Παρά τις έντονες συζητήσεις, τις αντιπαραθέσεις, ακόμη και τις συλλήψεις που σημειώθηκαν πριν από λίγο καιρό στη Γαλλία, με αφορμή το μπουρκίνι, ένας από τους κραταιούς οίκους μόδας της χώρας, φαίνεται ότι δεν έχει κανέναν ενδοιασμό σε ό,τι αφορά τα ζητήματα ενδυμασίας του Ισλάμ.
Ο λόγος για τον οίκο Chanel, ο οποίος πριν από λίγες μέρες στη βιτρίνα του κεντρικού του καταστήματος στο Μπέβερλι Χιλς λάνσαρε χιτζάμπ υψηλής ραπτικής, προφανώς απευθυνόμενος στις μουσουλμάνες πελάτισσες του οίκου. Βέβαια, η Chanel δεν είναι η μόνη που έχει επιχειρήσει αυτού του είδους το εμπορικό άνοιγμα προς τον μουσουλμανικό κόσμο και μάλιστα από την καρδιά της Δύσης.
Ήδη από τον Ιανουάριο, οι Dolce & Gabbana λάνσαραν σειρά με χιτζάμπ, που μάλιστα έφεραν την υπογραφή του Βρετανο-ιαπωνέζας σχεδιάστριας μόδας, Hana Tajima, ενώ και άλλοι οίκοι μόδας έχουν εκφράσει ενδιαφέρον όχι μόνο για τις αραβικές αγορές, όπου λανσάρονται ειδικά διαμορφωμένα ρούχα, αλλά και για τον μουσουλμανικό κόσμο που ζει στα μεγάλα αστικά κέντρα της Δύσης.
Φυσικά, αυτή η τάση μαρτυρά και το τι προσδοκά η βιομηχανία της μόδας από αυτού του είδους το άνοιγμα: 23% του παγκόσμιου πληθυσμού είναι Μουσουλμάνοι, με αγοραστική δύναμη που αγγίζει τα 266 δις δολάρια, ένα ποσό που αναμένεται να ξεπεράσει τα 484 δις δολάρια έως το 2019.
Όσο για τον οίκο Chanel; Οι δημιουργίες και τα προϊόντα του είναι ιδιαίτερα αγαπητά στον αραβόφωνο κόσμο, με το Ντουμπάι να αποτελεί την πιο ισχυρή αγορά του στη Μέση Ανατολή. Ο οίκος, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα του εξωτερικού, λαμβάνει υπ' όψιν του τις αντιθέσεις που δημιουργούνται ανά τον κόσμο, ομοίως, όμως, ενδιαφέρεται και για την ικανοποίηση της ανάγκης για σεμνότητα του γυναικείου μουσουλμανικού κόσμου.
σχόλια