Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter
8

1.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

Σκοπός του διαγωνισμού είναι η δημιουργία ενός μοναδικού για την Ελλάδα Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων.


Η ανάπτυξη ενός αστικού υπαίθριου δημόσιου χώρου με ταυτότητα, μέσα στην καρδιά του λιμανιού, πυρήνα παιδείας, τέχνης και αναψυχής , σε διασύνδεση με τον αστικό ιστό και τους πολίτες. Ο διαγωνισμός για το ΣΙΛΟ, έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό στον μουσειακό χάρτη της χώρας -μιας χώρας με μοναδική σε ποσότητα και σε βάθος χρόνου ναυτική ζωή- και να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό τμήματα της ιστορίας του εκθέτοντας ένα πλήθος σημαντικών ευρημάτων που σήμερα είτε βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα μουσεία είτε έχουν αποθηκευτεί στερούμενα δυνατότητα εκθέσεως.


2.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

Οι χώροι του νέου μουσείου θα στεγαστούν σε ένα εμβληματικό βιομηχανικό κτίριο, για το λιμάνι και την πόλη του Πειραιά της δεκαετίας του '30, το οποίο μέχρι πρόσφατα λειτουργούσε σαν διαμετακομιστικός και αποθηκευτικός χώρος σιτηρών (ΣΙΛΟ).


Η άμεση γειτνίαση του κτιρίου με την θάλασσα, η ιστορία και ο ρόλος που έχει παίξει στη ζωή του λιμανιού, τα ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του καθιστούν το χώρο ιδανικό για την μετατροπή του σε Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων.

3.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

Ο στόχος της ανάπλασης είναι να δώσει μια νέα ποιότητα στον δημόσιο χώρο και να αναβαθμίσει τις υπαίθριες δραστηριότητες των κατοίκων με την δημιουργία καινοτόμων χώρων και δραστηριοτήτων πολιτισμού και ψυχαγωγίας που λείπουν από το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης.


Να αναμορφώσει την τρέχουσα αντίληψη για το λιμάνι – περιοχή αποκομμένη από την καθημερινότητα των κατοίκων – με την μετατροπή του σε ένα χώρο ελκυστικό και ιδιαίτερο, τοποθετώντας τον πολιτισμό στην καθημερινότητά του, όχι μόνο για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής, αλλά και για τους πολυπληθείς επισκέπτες ( απλοί τουρίστες, τουρίστες κρουαζιέρας, κάτοικοι άλλων γύρω περιοχών).


Να επιδιώξει την εφαρμογή σύγχρονων και πρωτοπόρων μεθόδων για την δημιουργία αειφόρων συνθηκών ανάπτυξης για όλη την Πολιτιστική Ακτή και να προάγει τον Πειραιά σε πρότυπο λιμάνι βιοκλιματικού σχεδιασμού.

4.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

Η περιοχή μελέτης περιλαμβάνει όλη την υπαίθρια, παραλιακή έκταση της Πολιτιστικής Ακτής νότια της λεωφόρου Κέκροπος. Εξελίσσεται σε δύο διακεκριμένες επάλληλες χρονικές φάσεις με αντίστοιχους περιορισμούς και δεδομένα, για την παράλληλη και απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού, που θα παρουσιαστούν με τις αντίστοιχες μεταβατικές προτάσεις.

Η σημασία του Μουσείου σαν ένα από τα ελάχιστα παγκόσμια αντίστοιχα μονοθεματικά μουσεία και ο εξειδικευμένος χαρακτήρας του, η γειτνίαση και άμεση σχέση του κτιρίου με τον ευρύτερο υπαίθριο χώρο της Πολιτιστικής Ακτής του Ο.Λ.Π. και η θέληση για αναβάθμιση όλου αυτού του δημόσιου χώρου, οδήγησαν στην από κοινού αντιμετώπιση του Σχεδιασμού των δύο ενοτήτων –μουσείου και ευρύτερού υπαίθριου χώρου- και στην προκήρυξη ενός ενιαίου Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Προσχεδίων.

5.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

Σύντομη περιγραφή της πρότασης

Η ανάπλαση της παράκτιας ζώνης του Λιμένα Πειραιά αποκαθιστά την αποκομμένη σχέση της πόλης με τη θάλασσα. Παραλαμβάνει χρήσεις αναψυχής και πολιτισμού με ποικίλες ποιότητες και αναφορές, αντανακλώντας στο πνεύμα του σχεδιασμού της, τη μετέωρη θέση της Ηετιώνιας ακτής μεταξύ στεριάς και νερού, αστικού και θαλασσινού τοπίου, τοπικού και υπερτοπικού χαρακτήρα. Οι ροές της πόλης έρχονται να συναντηθούν με τις ροές των θαλασσινών δρόμων που συρρέουν στο λιμάνι. Αστικά θραύσματα, πράσινο και όχθες είναι τα βασικά εργαλεία που συνθέτουν τη τυπολογία της νέας ακτής. Ο σχεδιασμός της παρέμβασης επιδιώκει να επαναπροσδιορίσει τη δραστηριότητα και κλίμακα του ανθρώπου στη συγκεκριμένη περιοχή, χωρίς να αποκρύπτει τις μεγάλες αντιθέσεις που ήδη εμπεριέχει η φυσιογνωμία του εμπορικού λιμανιού.

6.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

Το νέο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων επανακαθορίζει και ενισχύει την αυτοσήμανσή του ιστορικού κτιρίου Σιλό ως εδραιωμένου τοπόσημου υπερτοπικού χαρακτήρα. 

7.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

8.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

9.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

10.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

Σύγχρονα αρχιτεκτονικά ιδιώματα συνδιαλέγονται με την παλαιά τυπολογία, εμπλουτίζουν τη φυσιογνωμία του και αντανακλούν προς τα έξω τη νέα λειτουργία. Το αυστηρό εσωστρεφές κτίριο-μηχανή του παρελθόντος διεκδικεί την επαφή του με τον ανοιχτό χώρο, αποκαλύπτοντας κλειστές πλευρές του στη πόλη και "αδειάζοντας" ανεμπόδιστα το εσωτερικό του προς τη θάλασσα.

 

11.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

Το περιεχόμενο του κτιρίου παίρνει τη μορφή οργανικής φόρμας που ρέει προς τα έξω, ως υπόμνηση σκαριού πλοίου ή θαλασσινού κήτους.

12.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

Η πλαστικότητα και ο σύγχρονος χαρακτήρας της μεταλλικής αυτής μορφής αντιπαραβάλλεται διαλεκτικά με την καρτεσιανή αυστηρότητα του μονολιθικού όγκου σκυροδέματος του υφιστάμενου κτιρίου.

13.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

Το εσωτερικό της νέας φόρμας φιλοξενεί και καλύπτει με τους πλέον σύγχρονους τρόπους τελευταίας τεχνολογίας μια πλήρη περιήγηση στην ιστορία της σχέσης του ανθρώπου με τη θάλασσα στον Ελλαδικό και ευρύτερο χώρο, διατηρώντας στο τμήμα της που βρίσκεται εντός του παλαιού κτιρίου την εσωστρέφεια του βυθού και προσφέροντας σταδιακά, την οπτική του ανοιχτού ορίζοντα στο μέτωπο της προς τη θάλασσα.

14.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

Οι προσθήκες μικρότερων επιμέρους κτιριακών όγκων που εξυπηρετούν τις ιδιαίτερες υποστηρικτικές απαιτήσεις του Μουσείου, ακολουθούν διακριτικά τη μικροκλίμακα του ανθρώπου και διαμορφώνουν διαφορετικές ποιότητες υποδοχής στα μέτωπα από την πόλη, την παραλία και τις διαμορφώσεις του Πολιτιστικού πάρκου.

15.

Τα σχέδια του νέου Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα γίνει στον Πειραιά Facebook Twitter

16.  








  

Φωτογραφία
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT
Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

ADM 2024: New Vision / Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

Έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες στην εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και το τοπίο και το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό της έργο έχει χαράξει μια νέα πορεία στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.
ERIETA ATTALI
Photography - A Queer History

Φωτογραφία / Η queer πλευρά της φωτογραφίας σε μια μνημειακή φωτογραφική έκδοση

Δύο Βρετανοί ιστορικοί τέχνης επιμελήθηκαν το «Photography – A Queer History», μια πολυεπίπεδη συλλογή αφιερωμένη στη φωτογραφία που προκαλεί τις κατεστημένες αντιλήψεις για τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα και την έκφραση φύλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Φωτογραφία / Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Τα «πειρατικά» του πορτρέτα, τα στιγμιότυπα τεμπέλικης ανεμελιάς στις ετοιμόρροπες προβλήτες του West Side αποτελούν μαρτυρία μιας εποχής και μιας κοινότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT

σχόλια

7 σχόλια