Οι 10 must ταινίες του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας

Οι 10 must ταινίες του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Kill The Jockey (2024).
0


Η ΕΠΑΝΑΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ Φεστιβάλ Βενετίας στον χάρτη των σημαντικών ραντεβού του παγκόσμιου σινεμά συνέβη το 2013, τότε που ο πρόεδρος Αλμπέρτο Μπαρμπέρα έπεισε Warner και Κουαρόν πως το «Gravity» χρειάζεται το φεστιβάλ και το φεστιβάλ το «Gravity», το οποίο ξεκίνησε από αβέβαιο και ακριβό ρίσκο και κατέληξε σε ολοσχερή θρίαμβο, με Όσκαρ και έσοδα, και για το φεστιβάλ σήμανε μια σειρά ετήσιων επιλογών που δημιουργούν ωραίο ή σκέτο θόρυβο, προϋπαντώντας italo-κομψά τη σεζόν, καθώς και μια θεαματική εγγύηση για τον θεσμό που πρόσφατα η «Vogue» χαρακτήρισε «cool μεγαλύτερο αδελφό των Καννών», μιας και προηγείται χρονολογικά.

Μετά την περσινή επέτειο των 80 χρόνων, που θόλωσε από την απουσία μεγάλων ονομάτων εξαιτίας της διπλής χολιγουντιανής απεργίας, φέτος θα είναι όλες και όλοι εδώ, με πρόεδρο της κριτικής επιτροπής την Ιζαμπέλ Ιπέρ, που δήλωσε πως τα φεστιβάλ σώζουν το σινεμά – και μάλλον έχει δίκιο.

Μετά την περσινή επέτειο των 80 χρόνων, που θόλωσε από την απουσία μεγάλων ονομάτων εξαιτίας της διπλής χολιγουντιανής απεργίας, φέτος θα είναι όλες και όλοι εδώ, με πρόεδρο της κριτικής επιτροπής την Ιζαμπέλ Ιπέρ.

Το ελληνικό ενδιαφέρον είναι διπλό: εκτός από το «Harvest» της Αθηνάς Τσαγγάρη που διεκδικεί Χρυσό Λέοντα, επανέρχεται στο τμήμα Orizzonti με το «Quiet Life» ο Αλέξανδρος Αβρανάς, εμπνεόμενος από το σύνδρομο Child Resignation που πλήττει παιδιά προσφύγων στη Σουηδία, 11 χρόνια μετά το βραβείο σκηνοθεσίας του για το «Miss Violence». Από τις πολλές και ποικίλες συμμετοχές, αυτή είναι η sold out δεκάδα:

Joker, Folie a Deux

Οι 10 must ταινίες του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Joker, Folie a Deux (2024).

Η Lady Gaga, ως «Lee» Quinn, συνοδεύει τον Τοντ Φίλιπς και τον Χοακίν Φίνιξ στην προσπάθειά τους να μην επαναπαυθούν, συνεπώς να μην επαναλάβουν τον βραβευμένο με Χρυσό Λέοντα «Joker» του 2019. Η (όχι και τόσο εξωφρενική, αν το καλοσκεφτούμε) ιδέα να το γυρίσουν σε μιούζικαλ ενέχει ένα κάποιο ρίσκο, αλλά, όπως διατυμπανίζουν και οι ίδιοι, αυτό ακριβώς επιδιώκουν στην ταινία του φεστιβάλ.

From Darkness to Light

CHECK Οι 10 must ταινίες του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
From Darkness to Light (2024).

Ένας από τους μεγαλύτερους και πιο αληθινούς αστικούς μύθους στην ιστορία του σινεμά είναι πως ο Τζέρι Λιούις είχε γυρίσει το 1972 –και μάλιστα με φιλοδοξίες Χρυσού Φοίνικα– μια κωμωδία για το Ολοκαύτωμα, πολύ πριν από τον Ρομπέρτο Μπενίνι, τόσο μνημειωδώς άστοχη, που απαξάπαντες οι ολίγοι άτυχοι που την είδαν, έστω και τμηματικά, αισθάνθηκαν φρίκη ή προσβολή και τον συμβούλευσαν να την εξαφανίσει, πράγμα που έκανε, δωρίζοντας μια κόπια στην αμερικανική Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου, με τον αυστηρό όρο να συναντήσει το κοινό της μόνο μετά το 2025. Έναν χρόνο πριν, οι ντοκιμαντερίστες Λιούρι και Φίντλερ συγκέντρωσαν ανέκδοτο υλικό του «The Day the Clown Died» και μας προθερμαίνουν στο «From Darkness to Light».

Maria

Οι 10 must ταινίες του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Maria (2024).

Μετά την «Τζάκι» και την (Νταϊάνα) «Σπένσερ», η Κάλλας κλείνει τη γυναικεία τριλογία του Πάμπλο Λαραΐν, μάστερ των ιμπρεσιονιστικών βιογραφιών – είχε προηγηθεί ο Νερούδα. Η Αντζελίνα Τζολί, που μόνο κατά φαντασίαν μοιάζει με την Ελληνίδα ντίβα, καλείται να αποδώσει τη μέλανα ψυχή των τελευταίων της χρόνων, στο Παρίσι της απομόνωσης και της απώλειας.

The Brutalist

Οι 10 must ταινίες του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
The Brutalist (2024).

Ο Μπρέιντι Κορμπέτ, κάποτε ηθοποιός και εκλεκτικός σκηνοθέτης, έχει αγγίξει κάποιες καλλιτεχνικές χορδές, αν και δεν έχει φτάσει στο κοινό του σινεμά – κοινώς, παραμένει ένας άγνωστος με όραμα. Το πιθανό μεγαλύτερό του break, μετά το «Vox Lux», μπορεί να έρθει με το «Brutalist», το σινεμασκόπ, σχεδόν τετράωρο πορτρέτο ενός εμιγκρέ (Έιντριαν Μπρόντι) σε μια υπόθεση που θυμίζει το «Fountainhead» της Ραντ.

Babygirl

Οι 10 must ταινίες του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Babygirl (2024).

Η Νικόλ Κίντμαν δεν είχε ποτέ πρόβλημα με το φλερτ της μυθοπλασίας με τα ταμπού, και το φλερτ γενικώς. Στο «Babygirl» είναι στέλεχος και τα φτιάχνει με τον δόκιμο Χάρις Ντίκινσον, που κάτι έμαθε από τις συνέπειες μιας εξουσιαστικής σχέσης στο «Τρίγωνο της Θλίψης». Σκηνοθετεί η Ολλανδή Χαλίνα Ρέιν.

The Room Next Door

Οι 10 must ταινίες του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
The Room Next Door (2024).

Σαν φυσική συνέχεια της επεισοδιακής σχέσης των Αλμπέρτο και Σαλβαδόρ στο «Πόνος και Δόξα» περιγράφει η πρωταγωνίστρια του «The Room Next Door», Τίλντα Σουίντον, την επανασύνδεση φιλενάδων σε γυναικεία εκδοχή. Αγγλόφωνο ντεμπούτο μεγάλου μήκους για τον Πέδρο Αλμοδόβαρ.

Queer

Οι 10 must ταινίες του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Queer (2024).

Αν μια ερμηνεία ακούγεται για Όσκαρ στο φετινό φεστιβάλ, αυτή είναι του Ντάνιελ Κρεγκ. Ο Τζέιμς Μποντ τρέχει πίσω από έναν νεαρό άνδρα στη μεταφορά του «Queer» του Μπάροουζ από τον Λούκα Γκουαντανίνο. Μετά τον εραστή του Φράνσις Μπέικον στο «Η Αγάπη είναι ο Διάβολος», τον δολοφόνο και παρ' ολίγον βιαστή στη φαντασία του Καπότε στο «Infamous», και βέβαια τον επιθεωρητή Μπενουά Μπλαν στα «Knives Out», ο Κρεγκ δείχνει πολύ άνετος σε γκέι χαρακτήρες.

Wolfs

Οι 10 must ταινίες του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Wolfs (2024).

16 χρόνια είχαν να συναπαντηθούν στη μεγάλη οθόνη ο Τζορτζ Κλούνι με τον Μπραντ Πιτ, και στο «Wolfs», που στην Ελλάδα θα προβληθεί μόνο στην AppleTv και όχι στις αίθουσες, παίζουν τους μοναχικούς fixers που αναγκάζονται να συνεργαστούν απρόθυμα, δίνοντας τον ορισμό της λυκοφιλίας. Μετά τη φωτογράφισή τους για το «GQ», θα γίνουν η χαρά των φωτογράφων στο Lido.

Harvest

Οι 10 must ταινίες του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Harvest (2024).

Στην περσινή συνέντευξη Τύπου για το «Dogman», ο πρωταγωνιστής Κάλεμπ Λάντρι Τζόουνς μιλούσε με βαριά σκοτσέζικη προφορά, εξηγώντας πως βρισκόταν στη method ζώνη του ρόλου του στο «Harvest», μεταφορά του μεσαιωνικού δράματος του Τζιμ Κρέις από την Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, η οποία επιστρέφει στη Βενετία 14 χρόνια μετά το βραβευμένο για την ερμηνεία της Αριάν Λαμπέντ «Attenberg».

Kill The Jockey

Μετά τον γκέι δολοφόνο με το αγγελικό πρόσωπο, ένας μαφιόζος θέλει οπωσδήποτε να σκοτώσει έναν ούτως ή άλλως προβληματικό αναβάτη που του σκότωσε το πανάκριβο άλογο: μετά το «El Angel», άλλο ένα θρίλερ αιματηρών μπελάδων και αδύναμων χαρακτήρων από τον Αργεντινό Λουίς Ορτέγκα.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ