Η Stonetech ταξιδεύει τα ελληνικά μάρμαρα σε όλο τον κόσμο και βάζει στόχο τη βιωσιμότητά τους

Η Stonetech ταξιδεύει τα ελληνικά μάρμαρα σε όλο τον κόσμο και βάζει στόχο τη βιωσιμότητά τους Facebook Twitter
0

Η Stonetech ξεκίνησε το 1975 στο Ηράκλειο της Κρήτης ως μια τοπική βιομηχανία μαρμάρου από τον Μανώλη Γωνιανάκη. Σήμερα έχει πετύχει να κάνει τα ελληνικά μάρμαρα γνωστά διεθνώς, ενώ ταυτόχρονα αποδεικνύει έμπρακτα πως για να γίνουν βιώσιμα το μόνο που χρειάζεται είναι όραμα, τεχνογνωσία και καινοτόμες ιδέες, κάτι που αναμφίβολα διαθέτει. Η Ειρήνη Γιωργαλή, Chief Marketing Officer της Stonetech, μας μιλά για την αυξανόμενη ζήτηση των ελληνικών μαρμάρων παγκοσμίως, εξηγεί πώς μπορεί η παραγωγή τους να είναι βιώσιμη και αποκαλύπτει τις νέες τάσεις στην εφαρμογή τους.

 — Εκπροσωπείτε μια εταιρεία με μεγάλη δυναμική στις εξαγωγές και ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά. Κατά τη γνώμη σας, πόσο μεγάλη είναι η στροφή στο μάρμαρο στην εγχώρια αγορά, αλλά και διεθνώς.
Το μάρμαρο ήταν ανέκαθεν στο επίκεντρο της αγοράς των κατασκευαστικών υλικών σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αυτό που κατά καιρούς αλλάζει είναι οι τάσεις στις εφαρμογές και οι προτιμήσεις στα χρώματα. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, παρατηρείται όντως μεγαλύτερη στροφή, καθώς, πέρα από την ομορφιά του, αποτελεί ένα φυσικό και βιώσιμο υλικό με εξαιρετική αντοχή στον χρόνο, δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης και πολύ χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα κατά τη διαδικασία παραγωγής. Οπότε εναρμονίζεται πλήρως με τη φιλοσοφία της αρχιτεκτονικής και του κατασκευαστικού κλάδου που δημιουργούν με βάση ακριβώς αυτά τα πρότυπα Για να καλύψουμε την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση στο εξωτερικό, ανοίξαμε γραφεία στην Αμερική με μόνιμα στελέχη, που διαχειρίζονται και αναπτύσσουν το δίκτυο χονδρικής. Ταυτόχρονα έχουμε ενώσει τις δυνάμεις μας με τον αρχιτέκτονα του Ελληνικού Μαρμάρου κ. Σπύρο Σούλη, που δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ, και μαζί αναλαμβάνουμε πλέον μεγάλα κατασκευαστικά έργα μέσα από τις συνεργασίες με αρχιτεκτονικά γραφεία του εξωτερικού, επενδυτικές και κατασκευαστικές εταιρείες.


— Τι είναι αυτό που αυξάνει συνεχώς τη ζήτηση για ελληνικά μάρμαρα;
Μπορούμε σήμερα να κάνουμε λόγο για εξωστρέφεια ως προς την προώθηση του μαρμάρου. Διαφαίνεται πλέον μια συλλογική προσπάθεια παρουσίας των εκπροσώπων του ελληνικού μαρμάρου στο εξωτερικό, μέσω της οποίας έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα διεθνές brand με μεγάλη δυναμική ‒ εξάλλου καμιά χώρα δεν μπορεί να μας ανταγωνιστεί ούτε σε ποικιλία ούτε σε ποιότητα. Διαθέτουμε δημοφιλή σε παγκόσμιο επίπεδο υλικά για το χρώμα τους, όπως το Pentelikon με τα ονειρικά νερά του, το ολόλευκο της Θάσου, που όμοιό του δεν υπάρχει στον κόσμο, το μοντέρνο Aliveri Grey με τις μοναδικές γκρι αποχρώσεις του, τα μάρμαρα Volakas & Ikarus με τα υπέροχα νερά τους, το Veria Green, το Tinos, το Verde Oasis και τόσα άλλα χρωματιστά και λευκά μάρμαρα. Πίσω από την αυξανόμενη ζήτηση κρύβεται, λοιπόν, τόσο η προσπάθεια για εξωστρέφεια μέσα από τη συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων μαρμάρου σε εκθέσεις όσο και το ίδιο το υλικό.

 — Παράλληλα με τη μεγάλη δημοτικότητά του, είναι πλέον ορατό πως όλο και πιο συχνά αποτελεί μια λύση που ταιριάζει στην παλέτα των πιο βιώσιμων υλικών. Πώς προκύπτει αυτό;
Πέρα από το αισθητικό κομμάτι, το μάρμαρο είναι από τα πιο ανθεκτικά κατασκευαστικά υλικά. Κάθε μάρμαρο διαθέτει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ιδιότητες που το καθιστούν κατάλληλο ή μη για τις αρχιτεκτονικές εφαρμογές. Εμείς παρέχουμε αυτά τα δεδομένα στους συνεργάτες μας, κατόπιν δοκιμών πάνω στις επιφάνειες και με εργαλεία για να κάνουν πιο αποτελεσματικά τη δουλειά τους. Για παράδειγμα, υπάρχουν μάρμαρα με μεγάλη αντοχή στο κρύο και επιλέγονται για πρότζεκτ σε χώρες με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, όπως το Silver Cloud, που έχουμε τοποθετήσει σε εξωτερικές ορθομαρμαρώσεις σε Ρωσία, Κίνα, Καναδά και άλλες χώρες. Στα πιο θερμά κλίματα υπάρχει μεγάλη ζήτηση για το μάρμαρο της Θάσου, το οποίο, εκτός από μοναδικό ολόλευκο χρώμα, έχει την ιδιότητα να μονώνει από τη ζέστη. Όλες αυτές τις πληροφορίες τις μοιραζόμαστε με τους πελάτες μας αλλά και φοιτητές μέσα από το Stonetech Academy. Άλλωστε η επιλογή του ορθού υλικού για σωστή εφαρμογή με γνώμονα και τη γεωγραφική θέση της εκάστοτε κατασκευής παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα των υλικών.

Ελληνικά μάρμαρα όπως αυτά της Θάσου, του Διονύσου και το Βώλακα είναι γνωστά παγκοσμίως και στις πρώτες θέσεις των εξαγωγών.


 
— Το μάρμαρο είναι επίσης εξαιρετικά ανθεκτικό, κάτι που καθιστά πιο εύκολη την επισκευή ή την ανακύκλωσή του. Πώς επιτυγχάνει η Stonetech την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος;
H Stonetech είναι από τις ελάχιστες εταιρείες του κλάδου παγκοσμίως που επενδύει στην ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Στη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής μας, στο Ηράκλειο Κρήτης, καλύπτουμε κατά 80% τις ανάγκες μας σε ρεύμα μέσα από φωτοβολταϊκά συστήματα και με επέκταση των πάνελ, ενώ το ποσοστό θα αυξηθεί περισσότερο. Στον κλάδο μας γίνεται πολύ μεγάλη κατανάλωση νερού, γι’ αυτό η εταιρεία μας ανακυκλώνει κατά 85% το νερό που χρησιμοποιεί, ενώ και εδώ γίνεται επέκταση για να μπορούμε να επιτύχουμε ποσοστά 90-95%. Μία ακόμη πρακτική που ακολουθούμε είναι να αντικαθιστούμε τα οχήματά μας, από forklifts έως αυτοκίνητα πωλήσεων και όπου αλλού αυτό είναι εφικτό, με ηλεκτρικά και υβριδικά. Τέλος, επιλέγουμε συνεργάτες που έχουν πιστοποιήσεις για βέλτιστες πρακτικές, π.χ. στο τυπογραφικό κομμάτι, τα χαρτιά για τα έντυπά μας ή τα υλικά για τον δειγματισμό μας φροντίζουμε να είναι από ανακυκλωμένα υλικά. Η υπευθυνότητα μιας εταιρείας απέναντι στο περιβάλλον μπορεί να εκφραστεί με πολλούς τρόπους, και για εμάς είναι κομμάτι του τρόπου που λειτουργούμε, της ευρύτερης φιλοσοφίας μας.

Η Stonetech ταξιδεύει τα ελληνικά μάρμαρα σε όλο τον κόσμο και βάζει στόχο τη βιωσιμότητά τους Facebook Twitter
Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν


— Πολλοί χαρακτηρίζουν το μάρμαρο ως «λευκό χρυσό». Γιατί η βιομηχανία μαρμάρου στην Ελλάδα είναι σημαντική για την οικονομία της χώρας;
Παρά το μικρό της μέγεθος, η χώρα μας έχει την τύχη να είναι πλούσια σε φυσικά πετρώματα. Ελληνικά μάρμαρα όπως αυτά της Θάσου, του Διονύσου και το Βώλακα είναι γνωστά παγκοσμίως και στις πρώτες θέσεις των εξαγωγών. Υπάρχει τεράστιος πλούτος σε μάρμαρα με άριστα χαρακτηριστικά, ιδανικά για πλήθος εφαρμογών και με πολύ μεγάλη χρωματική γκάμα, που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν, για παράδειγμα, από τα ιταλικά. Την ίδια στιγμή, οι τιμές μας είναι σε μακράν πιο προσιτά επίπεδα για την ποιότητά τους. Ωστόσο δεν υπάρχει οργανωμένη στρατηγική από το κράτος, με αποτέλεσμα να μην αποδίδει ο κλάδος στο 100% τη συμβολή του στην οικονομία της χώρας. Πάνω από το 90% της παραγωγής της Ελλάδας σε ελληνικό μάρμαρο εξάγεται κυρίως σε Κίνα, Αμερική, Μέση Ανατολή και χώρες της Β. Αφρικής, ενώ το 2022 οι εξαγωγές συνολικά άγγιξαν τα 307 εκατ. ευρώ, παρά την πτώση στις εξαγωγές προς την Κίνα, ποσό που μεταφράζεται σε 791.000 τόνους. Αυτήν τη στιγμή υπάρχει πλήθος πρεσβευτών του ελληνικού μαρμάρου σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι ενημερώνουν για τα υλικά μας και συμβάλλουν στη διάδοσή τους. Ωστόσο, αν υπήρχε οργανωμένη εθνική στρατηγική, θα μιλούσαμε για άλλες δυναμικές. Γίνεται βέβαια προσπάθεια από τον κλάδο κι αυτό είναι σημαντικό, ενώ έως έναν βαθμό υποστηρίζει και το Enterprise Greece.

— Μιλήστε μας για την ποικιλία των μαρμάρων που προσφέρει η Stonetech, και τις χρήσεις τους. 
Στη Stonetech θέλουμε να προσφέρουμε μοναδικά υλικά, ώστε μέσα από τα προϊόντα μας να δημιουργούνται καλαίσθητοι και λειτουργικοί χώροι σε αρμονία με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Η εταιρεία επενδύει συνεχώς στον εμπλουτισμό της γκάμας της, ενώ διαθέτει αποκλειστική πρόσβαση σε λατομεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, ιδιόκτητα ή μη, με στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας, της ποσότητας και της ποικιλίας που χρειάζονται οι πελάτες μας αλλά και την τροφοδοσία του δικτύου χονδρικής, που ξεπερνά τις 40 χώρες. Την ίδια στιγμή, διατηρούμε μακροχρόνιες συνεργασίες, καθώς έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε πλήρη γκάμα προϊόντων κατάλληλων για όλα τα είδη αρχιτεκτονικών εφαρμογών, ιδίως τα υλικά των δικών μας λατομείων, όπως για παράδειγμα το Aliveri Grey, που προσφάτως προστέθηκε στο χαρτοφυλάκιό μας και είναι κατάλληλο για εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, αλλά και για πισίνες. Πετρώματα απ’ όλη την Ελλάδα και όλον τον κόσμο βρίσκονται στο ειδικά διαμορφωμένο showroom πλακών στην Οινόη καθώς και στο e-showroom stonetech2b2.com.


 — Ποια είναι η τωρινή και η επόμενη τάση στην εφαρμογή μαρμάρων;
Η αλήθεια είναι πως οι τάσεις ορίζονται από τους αρχιτέκτονες και τις βλέπουμε κάθε χρόνο στη Marmomac της Ιταλίας, όπου η Stonetech συμμετέχει ανελλιπώς. Αν και πλέον η τάση είναι χρωματιστά μάρμαρα με έντονα χαρακτηριστικά, αυτό δεν σημαίνει ότι το λευκό έχει χάσει την πρωτοκαθεδρία του.
Παράλληλα παρατηρούμε ολοένα περισσότερες επεξεργασίες και ανάγλυφες επιφάνειες με διαφορετικές υφές, αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης από τους αρχιτέκτονες, οι οποίοι επιθυμούν να κάνουν νέες προτάσεις με βάση το μάρμαρο. Οι νέες τεχνολογίες και τα ειδικά μηχανήματα βοηθούν πολύ να ανταποκριθούμε σε αυτά τα ζητούμενα. Πέρσι λανσάραμε τη σειρά «Metamorphosis» με δέκα διαφορετικές υφές που πραγματικά μεταμορφώνουν τα υλικά και προσφέρουν φρέσκες προτάσεις. Επίσης βλέπουμε μία τάση για χρήση ρεταλιών, οπότε συνθέτουμε δάπεδα, ειδικές κατασκευές, ορθομαρμαρώσεις, διακοσμητικά έπιπλα και άλλα αντικείμενα από μικρότερα τεμάχια μαρμάρου, υπόλοιπα από άλλες κατασκευές, δίνοντας έτσι δεύτερη ευκαιρία σε όλα τα υλικά. Αυτό επιτυγχάνεται είτε με προσμείξεις με άλλα υλικά είτε αποκλειστικά με τα ρετάλια. 

— Αρχιτέκτονες, κατασκευαστές, επενδυτές: ποιοι είναι σήμερα οι μεγαλύτεροι φαν των μαρμάρων και γιατί;
Όλοι. Τα μάρμαρα είναι φυσικά, όμορφα, μοναδικά, ποιοτικά, βιώσιμα υλικά που προσθέτουν υπεραξία στο τελικό προϊόν, στο έργο που παραδίδεται στον τελικό αποδέκτη. Τόσο οι αρχιτέκτονες όσο οι κατασκευαστές και οι επενδυτές ταυτίζονται είτε με όλα είτε με κάποια από τα πλεονεκτήματα που έχουν να προσφέρουν. Άλλωστε, τα μάρμαρα και τα φυσικά πετρώματα εν γένει είναι πραγματικά έργα τέχνης. Ποιος δεν θα ήθελε να δημιουργήσει μοναδικούς χώρους με βάση την τέχνη;Πέρα από το μάρμαρο, η Stonetech διαθέτει τεράστια γκάμα σύγχρονων προϊόντων, πολλά εκ των οποίων φέρουν χαρακτηριστικά βιωσιμότητας...
Επενδύουμε συνεχώς σε καινοτόμες επιφάνειες, προτείνοντας νέα υλικά και λύσεις. Στο χαρτοφυλάκιό μας έχουμε επίσης τεχνητές επιφάνειες, ενώ εκπροσωπούμε εταιρείες παγκόσμιας φήμης, όπως η NEOLITH, που κατασκευάζει υλικά από 100% φυσικές πρώτες ύλες χωρίς βλαβερές ουσίες για το περιβάλλον, αφού αποτελούνται σε ποσοστό έως και 52% από ανακυκλωμένο υλικό, το οποίο είναι 100% ανακυκλώσιμο.

Η Stonetech ταξιδεύει τα ελληνικά μάρμαρα σε όλο τον κόσμο και βάζει στόχο τη βιωσιμότητά τους Facebook Twitter
Το ξενοδοχειακό συγκρότημα Carlton Ritz Maui

 

ΣΠΥΡΟΣ ΣΟΥΛΗΣ: Είμαστε τυχεροί στη Μεσόγειο γιατί σε ολόκληρη την Αμερική δεν υπάρχει μάρμαρο

«Σαν τρισδιάστατη φωτογραφία της ελληνικής γης που διατηρήθηκε στο βάθος των αιώνων», λέει ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας Σπύρος Σούλης, που από νωρίς αναγνώρισε τα πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, έβαλε στόχο να τα ταξιδέψει στην άλλη άκρη του κόσμου και σήμερα έχει κάνει την Αμερική να παραμιλά με αυτά. 

Τον συναντήσαμε στο αρχιτεκτονικό γραφείο του Soulis & Berlic Architects, στο κέντρο της Αθήνας, όπου και περνά τον περισσότερο χρόνο του, όταν δεν βρίσκεται στη Νέα Υόρκη για ένα από τα διάφορα πρότζεκτ που έχει αναλάβει. «Όταν πήγα στην Αμερική, δεν υπήρχε το ελληνικό μάρμαρο και σήμερα έχουμε κάνει τον κόσμο να καταλαβαίνει ότι είναι το branding μας», εξηγεί.

 — Πώς κατάφερες να κάνεις το ελληνικό μάρμαρο Νο1 στην Αμερική;
Η ιστορία ξεκίνησε πριν από έντεκα χρόνια, μέσα στη μεγάλη κρίση. Ανέκαθεν αγαπούσα και χρησιμοποιούσα το μάρμαρο, έχει την ιδιότητα του αιώνιου, διαθέτει πλαστικότητα, είναι αριστοκρατικό και ταυτόχρονα σκληρό υλικό, με τεράστια αντοχή. Έχοντας σπουδάσει και ζήσει στο εξωτερικό πολλά χρόνια, σκέφτηκα να σχεδιάσω ένα κομμάτι μάρμαρο έτσι ώστε να πάει στα καλύτερα σημεία της Αμερικής και μετά σε όλο τον κόσμο. Κάπως έτσι ξεκίνησα την πρώτη μου σειρά με έπιπλα και αντικείμενα από μάρμαρο, η οποία κυκλοφόρησε, μεταξύ άλλων, και στη Νέα Υόρκη. Διαπίστωσα ότι οι Αμερικανοί αγαπάνε πολύ το μάρμαρο ‒ και δικαιολογημένα. Ωστόσο συνειδητοποίησα ότι δεν υπήρχε τίποτα ξεκάθαρα ελληνικό, ήταν όλα ιταλικά ή ακόμη και ελληνικά, βαφτισμένα ιταλικά. Εκεί κάπου θύμωσα και πείσμωσα. Άρχισα να μιλάω με αρχιτεκτονικά γραφεία και σημαντικούς ανθρώπους από τον χώρο του design. Τους παρουσίασα τα ελληνικά μάρμαρα και τους εξήγησα την ιστορία τους. Everybody loves a good story. Και τα μάρμαρα έχουν το τελειότερο story ‒ έχουν θεούς και Παρθενώνες!

— Ποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό πιστεύεις ότι γοήτευσε περισσότερο τους Αμερικανούς;
Στο εξωτερικό αγαπάνε πάρα πολύ το ελληνικό μάρμαρο ως υλικό, τους αρέσει κυρίως το ότι έχουμε τεράστια ποικιλία σε χρώματα. Επίσης πρόκειται για υλικό που κάθε κομμάτι του είναι διαφορετικό, κανένα δεν είναι ίδιο με άλλο. Κι αυτό είναι εξίσου σημαντικό, το uniqueness του. 

Η Stonetech ταξιδεύει τα ελληνικά μάρμαρα σε όλο τον κόσμο και βάζει στόχο τη βιωσιμότητά τους Facebook Twitter
Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν

— Τελικά, τι είναι αυτό που κάνει το ελληνικό μάρμαρο να ξεχωρίζει τόσο;
Στην Ελλάδα υπάρχει τεράστια γκάμα μαρμάρων, γιατί έχουμε πολλά κοιτάσματα, σχεδόν κάθε βουνό έχει μια διαφορετική ποικιλία. Είμαστε τυχεροί στη Μεσόγειο γιατί σε ολόκληρη την Αμερική δεν υπάρχει μάρμαρο, υπάρχει πολύς γρανίτης και πωρόλιθος. Γι’ αυτό εκεί το μάρμαρο θεωρείται εξωτικό. Παράλληλα, διαθέτουμε φοβερή τεχνογνωσία. Οι τεχνίτες μαρμάρου στην Ελλάδα ανήκουν στα επαγγέλματα που περνάνε από γενιά σε γενιά, μέσα στο DNA μας κουβαλάμε μια τέχνη χιλιάδων ετών. 

— Πώς από «ντεμοντέ», στη συνείδηση πολλών, έφτασε να μεσουρανεί ξανά στην αρχιτεκτονική και το design;
Από παλιά στην Ελλάδα υπήρχε μια εσφαλμένη αντίληψη, ότι για παράδειγμα το μάρμαρο δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί γι’ αυτόν τον σκοπό, γιατί θα λεκιάσει. Πλέον αυτό δεν ισχύει. Έχουν βγει πολύ υψηλής τεχνολογίας υγρά που μπορεί να κάνουν αδιαβροχοποίηση και το μάρμαρο χρησιμοποιείται πια σχεδόν όλες τις επιφάνειες. Στην Ελλάδα περάσαμε μια περίοδο που τα πετάξαμε όλα επειδή μας φάνηκαν παλιά. Και τώρα ψάχνουν όλοι να βρουν τους παλιούς μαρμάρινους νιπτήρες που κάποτε ξήλωναν. Εδώ ίσως απλώς το έχουμε συνηθίσει, επειδή μπορείς εύκολα να βρεις οικονομικά μάρμαρα. Στον υπόλοιπο κόσμο αυτό το υλικό είναι εισαγόμενο, εξωτικό, και το πληρώνουν αδρά. Πρόκειται αναμφίβολα για πολύ σημαντικό εξαγώγιμο προϊόν της Ελλάδας.

 — Υπάρχει στην Ελλάδα αντίστοιχη ζήτηση για μάρμαρο, όπως στην Αμερική; 
Στην Ελλάδα δεν τους ενδιαφέρει τόσο πολύ να είναι ξεχωριστό το κάθε κομμάτι, όπως στην Αμερική. Οι Έλληνες συχνά επιλέγουν κάτι πιο οικονομικό, κι αυτό είναι απολύτως κατανοητό. Στην Αμερική, όταν επιλέγουν κάτι, θέλουν να είναι ξεχωριστό, μοναδικό και καινούργιο, όπως ακριβώς τα ελληνικά μάρμαρα δηλαδή.

 — Η Αθήνα αναμφίβολα αγαπούσε κάποτε το μάρμαρo. Θα έλεγες ότι επιστρέφουμε σταδιακά σε αυτή την τάση; 
Ο κόσμος δεν το παρατηρεί, αλλά στην Αθήνα υπάρχει πάρα πολύ μάρμαρο σε κτίρια, εισόδους, προσόψεις, αλλά πλέον και σε καινούργια έργα. Όλα τα μεγάλα κτίρια που γίνονται ξενοδοχεία φτιάχνονται με μάρμαρο. Στην Ελλάδα πλέον ακολουθούμε την τάση του εξωτερικού, αν και υπάρχει διαφορά μεταξύ του ιδιώτη και των υποδομών φιλοξενίας, όπου είναι βασική επιλογή. Άλλωστε, το μεγαλύτερο trend στα πλακίδια τα τελευταία χρόνια είναι να μοιάζουν με μάρμαρο, υπάρχει φοβερή ζήτηση για απομιμήσεις μαρμάρου, να έχεις κάτι που του μοιάζει πολύ. Κι αυτό, οπωσδήποτε, έχει αναχθεί σε τέχνη, αφού πλέον μπορείς να βρεις μέχρι και μελαμίνες και βακελίτες που μοιάζουν με μάρμαρο. Όλα τα υλικά πλέον προσπαθούν να μιμηθούν το μάρμαρο κι αυτό λέει πολλά. 

 — Τι είναι αυτό που κατατάσσει το μάρμαρο στα βιώσιμα υλικά; 
Είναι ένα φυσικό υλικό, το οποίο επιδέχεται επεξεργασία, το βάζεις μια φορά και το κρατάς για πάντα, δεν χρειάζεται να του κάνεις σχεδόν τίποτα πέρα από μια απλή συντήρηση κάθε μερικά χρόνια. Είναι ένα υλικό από τη φύση, δεν θα επιβαρύνει ποτέ το περιβάλλον, δεν έχει τίποτα χημικό και αν πάθει κάτι ‒που δεν παθαίνει‒ μπορείς να το επιδιορθώσεις, είναι διαχρονικό. Μπορεί να φτιάξεις έναν νιπτήρα και να περάσει από 30 γενιές χωρίς να αλλάξει καθόλου. 

— Μεταξύ άλλων, είσαι πρεσβευτής του ελληνικού μαρμάρου της Stonetech, μιας εταιρείας που έχει κάνει τα ελληνικά μάρμαρα γνωστά διεθνώς. 
Με τη Stonetech έχουμε κάνει μια πάρα πολύ στρατηγική, σημαντική αλλά και δημιουργική συνεργασία. Είναι μια εταιρεία με δικά της λατομεία και μια τεράστια γκάμα από μάρμαρα και υπάρχει πολλή εμπιστοσύνη μεταξύ μας. Το σημαντικότερο, όμως είναι πως στη Stonetech συνεργάζομαι με ανθρώπους με τους οποίους μοιραζόμαστε ένα κοινό όραμα. Ταυτόχρονα, είμαστε πάντα ειλικρινείς απέναντι στους πελάτες σε επίπεδο υλικών, εφαρμογής ακόμα και μειονεκτημάτων. Στους ξένους συνεργάτες δεν το έβρισκαν αυτό. 

 — Πώς διαμορφώνονται οι τάσεις στο μάρμαρο αυτήν τη στιγμή; Υπάρχουν κάποια με μεγαλύτερη ζήτηση;
Αυτήν τη στιγμή στη μόδα είναι πολύ τα χρωματιστά, τα έντονα και busy όπως λέμε, είτε χρωματιστά μονόχρωμα είτε χρωματιστά πολύχρωμα, και πάρα πολύ οι βένες. Έχουν εφαρμογή από μπάνια και εισόδους μέχρι αντικείμενα. Ακόμα και στον πιο μίνιμαλ χώρο, μπορεί να μπει απλώς ένα μαρμάρινο τραπέζι και να είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι. Φυσικά, τα λευκόφοντα και όλη η γκάμα των γκρι είναι πάντα all time classics. 

Η Stonetech ταξιδεύει τα ελληνικά μάρμαρα σε όλο τον κόσμο και βάζει στόχο τη βιωσιμότητά τους Facebook Twitter
H πισίνα του Daios Cove που επιμελήθηκε η Stonetech μέσα από τη σειρά προϊόντων Pools

 

Architecture Design Map 5: The Green Issue

Η συλλεκτική έκδοση της LiFO σε συνεργασία με το Archisearch.gr και την Design Ambassador.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ