Η Βόρεια Κορέα, παρόλο που βρίσκεται συχνά στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων για τις απειλές πυρηνικού πολέμου, είναι μια χώρα που ο δυτικός κόσμος γνωρίζει ελάχιστα.
Εκτός από τις ανταλλαγές μεγαλοστομιών του ηγέτη της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κορέας, Κιμ Τζονγκ-ουν, με τον Αμερικάνο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ και την προσπάθεια επικοινωνίας με την Νότια Κορέα στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, η χώρα βρίσκεται πίσω από ένα πέπλο μυστηρίου για τον περισσότερο κόσμο -ειδικά όσον αφορά τη γραφιστική της. Για το graphic design των καθημερινών αντικειμένων της είναι ελάχιστα γνωστά.
Τα αντικείμενα αυτά που φωτογράφιζε για χρόνια ο Nicholas Bonner και τα συγκέντρωσε σε μια θαυμάσια έκδοση της Phaidon, με τίτλο Made in North Korea (κυκλοφόρησε το 2017), παρουσιάστηκαν σε μια έκθεση στο London's House of Illustration πέρσι τέτοια εποχή. Ήταν η πρώτη φορά που παρουσιάστηκε η -εκπληκτική- γραφιστική της Βόρειας Κορέας σε έκθεση στη Βρετανία.
Ο σχεδιασμός των καθημερινών αντικειμένων που παρουσιάζεται στις εικόνες μπορεί να φαίνεται εξωτικός και ιδιαίτερος στα μάτια ενός δυτικού, αλλά είναι παντού στη Βόρεια Κορέα και φανερώνουν μια εξέλιξη τις τελευταίες δεκαετίες που είναι αξιόλογη, τελειοποιώντας συνεχώς το design σε μια κοινωνία που είναι πολύ κλειστή.
Ο σχεδιασμός των καθημερινών αντικειμένων που παρουσιάζεται στις εικόνες μπορεί να φαίνεται εξωτικός και ιδιαίτερος στα μάτια ενός δυτικού, αλλά είναι παντού στη Βόρεια Κορέα, από τα περιτυλίγματα των συσκευασιών, τα χαρτιά που τυλίγονται οι καραμέλες, τα γραμματόσημα, τις αφίσες, και φανερώνουν μια εξέλιξη τις τελευταίες δεκαετίες που είναι αξιόλογη, τελειοποιώντας συνεχώς το design σε μια κοινωνία που είναι πολύ κλειστή. Πολλά από αυτά τα σχέδια θυμίζουν την διαφήμιση στις δυτικές χώρες της δεκαετίας του '60.
Ο Nicholas επισκέπτεται το απομονωμένο αυτό κράτος συνεχώς από το 1993, και παρόλο που αυτή τη στιγμή ζει στο Πεκίνο, γράφει και σχολιάζει την πολιτική και πολιτιστική καταπίεση και την απειλή του πυρηνικού πολέμου σε πολλά μέσα.
Τα περισσότερα από τα σχέδια στο βιβλίο του δεν δείχνουν διαφημίσεις, είναι απλά καθημερινά προϊόντα, και δείχνουν πόσο ίδιο έχει μείνει το στυλ και η αισθητική τα τελευταία 20 χρόνια επειδή δεν υπάρχουν ανταγωνιστικές επιχειρήσεις.
σχόλια