«Μάντισσα», πες μας, έχει τίμημα η επιτυχία;

«Μάντισσα», πες μας, έχει τίμημα η επιτυχία; Facebook Twitter
«Δεν ξέρω τι με συμφέρει να πιστέψω για τη "Μάντισσα". Αν είναι θέμα τύχης, τότε με χαλάει να νιώθω έρμαιό της. Κι αν υπάρχει συνταγή, τότε ξενερώνω και νιώθω ότι χάνω τη μαγεία.». Φωτο: Κοσμάς Κουμιανός, Βοηθός Φωτογράφου: Γιώργος Μακρής
4

Είναι αναμφισβήτητα το τραγούδι του καλοκαιριού, είτε το λατρεύεις είτε σε εκνευρίζει, σου αρέσει - δεν σου αρέσει. Από τη στιγμή που εμφανίστηκε στο YouTube, πλησίασε τα 10 εκατομμύρια views σε λιγότερο από έναν μήνα και κάνει σταθερά 300.000 views την ημέρα. Είναι ένα βίντεο-φαινόμενο για τα ελληνικά δεδομένα, το τραγούδι ακούγεται παντού (το διασκεύασαν στο «X-Factor», το χόρεψαν στο «So you think you can dance»), έχει προκαλέσει διαμάχες και πλήθος συζητήσεων στα social media, το έχουν παρωδήσει, έχει γίνει meme, γνωρίζει μια απρόσμενη και ασύλληπτη επιτυχία, που, όπως και να τη δεις, είναι ο θρίαμβος της ποπ. Μιας ποπ που δεν συναντάς συχνά στην Ελλάδα, που δεν είναι μίζερη, δεν έχει κλάψα, που έχει κέφι και δροσιά και μπορείς να τη σιγομουρμουρίσεις, να σου κολλήσει σαν τσίχλα και να είναι κάτι μαζικό και τεράστιο – όπως θα έπρεπε να είναι η ποπ δηλαδή, για να δικαιολογήσει και το όνομά της. «Φήμες λένε πως μετά τις πρόσφατες τηλεοπτικές της εμφανίσεις η "Μάντισσα" βρίσκεται σε συζητήσεις για να ξεκινήσει τη δική της στήλη σε ψυχαγωγική εκπομπή πρωινής ζώνης» λέει η Μαρίνα Σάττι γελώντας. Είναι ένα πρόσωπο που συζητήθηκε πολύ τις τελευταίες εβδομάδες, περιζήτητο στα μέσα, που προσπαθεί να διαχειριστεί όσο πιο προσεκτικά γίνεται αυτό που της συμβαίνει. Και παρόλο που με τη «Μάντισσα» την έμαθαν όλοι, νέοι, γέροι, σε κάθε σημείο της Ελλάδας, δεν εμφανίστηκε ξαφνικά. Είναι ένα κορίτσι που έχει δουλέψει σκληρά και για χρόνια για να φτάσει εδώ που βρίσκεται σήμερα. Έχει άστρο, έχει λάμψη, έχει ταλέντο. «Δεν ξέρω τι με συμφέρει να πιστέψω για τη "Μάντισσα"», λέει. «Αν είναι θέμα τύχης, τότε με χαλάει να νιώθω έρμαιό της. Κι αν υπάρχει συνταγή, τότε ξενερώνω και νιώθω ότι χάνω τη μαγεία. Τα παλιά τα χρόνια έλεγαν για τις Μούσες που έφερναν την έμπνευση στους ανθρώπους. Αυτές επέλεγαν πότε και ποιον θα επισκεφθούν. Προτιμώ να πιστέψω σ' αυτές». Τη ρωτάω αν περίμενε όλο αυτό που ζει αυτήν τη στιγμή και αν μπορεί να το εξηγήσει. «Να σου πω την αλήθεια, επειδή είχα απορροφηθεί πολύ από τη δουλειά όσο καιρό το ετοίμαζα, δεν πρόλαβα να σκεφτώ κάτι άλλο πέραν της μουσικής και του βίντεο. Δεν ξέρω. Επειδή έχω δουλέψει πάρα πολύ κι έχω ασχοληθεί προσωπικά με το κάθε κομμάτι της διαδικασίας –από τη σύνθεση και την παραγωγή του ήχου ως τον σχεδιασμό του εξωφύλλου και τη χορογραφία και το βίντεο–, νιώθω πως όλο αυτό με αντιπροσωπεύει ολοκληρωτικά. Και ίσως, όταν δημιουργείς κάτι τόσο προσωπικό, τα υλικά να αποκτούν μια συνάφεια και να φέρουν ένα καθαρό μήνυμα. Κάπως έτσι το σκέφτομαι». Η «Μάντισσα» είναι το τρίτο κομμάτι της, μετά τη διασκευή του παραδοσιακού «Θα σπάσω κούπες» και της παιχνιδιάρικης «Νιφάδας» που σαρώνει στο YouTube (το «Θα σπάσω κούπες» κοντεύει τα 12 εκατομμύρια views!). Το τραγούδι, που είναι μια πρωτότυπη σύνθεση –και όχι διασκευή–, βασίζεται σε παραδοσιακό ηπειρώτικο μοτίβο με στίχους ερωτικούς, που θα μπορούσαν να ανήκουν σε δημοτικό τραγούδι. «Έγραψα τη μουσική προς τα τέλη Γενάρη, στο σπίτι μου στη Νέα Σμύρνη», λέει. «Τους στίχους τους έγραψε ο Μιχάλης δύο-τρεις εβδομάδες μετά, μάλλον στο σπίτι του στην Αλεξανδρούπολη. Τον παραδέχτηκα όταν μου παρουσίασε την ιδέα της "Μάντισσας". Νομίζω πως μιλάει για την εσωτερική διαδρομή του καθενός μας μέχρι να βρει αυτό που ψάχνει – εγώ τουλάχιστον έτσι το διαβάζω».

Ήθελα να βγω σ' αυτόν το δρόμο, που –καλώς ή κακώς– έχει ταυτιστεί με μια αίσθηση ντέκας και πιθανόν να προκαλεί αρνητικούς συνειρμούς, να χορέψω με τις φίλες μου, να μετουσιωθεί όλο αυτό σε κάτι άλλο και να γουστάρουμε.


Πέρα από το κομμάτι, το –απλούστατο– βίντεο είναι ένα από τα πιο feelgood και χαρούμενα που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια, ένα μονοπλάνο στους δρόμους του Ψυρρή, με κορίτσια να χορεύουν... R&B. «Η ιδέα για το βίντεο ήταν δική μου» λέει. «Αλλά τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο χωρίς τους KIMINO. Ήθελα να βγω σ' αυτόν το δρόμο, που –καλώς ή κακώς– έχει ταυτιστεί με μια αίσθηση ντέκας και πιθανόν να προκαλεί αρνητικούς συνειρμούς, να χορέψω με τις φίλες μου, να μετουσιωθεί όλο αυτό σε κάτι άλλο και να γουστάρουμε. Είπε ένας κύριος "το κέντρο της Αθήνας είναι ένας τόπος όπου όλα τα σώματα και όλες τους οι διαθέσεις είναι ευπρόσδεκτα – ή θα έπρεπε να είναι" και πολύ τον εκτίμησα».

 

Μαρίνα Σάττι - Μάντισσα

Τη ρωτάω αν διαβάζει τα σχόλια που γράφτηκαν και γράφονται ασταμάτητα για το κομμάτι, καλά, κακά, φρικτά και απαίσια. «Στην αρχή διάβασα κάποια σχόλια, γιατί ήθελα να πάρω ένα feedback, αλλά τώρα όχι πια. Εντάξει, έκανα αυτό που είχα να κάνω, έστειλα το τραγούδι στην ευχή και τώρα πρέπει να πάω παρακάτω. Ένα σχόλιο που συγκράτησα έλεγε "νόμιζα πως η "Μάντισσα" ήταν διασκευή παραδοσιακού τραγουδιού". Κι ένα ακόμα καλύτερο έλεγε "παλιοπ*****α, σατανίστρια, νέο ταξικό σκουπίδι, μας τα 'χεις κάνει τσουρέκια με το θα πετώ, θα πετώ", συν κάτι ακόμα που δεν μπορώ να πω. #freemantissa». Της ζητάω να σχολιάσει τις παρωδίες και τα χιουμοριστικά βίντεο της «Μάντισσας» που έχουν εμφανιστεί και χαμογελάει: «Τιμή μου και τους ευχαριστώ πολύ όλους για τον χρόνο και το ενδιαφέρον τους».


«Τι ετοιμάζεις για το καλοκαίρι;» «Θα κάνουμε κάποιες εμφανίσεις μαζί με τις αγαπημένες μου Fonés, ξεκινώντας από τον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής στις 12 Ιουλίου. Έπειτα θέλω να ασχοληθώ λίγο με το σπιτάκι μου και τα φυτά μου, να ξαναρχίσω το τρέξιμο στην παραλία, να ακούσω με ηρεμία κάποια καινούργια άλμπουμ που έχω αγοράσει, και αν είμαι τυχερή και μου 'ρθει καμιά ιδέα, να προσπαθήσω να γράψω κι εγώ τίποτα. Καλά να 'μαστε και βλέπουμε».

 
«Μαρίνα, έχει τίμημα η επιτυχία;» «Η επιτυχία είναι ένα αποτέλεσμα. Τίμημα έχει η πορεία ως εκεί».

«Μάντισσα», πες μας, έχει τίμημα η επιτυχία; Facebook Twitter
Είπε ένας κύριος "το κέντρο της Αθήνας είναι ένας τόπος όπου όλα τα σώματα και όλες τους οι διαθέσεις είναι ευπρόσδεκτα – ή θα έπρεπε να είναι" και πολύ τον εκτίμησα. Φωτο: Κοσμάς Κουμιανός, Βοηθός Φωτογράφου: Γιώργος Μακρής

satti.link/Facebook

satti.link/Instagram

satti.link/YouTube

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Μουσική
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

3 σχόλια
Ζούμε σ' ένα πλανήτη που νιώθουμε μειονεκτικά αν δεν πούμε τη γνώμη μας για το οτιδήποτε. Κυρίως όμως να κάνουμε αρνητική κριτική, μάλλον ούτε καν κριτική, κάποιες φορές υπάρχει εμετικό παραλήρημα για γεγονότα που δεν επηρεάζουν τη ζωή μας στο ελάχιστο. Κανείς δεν αρκείται στο μ' αρέσει, δεν μ αρέσει κάτι. Θέλει να χώσει μπινελίκι χολή και κακία σ' έναν εντελώς άγνωστο άνθρωπο. Γιατί;;;Γιατί δεν του αρέσει ένα τραγούδι.
Αναφορικά με τον τύπο που την έβρισε τόσο ευρηματικά, πόσο loser και σκατόψυχος πρέπει να είσαι ρε φίλε για να τρέφεις τόσο μίσος για μια νέα κοπέλα που κάνει με ειλικρίνεια και αγάπη το μεράκι της και τα καταφέρνει... Σου ζήτησε κάτι; Σου στέρησε κάτι; Πόσο άχρηστο πάει το οξυγόνο που στερείς απ'τους υπόλοιπους, ρε φίλε... Πιο loser πεθαίνεις...
Εγώ αναρωτιέμαι τι είναι πιο τρελό, ότι την βριζει κάποιος του οποίου δεν του ζήτησε ή του στέρησε κάτι, ή το γεγονός ότι υπάρχει κόσμος ο οποίος πιστεύει στην πιο επική μ@λ@κι@ του πλανήτη που είναι όλη αυτή η ιστορία με την νέα τάξη πραγμάτων την οποία και καλά προωθουνε κάποιοι μέσα από τη μουσική και αυτοί που το υποστηρίζουν μπλέκουνε μέσα στην ίδια φάση σατανισμο, illuminati, UFO, ιερογλυφικά από την Αίγυπτο, ανθρωπόμορφες σαυρες από το Ισραήλ, και ότι άλλη μπούρδα μπορεί να κατεβάσει η κεφάλα τους! Παλιά γινόταν στο αμερικα με τον Kanye και τον jay z και τώρα με τη Μαρίνα Σάττι στο ελλάντα!!! καμμία ελπίδα...
Ακριβώς όπως τα λέει και στην αρχή του το άρθρο η "μάντισσα" είναι η επιτυχία του καλοκαιριού, και έχει κάτι που σου κολλάει. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που γίνεται επιτυχία μέσω YouTube. "Πρωτοπόρος" ήταν ο Παντελίδης και καλοκαιρινή επιτυχία μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας έγινε είχε γίνει πριν 2 χρόνια η "πιο ωραία στην Ελλάδα". Η Σαττι έχει πολύ ταλέντο και φέρνει κάτι διαφορετικό και ωραίο, αλλά ο τρόπος που έγινε γνωστή δεν είναι καινούριος.