Από τον Θανάση Χαραμή
Τα διεθνή βραβεία Dieline αποτελούν την κορυφαία ίσως διάκριση για κάθε designer και δημιουργό στο χώρο του packaging. Στη τελετή του 2014 η οποία πραγματοποιήθηκε στην Μασαχουσέτη και μπροστά σε κοινό που απαρτίζονταν από 1000 επαγγελματίες δημιουργούς, ένα αθηναϊκό γραφείο με μεγάλη ιστορία στο χώρο του design και φρέσκια δημιουργική ομάδα, κατέκτησε την πρώτη θέση.
Οι δημιουργοί της Mousegraphics συγκέντρωσαν την υψηλότερη βαθμολογία καταφέρνοντας να υπερκαλύψουν τα αυστηρά κριτήρια δημιουργικότητας, καινοτομίας και εμπορικότητας της κριτικής επιτροπής, πέταξαν πίσω στην Ελλάδα με το βραβείο και έσπευσαν να μοιραστούν την υπέροχη εμπειρία της διεθνούς αναγνώρισης με το LIFO.gr.
Η βραβευμένη σειρά Harmonian
H σειρά Harmonian ψηφίστηκε ως η "καλύτερη συσκευασία του 2014" και από τις 13 κατηγορίες που συμμετείχαν στην φετινό διαγωνισμό.
Πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη σειρά προϊόντων τα οποία βασίζονται σε μια εξαιρετική πρώτη ύλη, τη Zέα (Triticum Dicoccum) για την οποία η Mousegraphics κλήθηκε να σχεδιάσει μια εξίσου ιδιαίτερη συσκευασία που να επικοινωνεί άμεσα τις αρετές των προϊόντων (σπάνια πρώτη ύλη, υψηλή διατροφική αξία γνωστή και ιδιαίτερα αγαπητή στους αρχαίους Έλληνες), εμπνευσμένη από την απλότητα και αγνότητα της παρασκευής τους αλλά και τα έργα του Lucio Fontana "Tagli".
Ο πελάτης ζήτησε την αύρα της 'αποκλειστικότητας' αλλά με αίσθηση μέτρου και κομψότητας. Το ντιζάιν έπρεπε να αποδοθεί μέσα από ένα είδος ριζοσπαστικής απλότητας.
" Έπρεπε να λάβουμε υπόψη μια μεγάλη γκάμα προϊόντων όπως ελαιόλαδο, ζυμαρικά, αφεψήματα, ανθό αλατιού κ.α. Πολλά από αυτά βασίζονται σε ένα από τα αρχαιότερα καλλιεργημένα είδη σιταριού στον κόσμο, το Triticum Dicoccum, με χαρακτηριστικούς διπύρηνους κόκκους."
Η ομάδα της πρωτιάς: Γρηγόρης Τσακνάκης, Joshua Olsthoorn, Ιωάννα Παπαϊωάννου, Δήμητρα Σταματογιαννοπούλου, Νικόλ Χατζηιωακειμιδη, Μαρία Καραγιάννη, Κώστας Βλαχάκης, Δάφνη Αντωνακοπούλου, Κώστας Καπαρός, Θαλασσινός Αναστασίου, Κέλλυ Μπατσή
Η Mousegraphics είναι ένα δημιουργικό γραφείο το οποίο δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού από το 1984.
Η ομάδα απαρτίζεται από 12 άτομα. Επτά designers, ένας illustrator, ένας creative strategist, ένας φωτογράφος και ένας office manager συνεργάζονται στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων στρατηγικών προσεγγίσεων και προτάσεων και σε επιμέρους, στοχευμένες εφαρμογές.
Η Mousegraphics ειδικεύεται στον τομέα της συσκευασίας και ένα σύνολο βραβεύσεων κύρους και δημοσιεύσεων σε όλο τον κόσμο, την έχουν καθιερώσει, σε περιβάλλον διεθνούς ανταγωνισμού, ως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα, αξιόπιστα και καλύτερα τεχνολογικά εξοπλισμένα γραφεία στην διαχείριση της εικόνας τροφίμων (λογοτύπηση, συσκευασία, προβολή κλπ).
" Οσο πιο υψηλά τα στάρνταρτς ενός διαγωνισμού, τόσο μεγαλύτερη χαρά μας δίνει το βραβείο. Οχι μόνο διότι αυτό αποτελεί την καλύτερη ηθική ικανοποίηση αλλά και το να μας αναγνωρίζουν οι καλύτεροι του χώρου μας παγκοσμίως είναι μεγάλη τιμή.
Μερικές από τις πιο σημαντικές συνεργασίες που έχουμε είναι με εταιρείες που βρίσκονται στο εξωτερικό. Χώρες της Ευρώπης, της Ασίας, ακόμη και της Αφρικής μας προσέγγισαν και μας εμπιστεύτηκαν ακριβώς επειδή μας έμαθαν μέσα από τα βραβεία μας.
Καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι για μια εταιρεία που επιμένει να εδράζεται στην Ελλάδα το να δέχεται προτάσεις συνεργασίας από χώρες με ισχυρές αγορές -ειδικά σε περίοδο οικονομικής κρίσης..."
Για το packaging:
" Θεωρούμε ότι το σωστό packaging λειτουργεί σε δύο επίπεδα: στο πρώτο καλύπτει, στο δεύτερο αποκαλύπτει -αν το διαβάσεις σωστά λαμβάνεις σημαντικές πληροφορίες για το περιεχόμενο και την ιστορία του."
Σε κάθε μας συσκευασία η πρόκληση είναι να συνδυάζουμε αυτά τα στοιχεία. Είναι δύσκολο να αναλύσεις τι κάνει ένα τραγούδι πετυχημένο -κάποιες φορές είναι ο ρυθμός, κάποιες η μελωδία, κάποιες οι στίχοι, άλλες το συναίσθημα που σου προκαλεί ή πόσο σου μένει στο αυτί. Πολλές φορές ούτε ο ίδιος ο δημιουργός δεν μπορεί να συλλάβει τι το κάνει να λειτουργεί..."
"Ως ομάδα, φροντίζουμε η "πνευματική τροφή" που λαμβάνουμε, οι παραστάσεις, οι αναφορές και οι όποιες επιρροές μας να προέρχονται από όλες τις χώρες που μας ενδιαφέρει να απευθυνθούμε, αλλά και να βασίζονται σε κλασικές/αντικειμενικές αξίες design και αισθητικής. Βασικός στόχος μας: η συσκευασία να λειτουργεί σε πρώτο επίπεδο και να μεταδίδει το σωστό μήνυμα, αλλά επίσης να έχει πολλαπλά επίπεδα."
H επίσης βραβευμένη συσκευασία BAU και μερικά ακόμη διακεκριμένα projects της ομάδας:
" Το ιδανικό είναι όταν κάποιος έρχεται χωρίς έτοιμες ιδέες και μας αφήνει να απαντήσουμε στις ανάγκες του. Θέλουμε απλώς να μας εκφράσει τον προβληματισμό του ή το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει με απλά λόγια, χωρίς να μας θέσει περιορισμούς και να μας αφήνει να δώσουμε εμείς τις λύσεις."
" Συνήθως, 2-3 ανεξάρτητες ομάδες δουλεύουν ταυτόχρονα και οι καλύτερες ιδέες προκρίνονται σε υλοποίηση. Πάντα όμως εξαρτάται από το ίδιο το project ο τρόπος που θα αντιμετωπίσουμε τη συσκευασία."
"Προσπαθούμε να ενσωματώσουμε τις ιδιαιτερότητες του καθενός στον τρόπο δουλειάς του, στο τελικό προϊόν. Άλλος σκέφτεται με μολύβι και χαρτί, άλλος σκέφτεται μπροστά στον υπολογιστή, άλλος σκέφτεται περπατώντας, άλλος με κλειστά τα μάτια..."
σχόλια