Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
0
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
O Frank Viva στο Μουσείο Μπενάκη. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Ο μικρός Φρανκ θέλει να γίνει αρχιτέκτονας όταν μεγαλώσει. Ζει μαζί με τον αρχιτέκτονα παππού του, το μεγάλο Φρανκ, και με το σκύλο του, Έντι. Οι δύο αρχιτέκτονες έχουν πολύ διαφορετική άποψη για το τι φτιάχνουν οι αρχιτέκτονες για τους ανθρώπους. Έτσι ό,τι περίεργη κατασκευή επινοεί ο μικρός Φρανκ είτε καρέκλα από χαρτί τουαλέτας είτε στριφτό πύργο, είτε ουρανοξύστη με βιβλία, απορρίπτεται από τον παππού. Προσπαθώντας ο παππούς να πείσει τον εγγονό του για το πώς δουλεύουν οι αληθινοί αρχιτέ­κτονες τον πηγαίνει στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης. Αλλά εκεί και τους δύο Φρανκ τους περιμένει μια έκπληξη. Ο μικρός Φρανκ θα νιώσει μεγαλύτερος και ο μεγάλος Φρανκ θα αισθανθεί νεότερος και λίγο πιο σοφός.

Λατρεύω την αρχιτεκτονική όπως και τη Νέα Υόρκη. Έτσι σκέφτηκα να συνδυάσω αυτές τις δύο αγάπες μου. Το όνομα του πατέρα μου είναι Φράνκ όπως και το δικό μου, όπως και άλλων σπουδαίων ανθρώπων, οπότε λέω ας κάνω ένα βιβλίο με όλα όσα αγαπώ.

Ο βραβευμένος illustrator Frank Viva βρέθηκε στο Μουσείο Μπενάκη για την παρουσίαση του νέου του παιδικού βιβλίου "Ο μικρός Φρανκ αρχιτέκτονας", την έκδοση του οποίου έχει αναλάβει το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Ο Φρανκ Βίβα έχει εκδώσει τρία παιδικά βιβλία, όλα βραβευμένα. Είναι συνεργάτης- εικονογράφος των εξωφύλλων του περιοδικού The New Yorker ενώ έχει εικονογραφήσει και εξώφυλλα των περιοδικών Time, Esquire, The New York Times και The Boston Globe. Ζει στον Καναδά όπου έχει ιδρύσει την εταιρεία σχεδιασμού (design) Viva & Co. Τον συναντήσαμε και μίλησε αποκλειστικά στο LIFO.gr.

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Γιατί επιλέξατε ένα τόσο ιδιαίτερο θέμα για το βιβλίο;

Λατρεύω την αρχιτεκτονική όπως και τη Νέα Υόρκη. Έτσι σκέφτηκα να συνδυάσω αυτές τις δύο αγάπες μου. Το όνομα του πατέρα μου είναι Φράνκ όπως και το δικό μου, όπως και άλλων σπουδαίων ανθρώπων, οπότε λέω ας κάνω ένα βιβλίο με όλα όσα αγαπώ.

Τι είδους τεχνοτροπία χρησιμοποιήσατε στον μικρό Φρανκ;

Τον μικρό Φρανκ τον σχεδίασα εξ ολοκλήρου με μολύβι και μετά έγινε ο χρωματισμός. Έχω χρησιμοποιήσει μια πολύ παλιά τεχνοτροπία. Το μελάνι έχει αναμειχθεί έτσι, ώστε να μοιάζει με χρώμα ζωγραφικής. Αν κοιτάξετε με μεγεθυντικό φακό μια φωτογραφία, μπορείτε να δείτε τέσσερα διαφορετικά χρώματα. Στο βιβλίο μου αυτά τα χρώματα είναι φυσικά αναμεμειγμένα και δεν ξεχωρίζουν.

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Έχετε βραβευτεί για το πρώτο σας βιβλίο "Along a Long Road" το οποίο οι New York Times κατέταξαν στα 10 καλύτερα παιδικά βιβλία. Πώς νιώσατε;

Ένιωσα υπέροχα, ήταν μεγάλη στιγμή για μένα. Αυτό ήταν το πρώτο μου βιβλίο και σκέφτηκα ότι η βράβευση αυτή θα βοηθήσει την καριέρα μου. Και ακριβώς αυτό έγινε.

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Το βραβευμένο "Along a long road".

Θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας καλλιτέχνη, σχεδιαστή ή συγγραφέα;

Όλα νομίζω. Έχω το δικό μου στούντιο γραφιστικής στο Τορόντο, νιώθω και καλλιτέχνης και σχεδιαστής. Όσο για τα παιδικά βιβλία, αυτά με ολοκληρώνουν. Έχουν τα τρία χαρακτηριστικά που αγαπώ. Τη συγγραφή, το illustration και το ντιζάιν. Δεν υπάρχει άλλη φορμα που να συγκεντρώνει και τα τρία αυτά στοιχεία.

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"

Διαβάζουν τα παιδιά βιβλία;

Ναι, νομίζω ότι τα παιδιά διαβάζουν βιβλία, τουλάχιστον αυτό έχω βιώσει από την εμπειρία μου. Αυτό έκανα κι εγώ όταν ήμουν μικρός. Τώρα γράφω ένα βιβλίο για μεγαλύτερα παιδιά. Με περισσότερα λόγια και λιγότερη εικονογράφιση. Έχω εμπνευστεί από τα καλοκαίρια μου όταν ήμουν στην ηλικία των 9-10.

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter

Στην Ελλάδα έχουμε πολλούς και ταλαντούχους illustrators, τι θα τους συμβουλεύατε με δεδομένο ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική κρίση τα τελευταία πέντε χρόνια;

Η αλήθεια είναι ότι όντως έχετε πολλούς και πολύ καλούς illustrators και μια μεγάλη ιστορία στο ντιζάιν. Θα τους συμβούλευα να "φύγουν" πέρα από τα σύνορα της Ελλάδας. Εγώ είμαι Καναδός, ζω στο Τορόντο, οι περισσότεροι πελάτες μου είναι στη Νέα Υόρκη, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης με το οποίο συνεργάζομαι βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, οι δουλειές μου είναι στη Νέα Υόρκη. Η επικοινωνία και η τέχνη δεν έχει σύνορα. Να μείνουν στην Ελλάδα αλλά να αναδείξουν τη δουλειά τους στο εξωτερικό. Μπορούν να στείλουν τη δουλειά τους στο New Yorker για παράδειγμα. Εγώ κάπως έτσι πέτυχα.

Ο "Μικρός Φρανκ Αρχιτέκτονας" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "Μέλισσα".

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ