Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος

0

H ελβετική εταιρεία πολυτελών ρολογιών Audemars Piguet ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες το άνοιγμα του καινούργιου της μουσείου, «Living», τον σχεδιασμό του οποίου ανέλαβε ο Όμιλος Bjarke Ingels (BIG).


Ενώνοντας την ιστορία με την καινοτομία, το κτίριο έχει σπιράλ σχήμα και καλεί τους επισκέπτες να εξερευνήσουν μια εκτενή συλλογή ρολογιών, αλλά και να δουν από κοντά τα εργοστάσια παραγωγής που υπάρχουν εκεί.


Το 2014, όταν διεξήχθη ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την κατασκευή του μουσείου, η BIG έθεσε ως στόχο να επεκτείνει τις ιστορικές εγκαταστάσεις της Audemars Piguet στην Ελβετία. Έτσι, ο Ingels και η ομάδα του σχεδίασαν αυτό το μοναδικό, γυάλινο pavilion που συμπληρώνει αρχιτεκτονικά το παλιό κτίριο της εταιρείας, εκεί όπου οι Jules Louis Audemars και Edward Auguste Piguet είχαν φτιάξει το εργοστάσιό τους το 1875.

Ο χώρος δε χρησιμοποιείται απλώς ως μουσείο αλλά αποτελεί παράλληλα και χώρο εργασίας για τους τεχνίτες της εταιρείας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν και ειδικά μέρη όπου το κοινό μπορεί να παρατηρήσει τη δουλειά που κάνουν οι εργαζόμενοι. 

Λόγω της κατασκευής του, το μουσείο μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος, ενώ χάρη στη γυάλινη πρόσοψή του οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν την απομακρυσμένη κοιλάδα στα βουνά Jura. Η εξωτερική του όψη είναι πλήρως εναρμονισμένη με το τοπίο, καθώς ακόμη και η οροφή του είναι καλυμμένη από γκαζόν, χάρη στο οποίο εξασφαλίζεται η ρύθμιση της θερμοκρασίας και η απορρόφηση του νερού.

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan


Στο εσωτερικό, τα πατώματα έχουν διαφορετικές κλίσεις έτσι ώστε να προσαρμόζονται με το φυσικό έδαφος, ενώ η εσωτερική του διάταξη προσφέρει στον επισκέπτη μια γραμμική, χωρική εμπειρία.


Οι καμπύλοι, γυάλινοι τοίχοι κινούνται κατά τη φορά του ρολογιού προς το κέντρο του σπιράλ. Κατ'αυτόν τον τρόπο, οι επισκέπτες μετακινούνται μέσα στον χώρο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που κινείται ο δείκτης ενός ρολογιού.


Ο χώρος, βέβαια, δε χρησιμοποιείται απλώς ως μουσείο αλλά αποτελεί παράλληλα και χώρο εργασίας για τους τεχνίτες της εταιρείας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν και ειδικά μέρη όπου το κοινό μπορεί να παρατηρήσει τη δουλειά που κάνουν οι εργαζόμενοι. Περικλείοντας την ιστορία δύο αιώνων, το μουσείο έχει πάνω από 300 ρολόγια με αρκετές μινιατούρες και πρωτότυπα σχέδια.

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan


«Θέλαμε οι επισκέπτες να βιώνουν την κληρονομιά μας, το savoir-faire, την πολιτιστική καταγωγή και το ανοιχτό πνεύμα απέναντι στον κόσμο μέσα σε ένα κτίριο που θα αντανακλά τόσο τις ρίζες όσο και το όραμά μας που κοιτάει στο μέλλον», αναφέρει η Jasmine Audemars, επικεφαλής του προσωπικού στο μουσείο.

«Ταυτόχρονα, όμως, θέλαμε να αποδώσουμε ένα φόρο τιμής στους κατασκευαστές ρολογιών και τους τεχνίτες που έχουν κάνει την Audemars Piguet αυτό που είναι σήμερα».

Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος Facebook Twitter
Φωτο: Iwan Baan

Με πληροφορίες από Design Boom

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.