Δέκα λεπτά έξω από τη Λαμία και στον δρόμο προς Θεσσαλονίκη υπάρχει ένα γραφικό παραθαλάσσιο χωριουδάκι το οποίο εκτός από εξαιρετικά τσιπουράδικα και ωραία περαντζάδα έχει και μια θρυλική γέφυρα που δεσπόζει ακριβώς στη μέση της παραλίας και ορίζει το τοπίο.
Αυτή λοιπόν η γέφυρα αφενός δεν είναι γέφυρα μιας και δεν γεφυρώνει τίποτα παρά κόβεται και χάσκει αρκετά μέτρα μέσα στο νερό και αφετέρου είναι συγγενής του Πύργου Άιφελ στο Παρίσι.
Η γέφυρα λοιπόν που δεν είναι γέφυρα αλλά ως τέτοια επικράτησε, είναι στην ουσία η προέκταση ενός σιδηροδρόμου, στηριγμένη σε σε αυτή τη θαλάσσια προβλήτα. Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η υπογραφή του μηχανικού της γέφυρας.
Κάτι που πολλοί δε γνωρίζουν, είναι πως υπάρχει στενή συγγένεια με τον πύργο του Άιφελ.
Για την ακρίβεια, η κατασκευαστική BATIGNOLLES, συνεργάτης της οποίας ήταν και ο Άιφελ, είναι η εταιρεία η οποία ξεκίνησε το έργο κατασκευής της προβλήτας το 1892.
Την ίδια περίοδο δουλευόταν παράλληλα και το μεγάλο έργο στη Γαλλική πρωτεύουσα. Ένα project το οποίο εμπνεύστηκε ο Γκουστάβ Αιφελ .
Οι πληροφορίες που θέλουν τον ίδιο να είναι υπεύθυνος και για τον σχεδιασμό της γέφυρας στην Αγία Μαρίνα δεν είναι εύκολο να διασταυρωθούν και τα στοιχεία είναι ελλειπή. Παρ΄όλα αυτά τόσο οι εκπληκτικές ομοιότητες στον σκελετό και τη δομή των δύο έργων, όσο και παλιά σχέδια με την υπογραφή του γραφείου, κάνουν σχεδόν βέβαιη την ανάμειξη του.
Η κατασκευή της προβλήτας που εμείς αποκαλούμε γέφυρα, εξυπηρετούσε τη μεταφόρτωση των μεταλλευμάτων από τα μεταλλεία του Δομοκού σε φορτηγά πλοία και ουσιαστικά ήταν μια προέκταση του σιδηρόδρομου Λαμίας.
σχόλια