«Run»: Η Σάρα Πόλσον σε ένα νέο θρίλερ χιτσκοκικών αποχρώσεων

«Run»: Η Σάρα Πόλσον σε ένα νέο θρίλερ χιτσκοκικών αποχρώσεων Facebook Twitter
H Πόλσον κατευθύνεται σωστά (και πειστικά) προς μια ρεαλιστικότερη του αναμενομένου προσέγγιση της Νταϊάν.
0

Έμπειρη στο περιβάλλον ψυχολογικής φρίκης μετά το τηλεοπτικό American Horror Story και το πρόσφατο Ratched, η Σάρα Πόλσον ξεφεύγει από τον στυλιζαρισμένο τόνο τους για μια ιστορία πιο συμπαγή και κινηματογραφική, με χιτσκοκικό αλγόριθμο στην ισορροπία ανατροπών και σασπένς.


Στην πρώτη σεκάνς, η Νταϊάν έρχεται με αγωνία να αντικρίσει για πρώτη φορά τη νεογέννητη κόρη της στη θερμοκοιτίδα του μαιευτηρίου μετά από μια σειρά κρίσιμων επεμβάσεων. Γαντζώνεται στο τζάμι που τη χωρίζει από το βρέφος, ρωτά με απελπισία για την πορεία της υγείας του και αμέσως μεταφερόμαστε 17 χρόνια αργότερα.

Η Κλόι περιμένει απάντηση από πανεπιστήμιο, η Νταϊάν υποστηρίζει πως κατά βάθος χαίρεται που η κόρη της θα απολαύσει όλες τις χαρές της ζωής που η ίδια στερήθηκε όσα χρόνια τη φροντίζει, αλλά η αλήθεια απέχει από τα λόγια: η έφηβη είναι καθηλωμένη σε αμαξίδιο και ακολουθεί φαρμακευτική αγωγή που η μητέρα της τής χορηγεί από τη στιγμή που έφτασαν στο σπίτι τους. Με βεβαρυμένο ιατρικό μητρώο (διαβήτης, αιμοχρωμάτωση, αρρυθμία και παράλυση), η Κλόι είναι πλήρως εξαρτημένη, αλλά ένα χάπι, και μάλιστα το χρώμα του, που δεν συνάδει με τη χρήση του, θα την οδηγήσει σε μια ανακάλυψη που παραπέμπει στο μυστικό που «απαγορεύεται» να αποκαλυφθεί, για ευνόητους λόγους.

Η σκηνοθεσία του Ινδοαμερικανού Ανές Τσαγκάντι (Searching) δίνει έμφαση στις σκηνές που υπονοούν δόλο και twist μυαλού και αξιοποιεί τη διαφορά κινήσεων ανάμεσα στην «υγιή» Νταϊάν και την «περιορισμένη» Κλόι, χωρίς να αποφεύγει να δίνει πλεονέκτημα χρόνου και επιλογών στο χρόνιο θύμα.


Το θέμα του Run είναι ο παθολογικός απογαλακτισμός, ένα μοντέρνο Ψυχώ μέσα από τη διπλή οπτική του παιδιού και του γονέα, κάτι που αυτόματα το εντάσσει στην οικογενειακή δυναμική, έστω και με ακραία μέσα. Το σύνδρομο Μινχάουζεν είναι μια κατάσταση επινοημένης παθολογίας, με θύματα και δράστες ψυχικά ασθενείς ανθρώπους που θέλουν να πείσουν τους γιατρούς πως δεν είναι καλά και δικαιούνται φαρμακευτική θεραπεία.

Η προσθήκη του «δι' αντιπροσώπου» (by proxy) στην κατά φαντασίαν ασθένεια μετακυλίεται σε κοντινό, συγγενικό πρόσωπο, συνήθως τέκνο, με τη μητέρα ή τον πατέρα να επιμηκύνουν νοσηρά τη φάση της προσκόλλησης, όπως πριν από μερικά χρόνια ανακαλύφθηκε στην περίπτωση της Τζίπσι Ρόουζ και της Ντίντι, της μητέρας της που τελικά δολοφόνησε, και απασχόλησε τον Τύπο, προκαλώντας τη συμπάθεια της κοινής γνώμης στο πρόσωπο της δολοφόνου.

«Run»: Η Σάρα Πόλσον σε ένα νέο θρίλερ χιτσκοκικών αποχρώσεων Facebook Twitter
Η Κίρα Άλεν είναι η πρώτη ηθοποιός με πραγματικά κινητικά προβλήματα που πρωταγωνιστεί σε θρίλερ μετά τη Σούζαν Πίτερς και το νουάρ The Sign of the Ram του 1948.

Η σκηνοθεσία του Ινδοαμερικανού Ανές Τσαγκάντι (Searching) δίνει έμφαση στις σκηνές που υπονοούν δόλο και twist μυαλού και αξιοποιεί τη διαφορά κινήσεων ανάμεσα στην «υγιή» Νταϊάν και την «περιορισμένη» Κλόι, χωρίς να αποφεύγει να δίνει πλεονέκτημα χρόνου και επιλογών στο χρόνιο θύμα. H Πόλσον κατευθύνεται σωστά (και πειστικά) προς μια ρεαλιστικότερη του αναμενομένου προσέγγιση της Νταϊάν, δηλώνοντας με τις πράξεις της πως η άρρωστη αγάπη που δείχνει στην κόρη της έχει παρελθόν κακοποίησης και εμφανίστηκε σαν ουρανοκατέβατη, κατασκευασμένη τρέλα, αποκλειστικά για να εξυπηρετήσει το είδος.

Η Κίρα Άλεν, που σημειωτέον είναι η πρώτη ηθοποιός με πραγματικά κινητικά προβλήματα που πρωταγωνιστεί σε θρίλερ, μετά τη Σούζαν Πίτερς και το νουάρ The Sign of the Ram του 1948, γειώνει ευνοϊκά μια κατάσταση που εκτροχιάζεται σταδιακά και μετατρέπεται σε δράμα ψυχρής εκδίκησης.

 

Το «Run» προβάλλεται σε πανελλήνια PVoD πρεμιέρα στην on demand υπηρεσία Movies Club της COSMOTE TV. (Οι ταινίες είναι διαθέσιμες με τιμή ενοικίασης από 4,90 ευρώ και οι συνδρομητές θα μπορούν να τις παρακολουθήσουν εντός 48 ωρών από την ενοικίασή τους).

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ