Στάση Μουσείο

Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
7
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR

Σήμερα παίζει από το πρωί στο facebook ως «είδηση»: μια στάση του μετρό που εμφανίστηκε από το πουθενά στον πεζόδρομο ανάμεσα στο Πολυτεχνείο και το Αρχαιολογικό Μουσείο και η φωτογραφία της άρχισε να διαδίδεται στα timeline με άπειρα σχόλια. Οι περισσότεροι πίστεψαν ότι είναι πραγματική στάση (αυτή που θα γινόταν στα Εξάρχεια αλλά μεταφέρθηκε επειδή η πλατεία Εξαρχείων είναι «επικίνδυνη»). Και δεν είχαν και λόγο να μην το πιστέψουν.

Όσους συναντήσαμε στην στάση να την παρατηρούν προσεκτικά, μελετώντας τις μελλοντικές στάσεις της κίτρινης γραμμής και τους πληροφορήσαμε ότι είναι installation μόνο που δεν μας έβρισαν (ήταν σίγουροι ότι είναι αληθινή).

Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR

Όντως, μοιάζει με αληθινή, προάγγελος της στάσης του μετρό που θα γίνει κοντά στο μουσείο, αλλά αν παρατηρήσεις προσεκτικά τα ονόματα των δρόμων και τα ονόματα των μελλοντικών στάσεων καταλαβαίνεις  πολλά.

Πλατεία Καθυστερημένων Ραντεβού, Οδός Υπομονής, Οδός Μίκυ Μάου, Οδός Πικάσο, Οδός Τοστ, Οδός Απάθειας, Οδός Αμύθητου Πλούτου… Συν οδούς με ονόματα γνωστών του (προφανώς) που κάνουν τον χάρτη να είναι αρκετά πιο ενδιαφέρων από τον πραγματικό.

Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR

Είναι από τις πιο πετυχημένες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει τελευταία. Η στάση είναι προγραμματισμένη να γίνει στην πλατεία Εξαρχείων. Μάλλον το σημείο κοντά στο μουσείο είναι η πιο λογική και πρόσφορη λύση.

Οι φήμες λένε ότι ο μυστηριώδης καλλιτέχνης είναι φοιτητής της Καλών Τεχνών.

Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
Στάση Μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφία: LIFO.GR
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

σχόλια

4 σχόλια
Επειδη απ οτι φαινεται, δε βγαινει το λινκ της απαντησης μου, να πω οτι μια τετοια παρεμβαση δεν ειναι καλλιτεχνικα και πολυ αυθεντικη. Εχει γινει αρκετες φορες με τελευταια περσι απο την γαλλιδα καλλιτεχνιδα Silvia Radelli που μετονομασε εκατο περιπου σταθμους στο παρισινο Μετρο, με ονοματα διασημων γυναικων και γεγονοτων. Αλλα, αλλο το περιβαλλον του Παρισιου και αλλο αυτο που βλεπει κανεις εξω απο το πιο σημαντικο μουσειο της Ελλαδας. Και σε μια κοινωνια ( αρα και στη τεχνη της ) κι οι τοιχοι παιζουν τον ρολο τους, οπως ελεγε κι ο θειος μας ο Πλατωνας...
Κυτταξτε τον παραδρομο, το περιπτερο, το γκραφιτι στους τοιχους, το πεζοδρομιο γεματο λακουβες ( παροτι ζω 25 χρονια στην Καλιφορνια, το 2011 εκανα μια δραση να βουλωσει μια τρυπα μεγαλων διαστασεων στο πεζοδρομιο μπροστα στο συγκεκριμενο περιπτερο, οταν ειδα μια γυναικα να παραπατα και να κτυπαει ασχημα στο προσωπο - η τρυπα βουλωθηκε με τσιμεντο απο το τμημα οδοποιιας του Δημου στην Αθηνας 16 ). Ολα αυτα συμβαινουν μπροστα και διπλα απο το πιο σημαντικο μουσειο που εχει η Ελλαδα. Ενα μουσειο με εκατομμυρια ξενους επισκεπτες που - πολλοι απ αυτους - προσεγγιζουν το συγκεκριμενο ιδρυμα απο σταση λεωφορειου διπλα στο περιπτερο της φωτογραφιας. Η συγκεκριμενη καλλιτεχνικη παρεμβαση ειναι πολυ καλη. Ομως μεσα σε ενα τετοιο περιβαλλον χανει καθε λειτουργικοτητα, μετριαζεται η παραβατικοτητα κι αυθεντικοτητα του στο βυθο της μονιμως περιρρεουσας αταξιας και κακιστης αισθητικης που εχει το συγκεκριμενο σημειο. Αν αναδυεται, το κανει μοναχα ως ενας ευκολος μα και παρτικιουλαριστικος οπορτουνισμος...