«Μάντισσα», πες μας, έχει τίμημα η επιτυχία;

«Μάντισσα», πες μας, έχει τίμημα η επιτυχία; Facebook Twitter
«Δεν ξέρω τι με συμφέρει να πιστέψω για τη "Μάντισσα". Αν είναι θέμα τύχης, τότε με χαλάει να νιώθω έρμαιό της. Κι αν υπάρχει συνταγή, τότε ξενερώνω και νιώθω ότι χάνω τη μαγεία.». Φωτο: Κοσμάς Κουμιανός, Βοηθός Φωτογράφου: Γιώργος Μακρής
4

Είναι αναμφισβήτητα το τραγούδι του καλοκαιριού, είτε το λατρεύεις είτε σε εκνευρίζει, σου αρέσει - δεν σου αρέσει. Από τη στιγμή που εμφανίστηκε στο YouTube, πλησίασε τα 10 εκατομμύρια views σε λιγότερο από έναν μήνα και κάνει σταθερά 300.000 views την ημέρα. Είναι ένα βίντεο-φαινόμενο για τα ελληνικά δεδομένα, το τραγούδι ακούγεται παντού (το διασκεύασαν στο «X-Factor», το χόρεψαν στο «So you think you can dance»), έχει προκαλέσει διαμάχες και πλήθος συζητήσεων στα social media, το έχουν παρωδήσει, έχει γίνει meme, γνωρίζει μια απρόσμενη και ασύλληπτη επιτυχία, που, όπως και να τη δεις, είναι ο θρίαμβος της ποπ. Μιας ποπ που δεν συναντάς συχνά στην Ελλάδα, που δεν είναι μίζερη, δεν έχει κλάψα, που έχει κέφι και δροσιά και μπορείς να τη σιγομουρμουρίσεις, να σου κολλήσει σαν τσίχλα και να είναι κάτι μαζικό και τεράστιο – όπως θα έπρεπε να είναι η ποπ δηλαδή, για να δικαιολογήσει και το όνομά της. «Φήμες λένε πως μετά τις πρόσφατες τηλεοπτικές της εμφανίσεις η "Μάντισσα" βρίσκεται σε συζητήσεις για να ξεκινήσει τη δική της στήλη σε ψυχαγωγική εκπομπή πρωινής ζώνης» λέει η Μαρίνα Σάττι γελώντας. Είναι ένα πρόσωπο που συζητήθηκε πολύ τις τελευταίες εβδομάδες, περιζήτητο στα μέσα, που προσπαθεί να διαχειριστεί όσο πιο προσεκτικά γίνεται αυτό που της συμβαίνει. Και παρόλο που με τη «Μάντισσα» την έμαθαν όλοι, νέοι, γέροι, σε κάθε σημείο της Ελλάδας, δεν εμφανίστηκε ξαφνικά. Είναι ένα κορίτσι που έχει δουλέψει σκληρά και για χρόνια για να φτάσει εδώ που βρίσκεται σήμερα. Έχει άστρο, έχει λάμψη, έχει ταλέντο. «Δεν ξέρω τι με συμφέρει να πιστέψω για τη "Μάντισσα"», λέει. «Αν είναι θέμα τύχης, τότε με χαλάει να νιώθω έρμαιό της. Κι αν υπάρχει συνταγή, τότε ξενερώνω και νιώθω ότι χάνω τη μαγεία. Τα παλιά τα χρόνια έλεγαν για τις Μούσες που έφερναν την έμπνευση στους ανθρώπους. Αυτές επέλεγαν πότε και ποιον θα επισκεφθούν. Προτιμώ να πιστέψω σ' αυτές». Τη ρωτάω αν περίμενε όλο αυτό που ζει αυτήν τη στιγμή και αν μπορεί να το εξηγήσει. «Να σου πω την αλήθεια, επειδή είχα απορροφηθεί πολύ από τη δουλειά όσο καιρό το ετοίμαζα, δεν πρόλαβα να σκεφτώ κάτι άλλο πέραν της μουσικής και του βίντεο. Δεν ξέρω. Επειδή έχω δουλέψει πάρα πολύ κι έχω ασχοληθεί προσωπικά με το κάθε κομμάτι της διαδικασίας –από τη σύνθεση και την παραγωγή του ήχου ως τον σχεδιασμό του εξωφύλλου και τη χορογραφία και το βίντεο–, νιώθω πως όλο αυτό με αντιπροσωπεύει ολοκληρωτικά. Και ίσως, όταν δημιουργείς κάτι τόσο προσωπικό, τα υλικά να αποκτούν μια συνάφεια και να φέρουν ένα καθαρό μήνυμα. Κάπως έτσι το σκέφτομαι». Η «Μάντισσα» είναι το τρίτο κομμάτι της, μετά τη διασκευή του παραδοσιακού «Θα σπάσω κούπες» και της παιχνιδιάρικης «Νιφάδας» που σαρώνει στο YouTube (το «Θα σπάσω κούπες» κοντεύει τα 12 εκατομμύρια views!). Το τραγούδι, που είναι μια πρωτότυπη σύνθεση –και όχι διασκευή–, βασίζεται σε παραδοσιακό ηπειρώτικο μοτίβο με στίχους ερωτικούς, που θα μπορούσαν να ανήκουν σε δημοτικό τραγούδι. «Έγραψα τη μουσική προς τα τέλη Γενάρη, στο σπίτι μου στη Νέα Σμύρνη», λέει. «Τους στίχους τους έγραψε ο Μιχάλης δύο-τρεις εβδομάδες μετά, μάλλον στο σπίτι του στην Αλεξανδρούπολη. Τον παραδέχτηκα όταν μου παρουσίασε την ιδέα της "Μάντισσας". Νομίζω πως μιλάει για την εσωτερική διαδρομή του καθενός μας μέχρι να βρει αυτό που ψάχνει – εγώ τουλάχιστον έτσι το διαβάζω».

Ήθελα να βγω σ' αυτόν το δρόμο, που –καλώς ή κακώς– έχει ταυτιστεί με μια αίσθηση ντέκας και πιθανόν να προκαλεί αρνητικούς συνειρμούς, να χορέψω με τις φίλες μου, να μετουσιωθεί όλο αυτό σε κάτι άλλο και να γουστάρουμε.


Πέρα από το κομμάτι, το –απλούστατο– βίντεο είναι ένα από τα πιο feelgood και χαρούμενα που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια, ένα μονοπλάνο στους δρόμους του Ψυρρή, με κορίτσια να χορεύουν... R&B. «Η ιδέα για το βίντεο ήταν δική μου» λέει. «Αλλά τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο χωρίς τους KIMINO. Ήθελα να βγω σ' αυτόν το δρόμο, που –καλώς ή κακώς– έχει ταυτιστεί με μια αίσθηση ντέκας και πιθανόν να προκαλεί αρνητικούς συνειρμούς, να χορέψω με τις φίλες μου, να μετουσιωθεί όλο αυτό σε κάτι άλλο και να γουστάρουμε. Είπε ένας κύριος "το κέντρο της Αθήνας είναι ένας τόπος όπου όλα τα σώματα και όλες τους οι διαθέσεις είναι ευπρόσδεκτα – ή θα έπρεπε να είναι" και πολύ τον εκτίμησα».

 

Μαρίνα Σάττι - Μάντισσα

Τη ρωτάω αν διαβάζει τα σχόλια που γράφτηκαν και γράφονται ασταμάτητα για το κομμάτι, καλά, κακά, φρικτά και απαίσια. «Στην αρχή διάβασα κάποια σχόλια, γιατί ήθελα να πάρω ένα feedback, αλλά τώρα όχι πια. Εντάξει, έκανα αυτό που είχα να κάνω, έστειλα το τραγούδι στην ευχή και τώρα πρέπει να πάω παρακάτω. Ένα σχόλιο που συγκράτησα έλεγε "νόμιζα πως η "Μάντισσα" ήταν διασκευή παραδοσιακού τραγουδιού". Κι ένα ακόμα καλύτερο έλεγε "παλιοπ*****α, σατανίστρια, νέο ταξικό σκουπίδι, μας τα 'χεις κάνει τσουρέκια με το θα πετώ, θα πετώ", συν κάτι ακόμα που δεν μπορώ να πω. #freemantissa». Της ζητάω να σχολιάσει τις παρωδίες και τα χιουμοριστικά βίντεο της «Μάντισσας» που έχουν εμφανιστεί και χαμογελάει: «Τιμή μου και τους ευχαριστώ πολύ όλους για τον χρόνο και το ενδιαφέρον τους».


«Τι ετοιμάζεις για το καλοκαίρι;» «Θα κάνουμε κάποιες εμφανίσεις μαζί με τις αγαπημένες μου Fonés, ξεκινώντας από τον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής στις 12 Ιουλίου. Έπειτα θέλω να ασχοληθώ λίγο με το σπιτάκι μου και τα φυτά μου, να ξαναρχίσω το τρέξιμο στην παραλία, να ακούσω με ηρεμία κάποια καινούργια άλμπουμ που έχω αγοράσει, και αν είμαι τυχερή και μου 'ρθει καμιά ιδέα, να προσπαθήσω να γράψω κι εγώ τίποτα. Καλά να 'μαστε και βλέπουμε».

 
«Μαρίνα, έχει τίμημα η επιτυχία;» «Η επιτυχία είναι ένα αποτέλεσμα. Τίμημα έχει η πορεία ως εκεί».

«Μάντισσα», πες μας, έχει τίμημα η επιτυχία; Facebook Twitter
Είπε ένας κύριος "το κέντρο της Αθήνας είναι ένας τόπος όπου όλα τα σώματα και όλες τους οι διαθέσεις είναι ευπρόσδεκτα – ή θα έπρεπε να είναι" και πολύ τον εκτίμησα. Φωτο: Κοσμάς Κουμιανός, Βοηθός Φωτογράφου: Γιώργος Μακρής

satti.link/Facebook

satti.link/Instagram

satti.link/YouTube

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Μουσική
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Ζούμε σ' ένα πλανήτη που νιώθουμε μειονεκτικά αν δεν πούμε τη γνώμη μας για το οτιδήποτε. Κυρίως όμως να κάνουμε αρνητική κριτική, μάλλον ούτε καν κριτική, κάποιες φορές υπάρχει εμετικό παραλήρημα για γεγονότα που δεν επηρεάζουν τη ζωή μας στο ελάχιστο. Κανείς δεν αρκείται στο μ' αρέσει, δεν μ αρέσει κάτι. Θέλει να χώσει μπινελίκι χολή και κακία σ' έναν εντελώς άγνωστο άνθρωπο. Γιατί;;;Γιατί δεν του αρέσει ένα τραγούδι.
Αναφορικά με τον τύπο που την έβρισε τόσο ευρηματικά, πόσο loser και σκατόψυχος πρέπει να είσαι ρε φίλε για να τρέφεις τόσο μίσος για μια νέα κοπέλα που κάνει με ειλικρίνεια και αγάπη το μεράκι της και τα καταφέρνει... Σου ζήτησε κάτι; Σου στέρησε κάτι; Πόσο άχρηστο πάει το οξυγόνο που στερείς απ'τους υπόλοιπους, ρε φίλε... Πιο loser πεθαίνεις...
Εγώ αναρωτιέμαι τι είναι πιο τρελό, ότι την βριζει κάποιος του οποίου δεν του ζήτησε ή του στέρησε κάτι, ή το γεγονός ότι υπάρχει κόσμος ο οποίος πιστεύει στην πιο επική μ@λ@κι@ του πλανήτη που είναι όλη αυτή η ιστορία με την νέα τάξη πραγμάτων την οποία και καλά προωθουνε κάποιοι μέσα από τη μουσική και αυτοί που το υποστηρίζουν μπλέκουνε μέσα στην ίδια φάση σατανισμο, illuminati, UFO, ιερογλυφικά από την Αίγυπτο, ανθρωπόμορφες σαυρες από το Ισραήλ, και ότι άλλη μπούρδα μπορεί να κατεβάσει η κεφάλα τους! Παλιά γινόταν στο αμερικα με τον Kanye και τον jay z και τώρα με τη Μαρίνα Σάττι στο ελλάντα!!! καμμία ελπίδα...
Ακριβώς όπως τα λέει και στην αρχή του το άρθρο η "μάντισσα" είναι η επιτυχία του καλοκαιριού, και έχει κάτι που σου κολλάει. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που γίνεται επιτυχία μέσω YouTube. "Πρωτοπόρος" ήταν ο Παντελίδης και καλοκαιρινή επιτυχία μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας έγινε είχε γίνει πριν 2 χρόνια η "πιο ωραία στην Ελλάδα". Η Σαττι έχει πολύ ταλέντο και φέρνει κάτι διαφορετικό και ωραίο, αλλά ο τρόπος που έγινε γνωστή δεν είναι καινούριος.