Aποστολή Κάννες 2019: Είδαμε το Rocketman, την ταινία για τον Elton John

Aποστολή Κάννες 2019: Είδαμε το Rocketman, την ταινία για τον Elton John Facebook Twitter
Στο ξεκίνημα, ο Τζον μπουκάρει σε ένα πολυτελές κέντρο αποτοξίνωσης ντυμένος με την εξωφρενική πανοπλία του (φτερά, πούπουλα, παρδαλός in extremis), αποφασισμένος να δώσει ένα τέλος στην κατρακύλα του ποτού και των ουσιών.
1

Ο συνδετικός κρίκος που ενώνει το «Bohemian Rhapsody» με το «Rocketman» είναι εμφανής: ο Ντέξτερ Φλέτσερ, που σκηνοθέτησε εξ ολοκλήρου το δεύτερο και μάζεψε τα κομμάτια που άφησε ο Μπράιαν Σίνγκερ στο πρώτο (αν και ήταν εκείνος που επρόκειτο να το γυρίσει αρχικά), δίνει ενέργεια και ζωτικότητα σε μια βιογραφία που εξιστορεί το ταπεινό ξεκίνημα ενός παθιασμένου original και τον απογειώνει αγιογραφικά στη στρατόσφαιρα του ειδώλου της ροκ.

 

Από κει και πέρα, αρχίζουν οι διαφορές. Ο Έλτον Τζον είναι ζωντανός και μια χαρά, παρά τις δυσκολίες στην κίνηση που τον εμπόδισαν την παραδοσιακή του ανάβαση στις σκάλες του Palais στο Φεστιβάλ Καννών, και επόπτευσε το πρότζεκτ από τη γέννησή του, φροντίζοντας να μην παραλειφθούν από τη λογοκρισία οι ακατάλληλες σκηνές που καθόρισαν την εκτόξευσή του στη χρυσή πενταετία της παντοδυναμίας του και στάθηκαν η ευχή και η κατάρα που τον οδήγησαν στη λυτρωτικά ισορροπημένη ζωή που διανύει σήμερα.

 

Το «Rocketman», που προβάλλεται εκτός διαγωνιστικού προγράμματος στο φεστιβάλ, δεν ποζάρει ως δράμα με εμβόλιμες σκηνές μουσικής αλλά στήνεται χωρίς ενδοιασμούς ως μιούζικαλ, έτοιμο για τη θεατρική του μεταφορά!

 

Το «Rocketman», που προβάλλεται εκτός διαγωνιστικού προγράμματος στο φεστιβάλ, δεν ποζάρει ως δράμα με εμβόλιμες σκηνές μουσικής αλλά στήνεται χωρίς ενδοιασμούς ως μιούζικαλ, έτοιμο για τη θεατρική του μεταφορά ‒ τα μουσικοχορευτικά κομμάτια μοιάζουν με ξεσπάσματα συνθετικής και στιχουργικής έμπνευσης στο ύφος του «Grease», αλλά με το ειδικό βάρος ενός πιανίστα και τραγουδιστή που βίωσε τα πάντα και τα εξέφρασε πολύ προσωπικά, αγγίζοντας εκατομμύρια ανθρώπους.

 

Στο ξεκίνημα, ο Τζον μπουκάρει σε ένα πολυτελές κέντρο αποτοξίνωσης ντυμένος με την εξωφρενική πανοπλία του (φτερά, πούπουλα, παρδαλός in extremis), αποφασισμένος να δώσει ένα τέλος στην κατρακύλα του ποτού και των ουσιών. Ο στόχος είναι να συμφιλιωθεί με το παιδί που δεν αγαπήθηκε από τους γονείς του (με εξαίρεση τη γιαγιά) και δεν κατάφερε να βρει ζεστασιά στις πρώτες του σχέσεις, ειδικά στον σεξουαλικό/επαγγελματικό του δεσμό με τον υπολογιστικό, εκμεταλλευτή μάνατζέρ του Τζον Ριντ (ο Ρίτσαρντ Μάντεν από το «Game of Thrones»), ο οποίος μάλιστα ανέλαβε και τους Queen παράλληλα, τη δεκαετία του ’70.

 

Με αναδρομές συναντάμε τον μικρό Ρέτζιναλντ Ντουάιτ, με έναν πατέρα ψυχρό και μια συνοικιακά glamorous μητέρα, εντελώς απασχολημένη με τον εαυτό της, να μαθαίνει πιάνο και να αναπολεί την εξιδανικευμένη παιδική του ηλικία με λύπη αλλά και ενδιαφέροντα ξεσπάσματα απόδρασης στο «The bitch is back» και στους καβγάδες στο τοπικό μπαρ, στο «Saturday night is alright for fighting».

 

Η σχέση του με τον στιχουργό Μπέρνι Τόπιν (ο Τζέιμι Μπελ του «Μπίλι Έλιοτ») παραμένει η συναισθηματική άγκυρα της ταινίας μέσα από τους κλυδωνισμούς και το υπερβολικό lifestyle της αμερικανικής περιόδου και λειτουργεί καλύτερα από τις υπόλοιπες, που σκιτσάρουν, παρά εμβαθύνουν, τον χαρακτήρα του. Το σκαρίφημα του υπέροχου «Your Song» είναι, όπως αναμενόταν άλλωστε, μία από τις πιο συγκινητικές και τρυφερές στιγμές της ταινίας.

 

Aποστολή Κάννες 2019: Είδαμε το Rocketman, την ταινία για τον Elton John Facebook Twitter
Ο Τάρον Έτζερτον, όπως και ο Ράμι Μάλεκ στο «Bohemian», συλλαμβάνει απόλυτα μια τρελή, εξωγήινη περσόνα που κοπανιέται στα πλήκτρα και προσπαθεί να πείσει τον εαυτό του και τους άλλους πως δεν έχει καμία σχέση με το αγόρι που άφησε πίσω του.

 

Ο Τάρον Έτζερτον, όπως και ο Ράμι Μάλεκ στο «Bohemian», συλλαμβάνει απόλυτα μια τρελή, εξωγήινη περσόνα που κοπανιέται στα πλήκτρα και προσπαθεί να πείσει τον εαυτό του και τους άλλους πως δεν έχει καμία σχέση με το αγόρι που άφησε πίσω του. Στις σκηνικές του παραστάσεις ίπταται και μεθά, βουτά με δύναμη στο τρανς και ταυτίζεται με έναν φανταστικό Άγγλο καουμπόη.

 

Στις στιγμές της μοναξιάς, ο Έτζερτον, ο οποίος τραγούδησε πολύ σωστά με τη δική του φωνή, μένει δραματικά μετέωρος. Ενώ ο Φλέτσερ ελέγχει με μπρίο το καρναβαλικό πουσάρισμα της πλοκής, φαίνεται να κολλάει τα κομμάτια του παζλ που ο ίδιος ο Έλτον Τζον θέλησε να παρουσιάσει ως ενδεδειγμένα ‒ όταν ένας καλλιτέχνης ευλογεί και δίνει την άδεια εμπλεκόμενος, τα οφέλη συνήθως ισοφαρίζουν τις παγίδες.

 

Το «Rocketman», ωστόσο, δεν ξεπατικώνει με ευλάβεια τις εμφανίσεις του Τζον, από το εμβληματικό του ντεμπούτο του στο Trobadour του Λος Άντζελες μέχρι το σκάλωμα στα τέλη της πρώτης του δεκαετίας. Εφορμά από τη γνωστή εικονογραφία και συνθέτει κινηματογραφικές σκηνές, όπου αντιπαλεύουν η πρωτοφανής, μεταδοτική διάθεση του Τζον να μοιραστεί ένα φανταστικό, απελευθερωμένο σύμπαν με την προσωπική του απογοήτευση που έπνιγε στην υποκρισία και στην ασταμάτητη σειρά εξαρτήσεων ‒ όπως μας πληροφορεί στο φινάλε, μόνο το shopping διατήρησε αλώβητο!

 

Θα μπορούσε κάποιος να δει το «Rocketman» ως ένα «Elton John’s Greatest Hits» με δραματικές γέφυρες, αλλά, παρά τις αδυναμίες της, η δημιουργία του Φλέτσερ πιάνει υποδόρια το πνεύμα, τις προσωπικές συγκρούσεις και την ευαισθησία μιας ξεχωριστής περίπτωσης στην ιστορία της παγκόσμιας ποπ, στην παρατεταμένη στιγμή της τρέλας του. 

 

 
Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ