10 εκ. δολάρια για το σπίτι όπου έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία»

10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Το Steventon House έχει ανακαινιστεί με γούστο. Φωτ.: Savills
0

Το τέλεια συντηρημένο αρχοντικό της Τζέιν Όστεν στο Hampshire βγήκε στην αγορά για 10 εκατομμύρια δολάρια. Η συγγραφέας έγραψε τα βιβλία «Λογική και Ευαισθησία» και «Περηφάνια και Προκατάληψη» στο Steventon House, στο ίδιο μέρος όπου γεννήθηκε, το 1775.

Ιστορικό στολίδι, το αρχοντικό ανεγέρθηκε στις αρχές του 19ου αιώνα από τον μεγαλύτερο αδελφό της Όστεν, τον Έντουαρντ, για να αντικαταστήσει το σπίτι όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε η ίδια. Η συγγραφέας διέμενε στο αρχικό σπίτι από το 1775 έως το 1801, όταν ο πατέρας της, εφημέριος του χωριού για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, συνταξιοδοτήθηκε και μετακόμισε με την οικογένεια στο Μπαθ.

Η πολυμελής οικογένεια της Όστεν αποτελούνταν από έξι αδελφούς (Τζέιμς, Τζορτζ, Έντουαρντ, Χένρι, Φράνσις και Τσαρλς) και μία αδελφή, την Κασσάνδρα, με την οποία ήταν πολύ αγαπημένες. Πήγαν σε ιδιωτικό σχολείο μαζί και έζησαν μαζί μέχρι τον θάνατο της Τζέιν.

«Το Steventon House ήταν η γενέτειρα της εμβληματικής συγγραφέως Τζέιν Όστεν», δήλωσε ο Ed Sugden, διευθυντής της Savills, του γραφείου καταχώρισης του ακινήτου. «Παρόλο που η αρχική δομή έχει εξαφανιστεί από τότε, το γεωργιανό αριστούργημα που υπάρχει σήμερα, το οποίο οραματίστηκε ο μεγαλύτερος αδελφός της, ο Έντουαρντ, ταιριάζει απόλυτα στο περιβάλλον που η Όστεν αποτύπωσε στο συγγραφικό της έργο».

10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Προσωπογραφία της Τζέιν Όστεν.

Η Όστεν πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της στο αρχικό, όπου έγραψε μερικά από τα ολοκληρωμένα έργα της.

Το λευκό κτίριο με τη στέγη από σχιστόλιθο, που θυμίζει τα αρχοντικά σκηνικά των βιβλίων της, φωλιάζει μέσα σε λόφους και περιβάλλεται από καταπράσινα δάση. Αρκετοί κήποι βρίσκονται διάσπαρτοι στα 52 στρέμματα της ιδιοκτησίας, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω μιας δενδροφυτεμένης οδού και διαθέτει γήπεδο τένις, θερμαινόμενη πισίνα, θερμοκήπιο και ένα πλινθόκτιστο σπίτι για άμαξες, καθώς και μια γοητευτική κατασκευή δύο υπνοδωματίων, το Clover Cottage

Στο εσωτερικό, τα 7.000 τετραγωνικά μέτρα του Steventon House έχουν ανακαινιστεί με γούστο με την πάροδο των ετών. Το σπίτι προσφέρει έξι υπνοδωμάτια, τέσσερα μπάνια και τέσσερις αίθουσες υποδοχής, γεμάτες με περίτεχνα χαρακτηριστικά της εποχής, όπως σκαλιστά τζάκια και ψηλά ταβάνια που κοσμούνται με περίτεχνα γείσα. Έχει επίσης επιπλωθεί με εκλεπτυσμένες σύγχρονες ανέσεις, όπως ειδικά σχεδιασμένες μονάδες κουζίνας και ένα κελάρι κρασιών με ελεγχόμενη θερμοκρασία. 

Η οικογένεια Όστεν έζησε στην αρχική κατοικία χάρη σε έναν συγγενή της, τον Thomas Knight of Chawton, ο οποίος βοήθησε να τοποθετηθεί ο πατέρας της Όστεν ως αιδεσιμότατος του Αγίου Νικολάου. Ο αδελφός της Όστεν γκρέμισε το κτίσμα του 16ου αιώνα το 1826 για να ανεγείρει το νέο Steventon House. Έζησε εκεί μέχρι που πούλησε το ακίνητο στον δεύτερο δούκα του Ουέλινγκτον το 1855.

10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Η Όστεν πέρασε τα πρώτα 25 χρόνια της ζωής της σε αυτό το διατηρητέο κτήμα στη Μεγάλη Βρετανία. Φωτ.: Savills

Η Όστεν άρχισε να γράφει στην εφηβεία, όμως τα έργα της άργησαν να εκδοθούν. Είχε ταλέντο και απαράμιλλη δεξιοτεχνία στη δημιουργία ολοκληρωμένων και πειστικών ηρώων. Παράλληλα τα μυθιστορήματά της χαρακτηρίζονται από τη διεισδυτική ματιά της στο κοινωνικό γίγνεσθαι της εποχής, ενώ η κριτική που ασκεί είναι διανθισμένη με λεπτή ειρωνεία και διακριτική αίσθηση του χιούμορ.

Κατά τη διάρκεια της ζωής της εκδόθηκαν τέσσερα μυθιστορήματα. Το «Λογική και ευαισθησία» δημοσιεύτηκε το 1811. Πρόκειται για το πρώτο έργο της συγγραφέως, το οποίο κυκλοφόρησε ανώνυμα όταν ήταν ήδη 36 ετών.

Το 1813 εκδόθηκε το μυθιστόρημα «Περηφάνια και προκατάληψη» και ακολούθησαν τα «Μάνσφιλντ Παρκ» (1814) και Έμμα (1815). Η περίοδος μετά το 1811 φαίνεται πως υπήρξε η πιο ικανοποιητική της ζωής της. Έβλεπε τα έργα της να εκδίδονται, να διαβάζονται από το κοινό και να δέχονται καλές κριτικές (μολονότι εξακολουθούσαν να εκδίδονται ανώνυμα).

Το όνομα της συγγραφέως γνωστοποιήθηκε στο ευρύτερο κοινό από τον αδελφό της Χένρι, ο οποίος επιμελήθηκε τα μυθιστορήματα που κυκλοφόρησαν μετά τον θάνατό της. Τον Ιανουάριο του 1817 η Τζέιν Όστεν ξεκίνησε ένα ακόμα βιβλίο, με τον τίτλο «The Brothers», αλλά δύο μήνες αργότερα σταμάτησε να γράφει για λόγους υγείας. Σύντομα καθηλώθηκε στο κρεβάτι και στις 18 Ιουλίου 1817 πέθανε σε ηλικία 41 ετών.

10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Η είσοδος του σπιτιού. Φωτ.: Savills
10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Θυμίζει τα αρχοντικά σκηνικά των βιβλίων της. Φωτ.: Savills
10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Το σπίτι έχει επιπλωθεί με εκλεπτυσμένες σύγχρονες ανέσεις. Φωτ.: Savills
10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Τα υπνοδωμάτια βρίσκονται στον δεύτερο όροφο. Φωτ.: Savills
10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Η υπερσύγχρονη κουζίνα. Φωτ.: Savills
10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Το πολυτελές κεντρικό μπάνιο. Φωτ.: Savills
10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Το ακίνητο διαθέτει γήπεδο τένις και θερμαινόμενη πισίνα. Φωτ.: Savills
10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Άποψη του κήπου. Φωτ.: Savills
10 εκ. δολάρια για το σπίτι που έγραψε η Τζέιν Όστεν το «Λογική και Ευαισθησία» Facebook Twitter
Αεροφωτογραφία του ακινήτου. Φωτ.: Savills

Με πληροφορίες από Town and Country magazine

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Persuasion: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Daily / «Persuasion»: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Είναι στιγμές που η αυτή η «σύγχρονη» προσαρμογή του μυθιστορήματος της Τζέιν Όστεν αγγίζει τα όρια μιας αβάσταχτης και ανάρμοστης ελαφρότητας, συνολικά όμως βλέπεται μια χαρά χωρίς να διεκδικεί θέση στις κορυφαίες κινηματογραφικές προσαρμογές των βιβλίων της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM