Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι εναλλάσσονται αρμονικά στη «Villa Fifty-Fifty» Facebook Twitter

To μέσα-έξω καταργείται στη «Villa Fifty-Fifty»

0

Ο εξωτερικός χώρος είναι το ίδιο σημαντικός με τους εσωτερικούς χώρους στη Villa Fifty-Fifty. Η κατοικία σχεδιάστηκε από τη Studioninedots, μια αρχιτεκτονική εταιρεία που εδρεύει στο Άμστερνταμ και δημιουργήθηκε ως ένα συνονθύλευμα εναλλασσόμενων αυλών και εσωτερικών χώρων.

Χτίστηκε σε μια νέα κατοικημένη γειτονιά στο Αϊντχόβεν για μια νεαρή οικογένεια που είχε ως ζητούμενα τη στενή σχέση με τη φύση και μια μινιμαλιστική προσέγγιση. «Η επιθυμία των πελατών μας ήταν ένα οικογενειακό σπίτι όπου θα μπορούσαν να ζήσουν περισσότερο με τη φύση, θα μπορούσαν να τη βιώσουν όντας μέσα στο σπίτι» δήλωσε το στούντιο.

«Θα μπορούσαμε να προσεγγίσουμε το πρότζεκτ με τον κλασικό, κλισέ τρόπο σχεδιάζοντας ένα μικρό σπίτι με κήπο και γυάλινη πρόσοψη, που συγχωνεύει απρόσκοπτα τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους» ανέφεραν οι σχεδιαστές. «Αντ 'αυτού, αποφασίσαμε την αντίθετη προσέγγιση. Θέσαμε στον εαυτό μας την πρόκληση να αντιμετωπίσουμε όλες τις λειτουργίες με την ίδια σημασία. Ο συνδυασμός εσωτερικών και εξωτερικών χώρων ήταν η βασική ιδέα αυτού του έργου. Μισό σπίτι, μισός κήπος μαζί σαν μία μονάδα. Πενήντα-πενήντα».

Το σπίτι μοιάζει να ξεδιπλώνεται κατά μήκος του κήπου, ενισχύοντας τη σχέση μεταξύ του κτηρίου και του τοπίου και σε ένα μοναδικό συνονθύλευμα συνδέσεων μεταξύ ανοιχτού και κλειστού, μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού και είναι τυχαία οργανωμένα ώστε να διασφαλίζουν ότι είναι ανεξάρτητα το ένα από το άλλο.

Η κατοικία βρίσκεται στο Strijp R, μια νέα γειτονιά στην πόλη που πλαισιώνεται από ένα δάσος και μια βιομηχανική περιοχή που κάποτε φιλοξενούσε εργοστάσια που ανήκαν στην Philips. Το μέγεθός της κατοικίας υπαγορεύτηκε από τα καθορισμένα όρια του οικοπέδου που αγόρασε ο πελάτης, το οποίο επιλέχθηκε καθώς μπορούσε να φιλοξενήσει άνετα ένα σπίτι και έναν κήπο. Ωστόσο, αντί να δημιουργήσουν ένα σπίτι με τον παρακείμενο εξωτερικό χώρο του, οι Studioninedots επέλεξαν να «τεντώσουν» το κτίριο ακριβώς στα άκρα του χώρου.

Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι εναλλάσσονται αρμονικά στη «Villa Fifty-Fifty» Facebook Twitter
Φωτο: Frans Parthesius

Ο σχεδιασμός καθορίζεται από δύο πλωτές πλάκες σκυροδέματος, εκ των οποίων η μία σχηματίζει το ισόγειο και η άλλη ανυψώνεται. Το μεγάλο δέντρο στη μέση της βίλας σχηματίζει μια οπτική σύνδεση με τους γύρω χώρους. Ο σχεδιασμός είναι ευέλικτος, με πλήρως ανοιγόμενα παράθυρα για ενίσχυση της σχέσης εσωτερικού-εξωτερικού χώρου.

Το σπίτι μοιάζει να ξεδιπλώνεται κατά μήκος του κήπου, ενισχύοντας τη σχέση μεταξύ του κτιρίου και του τοπίου, σε ένα μοναδικό συνονθύλευμα συνδέσεων μεταξύ ανοιχτού και κλειστού, εσωτερικού και εξωτερικού, που είναι τυχαία οργανωμένα ώστε να διασφαλίζουν ότι είναι ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Η Villa Fifty-Fifty ενσωματώνει εσωτερικούς χώρους 240 τ. μ. και αυλές 240 τ.μ.. Αυτή η ισορροπία εξωτερικού και εσωτερικού χώρου δίνει στο σπίτι το όνομά του.

Το ισόγειο φιλοξενεί τους κοινούς οικογενειακούς χώρους, τα υπνοδωμάτια των ενήλικων και τα μπάνια. Ορισμένα αφήνονται ανοιχτά ή μερικώς προστατευμένα, ενώ κάποια άλλα είναι επενδεδυμένα πλήρως με γυάλινους ή αδιαφανείς τοίχους, παρέχοντας σε κάθε χώρο «τη δική του ατμόσφαιρα και φως». Ένας από τους πιο ιδιωτικούς και αυτόνομους χώρους είναι αυτός των παιδικών υπνοδωματίων που έχει τη μορφή ενός μεγάλου γυαλισμένου πύργου με επένδυση αλουμινίου.

Η βίλα ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2020.

Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι εναλλάσσονται αρμονικά στη «Villa Fifty-Fifty» Facebook Twitter
Φωτο: Frans Parthesius
Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι εναλλάσσονται αρμονικά στη «Villa Fifty-Fifty» Facebook Twitter
Φωτο: Frans Parthesius
Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι εναλλάσσονται αρμονικά στη «Villa Fifty-Fifty» Facebook Twitter
Φωτο: Frans Parthesius
Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι εναλλάσσονται αρμονικά στη «Villa Fifty-Fifty» Facebook Twitter
Φωτο: Frans Parthesius
Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι εναλλάσσονται αρμονικά στη «Villa Fifty-Fifty» Facebook Twitter
Φωτο: Frans Parthesius
Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι εναλλάσσονται αρμονικά στη «Villa Fifty-Fifty» Facebook Twitter
Φωτο: Frans Parthesius
LIFO Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι εναλλάσσονται αρμονικά στη «Villa Fifty-Fifty» Facebook Twitter
Φωτο: Frans Parthesius
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM