Επτά αρχιτεκτονικές προτάσεις για το νέο κωδωνοστάσιο της Παναγίας των Παρισίων

Επτά αρχιτεκτονικές προτάσεις για το νέο κωδωνοστάσιο της Παναγίας των Παρισίων Facebook Twitter
Η πρόταση του Γάλλου σχεδιαστή Mathieu Lehanneur.
8

Από τη στιγμή που ξέσπασε η καταστροφική πυρκαγιά στην Παναγία των Παρισίων και ο Γάλλος πρωθυπουργός ανακοίνωσε διαγωνισμό για την αντικατάσταση του κωδωνοστασίου της, πλήθος αρχιτεκτόνων έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους. Εδώ θα δούμε τις επτά πιο ενδιαφέρουσες.

Studio Fuksas

Οι Ιταλοί αρχιτέκτονες Massimiliano και Doriana Fuksas έχουν προτείνει να προστεθεί μια σύγχρονη οροφή και ένα κωδωνοστάσιο από κρύσταλλο Baccarat το οποίο θα ανάβει τη νύχτα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Massimiliano e Doriana Fuksas (@fuksas_architects) στις

Mathieu Lehanneur

O Γάλλος σχεδιαστής Mathieu Lehanneur προτείνει να αντικαταστήσουν το κωδωνοστάσιο με ότι υπήρχε στο σημείο εκείνο κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς και όχι με ένα αντίγραφο αυτού που είχε χτιστεί 150 χρόνια πριν. 

«Λατρεύω την ιδέα να παγώσουμε αυτή τη στιγμή στην ιστορία με την ελπίδα να διατηρηθεί για αιώνες. Μια μνημειώδης μόνιμη φλόγα που θα καλύπτεται από χρυσά φύλλα. Για μένα, είναι ένας τρόπος να αποθανατίσουμε την καταστροφή και να την μετατρέψουμε σε ομορφιά, αλλάζοντάς τη από εφήμερη σε μόνιμη». 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Mathieu Lehanneur (@mathieulehanneur) στις

Vizumatelier

Η πρόταση της Vizumatelier που έχει έδρα τη Μπρατισλάβα είναι να τοποθετηθεί ένας ελαφρύς πύργος από τον οποίο θα φεύγει μια δέσμη φωτός προς τον ουρανό.

"Στη γοτθική εποχή οι οικοδόμοι προσπαθούσαν να φτάσουν στον ουρανό. Ο Viollet le Duc το δοκίμασε επίσης τον 19ο αιώνα και ήρθε πιο κοντά. Στην εποχή μας είναι δυνατό να συμβεί», δήλωσαν οι αρχιτέκτονες του γραφείου.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Vizum Atelier (@vizumatelier) στις

Kiss The Architect

Το κυπριακό αρχιτεκτονικό γραφείο Kiss The Architect πρότεινε την ανακατασκευή του κωδωνοστασίου χρησιμοποιώντας μια μίξη από τόξα και μπάλες τοποθετημένα όλα γύρω από μια κεντρική σκάλα. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη kiss the architect (@kissthearchitect) στις

 

AJ6 Studio

Το αρχιτεκτονικό γραφείο με έδρα το Σάο Πάολο φαντάζεται την Παναγία των Παρισίων ξαναχτισμένη με οροφή και κωδωνοστάσιο φτιαγμένα σχεδόν αποκλειστικά από βιτρό. 

«Στη γοτθική αρχιτεκτονική υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ γης και ουρανού και μέσα στον καθεδρικό ο φυσικός φωτισμός πολλαπλασιάζεται σε χρώματα μέσα από το βιτρό» εξηγεί ένας από τους αρχιτέκτονες του γραφείου, ο Alexandre Fantozzi.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Alexandre Fantozzi (@alexandre_fantozzi) στις

 

Alexander Nerovnya

Ο Ρώσος αρχιτέκτονας Alexander Nerovnya προτείνει τον συνδυασμό μιας γυάλινης οροφής με ένα πιο παραδοσιακό κωδωνοστάσιο. 

«Όταν θα βλέπουν οι άνθρωποι τον καθεδρικό ναό θα νιώθουν έναν ισχυρό δεσμό με την ιστορία κοιτώντας τα αρχαία και τα μοντέρνα τμήματα μαζί», εξηγεί ο Nerovnya.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Alexander Nerovnya (@alex_nerovnya) στις


David Deroo

Ο Γάλλος αρχιτέκτονας και καλλιτέχνης David Deroo δημιούργησε ένα σχέδιο για "μια ιδανική αναπαράσταση του πώς θα μπορούσε να ανακατασκευαστεί η Notre-Dame". Η απεικόνιση δείχνει μια εκσυγχρονισμένη εκδοχή της οροφής και του κωδωνοστασίου που διατηρεί πολλά από το πρωτότυπο. 

«Θα πρέπει να βρεθεί κοινό έδαφος μεταξύ της αναγνώρισης του παρελθόντος και της αναβάθμισης της νέας εποχής» δήλωσε ο Deroo.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη DerooDavid (@deroodavid) στις

Design
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Design / Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Συνδυάζοντας τον τρόπο που διακοσμούσαν τα αρχαία ελληνικά αγγεία με τεχνικές που χρησιμοποιούνται στις κινεζικές πορσελάνες και φέρνοντάς τα όλα αυτά στο σήμερα, η βραβευμένη Κύπρια εικονογράφος δημιουργεί κεραμικά έργα που δεν μοιάζουν με άλλα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

7 σχόλια
Αυτό με το βιτρώ μοιάζει να σέβεται περισσότερο την ιστορία του κτιρίου και να "δένει" μαζί του.(Βρήκα ενδιαφέροντα ωστόσο και κάποια στοιχεία του 3 και του 7 αν θέλουμε να δώσουμε ένα touch της σύγχρονης τεχνολογίας υλικών κι αισθητικής.)