Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων

Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης του Ai Weiwei «Rebar in Gold» που έχει ξεκινήσει στην γκαλερί Elisabetta Cipriani του Λονδίνου. Στα δεξιά, δύο από τα χρυσά κοσμήματα 24 καρατίων της συλλογής.
0

Η δουλειά του Ai Weiwei δεν περιορίζεται συνήθως σε «μικρά» μεγέθη. Οι πιο γνωστές εγκαταστάσεις του Κινέζου καλλιτέχνη και ακτιβιστή είναι κατασκευασμένες σε «επική» κλίμακα. Μιλάμε για έργα για τα οποία μπορεί να έχουν χρειαστεί 99 τόνοι ατσάλι ή 8 εκατομμύρια ηλιόσποροι. Συνεπώς η είδηση ότι αυτό το διάστημα δραστηριοποιείται στον σχεδιασμό μιας συλλογής κοσμημάτων, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στο Λονδίνο αυτή την εβδομάδα, μπορεί και να αποτελεί έκπληξη. 

Όταν το T magazine τον ρώτησε αν κινείται προς μια νέα καλλιτεχνική κατεύθυνση, εκείνος απάντησε: «Ούτε καν! Πάντα αγαπούσα τα κοσμήματα, την ιστορία και την αισθητική τους, την αίσθηση του παρελθόντος που αναδίδουν. Τα χρησιμοποιούμε από τη Νεολιθική εποχή και αυτό πάντα με εξίταρε...».

Ai WeiweiΗ νέα συλλογή «Rebar in Gold» του Ai Weiwei είναι διαθέσιμη στη λονδρέζικη γκαλερί Elisabetta Cipriani και θα εκτίθεται μέχρι τις 16 Ιανουαρίου. Η γκαλερί ειδικεύεται εδώ και έξι χρόνια σε «τέχνη που μπορεί να φορεθεί», έχοντας συνεργαστεί με διεθνείς καλλιτέχνες όπως οι Giorgio Vigna, Γιάννης Κουνέλλης, Ilya και Emilia Kabakov.

Η δουλειά του Weiwei αντλεί έμπνευση από το περιστατικό του καταστροφικού σεισμού του Σετσουάν, που ήταν η αιτία να χάσουν τη ζωή τους 90.000 άνθρωποι το 2008. Πολλά από τα θύματα ήταν παιδιά που παγιδεύτηκαν κάτω από τα συντρίμμια των σχολείων της περιοχής τα οποία τηρούσαν πολύ χαμηλά κατασκευαστικά πρότυπα. Όταν ο καλλιτέχνης επισκέφθηκε την τοποθεσία μετά το σεισμό, ήταν τόσο συγκινημένος και εξοργισμένος με τη συμφορά, που συνέλεξε 200 τόνους από τις κατεστραμμένες ατσάλινες μπάρες στα χαλάσματα. Όταν επέστρεψε στο εργαστήρι του, μαζί με την ομάδα του, τις επεξεργάστηκαν και δημιούργησαν το υπέροχο έργο «Straight» που παρουσιάστηκε στη Μπιενάλε της Βενετίας το 2013.

Τα μοτίβα και οι συμβολισμοί που τον απασχόλησαν σε αυτό το έργο είναι ακόμα παρόντα και στο πρότζεκτ με τα κοσμήματα. Ο Weiwei δημιούργησε χρυσές ράβδους-μινιατούρες και τις μετέτρεψε σε βραχιόλια διαφορετικού μήκους. «Μου άρεσε που δούλεψα με χρυσό 24 καρατίων, γιατί ήταν πολύ εύπλαστος. Έχω δώσει ένα δικό μου σχέδιο σε κάθε μπάρα, αλλά μπορεί ο καθένας να το προσαρμόσει στο σχήμα που επιθυμεί, να φτιάξει τη δική του ιστορία».

Πρόκειται για μια πραγματικά όμορφη συλλογή, παρά την τραγωδία από την οποία άντλησε έμπνευση. Όμως ο καλλιτέχνης δεν διακρίνει αυτή την αντίφαση. «Το σημαντικό είναι η μνήμη. Η δική σου, η δική μου, προσαρμόζεις το κομμάτι για να σου ταιριάζει. Χρησιμοποίησα χρυσό που είναι πολύτιμος, όπως και η ζωή. Αν φοράς αυτό το κόσμημα στη μνήμη μιας ζωής που χάθηκε ή της δικής σου ζωής που απλώνεται μπροστά σου, αυτό έχει σημασία. Ο σεβασμός στη ζωή έχει σημασία».

Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
Ο Ai Weiwei σχεδιάζει την πρώτη του σειρά κοσμημάτων Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM