Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter

Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία

0

Η αρχιτεκτονική εταιρία Woodford Sheppard Architecture πρόσφατα ολοκλήρωσε την κατασκευή μιας μίνιμαλ, ξύλινης εκκλησίας στην απομακρυσμένη περιφέρεια Λαμπραντόρ του Καναδά. 

Η «Κυρία του Χιονιού» (Lady of the Snows), όπως συνηθίζεται να αποκαλείται, βρίσκεται στο Sheshatshiu, ένα μικρό απομακρυσμένο χωριό με μόλις 1.300 κατοίκους στην επαρχία του Καναδά. Η περιοχή αυτή είναι ένας οικισμός αυτόχθονων πληθυσμών του ανατολικού Κεμπέκ και του Λαμπραντόρ, γνωστοί και ως Innus.

«Η Lady of the Snows βρίσκεται στις όχθες της λίμνης Melville του Λαμπραντόρ και πρόκειται για έναν καθολικό ναό, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το «τραχύ» περιβάλλον των βόρειων περιοχών του Καναδά», αναφέρει εκπρόσωπος της Woodford Sheppard Architecture. 

«Ενώ στόχος στον σχεδιασμό της εκκλησίας ήταν να δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό σημείο-ορόσημο μέσα στην κοινότητα, παράλληλα αυτός ο νέος ναός δεν προσπαθεί να επισκιάσει ή να κυριαρχήσει εις βάρος των γειτονικών του». 

Η Lady of the Snows βρίσκεται στις όχθες της λίμνης Melville του Λαμπραντόρ και πρόκειται για έναν καθολικό ναό, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το «τραχύ» περιβάλλον των βόρειων περιοχών του Καναδά.

Το κτίριο είναι συνολικά 422 τ.μ. και βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, ενώ έμπνευση για το design του αποτέλεσαν οι εκκλησίες της Μοραβίας. Άλλωστε, οι Μοραβιακοί προτεστάντες ήταν αυτοί που έφτασαν πρώτοι στην ανατολική ακτή του Καναδά τον 18ο αιώνα. 

Η συγκεκριμένη χριστιανική μειονότητα έχει τις ρίζες της στη Γερμανία και η αρχιτεκτονική της χαρακτηρίζεται από αυστηρές δομές, πράγμα που παραμένει μέχρι σήμερα ζωντανό στην επαρχία Νιουφάουντλαντ και Λαμπραντόρ.

Το ξύλο είναι το πρώτο και βασικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε τόσο για τα θεμέλια όσο και για την εσωτερική του επένδυση και τα φινιρίσματα. Η επιλογή των υλικών έγινε με ιδιαίτερη προσοχή, όπως αναφέρουν οι αρχιτέκτονες της εταιρίας, καθώς σε μια τόσο απομακρυσμένη περιοχή τα υλικά που υπάρχουν διαθέσιμα τριγύρω δεν είναι πολλά.

Παρόλο που το κτίριο είναι ένας καθολικός ναός, οι αρχιτέκτονες προσπάθησαν να συμπεριλάβουν και στοιχεία τα οποία να μην αναφέρονται αυστηρά σε έναν ορισμένο θρησκευτικό προσανατολισμό. Και για να το καταφέρουν αυτό διαμόρφωσαν δύο ξεχωριστούς χώρους στο εσωτερικό. 

Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson

Ο κύριος χώρος του κτιρίου θυμίζει περισσότερο έναν πιο παραδοσιακό ναό, όπου οι πιστοί συγκεντρώνονται για την τέλεση διαφορών τελετουργιών, όπως ο γάμος, η βάπτιση και η κηδεία.

Το εσωτερικό του κτιρίου κινείται σε αρκετά μίνιμαλ αισθητική, πράγμα που σημαίνει ότι έχει μόνο 14 εικόνες του Ιησού με τον σταυρό, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί από τους ίδιους τους αρχιτέκτονες. Επίσης, η αψίδα του ναού χρειάστηκε να σχεδιαστεί δύο φορές, προκειμένου τελικά να διαμορφωθεί σε έναν κοινοτικό χώρο.

Το κτίριο, που έχει ως θέα την οροσειρά Mealy, αποκτά έναν ιδιαίτερο φωτισμό χάρη στα ενσωματωμένα γραμμικού προσανατολισμού φώτα, τα οποία ταιριάζουν εξαιρετικά με τα ψηλά ταβάνια σε σχήμα ασύμμετρου τραπεζοειδούς.

Στο πίσω μέρος του κτιρίου, που έχει κατεύθυνση προς το χωριό, η είσοδος-βεράντα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να συγκεντρώνονται εξωτερικά του χώρου και να χαζέψουν τον μαγευτικό ορίζοντα του Καναδά

Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson

Με πληροφορίες από Dezeen

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM