Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
1
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η Sigalit Landau, καλλιτέχνης από το Ισραήλ, τρέφει έναν πολύ μεγάλο και ιδιαίτερο σεβασμό για την Νεκρά Θάλασσα. Από τότε που ήταν παιδί και ζούσε σε έναν λόφο στην Ιερουσαλήμ, κοιτούσε μακριά τις όχθες με τα κρυστάλλινα νερά, τι οποίες και επισκεπτόταν συχνά με την οικογένειά της τα σαββατοκύριακα. Η δυνατή επιρροή που είχε όλο αυτό πάνω της αντικατοπτρίζεται σήμερα στις δουλειές της, με τελευταίο δείγμα ένα μαύρο φόρεμα που αποφάσισε να αφήσει μέσα στη Νεκρά Θάλασσα, μετατρέποντάς έτσι σε έργο Τέχνης.

"Είναι σαν να συναντάς ένα διαφορετικό χωρόχρονο, μια άλλη λογική, έναν άλλον πλανήτη" εξηγεί η Landau για την πρόσφατη δουλειά της "Salt Bride" που καταγράφει την μεταμόρφωση ενός απλού μαύρου φορέματος, το οποίο άφησε βυθισμένο μέσα στη Νεκρά Θάλασσα για τρεις μήνες. 

Οι οκτώ μεγάλες απεικονίσεις του ενδύματος, που εκτίθενται αυτές τις ημέρες στην Marlborough Contemporary του Λονδίνου, είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της με τον φωτογράφο Yotam From. 

"My work is very much concerned with the body and my body wants to be a mirror of the place, and I believe this is true in reverse as well; the body can be like metaphor, you can write on the sand, salt crystallization can act as a "scab", it goes back and forth from the land to the body to several narratives" Sigalit Landau interviewed by @keenonmag Marlborough Contemporary is pleased to present "Salt Bride", a serie of eight large colour prints by @sigalitlandau. Preview: Thursday 28 July 2016, 12:00 - 14:00 Image: Sigalit Landau, Salt Crystal Bride Gown VIII, 2014 (detail). Colour print, 163 x 109. Photo: Studio Sigalit Landau #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Η ιδέα βασίζεται από το χρονολογίας 1916 θεατρικό έργο "The Dybbuk" του S. Ansky, στο οποίο μια νεαρή χασιδίστρια γυναίκα (σ.σ. Χασιδισμός ή Χασιντούτ στα εβραϊκά είναι ένα μυστικιστικό κίνημα, το πιο συντηρητικό της εβραϊκής θρησκείας) καταλαμβάνεται από το πνεύμα ενός εραστή της που έχει πεθάνει, παρόλο που είναι αρραβωνιασμένη με κάποιον άλλο άντρα από μια πλούσια οικογένεια.

Η ιστορία είναι γεμάτη ρομαντισμό και μαγεία, κάτι που η Landau θέλησε να μιμηθεί. Το αρχικό μαύρο ρούχο είναι αντίγραφο εκείνου που φορούσε η αντίστοιχη πρωταγωνίστρια στην δραματική παραγωγή του 1920. Το αλάτι χρησιμεύει για να συμβολίσει την υπερφυσική δύναμη που μέσω της μαγείας μετέτρεψε το παλιό ύφασμα σε κάτι εντελώς καινούργιο- ένα λευκό νυφικό.

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η σειρά των φωτογραφιών επίσης χρησιμεύει ως μεταφορά: καθώς το ρούχο έπρεπε να βυθιστεί για να υποστεί την μεταμόρφωση, έτσι και κάθε φωτογραφία έπρεπε απαραιτήτως να επεξεργαστεί με υδρόχρωμα. 

Sigalit Landau, Salt Bride Preview Tomorrow: 12-2 pm Image: Sigalit Landau, Salt Crystal Bride Gown III, 2014 (detail), Colour Print, 163 x 109 cm. Photo: Studio Sigalit Landau #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Οι Landau και From πήγαιναν τακτικά κατά τη διάρκεια των τριών μηνών να δουν το φόρεμα και να απαθανατίσουν τα στάδια της μεταμόρφωσής του κάτω από το νερό.

"Μέσα στα χρόνια, μάθαινα ολοένα και περισσότερα για αυτό το παράξενο μέρος. Η μαγεία είναι ακόμη εκεί και μας περιμένει: νέα πειράματα, ιδέες και συμπεράσματα. Είναι σαν να συναντάς ένα διαφορετικό χωρόχρονο, μια άλλη λογική, έναν άλλον πλανήτη. Μοιάζει με χιόνι, με ζάχαρη, με την αγκαλιά του θανάτου- στέρεα δάκρυα, σαν ένας λευκός κλοιός στη φωτιά και το νερό ταυτόχρονα" λέει Landau για τη Νεκρά Θάλασσα. 

Studio Landau lifting "Small Salt Bride" from the waters of the Dead Sea. Photo: Matanya Tausig #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

#Repost @shaxaf Beautiful picture of work in progress in the Dead Sea with @sigalitlandau and her studio #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η σειρά φωτογραφιών "Salt Bride" δεν είναι η πρώτη καλλιτεχνική ενασχόληση της Landau με τον κόσμο του άλατος. Στην ιστοσελίδα της υπάρχει ολόκληρη σχετική κατηγορία που δείχνει κι άλλες παρόμοιες δημιουργίες της, μεταξύ των οποίων ένα ποδήλατο, ένας πολυέλαιος και ένα βιολί.

#Israeli artist #SigalitLandau's "Bullring Bicycle," 2011, Ready-made after suspension in Dead Sea water.

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Yuden Projects (@yudenprojects) στις

Sigalit Landau, salt crystal Chandelier @ Perez Art Museum, Miami ...soon in Berlin

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Galerie Rolando Anselmi (@rolandoanselmigalerie) στις

Η έκθεση Salt Bride θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου.

* Με πληροφορίες από Mashable και My Modern Met

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στην Tate Modern και Tate Britain, στα έργα της δωρεάς Δ. Δασκαλόπουλου

Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς Δασκαλόπουλου

Έργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Anna Boghiguian: Μια ακάματη ταξιδεύτρια επιστρέφει με νέα έκθεση στην Ελλάδα

Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξη

Με αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια