Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη

Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη Facebook Twitter
1
Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη Facebook Twitter

Έχουν περάσει δέκα και πλέον χρόνια από το Σπιρτόκουτο, την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, εκείνο το πρώτο ξάφνιασμα ενός νέου τύπου κινηματογράφου. Σαν ένα γερό σκαμπίλι στη μέχρι τότε commeilfaut αναπαραγωγή της πραγματικότητας, ο Κύπριος σκηνοθέτης εισήγαγε μια νέα γλώσσα κι ένα σινεμά ακόμα πιο αποκαλυπτικό απ' ό,τι είχαμε δει μέχρι τότε. Ωμός και απίστευτα ρεαλιστικός λόγος και εικόνα, απόβλητοι μιας πόλης που ξερνάει τους αδύναμους και τους ωθεί σε κάθε τύπου παρεκκλίσεις – μια κατάσταση που πια έχει αρχίσει να επεκτείνεται σε όλα τα μήκη και πλάτη της ελληνικής κοινωνίας.

Ακολούθησαν δύο ταινίες με την ίδια ένταση και ορμή. Φέτος, με την τέταρτη, το Μικρό Ψάρι, ίσως την πιο ώριμη και εξελιγμένη του τόσο προσωπικού του σύμπαντος, πέτυχε κάτι σημαντικό: να συμπεριληφθεί στο επίσημο Διαγωνιστικό του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, την περίφημη Berlinale, με τον διεθνή τίτλο Stratos, που είναι και το όνομα του κεντρικού ήρωα που υποδύεται ο Βαγγέλης Μουρίκης.

Όσοι την είδαν στην παγκόσμια πρεμιέρα της, Έλληνες και ξένοι, διχάστηκαν. Αποθεώθηκε και αγαπήθηκε από μέρος του κοινού, μισήθηκε και απορρίφθηκε από το άλλο μισό. Αλλά αυτό συμβαίνει πάντα με τις ταινίες του Οικονομίδη. Πρωτοσυνέβη στο Σπιρτόκουτο, με την καταιγιστική του γλώσσα, ξανασυνέβη με την Ψυχή στο στόμα, που ενόχλησε με τον βομβαρδισμός βωμολοχιών, τέλος συνέβη και με τον Μαχαιροβγάλτη, όπου υπάρχει πλήρης αποκαθήλωση της κοινωνικής υποκρισίας και η βία γίνεται η μόνη διέξοδος για επιβίωση και αυτοεπιβεβαίωση. Γιατί, για τον σεναριογράφο και σκηνοθέτη Οικονομίδη, ο σταθερός και μόνιμος στόχος είναι η όσο γίνεται πιστότερη αναπαράσταση της πραγματικότητας της ζωής «εκεί έξω». Ένας ρεαλισμός που φτάνει στα άκρα, που δεν κρατάει καμία κοινωνική σύμβαση, που χώνει όσο γίνεται βαθύτερα στη φωλιά του τέρατος τον καθρέφτη μπας και τρομάξει το ίδιο το τέρας ή μήπως δούμε οι υπόλοιποι το είδωλο, έστω και παραμορφωμένο.

Το Μικρό Ψάρι είναι αναμφισβήτητα η πιο ολοκληρωμένη του παραγωγή. Ένα «μεσογειακό φιλμ νουάρ», όπως το χαρακτήρισαν στο Βερολίνο, μια ατμοσφαιρική εγκληματική ταινία όπως λέει και ο ίδιος. Άψογη φωτογραφία, εξαιρετικά νυχτερινά και σκοτεινά πλάνα, σπουδαίες ερμηνείες, ιδανική επιλογή προσώπων και ερμηνευτών. Πριν από μερικούς μήνες έλεγε μέσα από τις σελίδες της LifO: «Στη νέα μου ταινία κάνω ένα περίεργο μυθιστορηματικό άνοιγμα. Παρόλο που έχει την επίφαση δραματικού γκανγκστερικού φιλμ, στην πραγματικότητα πάλι για την οικογένεια μιλάω. Ξεδιπλώνω ξανά αυτή την πινακοθήκη τεράτων, άλλων του υποκόσμου, άλλων της φυλακής, άλλων της πουτανιάς ή της γειτονιάς. Πιστεύω ότι είναι η εικόνα της λατινοαμερικανοποίησης της Ελλάδας».

Ο Στράτος είναι ένας πρώην ισοβίτης που έχει βγει από τη φυλακή, έχοντας αφήσει πίσω του τον κολλητό του φίλο και μεγαλομαφιόζο Λεωνίδα. Ζει πια ως ένας ανώνυμος και αδιάφορος εργάτης σε βιοτεχνία αρτοσκευασμάτων, ενώ παράλληλα εκτελεί συμβόλαια θανάτου ως hitman. Πρόκειται για μια μυστική του δράση, χάρη στην οποία συγκεντρώνει χρήματα με τα οποία θα στηθεί η απόδραση του φίλου του. Η επιχείρηση οργανώνεται από τον αδελφό του Λεωνίδα. Η φαινομενικά φιλήσυχη ζωή του Στράτου σε έναν ανώνυμο και άχρωμο συνοικισμό της σύγχρονης Αθήνας πλαισιώνεται από τον Μάκη (τον οποίο παίζει ένας μη-ηθοποιός, κολλητός φίλος του σκηνοθέτη) και την αδελφή του, γείτονες του με τους οποίους μοιράζεται την καθημερινότητά του. Συναντάει τον νονό της νύχτας Πετρόπουλο, ο οποίος τον πιέζει να δουλέψει για εκείνον.

Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη Facebook Twitter

Ένα τοπίο ζοφερό, μιας «άλλης», παράλληλης πραγματικότητας, όπου στην εξέλιξη της ταινίας ο κάθε ήρωας θα κατασπαράξει τον άλλον ή θα αποπειραθεί να το κάνει. Μια πινακοθήκη σμπαραλιασμένων και τσαλακωμένων ανθρώπων που βουλιάζουν μέσα στη μοναξιά και τους φόβους τους. Χωρίς ταυτότητα, ξεριζωμένοι στις παρυφές και στο περιθώριο της μεγάλης και αδιάφορης μητρόπολης, μιας θάλασσας όπου κολυμπάει ένα «μικρό ψάρι» με μεγάλη ψυχή ονόματι Στράτος. Ο Γιάννης Οικονομίδης εξηγεί: «Το θέμα της ταινίας είναι η διαδρομή ενός ανθρώπου από το ένα σημείο στο άλλο. Η αξιοπρέπεια, η σωτηρία της ψυχής υπό μία έννοια, ο τρόπος που το μικρό ψάρι που τσαλαβουτάει μπαίνει κάποια στιγμή σε μια κατάσταση ανάτασης και προσωπικής κάθαρσης. Μετά από μια μεγάλη ανατροπή που συμβαίνει στα μισά της ταινίας, ο ήρωας πιάνει πάτο κι έχει να διαλέξει μεταξύ δύο δρόμων: ή να μείνει στον πάτο ή να σηκωθεί. Αυτό είναι κάτι που βιώνουν όλοι οι αδύναμοι άνθρωποι, οι "μικροί" άνθρωποι, τα μικρά ψάρια. Πίεση από παντού».

Βέβαια, ο Στράτος δεν είναι ούτε μορφωμένος, ούτε ιδιαίτερα έξυπνος. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για τον τελευταίο τροχό της αμάξης. Ο σκηνοθέτης συνεχίζει: «Είναι ένας αντιήρωας που τρώει συνεχώς φάπες. Τον ταπώνουν μέσα στο καζίνο, τον ταπώνει ο "Μπογιατζής", που του αναθέτει τις παραγγελίες για εξόντωση ανθρώπων, τον ταπώνει μέχρι και ο φίλος και γείτονάς του. Ένας άνθρωπος μοναχικός, δυσλειτουργικός, ντροπαλός, μπορούμε να πούμε και φοβισμένος. Θύμα του εαυτού του και συγχρόνως ένα κοινωνικό θύμα».

Ο άντρας που παρακολουθούμε στην ταινία είναι, πάνω απ' όλα, υποχωρητικός σε όλα όσα του συμβαίνουν, λες και όλες τις αποφάσεις που τον αφορούν τις παίρνουν άλλοι. Ολόκληρη η εξουσία του αρχίζει και τελειώνει με ένα όπλο στο χέρι. Με το που ολοκληρώνει την παραγγελιά, επιστρέφει στην «ανυπαρξία» του. Ο Οικονομίδης, που συνυπογράφει το σενάριο, συμπληρώνει: «Έχει ρωγμές ο Στράτος, είναι εύθραυστος. Είναι περιφερειακός, έρχεται τελευταίος και καταϊδρωμένος, δεν τον ρωτάει κανείς τη γνώμη του. Γιατί έτσι τον θέλαμε, ανθρώπινο».

Παρ' όλα αυτά, το γεγονός ότι αρνείται να συνεργαστεί με τον νονό του καζίνου τον κάνει και λίγο «ηρωικό». Ίσως, πάλι, αυτή του η επιλογή να είναι από αίσθημα αυτοσυντήρησης, γιατί ο στόχος του, από τον οποίο δεν θέλει να παρεκκλίνει, είναι να βγάλει από τη φυλακή τον Λεωνίδα. «Έχει σύστημα αξιών ο Στράτος. Αλλά όλο αυτό είναι ένα σύνθετο χαρμάνι το οποίο έχει μεγάλο ενδιαφέρον για μένα. Αυτό το γκρίζο, που δεν είναι ούτε άσπρο ούτε μαύρο. Ο Στράτος βρίσκεται στις αποχρώσεις του γκρίζου» ολοκληρώνει τη σκιαγράφηση του ήρωα του ο δημιουργός του.

Αλλά γιατί επιμένει να επανέρχεται στη φρικτή πλευρά των ανθρώπων, γιατί συνεχώς διεισδύει σε έναν τόσο σκληρό μικρόκοσμο; Μου απαντάει: «Είναι ο κόσμος που μπορεί να ξεπεράσει τα όρια. Πώς ο Σαίξπηρ και η δραματουργία του ασχολείται με βασιλιάδες και στρατηγούς, ανθρώπους της δύναμης και της εξουσίας; Ένας κόσμος βουτηγμένος σε μια κατάσταση που έχει να κάνει με το χρήμα, τη λαγνεία, την ισχύ. Που επιβιώνει με όρους ακραίους και που εμένα μου δίνει υλικό να δουλέψω και να ξεδιπλώσω ανθρώπινα πάθη και συμπεριφορές. Δηλαδή, την ανθρώπινη κατάσταση». Αποκαλύπτοντας το κακό; «Διερευνώντας το. Θέλω να δω τα όριά του, μέχρι πού μπορεί να πάει. Όχι μόνο το σωματικό κακό αλλά και το κακό του μυαλού, που κάποια στιγμή μπαίνει σε μονοπάτια διαστροφής. Αυτού του είδους η δραματουργία πάντα με γοήτευε».

Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη Facebook Twitter

Σε όλα του τα έργα ο Οικονομίδης εισβάλλει σε καταστάσεις ενός μικροαστικού λούμπεν. Συχνά, στις εσχατιές της μεγάλης, αχανούς πόλης όπου οι άνθρωποι, ξεριζωμένοι από τον τόπο καταγωγής τους, τσαλαβουτάνε και υπάρχουν σαν μικρές μονάδες στο ανώνυμο πλήθος. Κυκλοφορούν σαν την άδικη κατάρα στις μεγάλες λεωφόρους της ζωής, αποτελούν μέρος ενός άτυπου περιθωρίου. Επανέρχεται συνεχώς το συγκεκριμένο κοινωνικό περιβάλλον, ένα πλαίσιο και μία ταυτότητα που δεν είναι απαραίτητα και η πιο αποδεκτή, η πλέον κυρίαρχη. Αναρωτιέσαι αν είναι και κάπως ανεδαφική στην υπερβολή της. Εξηγεί: «Είναι ένας κοινωνικός χώρος που τον αναγνωρίζω. Μου είναι πιο ελκυστικό να μιλήσω γι' αυτό. Έχει οσμές που τις πιάνω». Πόσο καλά, όμως, ξέρει το είδος των ανθρώπων που αναπαριστά; «Τους έχω δει, τους έχω πάρει χαμπάρι. Όλα αυτά είναι μπροστά μας, αρκεί να μην είμαστε υποκριτές. Νομίζω ότι σε λίγο μέσα στη Βουλή θα αρχίσουν να συμπεριφέρονται όπως στο Σπιρτόκουτο. Πάντως, είμαι ένας άνθρωπος που περπατάει την πόλη και τη ζωή. Ακούω τους άλλους να μιλάνε. Και στην τελική απόδοση των σκηνών αποτυπώνεται η δική μου αίσθηση όσον αφορά την αναπαράσταση της πραγματικότητας, αν και οι ταινίες μου δεν είναι σινεμά-ντοκουμέντο σαν του Κεν Λόουτς. Δεν υπάρχουν σκηνές που να είναι ανεδαφικές και που να μη δικαιολογούνται από το σενάριο – όπως όταν βλέπεις τους Κακόφημους Δρόμους του Σκορσέζε ή τα Καλά Παιδιά. Αυτό που βλέπεις διαισθάνεσαι ότι κάπου υπάρχει, ότι κάποια στιγμή έχει συμβεί κάπου. Άσε που πολλές φορές η πραγματικότητα ξεπερνάει το σινεμά. Πόσες φορές δεν έχω πει "ας είχα τώρα μια κάμερα να καταγράψω μια σκηνή στον δρόμο"». Οπότε, υπάρχουν σκηνές που έχει αναπαραστήσει πιστά, όπως καταγράφηκαν στο θυμικό του; Σιωπά για αρκετή ώρα. Συλλογίζεται. Εν τέλει, μου απαντάει: «Λίγο πολύ, όλες οι σκηνές είναι φτιαγμένες από εμπειρίες. Κατά ένα μεγάλο ποσοστό τις έχω ψυχανεμιστεί από καταστάσεις στις οποίες έχω βρεθεί μάρτυρας, αλλά δανείζομαι και από την παράδοση του σινεμά. Συνειδητά δεν θέλω να κάνω μια σκηνή ακριβώς όπως την είδα, δεν θέλω να ανταγωνιστώ την πραγματικότητα, να την αποδώσω πιστά θέλω».

Είναι πανθομολογούμενο από τους ηθοποιούς του, ερασιτέχνες και επαγγελματίες, ότι στις πρόβες τούς εξοντώνει. Άλλωστε, πολλοί διάλογοι του Οικονομίδη είναι προϊόν συλλογικής συνεργασίας και ζύμωσης κατά τη διάρκεια των προβών. Ξανά και ξανά, λέγονται, ακούγονται και εξαντλούνται όλες οι πιθανές εκδοχές μιας σκηνής μέχρι να πειστεί τόσο ο ίδιος όσο και οι υπόλοιποι που συμμετέχουν ότι έχει αποδοθεί στο μάξιμουμ και με ρεαλιστική ακρίβεια ο λόγος. Στα γυρίσματα του Μικρού Ψαριού ανατράπηκε το σενάριο αλλάζοντας τελείως μια συγκεκριμένη σκηνή λίγο πριν γυριστεί, και ενώ είχαν προηγηθεί ώρες συζητήσεων και είχαν καταλήξει σ' αυτήν. Αλλά έτσι γίνεται με τον κινηματογράφο, όπου το μεράκι κυριαρχεί και η ιστορία περνάει από πλείστες όσες επεξεργασίες πριν φτάσει στο μοντάζ.

Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη Facebook Twitter

Στο Μικρό Ψάρι επανέρχεται συνεχώς το θέμα της προδοσίας. Ο ένας προδίδει τον άλλον. Σαν να λέμε, το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό, και το μικρό το μικρότερο – ένα θέμα πανανθρώπινο. Μου λέει: «Αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Υπάρχει από τότε που υπάρχει ο άνθρωπος. Μπορεί να κρύβει δίψα για εξουσία, λεφτά, δύναμη. Οι λόγοι που μπορεί να προδώσει κανείς είναι δεκάδες. Και τι είναι, τελικά, η προδοσία; Η έλλειψη εμπιστοσύνης ανάμεσα στους ανθρώπους, πώς τη φέρνει ο ένας στον άλλον. Ένα όπλο είναι η προδοσία, μια σφαίρα. Πόλεμος με άλλα μέσα. Αυτός είναι ο άνθρωπος και εκεί έρχεται η τέχνη, για να τα διερευνήσει όλα αυτά. Για να τα φωτίσει. Για να στοχαστούμε, να γίνουμε καλύτεροι». Και γιατί δεν γινόμαστε καλύτεροι; «Κάποιοι γίνονται και κάποιοι δεν γίνονται. Κι αυτό πάλι είναι χαρακτηριστικό των ανθρώπων. Είναι το αιώνιο διακύβευμα. Και σε αυτά τα θέματα υπάρχει το μεγαλείο της ανθρώπινης ψυχής, ακόμα κι αν είναι μαύρο». Δεν υπάρχει απόδραση απ' όλη αυτήν τη μαυρίλα; «Υπάρχει ατομική απόδραση. Κάποιοι τα καταφέρνουν. Οι κοινωνίες, απ' ό,τι αποδεικνύεται, όχι. Η "απόδραση" είναι μάλλον ατομική υπόθεση».

Ο Στράτος καταλήγει σε επιλογές κάθαρσης, μέσα από το σοβαρό θέμα της αυτοδικίας. Πιστεύει ο Οικονομίδης σε μια προδιαγεγραμμένη κατάληξη, κοντολογίς σε αυτό που λέμε μοιραίο; «Δεν νομίζω. Αυτό προκύπτει από τη ζωή. Η ζωή σού βάζει αναχώματα και εμπόδια κι αυτό σε πάει παρακάτω. Δεν νομίζω ότι ο Στράτος ήταν γεννημένος γι' αυτό, αλλά ότι η ζωή τού το έδειξε. Απλώς, άρπαξε την ευκαιρία ώστε να εξιλεωθεί.

Η ταινία επέστρεψε από το Βερολίνο χωρίς βραβεία. Πολλοί είχαν καλλιεργήσει υπέρμετρες προσδοκίες ότι θα επέστρεφε με κάποια Άρκτο, τη μέγιστη διάκριση του Φεστιβάλ – όχι ο ίδιος ο Γιάννης Οικονομίδης. Αν κάτι ήλπιζε και περίμενε ίσως εκείνος, ήταν να βραβευτεί ο πρωταγωνιστής του Βαγγέλης Μουρίκης, αυτός ο σπουδαίος κινηματογραφικός ηθοποιός, με το πρώτο βραβείο για την ερμηνεία του. Δυστυχώς, ούτε αυτό συνέβη. Αλλά τα κινηματογραφικά φεστιβάλ έχουν τους δικούς τους όρους και κανόνες. Συχνά δεν βραβεύονται οι καλύτεροι αλλά οι τάσεις μιας εποχής, είτε οι κινηματογραφικές, είτε οι κοινωνικές. Φαίνεται ότι ενώ το Μικρό Ψάρι πήρε αρκετές εγκωμιαστικές κριτικές, δεν πληρούσε τα στάνταρ βράβευσης της φετινής σεζόν. Ο Οικονομίδης λέει για τη βερολινέζικη εμπειρία του: «Καταρχάς, και μόνο που συμπεριληφθήκαμε στο Διαγωνιστικό, ήταν σημαντικότατο. Ζήσαμε το φεστιβάλ στο φουλ και το καταχαρήκαμε. Από κει και πέρα, εγώ νιώθω ότι η ταινία επέστρεψε νικήτρια, με δάφνες.. Γεμάτες προβολές, καταχειροκροτήθηκε, πήραμε εξαιρετικές κριτικές. Ο κόσμος σταματούσε τον Βαγγέλη στον δρόμο να τον συγχαρεί. Γι' αυτό, αν πίστευα σε κάποιο βραβείο, ήταν για εκείνον».

Αλλά όπως ο Βαγγέλης Μουρίκης επέστρεψε στην Αθήνα με την αποδοχή και την επιβράβευση του φεστιβαλικού κοινού, έτσι και ο Γιάννης Οικονομίδης επέστρεψε με μια επιστολή του διευθυντή της Berlinale κ. Dieter Kosslick. Μου τη δείχνει και τη διαβάζω. Ούτε λίγο ούτε πολύ, διατείνεται ότι η ταινία Stratos ήταν το highlight του φεστιβάλ και η μόνη που τάραξε φέτος τα νερά. Μια αποστομωτική απάντηση σε όλους εκείνους που εξακολουθούν να μένουν στο σκληρό langage του Οικονομίδη, δηλαδή στα επαναλαμβανόμενα «γαλλικά» των χαρακτήρων του. «Μα, δεν έχουν βαρεθεί; Και τα λένε αυτά τη χρονιά του Λύκου της Γουόλ Στριτ και του Dallas Byers Club! Ήμαρτον δηλαδή!».

Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη Facebook Twitter

1. Στράτος (Βαγγέλης Μουρίκης), «Το μικρό ψάρι»

Ένας hitman που εκτελεί συμβόλαια θανάτου, ενώ ζει μια φαινομενικά ήσυχη ζωή ως εργάτης σε βιοτεχνία αρτοποιίας. Νέος, μπήκε στη φυλακή έχοντας σκοτώσει δύο αντεραστές του επάνω σε μια εφηβική έξαρση πάθους για τα μάτια μιας γυναίκας. Εκεί ο μεγαλέμπορος ναρκωτικών Λεωνίδας τον έσωσε σε μια συμπλοκή και έκτοτε θεωρεί ότι του χρωστάει τη ζωή. Έτσι, έχει βάλει σκοπό του να βγάλει τον Λεωνίδα με κάθε κόστος. Αινιγματικός και μοναχικός, περνάει την καθημερινότητά του με τον γείτονά του Μάκη και την αδελφή του τελευταίου, Βίκυ.

Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη Facebook Twitter

2.Μάκης (Πέτρος Ζερβός), «Ένας αξιοπρεπής θείος»

Γείτονας και μοναδικός φίλος του Στράτου. Άνεργος και χασομέρης, ζει με την αδελφή του, τη μικρή του ανιψιά και τον κατάκοιτο πατέρα του. Χρωστάει στον τοκογλύφο Πετρόπουλο. Ισχυρός χαρακτήρας και παμπόνηρος λαϊκός τύπος, που όλα του φταίνε. Συναντιέται με τον Στράτο τις καθημερινές στην πλατεία της γειτονιάς για να συζητήσει τα προβλήματα του. Η φιλία τους, όμως, θα δοκιμαστεί.

Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη Facebook Twitter

3.Βίκυ (Βίκυ Παπαδοπούλου), «Η ωραία της ημέρας»

Γειτόνισσα και φίλη του Στράτου. Αδελφή του Μάκη. Χωρισμένη, έχει μια επτάχρονη κόρη, την Κατερίνα. Χρωστάει, μαζί με τον αδελφό της, χρήματα στον τοκογλύφο Πετρόπουλο. Τα δύο αδέλφια δεν διακρίνονται για τις αγαθές τους προθέσεις. Όμως ο Στράτος τους αγαπάει. Είναι οι μόνοι του φίλοι.

Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη Facebook Twitter

4.Γιώργος (Γιάννης Τσορτέκης), «Το καλό παιδί»

Μικρός αδελφός του Λεωνίδα, διάδοχος της συμμορίας και της οικογενειακής επιχείρησης. Διατηρεί μάντρα αυτοκινήτων, ενώ καταστρώνει και συντονίζει την απόδραση του αδελφού του. Προστάτης της Μαρίας, της γυναίκας του ισοβίτη.

Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη Facebook Twitter

5.Μαρία (Πόπη Τσαπανίδου), «Η γυναίκα του γκάνγκστερ»

Η γυναίκα του Λεωνίδα και κουνιάδα του Γιώργου. Πρωτοστατεί στην επιχείρηση απόδρασης του άντρα της. Αποφασιστική και παράτολμη. Προσωπικότητα της νύχτας, αδιαμφισβήτητη «βασίλισσα της κόκας».

Ο ακραίος Ρεαλισμός του Γιάννη Οικονομίδη Facebook Twitter

6.Αντώνης Πετρόπουλος (Γιώργος Γιαννόπουλος), «Ο βασιλιάς της πιάτσας»

Αρχιμαφιόζος, τοκογλύφος, ιδιοκτήτης μαγαζιών και καζίνου. Έχει χρήμα και δύναμη, φημίζεται για τη σκληρότητά του όταν του χρωστάνε λεφτά. Οικογενειάρχης και νοικοκυραίος κατά τα άλλα, είναι παντρεμένος με την Τζένη (Σόνια θεοδωρίδου), με την οποία έχει έναν γιο που τον κάνει περήφανο καθώς ακολουθεί τα χνάρια του. Γνωρίζει τον Στράτο από μικρό παιδί, καθώς μεγάλωσαν στην ίδια γειτονιά. Νομίζει ότι έχει παροπλιστεί, ότι είναι ένας κακομοίρης και θέλει να τον εντάξει στην ομάδα των πρωτοπαλίκαρών του. Δεν γνωρίζει τη δράση του ως εκτελεστή συμβολαίων θανάτου.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Κοιμήθηκα με 100 άντρες σε μια μέρα»: Το viral ντοκιμαντέρ που φτάνει την κουλτούρα του Only Fans στα όριά της

Οθόνες / «Κοιμήθηκα με 100 άντρες σε μια μέρα»: Το viral ντοκιμαντέρ που φτάνει την κουλτούρα του Only Fans στα όριά της

Η ταινία που ανέβηκε πρόσφατα στο YouTube, με πρωταγωνίστρια τη 23χρονη δημιουργό του Only Fans, Lily Phillips, αποτυπώνει την κλειστοφοβική πραγματικότητα της διαδικτυακής φήμης και την αναπόφευκτη εξέλιξή της.
THE LIFO TEAM
PULP FICTION LAST minute CHRISTMAS movies

Οθόνες / 10 χριστουγεννιάτικες ταινίες για εορταστικό streaming

Πριν πατήσετε ξανά το play για την αγία τριάδα των γιορτών, το Μόνος στο Σπίτι, το Love Actually και το Holiday δηλαδή, η χιονοστιβάδα των χριστουγεννιάτικων προτάσεων απειλεί να βάλει σε πειρασμό τις βολικές σας επιλογές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

The Review / Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η Μίνα Μπιράκου είδαν το «Υπάρχω», το πολυαναμενόμενο biopic του Γιώργου Τσεμπερόπουλου για τον Στέλιο Καζαντζίδη, και εντυπωσιάστηκαν με την ερμηνεία του Χρήστου Μάστορα. Ποιο κομμάτι της ταινίας δεν τους άρεσε;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Μυθολογίες / «Στα 13 μου φρίκαρα με το The Ring»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Παιδί των ’90s, ο ηθοποιός έχει φτιάξει μια λίστα που χωράει από τη «Μικρή γοργόνα» της Disney και τον Harry Potter του Κουαρόν μέχρι Ινιάριτου και Γουόνγκ Καρ Γουάι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη

Οθόνες / «Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

Άννα Βαγενά, Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου: Έξι ηθοποιοί θυμούνται στιγμές από τα γυρίσματα ταινιών του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, με αφορμή το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» του Cinobo.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Οθόνες / «Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια Ισραηλινή ηθοποιός, δέχεται επιθέσεις από δύο (τουλάχιστον) κατευθύνσεις ταυτόχρονα, εξοργίζοντας τόσο τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης όσο και τους συντηρητικούς χριστιανούς.
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

σχόλια

1 σχόλια
Δεν την έχω δει και ενδέχεται να είναι από αριστούργημα ως πατάτα, αλλά διαβάζοντας το: "Με την τέταρτη ταινία του, ο σκηνοθέτης Γιάννης Οικονομίδης εξακολουθεί να αποκαλύπτει στο κοινό την πιο σκληρή πλευρά της ελληνικής κοινωνίας"σκέφτηκα...Ακόμη μια ταινία που δείχνει τη σκληρή πλευρά της ελληνικής κοινωνίας;Αμάν πια.Δεκαετίες τώρα, δεκάδες ταινίες μας δείχνουν... τη "σκληρή" πλευρά.Μήπως είναι καιρός να κοιτάξουμε αλλού;Όπως είπε και ένας μάγκας, όταν κοιτάζεις την άβυσσο, η άβυσσος κοιτάζει εσένα.