Live

Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα!

Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
The devil's weed, 1949. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Images
1


Αν και η κάνναβη καλλιεργήθηκε συστηματικά από τους πρώτους Αμερικανούς αποίκους, και χρησιμοποιήθηκε ως συστατικό σε φάρμακα τον 19ο αιώνα, το "ψυχαγωγικό" κάπνισμα της πήρε για πρώτη φορά αρνητικές διαστάσεις στην αμερικανική πολιτιστική φαντασία, όταν άρχισε να συνδέεται με τους μεξικανούς οικονομικούς μετανάστες που έφτασαν στη χώρα μετά την επανάσταση του 1910. Πολλοί απ' αυτούς-εργάτες στη συντριπτική πλειοψηφία τους- κάπνιζαν μαριχουάνα για να χαλαρώσουν, ήταν άλλωστε η φθηνότερη εναλλακτική λύση στο αλκοόλ κατά τη διάρκεια της ποτοαπαγόρευσης. Κάπως έτσι η κάνναβη συνδέθηκε με τους μετανάστες και τις ξενοφοβικές δυσαρέσκειες κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης.

Σύντομα οι επιστήμονες της εποχής διαβεβαίωναν τη σχέση της μαριχουάνας με την αντικοινωνική συμπεριφορά, την εγκληματικότητα και την παραφροσύνη. Σταδιακά η νομοθεσία των δυτικών κρατών θα απαγορεύει την χρήση της. Το 1936 κυκλοφορεί η ταινία Reefer Madness, ένα μακάβριο μελόδραμα που προειδοποιούσε τους γονείς για τους κινδύνους της κάνναβης, καθώς παρουσίαζε μια ομάδα εφήβων να οδηγούνται σε ακραίες πράξεις (δολοφονία, αυτοκτονία, τρέλλα) που προήλθαν από την χρήση του βοτάνου. Η Reefer Madness, η πιο δημοφιλής κινηματογραφική δημηγορία κατά της μαριχουάνας, βρήκε σύντομα πολλούς μιμητές, μεταξύ αυτών και την Assassin of Youth, όπου ένα ολονύκτιο πάρτυ οδηγεί στη βία, αλλά και την ταινία Marihuana, η ιστορία ενός αθώου κοριτσιού που καταλήγει εθισμένο στην ηρωίνη και σχεδιάζει μια απαγωγή εξαιτίας μίας και μόνο μίας τζούρας. Οι αφίσες της εποχής είναι πραγματικά απολαυστικές.

Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
1950. Αφίσα από ταινία της Αργεντινής όπου η γυναίκα ενός αξιοσέβαστου χειρούργου πεθαίνει από τη χρήση μαριχουάνας. Εικόνα: Buyenlarge/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Assasin of Youth, 1937. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Images
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Marihuana, 1936. Εικόνα: Hulton archive/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
The Burning Question, 1938. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Images
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Devil's Harvest, 1942. Εικόνα: Hulton archive/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Marihuana 1936. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Images
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Reefer Madness, 1936. Εικόνα: Hulton archive/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Marihuana, 1936. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Devil's Harvest, 1942. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
She Shoulda Said No, 1949. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Assasin of Youth, 1937. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Image
Παρακμή! Τρέλα! Ανηθικότητα! Facebook Twitter
Reefer Madness, 1942. Εικόνα: Movie Poster Image Art/Getty Image
Design
1

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ

σχόλια

1 σχόλια
Πραγματικα αστεία .... ΕΛΑ όμως που χρόνια μετά μελέτες δείχνουν ότι η χρονιά συχνή χρήση προκαλεί έκπτωση νοητικών λειτουργιών κ βλάβες στη λευκή ουσία του εγκεφάλου. Εννοείται δεν είναι μόνο το χασισακι ένοχο. ...τσιγάρο κ άλκοολ κάνουν τα ίδια κ χειρότερα. Αλλά ας έχουμε υπόψιν μας ότι όταν σε πίνει κ δε το πίνεις.... έχεις θεμα