Όταν το 2013 η Τουρκία συμμετείχε στην κούρσα διεκδίκησης των Ολυμπιακών Αγώνων 2020, είχε ανακοινώσει τη δημιουργία του μεγαλύτερου αεροδρομίου στον κόσμο. Παρόλο που η Κωνσταντινούπολη δεν θα είναι τελικά η πόλη που θα φιλοξενήσει τους αγώνες, η Τουρκία δεν εγκατέλειψε το σχέδιο της και προχωράει στην κατασκευή του.
Η διάσημη αρχιτεκτονική ομάδα Grimshaw η οποία έχει υπογράψει μερικά από τα μεγαλύτερα έργα στον τομέα των μεταφορών παγκοσμίως, έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες μακέτες και πληροφορίες για το έργο.
Το "Istanbul Grand Airport" θα είναι το τρίτο αεροδρόμιο της πόλης και θα καταλαμβάνει έκταση 1 εκατ. τετραγωνικών ποδιών, 6 αεροδιαδρόμους και πολυτελείς χώρους. Υπολογίζεται πως ετησίως 130 εκατ. επιβάτες θα μετακινούνται από και προς αυτό ή θα τον χρησιμοποιούν ως ενδιάμεση στάση. Το νούμερο αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από τον τωρινό κάτοχο του ρεκόρ για το αεροδρόμιο με τη μεγαλύτερη κίνηση που είναι της Ατλάντα.
H στρατηγική της Τουρκίας είναι πολύ συγκεκριμένη και δεν επιδιώκει αποκλειστικά τον εντυπωσιασμό. Η Κωνσταντινούπολη έχει τα τελευταία χρόνια μετατραπεί σε ένα πολύ θελκτικό προορισμό που ετησίως γνωρίζει ραγδαία αύξηση επισκεπτών και συναγωνίζεται προορισμούς όπως το Λονδίνο και το Παρίσι που χρόνια κατείχαν τα σκήπτρα της δημοφιλίας. Το δεύτερο όμως χαρτί στο οποίο η Τουρκία ποντάρει είναι πως αν δημιουργήσει τις κατάλληλες εγκαταστάσεις θα γίνει η "υποχρεωτική" στάση όλων των πτήσεων από τη Δύση προς την Ανατολή και το αντίστροφό, ενώ φιλοδοξεί πως θα καταφέρει να εκμεταλλευτεί λόγω γεωγραφικής θέσης και τις πτήσεις από και προς Ασία και κυρίως προς την Κίνα. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να μπει στην διαδικασία να κατασκευάσει ένα κολοσσιαίο έργο που αν τελικά λειτουργήσει σύμφωνα με το πλάνο θα την κάνει κυρίαρχη στο χώρο των αερομεταφορών.
σχόλια