Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος

Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
0
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter

 Από την εφεύρεσή της οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την φωτογραφία για να καταγράψουν και να διατηρήσουν στον χρόνο τις αναμνήσεις τους, τις στιγμές που πέρασαν, τα αγαπημένα πρόσωπα του παρελθόντος.


Οι φωτογραφίες μπορεί να λειτουργούν ως ευλαβικά φυλαγμένα αναμνηστικά, αλλά και ως πειστήρια μιας συναισθηματικής κατάστασης την οποία θα θέλαμε να ξεχάσουμε. Μετά από χρόνια, το κυριότερο συναίσθημα που τις συνοδεύει είναι η μελαγχολία, είτε θετικά είτε αρνητικά φορτισμένη.


Πριν κάποιο καιρό η Neuza Rodrigues, από την Λισαβώνα της Πορτογαλίας, βρήκε πεταμένες στα σκουπίδια μερικές παλιές φωτογραφίες. Ένα νεαρό ζευγάρι με το παιδί του, ανέμελες παρέες που παραθερίζουν στο κάμπινγκ, οικογενειακές στιγμές, ιδιωτικές, φιλικές μαζώξεις, χαμόγελα. Τίποτα το παράξενο δεν διαδραματιζόταν στις εικόνες αυτές, κι όμως κάποιος είχε αποφασίσει να πετάξει το παρελθόν του στα σκουπίδια. 

Στα μάτια της νεαρής καλλιτέχνιδος οι άνθρωποι αυτοί έμοιαζαν τώρα χαμένοι, και η ταυτότητά τους αλλοιωμένη. Ποιοι ήταν αυτοί οι άγνωστοι; Η σκέψη αυτή οδήγησε στην δημιουργία του πρότζεκτ "Unknown". Οι φωτογραφίες τροποποιήθηκαν από την ίδια ώστε να προστατευτεί η ταυτότητα των πρωταγωνιστών, τα πρόσωπά τους εξαφανίστηκαν κι έμεινε μόνο ένα βαρύ μελαγχολικό όσο και ερωτηματικό κενό.

Unknown Series

 

Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ