Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ

Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ Facebook Twitter
2

Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ Facebook Twitter
Oι Migos αυτήν τη στιγμή είναι το πιο καυτό ραπ συγκρότημα στον πλανήτη. Τα βίντεό τους πλέον πλησιάζουν σε κλικ αυτά της Beyoncé και της Rihanna.

Μπορεί η Lady Gaga τελικά να καθήλωσε τους πάντες με την ιπτάμενη εμφάνισή της στο φετινό Super Bowl, δεν έμειναν όμως όλοι ευχαριστημένοι, ούτε συμφώνησαν με τη συγκεκριμένη επιλογή του δημοφιλούς τηλεοπτικού σόου της Αμερικής. Και δεν ασχολούμαι με αυτό το περιστατικό για να κάνω πολιτικό σχόλιο – επί τη ευκαιρία, μια χαρά ήταν η εμφάνισή της από πολιτικής απόψεως, αν προσπεράσει κανείς το πρώτο επίπεδο και επικεντρωθεί στο περιεχόμενο των τραγουδιών.


Αφορμή για να γράψω στάθηκε το ότι φέτος υπήρχε ένας τύπος που μάζευε υπογραφές για να μην εμφανιστεί η Gaga στο πιο σημαντικό αθλητικό σόου της Αμερικής και τη θέση της να πάρουν οι Migos. Μάζεψε περίπου 70.000 υπογραφές και εκεί που δεν θα του έδινε κανείς σημασία, κατάφερε να δημιουργήσει σούσουρο γύρω από το γκρουπ. «Και ποιοι είναι αυτοί οι Migos;», θα αναρωτηθεί εύλογα κάποιος που δεν ξέρει.


Για να το πούμε απλά, οι Migos αυτή τη στιγμή είναι το πιο καυτό ραπ συγκρότημα στον πλανήτη. Τα βίντεό τους πλέον πλησιάζουν σε κλικ αυτά της Beyoncé και της Rihanna. Όλοι θέλουν να συνεργαστούν μαζί τους, από τον Drake –με τον οποίο ήδη συνεργάζονται– μέχρι τον Kanye West, που έφαγε χυλόπιτα.

«Το στυλ μας είναι παγκόσμιο. Δεν είναι τοπικό ή μόνο για ένα μέρος. Είναι διεθνές. Γι' αυτό οι άνθρωποι νιώθουν ότι μπορούν να ταυτιστούν μαζί μας και γι' αυτό νιώθουμε κι εμείς ότι μπορούμε να ταυτιστούμε μαζί τους. Επειδή υπάρχει παντού.»


Όλα ξεκίνησαν μ' ένα κομμάτι, το "Versace", στο οποίο η συγκεκριμένη λέξη επαναλαμβάνεται κάθε 2 δευτερόλεπτα. Το βίντεο βγήκε πριν από 4 χρόνια και έγινε viral. Όταν το άκουγες, νόμιζες ότι ήταν one-hit wonder, δηλαδή ότι προερχόταν από μια μπάντα που δεν συγκρατούσες το όνομά της, μόνο το τραγούδι, και θα ξεχνιόταν σύντομα, όπως τόσες άλλες πριν από αυτήν. Οι Migos απέδειξαν ότι δεν ήταν καθόλου τυχαίοι και ότι ήρθαν για να μείνουν. Με το "Versace" έγιναν πάμπλουτοι.


Πόσο μεγάλη είναι πλέον η απήχησή τους αποδείχτηκε πρόσφατα, όταν ένας τηλεοπτικός σταρ, ο Donald Glover, τους ευχαρίστησε με αφορμή τη Χρυσή σφαίρα που κέρδισε για τη σειρά "Atlanta", κάτι που πραγματικά δεν έχει ξαναγίνει.


Αυτό εξηγείται εν μέρει επειδή είναι γέννημα-θρέμμα της Ατλάντα. Η μεταξύ τους συγγένεια είναι περίεργη. Ο Quavo είναι θείος του Takeoff και ο Οffset είναι ξάδελφος του Quavo. Και οι τρεις είναι συνομήλικοι κι έχουν μεγαλώσει μαζί, σαν αδέρφια. Φυσικά, χρησιμοποιούν ψευδώνυμα. Δημιούργησαν το γκρουπ το 2009, φτιάχνοντας μουσική μόνοι τους, στο υπόγειο του σπιτιού τους. Διάλεξαν το όνομα Migos επειδή παραπέμπει στο εμπόριο ναρκωτικών που γίνεται στην Georgia. Η πιο αθώα σημασία του είναι «αγόρια».


Έχουν συνεργαστεί με όλα τα «καλά» παιδιά (DJ Khaled, Drake) και όλα τα «κακά» (Gucci Mane). Οι ίδιοι δεν αποφεύγουν τα μπλεξίματα. Σε συναυλία τους σε πανεπιστήμιο της Georgia το 2015 καθυστέρησαν να ανέβουν στη σκηνή μιάμιση ώρα περίπου και έπαιξαν μόνο μισή, αντί για 45 λεπτά που έγραφε το συμβόλαιό τους. Έτσι, κίνησαν τις υποψίες της Ασφάλειας του πανεπιστημίου, που εξαιτίας της δυνατής μυρωδιάς μαριχουάνας που έβγαινε από τα καμαρίνια τους έκανε έλεγχο και τελικά τους συνέλαβε για οπλοκατοχή και κατοχή παράνομων ουσιών. Βέβαια, το πανεπιστήμιο ήξερε για τις φήμες περί βίαιης συμπεριφοράς που τους ακολουθούσαν, αλλά τους άφησε να παίξουν ως headliners. Από αυτή την ιστορία ο Οffset κατέληξε στη φυλακή, επειδή του φόρτωσαν επιπλέον κατηγορίες για ξυλοδαρμό ενός συγκρατούμενού του και επειδή προκάλεσε εξέγερση κατά τη διάρκεια της κράτησής του. Το 2016 τον συνέλαβαν ξανά, επειδή οδηγούσε χωρίς άδεια, αλλά τη γλίτωσε.

Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ Facebook Twitter
Ο ενθουσιασμός του βασίζεται στο ότι οι Migos ξεπέρασαν πετυχημένα τη φάση που κυριαρχούσε στο χιπ χοπ με τα mixtapes. Οι ίδιοι, πάντως, ισχυρίζονται ότι αξίζουν αυτού του είδους την αποδοχή και την αποδίδουν στη σκληρή δουλειά και στο ταλέντο τους. Μεταξύ μας, το 'χουν πάρει και λίγο πάνω τους.

Παρά τα προβλήματά τους με τις Αρχές, ξεπέρασαν τα σύνορα της Αμερικής και βρέθηκαν για συναυλία μέχρι και στη Νιγηρία. Ο Quavo δήλωσε στο "Fader": «Το στυλ μας είναι παγκόσμιο. Δεν είναι τοπικό ή μόνο για ένα μέρος. Είναι διεθνές. Γι' αυτό οι άνθρωποι νιώθουν ότι μπορούν να ταυτιστούν μαζί μας και γι' αυτό νιώθουμε κι εμείς ότι μπορούμε να ταυτιστούμε μαζί τους. Επειδή υπάρχει παντού. Εκπροσωπούμε τον κόσμο, όλο τον κόσμο, όχι κάποια συγκεκριμένα άτομα σε ένα σημείο».


Και πόσο δίκιο έχει. Για παράδειγμα, το «Dab» του Snik και του Ypo είναι η μεγαλύτερη ελληνική επιτυχία των τελευταίων χρόνων, στην Αμερική όμως έτσι ονομάζεται μια χορευτική κίνηση από την underground σκηνή στην Ατλάντα που έκαναν γνωστή οι Migos πριν από όλους.


Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε το δεύτερο επίσημο άλμπουμ τους. Έχει τίτλο "CULTURE" και το έβγαλαν στην Def Jam. Πριν από αυτό ήταν για πολύ καιρό ανεξάρτητοι. Το πρώτο κομμάτι που έγινε γνωστό από το άλμπουμ, το "Bad and Boujee", εκτοξεύτηκε στην κορυφή του Billboard.


Από την άλλη, το "CULTURE" έχει αποθεωθεί ήδη τόσο πολύ από την ξένη κριτική, που κάνει εντύπωση. Το περιοδικό FACT τόλμησε να πει ότι είναι για τη γενιά τους ό,τι ήταν τα σκαθάρια στα 60s.


Ο John Twells γράφει για το άλμπουμ τους, λες και ανακάλυψε χρυσό: «Είναι μια μηχανή του χρόνου. Μια αφήγηση χαμηλών τόνων για το ραπ του 2017 που δημιούργησε τρεις από τους πιο ταλαντούχους μουσικούς της ραπ σκηνής. Αν το αγνοήσεις, στην καλύτερη θα είναι από βαρεμάρα, στη χειρότερη, από άγνοια. Οι Quavo, Offset και Takeoff είναι οι Beatles της γενιάς μας και αν το "CULTURE" είναι το "Revolver", αυτό σημαίνει ότι έχουμε να περιμένουμε ένα "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band". Ανυπομονούμε».


Ο ενθουσιασμός του βασίζεται στο ότι οι Migos ξεπέρασαν επιτυχημένα τη φάση που κυριαρχούσε στο χιπ χοπ με τα mixtapes. Οι ίδιοι, πάντως, ισχυρίζονται ότι αξίζουν αυτού του είδους την αποδοχή και την αποδίδουν στη σκληρή δουλειά και στο ταλέντο τους. Μεταξύ μας, το 'χουν πάρει και λίγο πάνω τους.


«Ο τίτλος του νέου άλμπουμ αφορά την κουλτούρα της χιπ χοπ μουσικής, και πρέπει να τη γνωρίσουν όλοι. Είναι η εποχή που πρέπει να διεκδικήσουμε τον χώρο μας, να πούμε ότι είμαστε οι Migos, και να δώσουμε στον κόσμο να καταλάβει ότι έχουμε κάνει πολύ καλή μουσική. Οι Migos είναι κουλτούρα. Σοβαρά. Υπάρχουν καλλιτέχνες που θεωρούνται καλύτεροι από μας και αναγνωρίζονται, ενώ αντιγράφουν το στυλ μας», αναφέρει ο Offset.


Ίσως, για να θεωρηθεί ένα άλμπουμ τόσο σπουδαίο, πρέπει να περιέχει χορευτική μουσική, να κάνει πωλήσεις και μια αξιοσημείωτη πορεία. Οι Migos έχουν καταφέρει τα δύο από τα τρία. Μένει να δούμε τώρα προς τα πού θα κατευθυνθούν.

Μουσική
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Λογω αυτης της παρηκμασμενης κουλτουρας ψηφισαν τραμπ στην Αμερικη.Οσο για τους Beatles καμια μα καμια απολυτως σχεση με αυτους τους ρυπαρους τυπαδες...
; Τι σχέση έχουν αυτοί με τους Beatles;;; Ποια views;Αυτό δεν είναι χιπ-χοπ. Είναι ΣΚΟΥΠΙΔΙ, ηλεκτρονικές πορδές, το απόλυτο κενό. Στίχοι: λεφτά, σεξ, ναρκωτικά, συμμορίες, ακατάσχετη επιδειξιομανία με βρισιές και τα συναφή. Να σου λύσω την απορία εγώ, προς τα που θα κατευθυνθούν; Προς την αφάνεια, από κει που προήλθαν. Έλεος.