Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος

Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
0
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter

 Από την εφεύρεσή της οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την φωτογραφία για να καταγράψουν και να διατηρήσουν στον χρόνο τις αναμνήσεις τους, τις στιγμές που πέρασαν, τα αγαπημένα πρόσωπα του παρελθόντος.


Οι φωτογραφίες μπορεί να λειτουργούν ως ευλαβικά φυλαγμένα αναμνηστικά, αλλά και ως πειστήρια μιας συναισθηματικής κατάστασης την οποία θα θέλαμε να ξεχάσουμε. Μετά από χρόνια, το κυριότερο συναίσθημα που τις συνοδεύει είναι η μελαγχολία, είτε θετικά είτε αρνητικά φορτισμένη.


Πριν κάποιο καιρό η Neuza Rodrigues, από την Λισαβώνα της Πορτογαλίας, βρήκε πεταμένες στα σκουπίδια μερικές παλιές φωτογραφίες. Ένα νεαρό ζευγάρι με το παιδί του, ανέμελες παρέες που παραθερίζουν στο κάμπινγκ, οικογενειακές στιγμές, ιδιωτικές, φιλικές μαζώξεις, χαμόγελα. Τίποτα το παράξενο δεν διαδραματιζόταν στις εικόνες αυτές, κι όμως κάποιος είχε αποφασίσει να πετάξει το παρελθόν του στα σκουπίδια. 

Στα μάτια της νεαρής καλλιτέχνιδος οι άνθρωποι αυτοί έμοιαζαν τώρα χαμένοι, και η ταυτότητά τους αλλοιωμένη. Ποιοι ήταν αυτοί οι άγνωστοι; Η σκέψη αυτή οδήγησε στην δημιουργία του πρότζεκτ "Unknown". Οι φωτογραφίες τροποποιήθηκαν από την ίδια ώστε να προστατευτεί η ταυτότητα των πρωταγωνιστών, τα πρόσωπά τους εξαφανίστηκαν κι έμεινε μόνο ένα βαρύ μελαγχολικό όσο και ερωτηματικό κενό.

Unknown Series

 

Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ