Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter

Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior

0

Η Γαλλίδα καλλιτέχνις Eva Jospin κατασκεύασε σπήλαια από στρώσεις χαρτονιού για την επίδειξη πασαρέλας του οίκου Dior στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού. H εγκατάσταση παραπέμπει στην μπαρόκ αρχιτεκτονική καθώς και στην εξέλιξη της φύσης.

Η εγκατάσταση, η οποία βασίστηκε σε ευρωπαϊκά σπήλαια, παλάτια και βίλες, δημιουργήθηκε για την επίδειξη γυναικείων ενδυμάτων του γαλλικού οίκου μόδας Dior της σειράς Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023.

Τοποθετημένη στο κέντρο ενός κυκλικού χώρου, η εγκατάσταση κατασκευάστηκε με κυματοειδή φύλλα χαρτονιού, στερεωμένα σε ξύλινο πλαίσιο. Η Jospin συγκόλλησε εκατοντάδες φύλλα χαρτονιού και χρησιμοποίησε χειροκίνητες, ηλεκτρικές, λειαντικές μηχανές για να χαράξει τους στοιβαγμένους όγκους, δημιουργώντας λεπτομερή ανάγλυφα που απηχούν τις καμπύλες μορφές των διαβρωμένων βράχων που βρίσκονται μέσα σε σπήλαια και σπηλιές.

Η καλλιτέχνις εργάζεται αποκλειστικά με χαρτόνι, συνδυάζοντας τη γλυπτική και την αρχιτεκτονική για τη δημιουργία αυτών των σκηνικών.

Ο οίκος σχολίασε για την εγκατάσταση πως «το σύμπαν της καλλιτέχνιδος εξερευνά τα θεμελιώδη συστατικά της θηλυκότητας».

Για το σετ του οίκου Dior, η Jospin είχε ως στόχο να μιμηθεί τις γλυπτικές και περίτεχνες μορφές που βρέθηκαν στο σπήλαιο Buttes Chaumont του Παρισιού, καθώς και τη διακοσμητική αρχιτεκτονική της Villa Borromeo Visconti Litta στη Λομβαρδία και τις τοιχογραφίες της Palazzina Cinese στο Παλέρμο.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, τα καθίσματα οργανώθηκαν σε σειρές γύρω από την άμορφη χάρτινη κατασκευή, που ήταν τοποθετημένη στο κέντρο της αίθουσας. Η δομή ήταν αμυδρά φωτισμένη από το εσωτερικό της, τονίζοντας έτσι την ιδιαίτερη τοπογραφία και την ποιότητα του έργου της Jospin.

Η creative director του οίκου Dior, Maria Grazia Chiuri, είχε προσεγγίσει την Jospin, η οποία είχε προηγουμένως δημιουργήσει μια εγκατάσταση για την επίδειξη της σειράς Φθινόπωρο-Χειμώνα 2022, με την πρόταση να δημιουργήσει τις αρχιτεκτονικές σπηλιές.

Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Η εγκατάσταση, η οποία βασίστηκε σε ευρωπαϊκά σπήλαια, παλάτια και βίλες, δημιουργήθηκε για την επίδειξη γυναικείων ενδυμάτων του γαλλικού οίκου μόδας Dior της σειράς Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023. Φωτ.: Adrien Dirand

«Η αρχιτεκτονική των σπηλαίων λαξεύεται στον βράχο και αλλάζει με την πάροδο του χρόνου. Χαρακτηρίζεται από την πρόοδο της φύσης και τη μεταμόρφωση των μικροοργανισμών που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στο βραχώδες περιβάλλον».

Ο οίκος σχολίασε για την εγκατάσταση πως «το σύμπαν της καλλιτέχνιδος εξερευνά τα θεμελιώδη συστατικά της θηλυκότητας».

Αυτήν τη σεζόν πολλοί οίκοι δημιούργησαν αρχιτεκτονικές εγκαταστάσεις για τις επιδείξεις τους. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η Villa Eugénie, η οποία εγκατέστησε δύο αντίγραφα βιλών και έναν κήπο γεμάτο με 19.000 λουλούδια για την επίδειξή των ανδρικών συλλογών Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023.

Αντίστοιχα, ο ολλανδικός οίκος μόδας Francon παρουσίασε τη συλλογή του στην αποθήκη έργων τέχνης του μουσείου Boijmans Van Beuningen στο Ρότερνταμ.

Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Τα σκαλιστά σπήλαια της Eva Jospin για την πασαρέλα του οίκου Dior Facebook Twitter
Φωτ.: Adrien Dirand
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM