Ο εφιάλτης των Louis Vuitton, Gucci και Prada

Ο εφιάλτης των Louis Vuitton, Gucci και Prada Facebook Twitter
5

Στην αριστοκρατική Fifth Avenue της Νέας Υόρκης, μια μανιακή shopper θαυμάσει ένα διαμαντένιο κολιέ στη βιτρίνα του Van Cleef & Arpels του πολυκαταστήματος Bergdorf Goodman. Ακριβώς απέναντι βρίσκεται το κολοσσιαίο κατάστημα της Louis Vuitton, αλλά πλέον οι συνειδητοποιημένοι καταναλωτές πολυτελών ειδών έχουν αρχίσει να το αγνοούν και να το προσπερνούν. Κάπως έτσι περιγράφει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο αγοραστικό τοπίο της μόδας η Wahington Post η οποία κάνει λόγο για απαξίωση του λογότυπου και στροφή των ευκατάστατων καταναλωτών σε πιο εκλεπτυσμένα, διακριτικά και μοναδικά κομμάτια.

Η εφημερίδα αναφέρει πως οι τα ρούχα και τα αξεσουάρ χωρίς καθόλου λογότυπο εκθρονίζουν σιγά - σιγά τα μεγάλα brands που με το σήμα τους κάνουν statement και "φωνάζουν" την τιμή τους.

Οι υψηλής αναγνωρισιμότητας τσάντες από μάρκες, όπως Louis Vuitton, Gucci και Prada έχουν πάψει πια να θεωρούνται καλόγουστες και τη θέση τους παίρνουν αξεσουάρ που δεν επιβεβαιώνουν την ακριβή προέλευσή τους, αλλά γίνονται αντιληπτά από εκείνους που είναι γνώστες.

 

Οι ειδικοί λένε ότι η τάση για πιο διακριτικά αγαθά πολυτελείας εν μέρει τροφοδοτείται από την παγκόσμια ανησυχία και την πολιτική συζήτηση σχετικά με την εισοδηματική ανισότητα, η οποία επηρεάζει και αλλάζει τη φιλοσοφία των καταναλωτών που μπορούν να διαθέσουν τετραψήφια ποσά για τα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ τους. Οι πλούσιοι αγοράζουν και συνεχίζουν να αναζητούν τα πιο εκλεπτυσμένα προϊόντα για τον εαυτό τους, αλλά  δεν επιθυμούν την προκλητική επίδειξη και δεν θέλουν η τιμή αυτών που φορούν να προσδιορίζεται.

"Μπορούμε να δούμε ξεκάθαρα ότι αυτό είναι κάτι στο οποίο οι άνθρωποι δεν θέλουν να επιδείξουν τα πλούτη τους και τόσο εμφανή,» είπε η Sarah Quinlan, ο οποίος μελετά τα πρότυπα των καταναλωτικών δαπανών ως επικεφαλής των ιδεών στην αγορά για τη MasterCard Advisors.


Αυτή η νέα στάση έφερε μια δύσκολη περίοδο για μερικούς από τους τιτάνες της βιομηχανίας πολυτελών λιανικής όπως ο Louis Vuitton, ο Gucci και ο Prada που έγιναν σύμβολα παγκόσμιου πλούτου πουλώντας τσάντες και μεταξωτά μαντίλια χιλιάδων δολαρίων.

Σήμερα όμως οι καταναλωτές αυτοί έχουν αρχίσει να σνομπάρουν τα τόσο κραυγαλέα σημάδια της ευημερίας μέσα από το logo των ρούχων τους. "Αυτό είναι πραγματικά ανησυχητικό" αναφέρει ο Johann Rupert, ο διευθύνων σύμβουλος της Richemont, η οποία κατέχει τον οίκο Cartier και άλλες μεγάλες μάρκες πολυτελείας. Στη συνέντευξη τύπου της περασμένης εβδομάδας ανέφερε πως όσοι έχουν χρήματα δεν θέλουν πια να το δείχνουν όπως παλιά και έφερε σαν παράδειγμα: "Εάν οι γονείς του καλύτερου φίλου του παιδιού τους στο σχολείο βρίσκονται σε δεινή οικονομική θέση και είναι άνεργοι, τότε σίγουρα θα το ξανασκεφτούν να κάνουν επίδειξη με ακριβά ρούχα ή να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο."

 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας μέσα σε αυτό το γενικότερο πλαίσιό οι πωλήσεις του Gucci υποχώρησαν 1,1 τοις εκατό το 2014, και η Prada είδε επίσης τις πωλήσεις της να πέφτουν κατά 1,5 τοις εκατό ανακοινώνοντας πως θα περιορίσει τα σχέδια επέκτασης των καταστημάτων στην Ασία και την Ευρώπη.

 

Κάτι άλλο που σημειώνεται από την εφημερίδα πως έχει συμβάλλει σε αυτή την κρίση των logos είναι σύμφωνα με τους παρατηρητές και η έκρηξη των social media η οποία μοιάζει ισοπεδωτική για τα brands που μέχρι πρότινος ήταν ένα προνόμιο των πλουσίων. Οι μαζικές εικόνες των λογότυπων στα timeline τους έχουν στερήσει μεγάλο κομμάτι από την αίγλη τους και χαρακτηρίζονται κιτς όλο και πιο συχνά. Ωστόσο εταιρείες που ξεχωρίζουν με το στιλ τους χωρίς όμως να το "φωνάζουν" όπως η Miu Miu, η Bottega Veneta, η Zadig & Voltaire και η Rag & Bone έχουν αρχίσει και γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικές και καταφέρνουν να σημειώνουν άνοδο στις πωλήσεις τους.

 

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ