Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
0
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Έχω μία εμμονική ενασχόληση με το δίπολο συμμετρία – αρμονία, έτσι και τα έργα μου ξεκίνησαν από μία σπουδή πάνω στη σχέση συμμετρίας – ευμετρίας και στη ψυχοσύνθεση δημιουργού και θεατή."

 H Σωτηρία Ζορμπά γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα.

Ζωγράφιζε από παιδί, κι ενώ οι αρχικές τις βλέψεις αφορούσαν την Αρχιτεκτονική την τελευταία μέρα των εξετάσεων τα πλάνα αλλάξαν και η Σχολή Καλών Τεχνών άρχισε να αποτελεί προτεραιότητα.

Ένα χρόνο μετά βρέθηκε στην Θεσσαλονίκη και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, από το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του οποίου μόλις αποφοίτησε. Αν και νεότατη, η Σωτηρία μπήκε από νωρίς στον "χορό των εκθέσεων" και σήμερα έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Ήρθαμε για πρώτη φορά σε επαφή με την δουλειά της στα πλαίσια της "αναμόρφωσης" της Στοάς Σαούλ στην Θεσσαλονίκη από local καλλιτέχνες, εντυπωσιαστήκαμε, και ζητήσαμε να μάθουμε καλύτερα την ίδια και το έργο της.

[ ΔΕΙΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΛΗΡΟΥΣ ΟΘΟΝΗΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ , Ή ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ Full Screen, ΠΑΝΩ ΔΕΞΙΑ ]

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Η δουλειά μου ενσωματώνει αναφορές και συμβολισμούς από τη παγανιστική μυθολογία μέχρι τη χριστιανική θρησκεία"
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

Υπάρχουν πολλά "διαολεμένα" χέρια στην Ελλάδα, και πολλοί αξιόλογοι καλλιτέχνες. Αλλά δεν υπάρχει το κοινωνικό και το πολιτιστικό υπόβαθρο για να μπορέσει να τους στηρίξει, οπότε είναι σα να κάνουμε 'Τέχνη' για μας

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

Σωτηρία, πώς θα χαρακτήριζες εσύ η ίδια την τέχνη σου;
Έχω μία εμμονική ενασχόληση με το δίπολο συμμετρία – αρμονία, έτσι και τα έργα μου ξεκίνησαν από μία σπουδή πάνω στη σχέση συμμετρίας – ευμετρίας και στη ψυχοσύνθεση δημιουργού και θεατή. Πώς, δηλαδή, το πολιτιστικό ασυνείδητο του θεατή μπορεί να λειτουργήσει ως προβολικό εργαλείο των εμπειριών και των βιωμάτων του.
Αργότερα, η δουλειά μου ενσωματώνει αναφορές και συμβολισμούς από τη παγανιστική μυθολογία μέχρι τη χριστιανική θρησκεία.
Ο τρόπος που σχεδιάζονται και τοποθετούνται τα έργα αναφέρονται σε θυσίες που διατηρούν παρόμοια στοιχεία από τον αρχαίο στο σύγχρονο πολιτισμό. Στοιχεία όπως τα ζώα, οι νεκροκεφαλές και τα σύμβολα χρησιμοποιούνται ειρωνικά ώστε να απεικονίσουν την ανθρώπινη ανάγκη να αντιμετωπίσει το θέμα της ζωής και του θανάτου, μέσα από τη λατρεία των θεοτήτων.

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Το dotwork είναι η τεχνική της "υπομονής"
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

Και σε ποιο είδος εικαστικής έκφρασης "ειδικεύεσαι";
Ασχολούμαι κυρίως με το σχέδιο, και ειδικά το τελευταίο καιρό με το dotwork.
Τεχνική της "υπομονής" κατά την οποία αποτυπώνεις το σχέδιο χρησιμοποιώντας μεμονωμένες τελείες, τη μία δίπλα στην άλλη δημιουργώντας, με αυτό τον τρόπο τονικές σχέσεις και διαβαθμίσεις. Η θεματολογία που προτιμώ συνήθως είναι σκοτεινή και ατμοσφαιρική.
Δεν ξέρω γιατί, απλά μου βγαίνει.

Πώς προκύπτει η ιδέα για ένα καινούριο κάθε φορά σχέδιο;
Για μένα η ζωγραφική λειτουργεί ως ψυχαναλυτικό μέσο. Ένα μέσο με το οποίο μπορώ να εξωτερικεύω τις σκέψεις μου, τα συναισθήματα μου, αυτό που είμαι. Τα έργα μου είναι ο καθρέφτης μου.
Η ιδέα κάθε φορά μπορεί να προκύψει από το οτιδήποτε. Από το τι όνειρο μπορεί να είδα το προηγούμενο βράδυ, μέχρι κάτι που θα διαβάσω ή θα ακούσω. Όλα λειτουργούν σαν πάζλ.

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Υπάρχουν πολλά "διαολεμένα" χέρια στην Ελλάδα, και πολλοί αξιόλογοι καλλιτέχνες. Αλλά δεν υπάρχει το κοινωνικό και το πολιτιστικό υπόβαθρο για να μπορέσει να τους στηρίξει, οπότε είναι σα να κάνουμε 'Τέχνη' για μας, και να ανακυκλωνόμαστε μέσα σε ένα φαύλο κύκλο."
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

Αλήθεια, γιατί μόνο άσπρο-μαύρο;
Το μαύρο για μένα είναι κάτι το επιβλητικό, δυναμικό. Μία δυνατή αρμονία και συμμετρία ταυτόχρονα.

Πώς μπήκε η ζωγραφική στη ζωή σου; Ζωγράφιζες από παιδί;
Ζωγράφιζα από τότε που με θυμάμαι, αλλά η στιγμή που είπα "θέλω κι εγώ να μάθω να ζωγραφίζω έτσι" ήταν ένα άχαρο σχολικό πρωινό – κάπου στην Τρίτη δημοτικού- .
Υπήρχε ένα τεράστιος τοίχος ενός παλιού εργοστασίου χαρτιού που επικοινωνούσε με το σχολείο, κι εκεί είδα μια τοιχογραφία του Sinke, από wfc.
Μου φάνηκε τόσο τρελό που κάποιος ζωγράφιζε σε ένα τοίχο την ίδια στιγμή που εγώ περιοριζόμουν σε μια κόλλα χαρτί. Από τότε ήθελα κάθε μέρα να πηγαίνω στο σχολείο για να βλέπω εκείνον τον τοίχο. Πλέον, κάθε φορά που κατεβαίνω Αθήνα επισκέπτομαι αυτόν τον περιβόητο τοίχο, ο οποίος συνεχίζει ακόμα και βάφεται, από καινούρια κάθε φορά χέρια.
Ο sinke, λοιπόν, ήταν ο άνθρωπος που με έκανε να θέλω να ζωγραφίζω, να βελτιώνομαι, και να μάθω να βλέπω πράγματα στους τοίχους , και κάποια στιγμή θα ήθελα να του πω κι από κοντά.

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Στοιχεία όπως τα ζώα, οι νεκροκεφαλές και τα σύμβολα χρησιμοποιούνται ειρωνικά ώστε να απεικονίσουν την ανθρώπινη ανάγκη να αντιμετωπίσει το θέμα της ζωής και του θανάτου."
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
" Η θεματολογία που προτιμώ συνήθως είναι σκοτεινή και ατμοσφαιρική.Δεν ξέρω γιατί, απλά μου βγαίνει."
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Μια τοιχογραφία του Sinke από wfc ήταν αυτό που με έκανε να πω: “Θέλω κι εγώ να ζωγραφίζω έτσι”Ο sinke ήταν ο άνθρωπος που με έκανε να θέλω να ζωγραφίζω και να βελτιώνομαι, και κάποια στιγμή θα ήθελα να του πω κι από κοντά."

Ποιο είναι το σημαντικότερο εφόδιο που πήρες από την Καλών Τεχνών;
Σίγουρα οι φιλίες που απέκτησα όλα αυτά τα χρόνια, οι άνθρωποι που γνώρισα και με έφεραν ως εδώ. Επίσης πολλά πράγματα πήρα και από τον καθηγητή μου, τον Ι. Φωκά, που ήταν από τους ανθρώπους που με στήριξαν και πίστεψαν σε μένα.

Υπάρχει χώρος στην σημερινή Ελλάδα για έναν νέο καλλιτέχνη; Πώς βλέπεις εσύ τα πράγματα;
Υπάρχουν πολλά "διαολεμένα" χέρια στην Ελλάδα, και πολλοί αξιόλογοι καλλιτέχνες. Αλλά δεν υπάρχει το κοινωνικό και το πολιτιστικό υπόβαθρο για να μπορέσει να τους στηρίξει, οπότε είναι σα να κάνουμε 'Τέχνη' για μας, και να ανακυκλωνόμαστε μέσα σε ένα φαύλο κύκλο.

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

Επόμενα σχέδια, όνειρα;
Να ξυπνάω κάθε πρωί και να μπορώ να κάνω αυτό που με γεμίζει.

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Η ζωγραφική λειτουργεί ως ψυχαναλυτικό μέσο. Ένα μέσο με το οποίο μπορώ να εξωτερικεύω τις σκέψεις μου, τα συναισθήματα μου, αυτό που είμαι. Τα έργα μου είναι ο καθρέφτης μου."
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

_____________

Sotiria Zorba

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ