Στάση Μουσείο

Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
7
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR

Σήμερα παίζει από το πρωί στο facebook ως «είδηση»: μια στάση του μετρό που εμφανίστηκε από το πουθενά στον πεζόδρομο ανάμεσα στο Πολυτεχνείο και το Αρχαιολογικό Μουσείο και η φωτογραφία της άρχισε να διαδίδεται στα timeline με άπειρα σχόλια. Οι περισσότεροι πίστεψαν ότι είναι πραγματική στάση (αυτή που θα γινόταν στα Εξάρχεια αλλά μεταφέρθηκε επειδή η πλατεία Εξαρχείων είναι «επικίνδυνη»). Και δεν είχαν και λόγο να μην το πιστέψουν.

Όσους συναντήσαμε στην στάση να την παρατηρούν προσεκτικά, μελετώντας τις μελλοντικές στάσεις της κίτρινης γραμμής και τους πληροφορήσαμε ότι είναι installation μόνο που δεν μας έβρισαν (ήταν σίγουροι ότι είναι αληθινή).

Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR

Όντως, μοιάζει με αληθινή, προάγγελος της στάσης του μετρό που θα γίνει κοντά στο μουσείο, αλλά αν παρατηρήσεις προσεκτικά τα ονόματα των δρόμων και τα ονόματα των μελλοντικών στάσεων καταλαβαίνεις  πολλά.

Πλατεία Καθυστερημένων Ραντεβού, Οδός Υπομονής, Οδός Μίκυ Μάου, Οδός Πικάσο, Οδός Τοστ, Οδός Απάθειας, Οδός Αμύθητου Πλούτου… Συν οδούς με ονόματα γνωστών του (προφανώς) που κάνουν τον χάρτη να είναι αρκετά πιο ενδιαφέρων από τον πραγματικό.

Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR

Είναι από τις πιο πετυχημένες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει τελευταία. Η στάση είναι προγραμματισμένη να γίνει στην πλατεία Εξαρχείων. Μάλλον το σημείο κοντά στο μουσείο είναι η πιο λογική και πρόσφορη λύση.

Οι φήμες λένε ότι ο μυστηριώδης καλλιτέχνης είναι φοιτητής της Καλών Τεχνών.

Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT

σχόλια

4 σχόλια
Επειδη απ οτι φαινεται, δε βγαινει το λινκ της απαντησης μου, να πω οτι μια τετοια παρεμβαση δεν ειναι καλλιτεχνικα και πολυ αυθεντικη. Εχει γινει αρκετες φορες με τελευταια περσι απο την γαλλιδα καλλιτεχνιδα Silvia Radelli που μετονομασε εκατο περιπου σταθμους στο παρισινο Μετρο, με ονοματα διασημων γυναικων και γεγονοτων. Αλλα, αλλο το περιβαλλον του Παρισιου και αλλο αυτο που βλεπει κανεις εξω απο το πιο σημαντικο μουσειο της Ελλαδας. Και σε μια κοινωνια ( αρα και στη τεχνη της ) κι οι τοιχοι παιζουν τον ρολο τους, οπως ελεγε κι ο θειος μας ο Πλατωνας...
Κυτταξτε τον παραδρομο, το περιπτερο, το γκραφιτι στους τοιχους, το πεζοδρομιο γεματο λακουβες ( παροτι ζω 25 χρονια στην Καλιφορνια, το 2011 εκανα μια δραση να βουλωσει μια τρυπα μεγαλων διαστασεων στο πεζοδρομιο μπροστα στο συγκεκριμενο περιπτερο, οταν ειδα μια γυναικα να παραπατα και να κτυπαει ασχημα στο προσωπο - η τρυπα βουλωθηκε με τσιμεντο απο το τμημα οδοποιιας του Δημου στην Αθηνας 16 ). Ολα αυτα συμβαινουν μπροστα και διπλα απο το πιο σημαντικο μουσειο που εχει η Ελλαδα. Ενα μουσειο με εκατομμυρια ξενους επισκεπτες που - πολλοι απ αυτους - προσεγγιζουν το συγκεκριμενο ιδρυμα απο σταση λεωφορειου διπλα στο περιπτερο της φωτογραφιας. Η συγκεκριμενη καλλιτεχνικη παρεμβαση ειναι πολυ καλη. Ομως μεσα σε ενα τετοιο περιβαλλον χανει καθε λειτουργικοτητα, μετριαζεται η παραβατικοτητα κι αυθεντικοτητα του στο βυθο της μονιμως περιρρεουσας αταξιας και κακιστης αισθητικης που εχει το συγκεκριμενο σημειο. Αν αναδυεται, το κανει μοναχα ως ενας ευκολος μα και παρτικιουλαριστικος οπορτουνισμος...