Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος

0

H ελβετική εταιρεία πολυτελών ρολογιών Audemars Piguet ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες το άνοιγμα του καινούργιου της μουσείου, «Living», τον σχεδιασμό του οποίου ανέλαβε ο Όμιλος Bjarke Ingels (BIG).


Ενώνοντας την ιστορία με την καινοτομία, το κτίριο έχει σπιράλ σχήμα και καλεί τους επισκέπτες να εξερευνήσουν μια εκτενή συλλογή ρολογιών, αλλά και να δουν από κοντά τα εργοστάσια παραγωγής που υπάρχουν εκεί.


Το 2014, όταν διεξήχθη ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την κατασκευή του μουσείου, η BIG έθεσε ως στόχο να επεκτείνει τις ιστορικές εγκαταστάσεις της Audemars Piguet στην Ελβετία. Έτσι, ο Ingels και η ομάδα του σχεδίασαν αυτό το μοναδικό, γυάλινο pavilion που συμπληρώνει αρχιτεκτονικά το παλιό κτίριο της εταιρείας, εκεί όπου οι Jules Louis Audemars και Edward Auguste Piguet είχαν φτιάξει το εργοστάσιό τους το 1875.

Ο χώρος δε χρησιμοποιείται απλώς ως μουσείο αλλά αποτελεί παράλληλα και χώρο εργασίας για τους τεχνίτες της εταιρείας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν και ειδικά μέρη όπου το κοινό μπορεί να παρατηρήσει τη δουλειά που κάνουν οι εργαζόμενοι. 

Λόγω της κατασκευής του, το μουσείο μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος, ενώ χάρη στη γυάλινη πρόσοψή του οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν την απομακρυσμένη κοιλάδα στα βουνά Jura. Η εξωτερική του όψη είναι πλήρως εναρμονισμένη με το τοπίο, καθώς ακόμη και η οροφή του είναι καλυμμένη από γκαζόν, χάρη στο οποίο εξασφαλίζεται η ρύθμιση της θερμοκρασίας και η απορρόφηση του νερού.

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan


Στο εσωτερικό, τα πατώματα έχουν διαφορετικές κλίσεις έτσι ώστε να προσαρμόζονται με το φυσικό έδαφος, ενώ η εσωτερική του διάταξη προσφέρει στον επισκέπτη μια γραμμική, χωρική εμπειρία.


Οι καμπύλοι, γυάλινοι τοίχοι κινούνται κατά τη φορά του ρολογιού προς το κέντρο του σπιράλ. Κατ'αυτόν τον τρόπο, οι επισκέπτες μετακινούνται μέσα στον χώρο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που κινείται ο δείκτης ενός ρολογιού.


Ο χώρος, βέβαια, δε χρησιμοποιείται απλώς ως μουσείο αλλά αποτελεί παράλληλα και χώρο εργασίας για τους τεχνίτες της εταιρείας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν και ειδικά μέρη όπου το κοινό μπορεί να παρατηρήσει τη δουλειά που κάνουν οι εργαζόμενοι. Περικλείοντας την ιστορία δύο αιώνων, το μουσείο έχει πάνω από 300 ρολόγια με αρκετές μινιατούρες και πρωτότυπα σχέδια.

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan


«Θέλαμε οι επισκέπτες να βιώνουν την κληρονομιά μας, το savoir-faire, την πολιτιστική καταγωγή και το ανοιχτό πνεύμα απέναντι στον κόσμο μέσα σε ένα κτίριο που θα αντανακλά τόσο τις ρίζες όσο και το όραμά μας που κοιτάει στο μέλλον», αναφέρει η Jasmine Audemars, επικεφαλής του προσωπικού στο μουσείο.

«Ταυτόχρονα, όμως, θέλαμε να αποδώσουμε ένα φόρο τιμής στους κατασκευαστές ρολογιών και τους τεχνίτες που έχουν κάνει την Audemars Piguet αυτό που είναι σήμερα».

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan

Με πληροφορίες από Design Boom

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ