθηση αντιμετωπίζουν οι συντελεστές αλλά και οι ηθοποιοί της παράστασης «Corpus Christi». Τη δίωξη εναντίον τους άσκησε  η  Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, βασιζόμενη στη μήνυση του μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ, ο οποίος υποστήριζε ότι καθυβρίζεται το θρήσκευμα.

Σύμφωνα με το «Έθνος», τη δικογραφία που σχηματίστηκε για το περιεχόμενο της θεατρικής παράστασης, μετά τη μήνυση του μητροπολίτη Σεραφείμ, είχε αναλάβει ο εισαγγελέας Χαράλαμπος Λακαφώσης, ο οποίος κατέληξε στην άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος όλων όσοι συμμετείχαν στο θεατρικό έργο.

Σύμφωνα με τη μήνυση, η παράσταση κατηγορείται ότι περιέχει βλάσφημα μηνύματα και υπονοούμενα ομοφυλοφιλικού περιεχομένου σε βάρος των προσώπων της χριστιανικής πίστης.

23

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

9 σχόλια
Κι απο ποτε ειναι δικονομικα αποδεκτο οτι ο υπαινιγμος για την ενδεχομενη ομοφυλοφιλια καποιου συνιστα προσβολη αυτου του ατομου; Αν αποκαλεσω καποιον ετεροφυλοφιλο τον προσβαλλω επισης; αποτελει νομικο αδικημα να ειναι κανεις ομοφυλοφιλος κι απο ποτε; και οι νομοι που καθιστουν αδικημα καθε διακριση με βαση τον σεξουαλικο η αλλο διαχωρισμο δεν ερχονται σε συγκρουση με τα επιχειρηματα του εισαγγελεα; Να αρχισουμε μαζικα να καταθετουμε μηνυσεις για ρατσιστικη συμπεριφορα στον Μητροπολιτη Σεραφειμ, την εκκλησια της Ελλαδας που τον καλυπτει και τους εισαγγελεις που προσβαλλουν το δικαστικο σωμα με τις ηλιθιες και ερασιτεχνικες αναγνωσεις του γραμματος του νομου. Και θελουν να διατηρησουν και τον μισθο τους οι παγκοσμιως πιο ερασιτεχνες εισαγγελεις...Φτου να μην σας βασκανω [...]
Νομίζω ότι είναι αποδεκτό από πολύ παλιά, δεν είναι κάτι που άλλαξε πρόσφατα. Η ελληνική γλώσσα είναι γεμάτη από λέξεις και εκφράσεις που υπαινικτικά ή ευθέως αποδίδουν ομοφυλοφιλικές τάσεις σε κάποιο πρόσωπο, και σχεδόν όλες είναι υβριστικές. Συμφωνώ ότι υπάρχουν και άνθρωποι που δεν θα προσβληθούν αν τους πεις ότι πασπαλίζουν τον κουραμπιέ ή μαστιγώνουν το δελφίνι, αλλά αν αρχίσεις να λες τέτοια χαριτωμένα στον καθένα που συναντάς είναι βέβαιο ότι θα αντιμετωπίσεις από σκαιές συμπεριφορές μέχρι και μηνύσεις.
Ας δεχτούμε ότι το έργο είναι βλάσφημο. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι ποιό ακριβώς άδικο υπέστη ο μηνυτής ώστε να εγκαλεί. Το βρίσκω πιο χυδαίο (και βλάσφημο) να παριστάνεις το συνήγορο του Θεού.
Σχετικά με τη σχέση της παράστασης με την ομοφυλοφιλία, έχω να πώ ότι δεν μπόρεσα να τη δω. Από ό,τι έχω διαβάσει και ακούσει από άτομα που την είδαν τον Ιούνιο, Μάιο, πότε είχε ξαναπαιχτεί, παρουσιάζονται δύο παράλληλες ιστορίες, μιας ομάδας νέων όπου αναπτύσσεται η ομοφυλοφιλική σχέση και η ιστορία του Ιησού με τους Μαθητές. Τις δύο ιστορίες υποδύονται οι ίδιοι ηθοποιοί. Η προδοσία του ενός προς τον άλλο φίλο του παραλληλίζεται με την προδοσία του Ιούδα. Και η πρώτη και η δεύτερη έγιναν κυρίως από το φόβο της συντηρητικής κοινωνίας και της βίας στην πρώτη περίπτωση και των Ρωμαίων στη δεύτερη περίπτωση. Γιατί, μη γελιόμαστε. Τα τριάκοντα αργύρια μπορείς να τα αρνηθείς και να κάνεις και τον ήρωα, μπροστά στις λόγχες όμως, οι περισσότεροι λυγίζουν.Σε σχέση με την επισήμανση του Sagan για δήθεν έκλυση ηθών και έκπτωση αξιών, εκφυλισμό της κοινωνίας κλπ, έχω να αντιτάξω το εξής. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια δήθεν αποδοχή του δικαιώματος έστω στην ύπαρξη των ομοφυλοφίλων, σα μια μακρόθυμη και ελαστική ανοχή στην έκλυση. Στην πραγματικότητα τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων είναι κατίσχυση αξιών και όχι έκπτωση αξιών. Η βαθιά πίστη στην ατομική ελευθερία και το δικαίωμα στην αναζήτηση της ευτυχίας και την ολοκλήρωση της προσωπικότητας, διατηρώντας όμως την ισότητα στο νόμο και στις ευκαιρίες (όχι να σου λένε θα ζήσεις, αλλά με ορισμένα επαγγέλματα, ορισμένους χώρους, όπου μπορείς να εκφραστείς, ίσως να να σου περιορίσουν που θα μένεις), η αλληλεγγύη και η αξιοκρατία είναι οι αξίες που έχουν οδηγήσει στη μεγάλη εξέλιξη των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων σε όλον τον προηγμένο κόσμο. Ομοβρονίες για πολιτικούς γάμους και σύμφωνα συμβίωσης από την Ισπανία ως τη Γερμανία, τη Γαλλία, σε όλες σχεδόν της χώρες της παλιάς ΕΕ, δυνατότητα ανάδειξης σε θέσεις ευθύνης (υπουργοί και Πρωθυπουργοί, εδώ, στην ΕΕ) σημαίνουν ότι κάτι εμείς δεν κάνουμε σωστά. Πολλά φυσικά το δείχνουν αυτό, αλλά ας μείνω σε αυτό. Όταν βλέπεις ότι μπορεί να σταθεί ο ομοφυλόφιλος με ποιότητα ζωής και δημιουργικότητα μέσα στην κοινωνία και το αρνείσαι, αναγκαστικά εμφορείσαι από ταπεινά κίνητρα. Το μίσος, την εμπάθεια. Είναι σαν να ανακαλύπτεται κάτι καινούριο, μια θεραπεία πχ, και να λές γιατί να στη δώσω; Υπάρχει λόγος; Όσο αυτονόητο είναι αυτό, άλλο τόσο αδιανόητο είναι να τα βλέπουμε αυτά γύρω μας και να επιμένουμε να καταστρέφουμε τις ζωές κάποιων ανθρώπων. Και μάλιστα νέων. Να μη λένε κάποιοι ότι ενδιαφέρονται για τους νέους, γιατί ξέρουμε ότι συναινούν σε συνθήκες διαρκούς ηθικής εξόντωσης, για κάποιους νέους.
Εφ΄όσον έγινε μήνυση, επόμενο είναι να ασκηθεί δίωξη. Θα μπορούσε όμως ο εισαγγελέας να κρίνει ότι δε χρειάζεται να ασκηθεί δίωξη. Όταν όμως η μήνυση έχει υποβληθεί από βουλευτή της ΧΑ (Παππάς) και το Μητροπολίτη Πειραιώς, αλλάζει το πράγμα. Σε μήνυση που είχε υποβληθεί πχ σε βάρος του Μητροπολίτη Πειραιώς από ομοφυλοφιλικές οργανώσεις για υβριστικούς χαρακτηρισμούς, δεν ασκήθηκε δίωξη. Να θυμίσω ότι τρεις φορές η παράσταση είχε επιτραπεί από το δικαστήριο, όταν είχαν ασκηθεί ασφαλιστικά μέτρα σε βάρος της. Να θυμίσω επίσης ότι η παράσταση κατέβηκε και λόγω των επεισοδίων, αλλά και λόγω των διαρκών απειλών κατά της ζωής σε βάρος των συντελεστών. Η ελευθερία στην Ελλάδα έχει ηττηθεί. Η ελευθερία του ενός πρέπει να σταματάει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Αυτό όμως και οι Έλληνες - Χριστιανοί φανατικοί, όπως και οι Μουσουλμάνοι, το ερμηνεύουν ότι δεν πρέπει να υπάρχει δίπλα τους μια παράσταση ή κάποια συμπεριφορά που δεν εγκρίνουν. Δεν τους υποχρέωσε κανείς να τη δουν. Αυτοί αυτόκλητα επικαλούνται ότι "προκαλούνται" από το κάθε τι και αναλαμβάνουν ακόμα και εγκληματική δράση ή και τρομοκρατική δράση. Αυτά έζησαν οι συντελεστές και σήμερα, το κράτος που δεν μπόρεσε να διασφαλίσει τα έννομα αγαθά τους, τους διώκει και από πάνω.
Γιατι φιλε μου καμια απο τις ελληνικες ομοφυλοφυλικες οργανωσεις δεν μηνυσε την ελληνικη πολιτεια, την εκκλησια της Ελλαδας και τους διαφορους ερασιτεχνες κ πουλημενους εισαγγελεις στο δικαστηριο ανθρωπινων δικαιωματων ή σε αλλα διεθνη δικαστηρια; Γιατι ειμαστε κοτες...βαζω προφανως και τον εαυτο μου μεσα, Γιατι αν ειχα τα αρχιδια θα εκανα μηνυση στον Σεραφειμ και θα τον οδηγουσα σε παραιτουση ασε που θα αξιωνα το παγωμα καθε εμεσης η αμεσης ευρωπαικης χρηματοδοτησης σε μια εκκλησια που καθυβριζει συστηματικα και παρεμποδιζει την Ζωη και την ελευθερια εκφρασης σε ελευθερους πολιτες ενω τους εκθετει σε κινδυνο στοχοποιωντας τους απεναντι σε καθε λογης αρρωστο ψυχικα ατομο.
Ποιός θα κρεμάσει το κουδούνι στην ουρά της γάτας; Την ξέρεις την ιστορία; Όμως όπως είπα, ακόμα και οι χυδαιότερες εκφράσεις να χρησιμοποιηθούν, όχι σε βάρος ενός συγκεκριμένου προσώπου, αλλά ομάδας, αυτό δε διώκεται στην Ελλάδα. Είναι η ρητορική μίσους, που το νομοσχέδιο που ετοίμαζε το ΠΑΣΟΚ, το πολέμησε η ΝΔ δήθεν για το πρόσχημα της ελευθερίας του λόγου, που όλοι γνωρίζουμε πόσο την ενδιαφέρει. Η Σύνθεση-10% είχε κάνει μια αγωγή στο Σεραφείμ, που μπήκε στο αρχείο. Επίσης υπάρχουν εκκρεμείς αγωγές στο ΕΔΑΔ για το σύμφωνο συμβίωσης. Πρέπει όλοι να έρθουμε σε επαφή με ομάδες, ακόμα κι αν δε γραφούμε, να δούμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε και να βοηθηθούμε ταυτόχρονα.
Η ελευθερία του ενός πρέπει να σταματάει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Πολύ σωστά, αλλά για το καλό της κοινωνίας, όχι για το καλό της ελευθερίας. Μια κοινωνία προοδεύει όταν ενθαρρύνει τα μέλη της να συνάπτουν αμοιβαία επωφελείς σχέσεις μεταξύ τους, όχι όταν ενθαρρύνει τα μέλη της να ανακαλύπτουν νέους τρόπους για να προσβάλλουν το ένα το άλλο. Τότε πάμε στο: Η ασυδοσία του ενός σταματάει εκεί που αρχίζει η ασυδοσία του άλλου.
Αν ο θεός τους είναι παντοδύναμος γιατί χρειάζεται τους επίγειους δικηγόρους παπάδες;Άσε που η ψυχολογία λέει ότι η ομοφοβεία δείχνει κρυφές ομοφυλοφιλικές τάσεις. Οι ιστορίες με τα παπαδικά όργια δεν βοηθάνε το credit τους.Ξεφτιλισμένοι θρησκόληπτοι.
Είναι προφανές τόσο ότι το θρήσκευμα καθυβρίστηκε, όσο και το ότι βλασφημία δεν υπήρξε καλοπροαίρετη. Αυτή η θεατρική παράσταση δεν έχει τίποτα να προσφέρει στην Ελληνική κοινωνία, αντίθετα συντελεί στην κοινωνική αποσύνθεση και παρακμή. Πρέπει κάποια στιγμή να βάλουμε τα συμφέροντα της κοινωνίας πάνω από τα ιδιοτελή συμφέροντα του κάθε φορέα κοινωνικής παθογένειας (που σερβίρονται μασκαρεμένα ως δικαιώματα καλλιτεχνικής έκφρασης στην προκειμένη περίπτωση).
Ανόητε, δεν ντρέπεσαι να έχεις αυτόν τον υπέροχο άνθρωπο για avatar και να κάνεις τέτοια σχόλια; Τόσο λίγο γνωρίζεις ποιος ήταν ο Carl Sagan. Διάγραψε το account σου, προσβάλεις το όνομα του.
Νομίζω ότι οι περισσότεροι θα διαφωνίσουνε στο κατα πόσο το συμφέρον της κοινωνίας είναι και το συμφέρον του "θρησκεύματος" (whatevah) ή το συμφέρον της εκκλησίας (now you're talking).Άσε που δεν βλέπω ποιο το κοινωνικό συμφέρον από το να μηνύεις ηθοποιούς! Άντε τον σκηνοθέτη να το καταλάβω επειδή μιλάω με φανατικούς, αλλά οι ηθοποιοί τι φταίνε; Σκέψου δηλαδή τι πρέπει να πάθει ο Σερ Κρίστοφερ Λη (ρησπεκτ)σύμφωνα με την λογική σου. btw το ονομά σου είναι το πιο άκυρο και αστείο πράγμα που είδα όλη τη βδομάδα. και είδα πολλά άκυρα πράγματα όπως μητροπολίτες να μηνύουν ηθοποιούς.
Νομίζω πως είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να μας πείτε ποια είναι τα σημεία του έργου που καθυβρίζεται το θρήσκευμα. Για να κάνετε ένα τέτοιο σχόλιο σημαίνει πως έχετε διαβάσει ή παρακολουθήσει το έργο και πως δε βγάζετε συμπεράσματα από μόνος σας, ή από ό,τι έχετε ακούσει. Άρα με χαρά και αγωνία να διαβάσουμε τα επιχειρήματά σας, με βάση το κείμενο του έργου.
Το οτι επετραπη η παρασταση απο τα δικαστηρια, οταν ζητηθηκαν ασφαλιστικα μετρα, δε σου λεει τιποτα....Το κρατος μας δεν κυβερναται απον τη θρησκεια σου. Οσο για το ποιος εχει να προσφερει στην ελληνικη κοινωνια...αστο καλυτερα. Εγω λεω να καταργησουμε πρωτα το παπαδαριο!
Καταρχήν δεν είμαι ο μακαρίτης ο Καρλ Σαγκάν. Διάλεξα αυτό το διαδικτυακό ψευδώνυμο γιατί αυτός ο καλόκαρδος κοσμολόγος υπήρξε παιδικός μου ήρωας. Κατά δεύτερον όποιος προσβάλλεται και θεωρεί καταχρηστική την επιλογή μου, παίρνει μια light δόση της προσβολής που εισπράττει ένας πιστός Χριστιανός όταν μαθαίνει ότι τελούνται στη χώρα του παραστάσεις γελοιοποίησης του θρησκευτικού του προτύπου. Κατά τρίτον, συμφέρον για μια κοινωνία είναι η προστασία του ιστού που την συνέχει. Όποιος θεωρεί ότι οι Χριστιανισμός ως συνδετικό υλικό είναι πια απαρχαιωμένος, θα συμφωνήσω μαζί του. Όμως η αντικατάσταση του κοινωνικού ιστού είναι μια λεπτή επιχείρηση, η αποτυχία της οποίας μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε κοινωνική κατάρρευση, και ακολούθως σε τοπική πολιτισμική καταστροφή. Τέλος δεν έχω δει την παράσταση και δε μπορώ να αναφέρω τα συγκεκριμένα σημεία όπου καθυβρίζεται το θρήσκευμα. Θεωρώ επαρκώς αξιόπιστες τις μαρτυρίες όσων την έχουν δει. Ζητώ συγνώμη που αποφεύγω να αγγίξω τα σκατά ακόμα και με το γάντι. Τα γάντια γίνονται πιο σκατένια, τα σκατά δεν γίνονται πιο γαντένια.
Ας θυμηθούμε και παλιότερες μηνύσεις για το ίδιο θέμα (o Πειραιώς έχει μια ιδιαίτερη "ευαισθησία" στο θέμα της ομοφυλοφιλίας). http://sarantakos.wordpress.com/2009/05/25/agios/
Φυσικα και εχει, γιατι στη μητροπολη του γινεται...χαμος! Ειναι προς εσωτερικη καταναλωση αυτα. Χώρια που εννοειται αποσκοπει στη δοξα και το χρημα Χριστοδουλου.
με βήμα ταχύ πίσω ολοταχώς!και η διαφορά τους με τους ταλιμπάν είναι;!;!χμμμ μάλλον ότι ακόμα δεν πυροβολούν στο δρόμο όποιον τολμάει να κυκλοφορεί χωρίς σταυρό στο λαιμό και όποια γυναίκα κυκλοφορεί με φούστα τρία δάχτυλα πάνω από τον αστράγαλο.υπομονή και φτάνουμε κι εκεί.